sarabande schreef:Wat we zeker weten is dat je bij Joran niks zeker weet.
Klopt, en da's wat anders dan stellen dat hij nooit de waarheid gesproken heeft

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LecyTinker schreef:Ik vind het zo mooi dat iedereen zegt. Geen slecht woord over de doden, want wat ze voor hun dood hebben gedaan, dat maakt niet meer uit. Maar tegelijkertijd hopen ze dat Joran omgelegd wordt! Tja, houdt dat in dat als Joran dood zou zijn dat hij ineens ook "heilig" verklaard wordt?
En er wordt zo makkelijk gesproken over het gevangenis leven. X-box, hoertjes etc. Heeft iemand enig idee hoe het voelt om elke minuut van elke dag geleefd te worden. Wanneer er wordt gezegd dat je moet eten, plassen, slapen, praten etc. Dat je niet zomaar even naar de andere kamer kan lopen. Niet zo maar even je vrienden kan bellen etc. De hele opzet van gevangenisstraf is vrijheidberoving en rehabilitatie! Dat er geen goede rehabilitaie plaats vind is niet de schuld van de gevangenen, dat is de schuld van de overheid, dus dat moet je maar even in je achterhoofd houden als je gaat stemmen!
En ik ben een van die mensen die denkt dat Joran, mocht hij schuldig bevonden worden, zijn straf beter in Nederland zou kunnen uitzitten. Ik denk dat er teveel mogelijkheden tot corruptie zijn in de gevangenis van Peru voor een rijke westerling. Laat hem zijn tijd doen in een plek waar de "normen en waarden" gelijk zijn aan zijn opvoeding (geen idee welke hij heeft mee gekregen, maar even afgaand op zijn nationaliteit).
Op deze manier is er in ieder geval nog een kans dat hij geholpen wordt ( en ik weet dat de meeste van jullie dat liever niet willen, gewoon weg laten rotten die knul, toch?) in plaats van daar vriendjes te maken en er straks als een (nog gevaarlijkeren) crimineel uit te komen.
Het is makkelijk zeggen voor ons dat de gevangenissen als hotels zijn, wij die thuis zitten met een koelkast, tv etc. Die er nooit zelf gezeten hebben. Dat gevangenen uit de bak komen en gewoon doorgaan met wat ze daarvoor deden is niet ALLEEN de schuld van de gevangenen (dat was per slot van rekening de reden dat hij er zat in de eerste plaats) maar de fout van de overheid. ZIJ doen duidelijk iets fout en weten dat deze manier niet werkt, maar veranderen er ook geen bal aan!
sarabande schreef:LecyTinker schreef:dus wat voor kans heeft hij nog op een eerlijk proces?
Veel meer kans dan de meeste onbekende sloebers in die landen.
LecyTinker schreef:KiWiKo, die zijn uiteraard geschonden! En daar moet de dader voor boeten en dat zal dus door de rechtsgang gedaan moeten worden. NIET door mensen die toevallig dingen lezen op een forum of in de krant!!!!!
We hebben het hier niet over dat de dader een klopje op de schouder moet krijgen. Maar kwaad met kwaad vergelden zorgt er alleen maar voor dat we net zo fout bezig zijn als de dader!
Niicole__ schreef:Rinske schreef:LecyTinker, ze zitten natuurlijk niet voor zweetvoeten in de gevangenis he?
Haha nee, en hij heeft het er zelf naar gemaakt..
sarabande schreef:LecyTinker schreef:KiWiKo, die zijn uiteraard geschonden! En daar moet de dader voor boeten en dat zal dus door de rechtsgang gedaan moeten worden. NIET door mensen die toevallig dingen lezen op een forum of in de krant!!!!!
We hebben het hier niet over dat de dader een klopje op de schouder moet krijgen. Maar kwaad met kwaad vergelden zorgt er alleen maar voor dat we net zo fout bezig zijn als de dader!
Nou dat gaat wel erg ver. Door het niet met hem eens te zijn en te hopen dat hij eens klop krijgt voor wat hij anderen gedaan heeft stel je ons op een lijn met die psychopaat.
LecyTinker schreef:Door het recht in eigen hand te nemen stellen we ons idd gelijk aan criminelen. Ik zeg niet dat we dan gelijk moordenaars zijn hoor!
Maar er zijn regels omdat de maatschappij heeft besloten dat als we die volgen dat er dan orde is. Zodra wij vinden dat we in ons recht staan om zelf onze regels te bepalen en ons niet meer te houden aan die van de maatschappij, wat zijn wij dan?
KiWiKo schreef:LecyTinker schreef:Door het recht in eigen hand te nemen stellen we ons idd gelijk aan criminelen. Ik zeg niet dat we dan gelijk moordenaars zijn hoor!
Maar er zijn regels omdat de maatschappij heeft besloten dat als we die volgen dat er dan orde is. Zodra wij vinden dat we in ons recht staan om zelf onze regels te bepalen en ons niet meer te houden aan die van de maatschappij, wat zijn wij dan?
ueh........... menselijk??????????????
de emoties die dit losmaakt zijn menselijk, heel menselijk...........
verstandige mensen zeggen, we laten het aan de rechtsgang over......... zwakke mensen nemen het recht in eigen hand......... maar dat neemt niet weg dat verstandige mensen gevoelsmatig echt best wel deze jongeheer wat aan zouden kunnen doen