Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

RoodZonnetje

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:29

Ik vond het trouwens wel opvallend dat Rutte zei dat ze qua immigratiebeleid juist behoorlijk overeen waren gekomen :)

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:37

ik heb gestemd in de poll voor VVD + PVV + CDA
en ik hoop ook echt dat het dat gaat worden!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:47

Ik heb niet het hele topic gelezen. Dan ben ik morgen nog bezig. Ik zal het al een tijdje maar besloot er niet op in te gaan. Toch wil ik na het lezen van een deel van de reacties mijn mening geven.

Paars+ was voor mij (als linkse stemmer) het ideale kabinet. Ik hoopte tijdens de verkiezingen vurig op een absolute meerderheid voor de PvdA. 1 zetel verschil helaas met de VVD. Is nog te overzien maar zorgt wel voor een gedeeltelijk rechts kabinet. In mijn ogen is dit land toe aan een linkse premier met een linkse kijk op zaken.

Ik hoop dus absoluut niet dat er een kabinet gevormd wordt tussen de VVD, PVV en CDA. Dan verhuis ik nog liever naar het buitenland. Mocht Wilders bij de volgende verkiezingen de meeste stemmen krijgen (wat ik als zeer onwaarschijnlijk acht, ookal hopen de PVV stemmers hier er zo op) verhuis ik nog liever naar Belgie op Duitsland (niet dat de politiek daar nu zo super loopt).

Naar mijn mening heeft de PVV zichzelf ontzettend voor ... gezet toen het o,zo belangrijke breekpunt vlak de de eindstand van de verkiezingen ineens geen breekpunt meer was. Daar gaat de geloofwaardigheid van de heer Wilders. Daarnaast zou het een werkelijk dieptepunt zijn voor Nederland en de Nederlandse politiek.

Ik las ergens nog over een rampzalig scenario met Femke Halsema in de regering. Waarop basseer je dat? (Uit jou oogpunt als rechtse stemmer kan ik het me enigszins voorstellen, voor mij is Wilders in de regering een rampzalig scenario dus we staan wat dat betreft lijnrecht tegenover elkaar. De reden waarom ik niet begin te gooien met woorden als onzin en slaat nergens op.. )

(Even tussendoor: Ik typ trouwens steeds verziekingen ipv verkiezingen :') Moet mezelf steeds verbeteren)

Edit: Na het plaatsen van mijn stem: Ik vindt het schrikbarend om te zien dat zoveel bokkers hopen op een kabinet met de PVV.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 23:47

Smidtje schreef:
Ik hoop dus absoluut niet dat er een kabinet gevormd wordt tussen de VVD, PVV en CDA. Dan verhuis ik nog liever naar het buitenland. Mocht Wilders bij de volgende verkiezingen de meeste stemmen krijgen (wat ik als zeer onwaarschijnlijk acht, ookal hopen de PVV stemmers hier er zo op) verhuis ik nog liever naar Belgie op Duitsland (niet dat de politiek daar nu zo super loopt).

Ongeacht waar je in Europa heen verhuist, dat wat nu in Nederland gebeurt zal in heel Europa gaan gebeuren. Men begint steeds meer doordrongen te raken dat de Islamisering nu nog gestopt kan worden en als men langer wacht dat er dan geen stoppen meer aan is.
We hebben nog een jaar of 10 om het tij te keren en de politiek zal de stem en wil van het volk niet tegen kunnen houden. Alle signalen wijzen in die richting als je je wat verdiept in de politiek en gebeurtenissen in de Europese lidstaten.
Smidtje schreef:
Naar mijn mening heeft de PVV zichzelf ontzettend voor ... gezet toen het o,zo belangrijke breekpunt vlak de de eindstand van de verkiezingen ineens geen breekpunt meer was. Daar gaat de geloofwaardigheid van de heer Wilders. Daarnaast zou het een werkelijk dieptepunt zijn voor Nederland en de Nederlandse politiek.

Alle partijen leveren standpunten in bij het vormen van coalities. Daar vormt de PVV geen uitzondering op. Het inleveren van de AOW was eigenlijk een hele slimme zet van Wilders. Aangezien een overgrote meerderheid van de Kamer voorstander is van het verhogen van de AOW leeftijd was dat een punt dat sowieso niet haalbaar was. Dan kun je dat maar beter gelijk inleveren om de stok uit handen te nemen van andere partijen om nee te zeggen op die grond tegen een samenwerking met de PVV. Wilders wil de andere partijen dwingen op die manier om duidelijk te zeggen wat de echte reden is dat ze niet willen samenwerken. Namelijk het vreemdelingenbeleid. Juist dat is een punt waar de PVV niet op zal inleveren en wat voor steeds meer mensen een hoofdpunt zal worden om te stemmen op een bepaalde partij. Waarom dat is is een uitgebreide materie maar het komt er op neer dat steeds meer mensen te weten zullen komen hoeveel miljarden die immigranten kosten. In tijden van economische crisis zullen steeds meer mensen niet bereid zijn om in te leveren alleen maar om de multiculturele samenleving mogelijk te maken. Eigenlijk zijn we nu massaal de Islamisering aan het betalen met z'n allen.
Dat het een dieptepunt zal zijn voor Nederland en de politiek is een subjectieve waarneming, want dat vind jij misschien maar miljoenen Nederlanders zien dat anders.
Smidtje schreef:
Ik las ergens nog over een rampzalig scenario met Femke Halsema in de regering. Waarop basseer je dat? (Uit jou oogpunt als rechtse stemmer kan ik het me enigszins voorstellen, voor mij is Wilders in de regering een rampzalig scenario dus we staan wat dat betreft lijnrecht tegenover elkaar. De reden waarom ik niet begin te gooien met woorden als onzin en slaat nergens op.. )

Zo is het precies. Voor een linkse stemmer is de PVV een ramp, voor een rechtse stemmer is GroenLinks dat. Dat is inherent aan de politieke voorkeur.
Smidtje schreef:
Edit: Na het plaatsen van mijn stem: Ik vindt het schrikbarend om te zien dat zoveel bokkers hopen op een kabinet met de PVV.

Dat is niet zo schrikbarend want die tendens vind je op heel veel forums terug, net als in de echte verkiezingen. Ik hoef alleen maar te verwijzen naar de huidige peilingen waar de PVV veruit de grootste partij van Nederland is en in de echte verkiezing ook al de 3e partij van Nederland.
Het is iets waar je aan zult moeten wennen want dit zal alleen maar meer worden en niet minder.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 20-07-10 23:55, in het totaal 3 keer bewerkt

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 23:47

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 23:53

Een moskee plaatsen op Ground Zero vind ik ook meer dan belachelijk/schandalig etc. etc.
Ik heb absoluut niets tegen moskee's, ookal vind ik het niet passen in het nederlandse landschap. Maar een moskee plaatsen op die bewuste plek vind ik niet kunnen. *ligt gezegt*

Dat heeft overigens verder geen invloed op mijn kijk op zaken. Ik ben een linkse stemmer en zal dat blijven. Ik ben wat dat betreft ook behoorlijk links, wil het goede zien in ieder mens. Kijk los van geloven/levensovertuigingen en plaats mensen/groepen al helemaal niet in hokjes. Noem mij naief/goedgelovig etc. Ik ben er trots op =)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 23:53

Helemaal mee eens, Rebbeccatjuh. Maar die Amerikanen sporen net zo goed niet om op Ground Zero een moskee neer te willen zetten. Ik denk dat daar ook nog wel genoeg protest op zal volgen in Amerika tegen de tijd dat het zo ver is.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 23:55

Smidtje schreef:
Een moskee plaatsen op Ground Zero vind ik ook meer dan belachelijk/schandalig etc. etc.
Ik heb absoluut niets tegen moskee's, ookal vind ik het niet passen in het nederlandse landschap. Maar een moskee plaatsen op die bewuste plek vind ik niet kunnen. *ligt gezegt*

Dat heeft overigens verder geen invloed op mijn kijk op zaken. Ik ben een linkse stemmer en zal dat blijven. Ik ben wat dat betreft ook behoorlijk links, wil het goede zien in ieder mens. Kijk los van geloven/levensovertuigingen en plaats mensen/groepen al helemaal niet in hokjes. Noem mij naief/goedgelovig etc. Ik ben er trots op =)

En toch gaan jouw belastingcenten erheen. 1 miljoen dollar naar een moskee en een islamitisch centrum, en onze ouderen maar in een luier zitten wachten totdat iemand een rondje met ze wil lopen (a la 15 euro) . Gatverdamme.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 23:56

janesmith schreef:
Helemaal mee eens, Rebbeccatjuh. Maar die Amerikanen sporen net zo goed niet om op Ground Zero een moskee neer te willen zetten. Ik denk dat daar ook nog wel genoeg protest op zal volgen in Amerika tegen de tijd dat het zo ver is.

Tuurlijk zit er dan bij Amerika ook een steekje los, maar dat wij als westers land wat moet bezuinigen geld gaan geven aan zoiets, bah.
Vind het ook goed dat de PVV dit in de media heeft gebracht.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 23:57

janesmith schreef:

Daar is ook heel veel protest geweest. Heb er lange tijd niets over gehoord dus ik hoopte stiekem dat dit belachelijke idee van tafel was gegooid maar dat is blijkbaar nog niet het geval.
Waarom Nederland zich dan weer geroepen voelt om te helpen begrijp ik niet. We hebben het over Amerika, niet over een derde wereld land.

Maar goed..we gaan off topic ;)

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 23:59

Citaat:
Tuurlijk zit er dan bij Amerika ook een steekje los, maar dat wij als westers land wat moet bezuinigen geld gaan geven aan zoiets, bah.

Dit is niet alleen door de PVV in de media gebracht. Toen het destijds bekend werd in het volop in het nieuws geweest. Meerdere Amerikaanse protestgroepen waren te zien op tv. Maar dit heeft blijkbaar nog niets uitgehaald.

Ik dacht dat er een monument/gebouw kwam te staan op Ground Zero, ontworpen door een Nederlander.

Weg quote :')

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 00:03

Smidtje schreef:
Citaat:

Dit is niet alleen door de PVV in de media gebracht. Toen het destijds bekend werd in het volop in het nieuws geweest. Meerdere Amerikaanse protestgroepen waren te zien op tv. Maar dit heeft blijkbaar nog niets uitgehaald.

Ik dacht dat er een monument/gebouw kwam te staan op Ground Zero, ontworpen door een Nederlander.

Weg quote :')

Er zijn in ieder geval vandaag weer kamervragen over gesteld.

Ik ben overigens heel benieuwd wat voor een kabinet er zal komen; als de VVD & PVDA er door de 'bezuinigingen' niet uitkomen vraag ik mij af waarom Rutte denkt dat ze er bij een middenkabinet wel uit zullen komen?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 00:06

Rebeccatjuh schreef:
janesmith schreef:

Daarom is het wel belangrijk dat een partij als de PVV groot is. Voor de rest van Europa is het ook een voorbeeld. Als er één schaap over de dam is, volgen er meer. Helemaal als de PVV in de regering komt, aangezien Nederland een land is dat juist overal in de wereld bekend stond als een liberaal land waar vrijheid blijheid hoog in het vaandel stond. Als een land als Nederland een partij als de PVV in de regering zou hebben dan zal dat de weg vrijmaken voor meerdere landen om ook die weg in te slaan. Nu durven velen het nog niet aan. Je ziet hetzelfde met het boerkaverbod. In het begin durfde geen land dat aan maar nu er enkelen zijn die het voortouw genomen hebben durven er steeds meer landen dat. Zo zal het ook gaan met partijen als de PVV in het buitenland. Want in bijna ieder land van Europa bestaan die partijen en hebben ze grote aanhang. Dat is geen toeval, daar zit meer achter.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 00:09

Smidtje schreef:
janesmith schreef:

Daar is ook heel veel protest geweest. Heb er lange tijd niets over gehoord dus ik hoopte stiekem dat dit belachelijke idee van tafel was gegooid maar dat is blijkbaar nog niet het geval.
Waarom Nederland zich dan weer geroepen voelt om te helpen begrijp ik niet. We hebben het over Amerika, niet over een derde wereld land.

Maar goed..we gaan off topic ;)

Zo off-topic is dit niet want het is geen geheim dat het hele Islam vraagstuk een groot deel uitmaakt van de hedendaagse politiek. Dat bewijst alle commotie rondom de PVV en het feit dat ze zo groot zijn. Dat is uniek in de Nederlandse politieke geschiedenis. Zelden is zo een jonge partij zo groot geworden in zo'n korte tijd.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 00:18

Rebeccatjuh schreef:
Er zijn in ieder geval vandaag weer kamervragen over gesteld.

Ik ben overigens heel benieuwd wat voor een kabinet er zal komen; als de VVD & PVDA er door de 'bezuinigingen' niet uitkomen vraag ik mij af waarom Rutte denkt dat ze er bij een middenkabinet wel uit zullen komen?

Dat is een slimme zet van Rutte. Hij legt hiermee de druk op de PVDA. Als de PVDA nu niet instemt met de plannen van de VVD en CDA dan maken ze de weg helemaal open voor een rechts kabinet van VVD-PVV-CDA. Eigenlijk zit de PVDA nu in de wurggreep. Mark Rutte heeft langzaam toegewerkt naar een punt dat hij toch zijn beleid er door zal kunnen drukken. Is het niet met de PVDA dan zal het met de PVV zijn.
Het CDA zal uiteindelijk toch in gaan stemmen met de PVV. Dat zullen ze aan hun achterban uit gaan leggen dat er geen andere optie meer was en in landsbelang moesten ze wel want het land moest toch geregeerd worden. Daarom denk ik dat de PVDA uiteindelijk in zal binden en tegen hun zin plaats zullen nemen in een kabinet met VVD en CDA. Wat op zich ook een ongeloofwaardige combinatie is daar de ruzie die tot de val van het kabinet geleid heeft nog niet vergeten is. De partijen hebben zich zelf in deze spagaat gebracht door zo spastisch met de PVV om te gaan. Ook daar is Rutte een stuk slimmer mee omgegaan dan de rest.

@Karl66 Hoe denk jij dat het nu verder gaat lopen?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:52

De koningin heeft er weer een slimmigheidje ingegooid in haar ongebreidelde drang om de P.V.V. van Wilders buiten een regering te houden. Ze heeft Ruud Lubbers naar het paleis laten komen voor advies. Van Lubbers is bekend dat hij tegen de P.V.V. is en dat precies hij gevraagd wordt om advies duidt er op dat alles in het werk gesteld wordt om Wilders buitenspel te houden. Helaas voor de koningin en Lubbers wil ook Rutte met de P.V.V. in zee. Tegen alleen Wilders was nog wel een barricade mogelijk, maar tegen Rutten en Wilders zal dit een stuk moeilijker zijn. Wilders zal zijn kopvoddentaks laten vallen en ook de eis voor een verbod op de koran. De rest van het immigratiebeleid zal hij als eis stellen. Dat kan ook niet anders, want uiteindelijk is dat HET speerpunt van de P.V.V.
Het sluiten van de grenzen voor kansloze immigranten, een knalharde aanpak van de lastpakken in onze samenleving. Met de mogelijkheid om allochtonen die de fout in gaan en 2 paspoorten hebben, linea recta naar hun land terug te sturen. Daar zal een enorm afschrikkende werking van uit gaan, schat ik zo in.
Ik acht de kans op een rechts kabinet heel groot. Het C.D.A. zal geen kant op kunnen zonder hard kleur te bekennen. Die gaan wel willen meeregeren met V.V.D. en P.V.V. Wilders als minister van immigratie, wie had dat kunnen denken.

Ruud Lubbers adviseert Koningin Beatrix over formatie
De Koningin voert vanavond nog overleg met Minister van Staat Ruud Lubbers (CDA) over de te nemen stappen in de formatie van een nieuw kabinet.
Nu twee pogingen om een kabinet te vormen, zijn mislukt is de Koningin weer aan zet. Ze praat vanavond nog met de oud-premier.
Het CDA-campagneteam voelde zich in aanloop naar de verkiezingen sterk onder druk gezet door Ruud Lubbers, omdat hij wilde dat Jan Peter Balkenende (CDA) in zijn campagne afstand nam van Geert Wilders. Het team rond de lijsttrekker was bang dat Lubbers openlijk kritiek zou uiten op een strategisch pact met de PVV
PvdA, CDA, GroenLinks en D66 vinden volgens RTL Nieuws dat ze VVD-leider Mark Rutte zou moeten benoemen tot informateur. Veel partijen denken dat nieuwe oriëntatiegesprekken te veel tijd kosten en weinig zin hebben.
Rutte zou de opdracht moeten krijgen om een proeve van een regeerakkoord te schrijven, vinden de partijen.
De partijen vinden dat Rutte nu het voortouw moet nemen. De VVD-leider zei gisteren al dat er nu gekeken moet worden naar een middenkabinet van VVD, PvdA en CDA. PvdA-leider Job Cohen ziet daar echter geen heil in, omdat de VVD vasthoudt aan financiële standpunten over hypotheekrenteaftrek en het bezuinigen van 18 miljard.
'Zolang die piketpalen van de VVD er zijn, komen we niet verder,' zei hij vanavond. Cohen gaf gisteren aan een vierde partij bij een middenkabinet wel het overwegen waard te vinden.
PVV-leider Geert Wilders is blij dat Paars-plus van de baan is. Hij komt morgen terug van zijn vakantie in het buitenland, zodat hij meteen naar de Koningin zou kunnen.
CDA-leider Maxime Verhagen wacht af wat Koningin Beatrix nu beslist. Zij is nu aan zet.

Bron: http://www.elsevier.nl

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 23:38

Daar geloof ik niks van. Ik denk dat er een kabinet komt van VVD-PVDA-CDA. Volgens mij is de weerzin van Cohen tegen de PVV groter dan die tegen het CDA. Als Cohen niet meedoet dan is hij eigenlijk degene die de PVV in het zadel helpt omdat er dan geen enkele andere optie meer open is. De hoop op paars+ is definitief vervlogen als je Rutte gehoord hebt gisteren. Die was heel stellig dat paars+ er niet meer in zat. Het zou ook de doodsteek zijn voor de VVD. Als hij een derde keer om tafel zou gaan zitten met links dan is de exodus van de kiezers een feit. Die rennen naar de PVV in dat geval. Hij heeft wel degelijk rekening gehouden met de peilingen van afgelopen week en is geschrokken van de groei van de PVV. Als dat niet was gebeurd dan was paars+ tot stand gekomen. De schaduw van de PVV hing boven die besprekingen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:23

Alles wordt inderdaad klaar gemaakt voor een middenkabinet. Beatrix voert de druk op en heeft haar loopjongetje Lubbers ingeschakeld om de kastjanjes uit het vuur te halen voor haar. Wat er ook gebeurt, Bea en ik hebben het zelfde resultaat voor ogen alleen voor verschillende redenen. Zij wil de PVV niet in een regering omdat ze linksch banketstaaf en rechts vult en ik omdat op deze manier er twee dingen bereikt worden. De steun voor een Republiek neemt toe en de PVV zal de grootste partij van het land worden. LEVE DE REPUBLIEK, LEVE DE PVV.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:49

Nou jammer dat de andere topic dicht zijn ivm slechte sfeer en de opwinding van veel mensen. Maarja zal het toch even schrijven . Vind het jammer dat veel mensen maar blijven herhalen geert is slecht omdat dit en dat .. Word elke dag herhaald ,maar toch bljif ik het stemmen tis gewoon een partij waar ik het mee eens ben. En ik wil zelf niemand overtuigen dat ze ook op geert moeten stemmen of dat andere partijen slecht zijn terwijl veel mensen het hier toch wel doen ze vertellen dingen over geert op een negatieve manier . Maarja ik kan me gewoon goed voorstellen dat iedereen een andere keuze maakt kwa politieke partij en dat respecteer ik ook . Ik heb sinds ik in de politie topic reageer voor zover ik weet nog niet slecht gepraat over een andere partij ja meschien hooguit die post. Maar ik blijf het niet dagen lang herhalen en aanvechten .

Ik denk dat het vanaf nu een beetje dood zal lopen aangezien de topics gesloten worden maar ik moet zeggen vond het heel leuk en interresant om iedereen zn mening te lezen :)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:01

Dat vind ik ook, maar er is een groepje mensen dat het zo zuur vindt dat de PVV zo groot is geworden, dat ze het niet kunnen laten om op iedereen die voor Wilders of de PVV is, af te geven en verwijten te maken. Het venijn aan hun kant laat heel goed zien hoe groot de frustratie is. Ik begrijp wel hoe het zit, al die tijd hebben ze gedacht dat het wel mee zou gaan vallen als puntje bij paaltje komt en dat Nederland wel verstandig zou zijn. Nu zijn ze heel hard wakker geworden en hebben kunnen constateren dat Nederland inderdaad heel verstandig heeft gedaan, maar dat is een heel ander soort verstandig dan zij in gedachten hadden voor ons! En nu zitten ze in de fase dat ze denken dat ze 'fout' Nederland nog kunnen bekeren en weer terug te brengen op het correcte 'multi-culti' spoor. Als we nog een tijdje verder zijn dan zal er berusting voor in de plaats komen en zullen ze beseffen dat er geen weg meer terug is en dat we de PVV route gaan bewandelen met alle gevolgen van dien. Ik verheug me er op, maar voor linksch is het zuur en die gaan slecht met het verlies om.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:00

Ondertussen gaat het steeds meer de goede kant op met Nederland.

CDA-voorzitter sluit PVV niet uit
Sinds de verkiezingen bezweert fractievoorzitter Maxime Verhagen elke poging tot een uitspraak met de mantra dat hem na de verkiezingsuitslag 'slechts bescheidenheid past'. Vrijdagochtend wordt hij verwacht bij informateur Lubbers en zal meer duidelijk worden over de opstelling van het CDA.

Tot nu toe hield Verhagen de boot af door te stellen dat eerst VVD en PVV er samen maar uit moesten komen. Toch lijkt het CDA de deur op een kier te zetten. In het radioprogramma Met het oog op morgen zei interim-voorzitter Henk Bleker dat zijn partij best wil onderhandelen met Wilders, als die een deel van zijn harde standpunten inslikt. Het gaat daarbij om zijn opstelling over de vrijheid van godsdienst, het hoofddoekenverbod en bezuinigingen op ontwikkelingssamenwerking.

Wel sprak Bleker de voorkeur uit voor een middenkabinet. Hij deed in de Volkskrant een oproep aan Job Cohen om toch met CDA en VVD te praten. De kans daarop lijkt nihil. Tegenover informateur Lubbers herhaalde Cohen dat hij een kabinet van PvdA, CDA en VVD echt niet ziet zitten.

Trouw

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:14

jantergouw schreef:
Ondertussen gaat het steeds meer de goede kant op met Nederland.

CDA-voorzitter sluit PVV niet uit
Sinds de verkiezingen bezweert fractievoorzitter Maxime Verhagen elke poging tot een uitspraak met de mantra dat hem na de verkiezingsuitslag 'slechts bescheidenheid past'. Vrijdagochtend wordt hij verwacht bij informateur Lubbers en zal meer duidelijk worden over de opstelling van het CDA.

Tot nu toe hield Verhagen de boot af door te stellen dat eerst VVD en PVV er samen maar uit moesten komen. Toch lijkt het CDA de deur op een kier te zetten. In het radioprogramma Met het oog op morgen zei interim-voorzitter Henk Bleker dat zijn partij best wil onderhandelen met Wilders, als die een deel van zijn harde standpunten inslikt. Het gaat daarbij om zijn opstelling over de vrijheid van godsdienst, het hoofddoekenverbod en bezuinigingen op ontwikkelingssamenwerking.

Wel sprak Bleker de voorkeur uit voor een middenkabinet. Hij deed in de Volkskrant een oproep aan Job Cohen om toch met CDA en VVD te praten. De kans daarop lijkt nihil. Tegenover informateur Lubbers herhaalde Cohen dat hij een kabinet van PvdA, CDA en VVD echt niet ziet zitten.

Trouw

Ach, het is maar wat je de goede kant op vindt gaan.
Alhoewel, met de PVV in de regering, zullen de mensen zien dat hij helemaal niets oplost dus is hij zo weer weg.
Dwalende kiezers zijn nl. niet heel erg trouw. Als beloften niet worden waargemaakt, stappen ze zo weer over naar een andere partij.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:16

Ik deel die mening met je Electra63, ik ben er van overtuigd dat Wilders voldoende capaciteit bezit om zichzelf uiteindelijk buitenspel te zetten.. Dus laat het maar gebeuren.. :)

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:21

CtjeLief schreef:
Ik deel die mening met je Electra63, ik ben er van overtuigd dat Wilders voldoende capaciteit bezit om zichzelf uiteindelijk buitenspel te zetten.. Dus laat het maar gebeuren.. :)

En dat is nog eens positief benaderen +:)+
Voldoende capaciteiten bezit..
Tja..we zullen het zien. De tijd zal het leren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:24

Ach, als je maar genoeg in deze topics zit, dan word je vanzelf negatief. Op een kritische vraag hoe Wilders zijn beloften gaat financieren of waar maken, komt nooit geen antwoord.
Berichten worden regelmatig verwijderd, dus de discussies zijn soms moeilijk te volgen.

Maar ik ben niet negatief hoor.
Als de PVV gaat regeren, zullen mensen zelf ondervinden, dat de meeste beloften van de PVV niet te realiseren zijn.
Het is alleen jammer, dat het allemaal wel weer een hoop geld kost zoals wachtgeld enz.