Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Smidtje schreef:Ik hoop dus absoluut niet dat er een kabinet gevormd wordt tussen de VVD, PVV en CDA. Dan verhuis ik nog liever naar het buitenland. Mocht Wilders bij de volgende verkiezingen de meeste stemmen krijgen (wat ik als zeer onwaarschijnlijk acht, ookal hopen de PVV stemmers hier er zo op) verhuis ik nog liever naar Belgie op Duitsland (niet dat de politiek daar nu zo super loopt).
Smidtje schreef:Naar mijn mening heeft de PVV zichzelf ontzettend voor ... gezet toen het o,zo belangrijke breekpunt vlak de de eindstand van de verkiezingen ineens geen breekpunt meer was. Daar gaat de geloofwaardigheid van de heer Wilders. Daarnaast zou het een werkelijk dieptepunt zijn voor Nederland en de Nederlandse politiek.
Smidtje schreef:Ik las ergens nog over een rampzalig scenario met Femke Halsema in de regering. Waarop basseer je dat? (Uit jou oogpunt als rechtse stemmer kan ik het me enigszins voorstellen, voor mij is Wilders in de regering een rampzalig scenario dus we staan wat dat betreft lijnrecht tegenover elkaar. De reden waarom ik niet begin te gooien met woorden als onzin en slaat nergens op.. )
Smidtje schreef:Edit: Na het plaatsen van mijn stem: Ik vindt het schrikbarend om te zien dat zoveel bokkers hopen op een kabinet met de PVV.
Smidtje schreef:Een moskee plaatsen op Ground Zero vind ik ook meer dan belachelijk/schandalig etc. etc.
Ik heb absoluut niets tegen moskee's, ookal vind ik het niet passen in het nederlandse landschap. Maar een moskee plaatsen op die bewuste plek vind ik niet kunnen. *ligt gezegt*
Dat heeft overigens verder geen invloed op mijn kijk op zaken. Ik ben een linkse stemmer en zal dat blijven. Ik ben wat dat betreft ook behoorlijk links, wil het goede zien in ieder mens. Kijk los van geloven/levensovertuigingen en plaats mensen/groepen al helemaal niet in hokjes. Noem mij naief/goedgelovig etc. Ik ben er trots op =)
janesmith schreef:Helemaal mee eens, Rebbeccatjuh. Maar die Amerikanen sporen net zo goed niet om op Ground Zero een moskee neer te willen zetten. Ik denk dat daar ook nog wel genoeg protest op zal volgen in Amerika tegen de tijd dat het zo ver is.
janesmith schreef:Helemaal mee eens, Rebbeccatjuh. Maar die Amerikanen sporen net zo goed niet om op Ground Zero een moskee neer te willen zetten. Ik denk dat daar ook nog wel genoeg protest op zal volgen in Amerika tegen de tijd dat het zo ver is.
Citaat:Tuurlijk zit er dan bij Amerika ook een steekje los, maar dat wij als westers land wat moet bezuinigen geld gaan geven aan zoiets, bah.
Vind het ook goed dat de PVV dit in de media heeft gebracht.
Smidtje schreef:Citaat:Tuurlijk zit er dan bij Amerika ook een steekje los, maar dat wij als westers land wat moet bezuinigen geld gaan geven aan zoiets, bah.
Dit is niet alleen door de PVV in de media gebracht. Toen het destijds bekend werd in het volop in het nieuws geweest. Meerdere Amerikaanse protestgroepen waren te zien op tv. Maar dit heeft blijkbaar nog niets uitgehaald.
Ik dacht dat er een monument/gebouw kwam te staan op Ground Zero, ontworpen door een Nederlander.
Weg quote
Rebeccatjuh schreef:janesmith schreef:Helemaal mee eens, Rebbeccatjuh. Maar die Amerikanen sporen net zo goed niet om op Ground Zero een moskee neer te willen zetten. Ik denk dat daar ook nog wel genoeg protest op zal volgen in Amerika tegen de tijd dat het zo ver is.
Tuurlijk zit er dan bij Amerika ook een steekje los, maar dat wij als westers land wat moet bezuinigen geld gaan geven aan zoiets, bah.
Smidtje schreef:janesmith schreef:Helemaal mee eens, Rebbeccatjuh. Maar die Amerikanen sporen net zo goed niet om op Ground Zero een moskee neer te willen zetten. Ik denk dat daar ook nog wel genoeg protest op zal volgen in Amerika tegen de tijd dat het zo ver is.
Daar is ook heel veel protest geweest. Heb er lange tijd niets over gehoord dus ik hoopte stiekem dat dit belachelijke idee van tafel was gegooid maar dat is blijkbaar nog niet het geval.
Waarom Nederland zich dan weer geroepen voelt om te helpen begrijp ik niet. We hebben het over Amerika, niet over een derde wereld land.
Maar goed..we gaan off topic
Rebeccatjuh schreef:Er zijn in ieder geval vandaag weer kamervragen over gesteld.
Ik ben overigens heel benieuwd wat voor een kabinet er zal komen; als de VVD & PVDA er door de 'bezuinigingen' niet uitkomen vraag ik mij af waarom Rutte denkt dat ze er bij een middenkabinet wel uit zullen komen?
jantergouw schreef:Ondertussen gaat het steeds meer de goede kant op met Nederland.
CDA-voorzitter sluit PVV niet uit
Sinds de verkiezingen bezweert fractievoorzitter Maxime Verhagen elke poging tot een uitspraak met de mantra dat hem na de verkiezingsuitslag 'slechts bescheidenheid past'. Vrijdagochtend wordt hij verwacht bij informateur Lubbers en zal meer duidelijk worden over de opstelling van het CDA.
Tot nu toe hield Verhagen de boot af door te stellen dat eerst VVD en PVV er samen maar uit moesten komen. Toch lijkt het CDA de deur op een kier te zetten. In het radioprogramma Met het oog op morgen zei interim-voorzitter Henk Bleker dat zijn partij best wil onderhandelen met Wilders, als die een deel van zijn harde standpunten inslikt. Het gaat daarbij om zijn opstelling over de vrijheid van godsdienst, het hoofddoekenverbod en bezuinigingen op ontwikkelingssamenwerking.
Wel sprak Bleker de voorkeur uit voor een middenkabinet. Hij deed in de Volkskrant een oproep aan Job Cohen om toch met CDA en VVD te praten. De kans daarop lijkt nihil. Tegenover informateur Lubbers herhaalde Cohen dat hij een kabinet van PvdA, CDA en VVD echt niet ziet zitten.
Trouw
CtjeLief schreef:Ik deel die mening met je Electra63, ik ben er van overtuigd dat Wilders voldoende capaciteit bezit om zichzelf uiteindelijk buitenspel te zetten.. Dus laat het maar gebeuren..