13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:44

Tallie1979 schreef:
russel schreef:
Jonge mensen van 14 worden hier wel erg onderschat, niet alle 14 jarigen spelen met poppen.

Het enige waar ik het mee eens ben, is het slaapgedrag, ik vraag mij af of ze het voldoende kan manipuleren om steeds na die 20 minuten wakker te worden om haar boot in de gaten te houden.

Maar toen ik nog een puppie was kon ik ook makkelijk een nacht overslaan, dat zag je niet eens aan mij. MOet ik nu midden in de nacht opblijven, dat wordt ik gewoon beroerd, dat kan ik niet en ben ik 2 dagen ziek er van :D :D :D en ouderen hebben toch minder slaap nodig???

Ik ben 30, maar heb toch echt 8 tot 10 uur per nacht nodig hoor :')

Jij wel, ik slaap ongeveer een uur of 5. Voor iedereen verschillend.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:36

Volgens de website moet ze hier nog aan voldoen:
- plan en concrete afspraken invulling Wereldschool, hoe ziet het programma, het profiel en de begeleiding er feitelijk uit
- toestemming leerplichtambtenaar voor het volgen van onderwijs via de Wereldschool
- meer ervaring opdoen in solozeilen ( met gebruikmaking van de nieuwe veiligheids- en navigatieapparatuur)
- EHBO watersport cursus gevolgd hebben
- concreet plan en ervaring opdoen met slaapmanagement
- uitgewerkt en volledig veiligheidsplan (met aanvulling van de door de Raad ingeschakelde zeildeskundige)
- lijst met vluchthavens
- plan voor communicatie met de wal
- overzicht en inzicht van stappen ter waarborging van de veiligheid aan wal in de havens
- inzicht in de samenstelling, omvang, en werkwijze van het walteam.
- aanwezigheid secundaire stroomvoorziening
- ontwikkelt hebben van copingsvaardigheden ervaring opgedaan in problematische situaties
- uitwerking concreet van de begeleiding van gezin....
- samenspraak plannen en instemming van moeder hierop. Moeder wil zekerheid over de veiligheidsmaatregelen en over het feit dat Laura begeleid zal worden
- dit alles met instemming en ondersteuning van vader

Toch wel een aantal cruciale punten. En als ik dit lees zie ik ook niet in hoe Jeugdzorg haar droom aan puin zou helpen. Het lijken mij toch wel dusdanig belangrijke dingen, en als ze hier aan werkt zit het er misschien in dat ze zou mogen vertrekken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:36

Maar een kind! in de groei! heeft wel meer slaap nodig. Iets met (hersen)ontwikkeling enzo... (waarom lezen de "tegenstanders" daar toch steeds overheen???)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 13:33

Heino schreef:
Maar een kind! in de groei! heeft wel meer slaap nodig. Iets met (hersen)ontwikkeling enzo... (waarom lezen de "tegenstanders" daar toch steeds overheen???)

:') oh is het daarom zo fout afgelopen met me 8-)

klopt wel wat je zegt maar dat heeft betrekking op heeel jonge kinderen
zeg baby tot 12 jr ongeveer

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 13:34

Authentic schreef:
Volgens de website moet ze hier nog aan voldoen:
- plan en concrete afspraken invulling Wereldschool, hoe ziet het programma, het profiel en de begeleiding er feitelijk uit
- toestemming leerplichtambtenaar voor het volgen van onderwijs via de Wereldschool
- meer ervaring opdoen in solozeilen ( met gebruikmaking van de nieuwe veiligheids- en navigatieapparatuur)
- EHBO watersport cursus gevolgd hebben
- concreet plan en ervaring opdoen met slaapmanagement
- uitgewerkt en volledig veiligheidsplan (met aanvulling van de door de Raad ingeschakelde zeildeskundige)
- lijst met vluchthavens
- plan voor communicatie met de wal
- overzicht en inzicht van stappen ter waarborging van de veiligheid aan wal in de havens
- inzicht in de samenstelling, omvang, en werkwijze van het walteam.
- aanwezigheid secundaire stroomvoorziening
- ontwikkelt hebben van copingsvaardigheden ervaring opgedaan in problematische situaties
- uitwerking concreet van de begeleiding van gezin....
- samenspraak plannen en instemming van moeder hierop. Moeder wil zekerheid over de veiligheidsmaatregelen en over het feit dat Laura begeleid zal worden
- dit alles met instemming en ondersteuning van vader

Toch wel een aantal cruciale punten. En als ik dit lees zie ik ook niet in hoe Jeugdzorg haar droom aan puin zou helpen. Het lijken mij toch wel dusdanig belangrijke dingen, en als ze hier aan werkt zit het er misschien in dat ze zou mogen vertrekken.

leeuwendeel heeft ze reeds aan voldaan
maar vertel mij eens hoe ze meer solo uren kan maken
als ze van bjz helemaal niet zeilen mag ?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 13:38

nickyu schreef:
klopt wel wat je zegt maar dat heeft betrekking op heeel jonge kinderen
zeg baby tot 12 jr ongeveer

Dus niet.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 13:53

Las net een stukje van Laura's moeder. Idd is zij tegen op de solo-tocht.
Tevens denkt zij dat het goed is als Laura uit huis wordt geplaatst, volgens haar wordt het tijd voor een andere omgeveing!

astridelise

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:10

Ik denk dat moeders even iets meer op haar strepen moet gaan staan, of heeft zij niks over haar dochter te vertellen?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:14

Citaat:
Jij wel, ik slaap ongeveer een uur of 5. Voor iedereen verschillend.

Dit verschilt berhoorlijk per persoon, jou activiteiten en wat jou lichaam allemaal aan kan.
Zover slaap ik normaal rond 7 uur en 9 uur maximaal.
(alleen overdag slapen dat gaat mij niet echt lukken dus nooit nachtdiensten hier meer)

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:47

astridelise schreef:
Ik denk dat moeders even iets meer op haar strepen moet gaan staan, of heeft zij niks over haar dochter te vertellen?

Nou moeders EN vaders...Maar ze woont bij haar vader....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 15:17

astridelise schreef:

Moeders heeft net in tranen de rechtbank verlaten

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 15:19

Dan is ook de moeder slachtoffer van deze hele rare situatie.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 15:22

Moeder wil dat ze bij haar komt wonen, maar omdat ze van moeder niet de wereld om mag heeft ze gekozen om bij haar vader te wonen. Die keuze mogen kinderen ouder dan 12 jaar maken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 15:24

Ik heb het idee dat moeder niet zo gelukkig is met de media aandacht die Laura veroorzaakt.

Dit soort dingen horen binnen de familie en evt jeugdzorg, maar niet in ieder journaal etc

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 15:27

Ik vind dat kind een kreng, sorry zo komt ze op mij over.
Ze weet wat ze wilt, en ze zal het doen/krijgen ook..

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 15:33

Tja ik ben het met je eens Balou, maar er zijn er vele die het niet met ons eens zijn.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 15:38

Ze komt op mij ook niet schattig over, maar dat kan ook niet anders, ze is niet schattig, maar gedreven en ze krijgt alleen maar negatieve publiciteit..

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 15:40

Jawel hoor, Laura komt op mij ook over als een verwend meiske.
Echter, de hele show en hype die er nu is, daar heeft zij ook niet om gevraagd!
En ik blijf van mening dat dat hele Jeugdzorg afschuwelijk is. Welke hulpverlener haalt het nu in z'n hoofd om te dreigen met uit huis plaatsing? Dan spoor je toch niet? Als we alle scholieren die weleens spijbelen of slechte cijfers halen op school uit huis moeten plaatsten..............

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 15:43

Ze moet eens gaan bedenken dat ze NIET speciaal is, en dat als andere het niet mogen/kunnen, zij het net zo goed niet kan..
Ze kan niet krijgen wat ze wilt, en dus zoekt ze alleen maar aandacht.. bah..

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 15:46

Moderatoropmerking:
Het lijkt me niet de bedoeling dat Laura hier door mensen die haar niet persoonlijk kennen volledig wordt afgekraakt. Posts die hierop verder gaan zullen verwijderd worden. Graag terug naar de situatie die al lastig genoeg is zonder dat haar persoon daarbij onderwerp van discussie wordt. Bedankt!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 16:07

Teddy321 schreef:
En ik blijf van mening dat dat hele Jeugdzorg afschuwelijk is. Welke hulpverlener haalt het nu in z'n hoofd om te dreigen met uit huis plaatsing? Dan spoor je toch niet? Als we alle scholieren die weleens spijbelen of slechte cijfers halen op school uit huis moeten plaatsten..............

Ik geloof niet echt dat het daar om draait... ze wordt waarschijnlijk uit huis geplaatst omdat ze in een ongezonde gezinssituatie opgroeit.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 16:13

Ik weet het niet Heino, het blijft gissen. Het enige wat we weten is uit de media, en die schrijven nu eenmaal niet altijd de waarheid. Daarom oordeel ik ook niet over Laura, ik ken haar niet en weet niet hoe alles echt in elkaar zit. Laura's advocaat vertelde in een persbericht dat zij naar St. Maarten was gevlucht omdat Jeugdzorg had gedreigd met uit huisplaatsing. En mocht dat waar zijn....dan zakt mijn broek af.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 16:16

Maar je oordeelt wel over Jeugdzorg terwijl je hoogstwaarschijnlijk ook niet weet hoe het er daar precies aan toe gaat (tenzij je verantwoordelijk bent voor het beleid daar :+)

Waarom zakt je broek daar vanaf? Jeugdzorg is er oa om kinderen een veilige omgeving om op te groeien te bieden.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 16:19

Ik heb in mijn naaste omgeving wel eens te maken gehad met de Kinderbescherming en daar heb ik geen hoge pet van op nee. Verder vind ik het schandalig dat een medewerker vam Jeugdzorg kinderen bedreigd (als dit waar is). Dan denk ik dat je het niet helemaal goed doet als hulpverlener.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 16:20

Maar op basis van 1 ervaring heel Jeugdzorg afschrijven is ook niet helemaal terecht, wel dan?
Ze bedreigen het kind niet, ze lichten haar (wel zo eerlijk ipv ineens op de stoep staan en haar meenemen)