miss_kippie schreef:de derde piloot werkte al 3 jaar voor ze.hij was mee omdat hij op dit type vliegtuig wilde gaan vliegen.
Dus hij vloog niet maar was mee om te observeren?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicole288 schreef:Technische problemen kan iedereen gebeuren en hoe ervaren je ook bent, daar kun je niet altijd een oplossing voor vinden
Lovely schreef:Zonet heb ik de aflevering van Netwerk gekeken en daar zaten wel wat puntjes van herkenning in. Allereerst de interviews met Zwanenburgers, ik herkende het verschijnsel van de latente angst erg goed. Voor mij is het gebeurde van gisteren een geval waar de angst de realiteit ontmoet en ik had hierbij niet eens verbazing.
Vervolgens het interview met dr. Van Ojik. Aan die man heb ik een hoop narigheid te danken en word al niet lekker als ik hem zie, maar nu zit hij dus alweer op tv onzin te verkopen. Deze man is heel lang arts geweest in Zwanenburg en hij hoorde ook bij een actiegroep die onder de naam 'De Lastige Zwanenburger' tegen geluidsoverlast protesteerde. De man heeft altijd een heel punt gemaakt van de geluidsoverlast in het dorp, tot vervelens aan toe. Overigens is voor mij daaromtrent een hoop beantwoord sinds ik niet meer onder die aanvliegroute woon.
LizMD schreef:Ik zag toevallig gister een dorpsgenoot voorbij komen op tv. "Ik woon hier al 20 jaar en elke keer als er een vliegtuig overkomt ben ik bang". Mens, verhuis dan! Je weet dat als je hier woont je geluidsoverlast hebt en er een kans is dat je een vliegtuig op je knar krijgt. Dan had je hier dus gewoon niet moeten gaan wonen, daar kies je zelf voor.
Cassidy schreef:En waarom hebben jullie dat wel bij een vliegtuig, en niet bij een ongeluk waar een vrachtwagen of een auto bij betrokken is? Wat is er spectaculairder bij een vliegtuig dan bij een auto?
GaitMonster schreef:LizMD schreef:Ik zag toevallig gister een dorpsgenoot voorbij komen op tv. "Ik woon hier al 20 jaar en elke keer als er een vliegtuig overkomt ben ik bang". Mens, verhuis dan! Je weet dat als je hier woont je geluidsoverlast hebt en er een kans is dat je een vliegtuig op je knar krijgt. Dan had je hier dus gewoon niet moeten gaan wonen, daar kies je zelf voor.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Nu ineens beginnen ze allemaal te klagen dat het zo gevaarlijk is daar. Maar dat was het al en dat blijft het ook, maar als je dat weet en je wilt het niet moet je er niet blijven wonen. Je weet dat je bij een vliegveld woont en dat zulke dingen voor kunnen komen, hoe erg het ook is.
Hier kan ook ineens een vliegtuig naar beneden komen als er problemen zijn, maar de kans daar is gewoon groter, en dat weet je als je daar in de buurt woont/gaat wonen. En als je dat dan niet wilt moet je verhuizen. Schiphol zal geen plaats maken, tenminste dat verwacht ik toch niet!
LizMD schreef:Dan had je hier dus gewoon niet moeten gaan wonen, daar kies je zelf voor.