wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:02

Uums schreef:
En het was je niet opgevallen dat het programma van minimaal één andere partij beter bij je zou passen wanneer je 'PVV light' (PVV = minus de mensonterende 'kopv...', ach ik ga het niet eens overnemen) als voorkeur had? :D

Zoals je zegt: TE makkelijk :j :+

?? tegen mij want ik snap hem niet?
Ga trouwens naar bed nu nogal laat nu doei.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 11-06-10 01:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:03

christel1857 schreef:
Pardon? Dat slaat echt helemaal NERGENS op. Ten eerste staat er nergens in het verkiezingsprogramma dat iemand de koran niet mag lezen, ten tweede: als dat zo zou zijn dan zou ik niet op de PVV stemmen. Wat een bullsh*t heino!

Wat moet ik nou anders zeggen dan dat jij dus blijkbaar een fout gemaakt hebt?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:07

PattyOosten schreef:
christel1857 schreef:
Pardon? Dat slaat echt helemaal NERGENS op. Ten eerste staat er nergens in het verkiezingsprogramma dat iemand de koran niet mag lezen, ten tweede: als dat zo zou zijn dan zou ik niet op de PVV stemmen. Wat een bullsh*t heino!

Wat moet ik nou anders zeggen dan dat jij dus blijkbaar een fout gemaakt hebt?

Technisch gezien staat er ook nergens in het programma dat de koran niet GELEZEN mag worden. Verbod op de koran is nog altijd iets anders dan een verbod op het lezen van de koran.
Ben niet in the mood om toe te gaan geven aan dit soort dingen, jammer maar helaas.

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:08

Christel, waarom heb jij dan op de PVV gestemd? Als het beleid tegenover moslims je namelijk koud laat, dan heeft Wilders je flink belazerd aangezien ze nou opeens wel heel soepel zijn in een aantal andere standpunten over dingen die er wel toe doen. Niet erg trouw tegenover de kiezers...

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:11

christel1857 schreef:
Technisch gezien staat er ook nergens in het programma dat de koran niet GELEZEN mag worden. Verbod op de koran is nog altijd iets anders dan een verbod op het lezen van de koran.
Ben niet in the mood om toe te gaan geven aan dit soort dingen, jammer maar helaas.

Kwestie van interpretatie he. Maar een boek verbieden houdt natuurlijk wel in dat het met de tijd ook niet meer gelezen kan worden. Mein Kampf bijvoorbeeld?

Suzeltje

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:12

Wat is nou het nut van een boek verbieden als het nog wel gelezen mag worden?

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:16

De verhalen van de bijbel, koran, en de Joodse bijbel lijken heel erg op elkaar hoor... Dus nee, het is niet logisch om het te verbieden... De PVV kwam idd pas laatste tijd met andere standpunten dan de oh zo gevaarlijke moslims te bestrijden... En het ziet ernaar uit dat hij dat ingespeeld heeft op zijn aanhang...

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:19

Suzeltje schreef:
Wat is nou het nut van een boek verbieden als het nog wel gelezen mag worden?

Heel zinloos eigenlijk.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:20

Suzeltje schreef:
Christel, waarom heb jij dan op de PVV gestemd? Als het beleid tegenover moslims je namelijk koud laat, dan heeft Wilders je flink belazerd aangezien ze nou opeens wel heel soepel zijn in een aantal andere standpunten over dingen die er wel toe doen. Niet erg trouw tegenover de kiezers...

Waar heb jij op gestemd als ik vragen mag?
Ik voel me namelijk niet echt verplicht tot motiveren van mijn keuze.

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:22

Ik vind het ook heel bijzonder dan de PVV zo enorm groot is geworden. De partij is nog best 'jong' en daarom zou ik er niet zomaar op stemmen. Het is natuurlijk niet verkeerd om op een jonge partij te kiezen, maar ik zou er beter over na moeten denken dan een partij die al langer meegaat en ook al langer duidelijke standpunten heeft. De PVV kwam vrij laat pas met een compleet programma.

Van mij hoef je je beweegredenen niet te zeggen, dat respecteer ik. Ik heb op de SP gestemd.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:23

Monica_1987 schreef:
Misschien niet maar laten we wel wezen die gevoelens zijn echt niet uit de lucht komen vallen.
School heeft daar grotendeels aan meegewerkt. Maar goed ga ik hier maar verder niet uit de doeken doen.

Mwoah, ik denk dat de media (oa Geert Wilders) de problemen groter doen lijken dan ze zijn. Waardoor het logisch is dat men zich onveiliger voelt. Maar kan best dat jij zelf ook nare ervaringen met die groep hebt hoor. Probeer alleen in je achterhoofd te houden dat zo'n ervaring heel goed eenmalig kan (en waarschijnlijk zelfs zal) zijn :)

Christel: wat zoek je in een discussie als je maar half mee wilt doen?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:24

PattyOosten schreef:
christel1857 schreef:

Kwestie van interpretatie he. Maar een boek verbieden houdt natuurlijk wel in dat het met de tijd ook niet meer gelezen kan worden. Mein Kampf bijvoorbeeld?

Mein kampf zet aan tot geweld
De koran zet ook aan tot geweld (blijkbaar)

De islam loopt in vergelijking met het christendom ver achter qua westerse opvattingen. Ik weet zeker dat ook de islam in de toekomst meer open-minded zal gaan worden. Vraag is alleen: Hoe lang gaat dat duren? En wat doen we in de tussentijd?
30 jaar geleden waren er nog geen extremistische imams in nederland, moet je ons nu eens zien. Wat drijft die mensen toch?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:25

christel1857 schreef:

Wat doe je dan in een discussie topic? Ik snap het niet meer, maar ik ga naar bed. Ik lees morgen weer verder. Slaap lekker allemaal!

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:25

:z :z lekker

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:26

Wat mij erg verbaast is dat er zo'n hoog percentage PVV stemmers is juist in de gebieden waar relatief weinig moslims aanwezig zijn. Het lijkt me sterk dat al deze mensen nare ervaringen hebben met die groep en dan blijft er in dat standpunt eigenlijk maar 1 reden over: angst.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:28

Is toch wel logisch Suzeltje?

In amsterdam bv zijn veel meer moslims en zal het percentage dus veel lager zijn.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:29

Heino schreef:

Kan ik ook aan jou vragen. Jij komt ook de hele tijd met dezelfde argumenten. Wilders discrimineert, hij sluit mensen uit. En geen mens die wat tegen jouw mening in te brengen heeft hoor. Prima overigens, maar ga mij niet verwijten dat ik geen zin heb om motivaties uiteen te zetten die vervolgens langs alle kanten met argumenten die niet voor iedereen opgaan worden neergehaald. Daar heb ik niet zoveel trek in. Het gaat niet om mij, het gaat om andere dingen.

maar je hebt gelijk, eigenlijk heb ik al lang niets meer te zoeken in dit topic. Kga ook maar eens slapen ;)

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:30

PattyOosten schreef:
christel1857 schreef:

Wat doe je dan in een discussie topic? Ik snap het niet meer, maar ik ga naar bed. Ik lees morgen weer verder. Slaap lekker allemaal!

Wat ik hier doe? Andere dingen neerzetten die niet per se over mijn eigen keuze gaan.

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:31

Dat is inderdaad zo, maar toch vind ik het merkwaardig dat het percentage stemmers met name in Limburg en ook in Zeeland zo hoog ligt. Limburg lijkt wel opeens compleet van CDA overgestapt te zijn naar PVV.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:32

christel1857 schreef:
Heino schreef:

Kan ik ook aan jou vragen. Jij komt ook de hele tijd met dezelfde argumenten. Wilders discrimineert, hij sluit mensen uit.

Dan heb je ook mijn standpunten toch niet zo goed gelezen als je dacht ;) Over discriminatie valt niet te discussiëren overigens, hoewel sommigen van wel denken.

Nicole, maar in werkelijke aantallen gezien zijn het nog altijd heel veel mensen die PVV stemmen terwijl er in werkelijke getallen maar weinig allochtonen wonen (snap je wat ik bedoel? kan het niet zo goed verwoorden)

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:33

christel1857 schreef:

Nee, de koran verschilt niet veel met de bijbel. Verdiep je er eerst in, voordat je de woorden van een anti-islam politicus aanneemt.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:35

Ja ik snap je wel.

Denk gewoon dat het voor vele gewoon een trap naar de gevestigde politiek is. Veel mensen zijn ontevreden, er komt een betrekkelijk nieuwe partij met een andere mening en stemmen dan daarop.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:36

Heino schreef:
christel1857 schreef:
Kan ik ook aan jou vragen. Jij komt ook de hele tijd met dezelfde argumenten. Wilders discrimineert, hij sluit mensen uit.

Dan heb je ook mijn standpunten toch niet zo goed gelezen als je dacht ;) Over discriminatie valt niet te discussiëren overigens, hoewel sommigen van wel denken.

Nicole, maar in werkelijke aantallen gezien zijn het nog altijd heel veel mensen die PVV stemmen terwijl er in werkelijke getallen maar weinig allochtonen wonen (snap je wat ik bedoel? kan het niet zo goed verwoorden)

Oh ik ben het absoluut eens dat het soms discriminerend is. Vraag me dan alleen of ik het erg vind dat er in sommige gevallen sprake is van discriminatie en ik antwoord dat ik de wet van discriminatie niet de belangrijkste grondwet vind. En dat ik in sommige gevallen discriminatie terecht vind.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:36

Sylke schreef:
christel1857 schreef:

Nee, de koran verschilt niet veel met de bijbel. Verdiep je er eerst in, voordat je de woorden van een anti-islam politicus aanneemt.

Jij weet helemaal niet hoe erg ik tegen de bijbel ben. Vraag maar aan heino, die weet hoe ik daar over denk. Of lees het Ben je gelovig topic maar eens door.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:38

christel1857 schreef:
Oh ik ben het absoluut eens dat het soms discriminerend is. Vraag me dan alleen of ik het erg vind dat er in sommige gevallen sprake is van discriminatie en ik antwoord dat ik de wet van discriminatie niet de belangrijkste grondwet vind. En dat ik in sommige gevallen discriminatie terecht vind.

Ik vind het echt erg om te lezen dat je zo onverschillig staat tegenover discriminatie. En discriminatie terecht vinden spreekt elkaar tegen.