Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 23:46

kijk, nou heeft die cartoonist uit Denemarken een cartoon van Wilders gemaakt!

bron: nu.nl

Deense Mohammed-cartoonist tekent Wilders
Uitgegeven: 31 maart 2008 22:54
Laatst gewijzigd: 31 maart 2008 22:57

BRUSSEL - De Deense Mohammed-cartoonist Kurt Westergaard heeft nu een spotprent van Geert Wilders gemaakt. Hij deed dat voor het Vlaamse tijdschrift P-magazine, dat dinsdag uitkomt.
ANP

De cartoonist tekent Wilders met een bom op zijn hoofd, net zoals hij eerder Mohammed tekende die in de omstreden cartoon een bom in zijn tulband droeg.

Bij Wilders hangt een bordje met de tekst: 'Gevaar. Vrijheid van meningsuiting.'

Interview

Westergaard gaf ook een interview aan het Belgische blad. De 72-jarige cartoonist zegt daarin dat hij geen seconde spijt heeft gehad van zijn Mohammed-cartoon die twee jaar geleden tot felle protesten tegen Denemarken leidde in de islamitische wereld.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 07:43

smurffie schreef:
Even een opmerking over schizofreen Knipoog

Iemand die aan schizofrenie leid moet je niet gek noemen Knipoog zo werden ze vroeger gezien. Maar het is allang duidelijk dat dit niet zomaar iets is, hetgene wat ze horen, is er bij hun ook echt Knipoog

Iemand die zichzelf aanpraat dat god hem een opdracht heeft gegeven is gek Knipoog maar iemand met schizofrenie kan de stemmen niet ontlopen. Dus weet niet welke gek hier op bokt durft neer te zetten dat iemand met schizofrenie gek is? Zou ik zelf eerst namelijk is nagaan of je zelf wel helemaal spoort om iemand die geestelijk een zeeeeeeer zware stoornis heeft, gewoon maar af te schilderen als gek!

Sorry voor de misschien aanvallende manier van praten Knipoog maar ken iemand van dichtbij die dit heeft, en vind niet dat die mensen dit verdienen. Ze hebben het moeilijker dan een ander iemand zich kan indenken Knipoog zo kan hij geen tv in zijn appartement hebben omdat de beelden ervan hem aanvallen Knipoog en hij stemmen blijft horen zelfs als hij aanstaat Knipoog
Denk je is in hoe zo'n persoon leeft Knipoog hij kan niet eens normaal lopend naar de supermarkt, maar rent , omdat hij achtervolgt word Knipoog

Ja hoor, ik spoor wel. Je hoeft het niet zo letterlijk te nemen, je kan ook gewoon tussen de regels door lezen dat ik bedoel dat zo iemand ziek is. En ja, mensen die schizofreen zijn, kunnen behoorlijk gek doen, vind je niet?
Zoek de definitie van gek maar eens op, zo ver zit ik er niet naast.

Maar goed, ik weet zelf wel wat ik bedoel. Als jij denkt dat ik niet spoor, prima hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:16

Ik heb geen problemen met de film, ik vind dat hij erg realistisch is, soms wat overtrokken, maar veel mensen kennen de Koran niet, of hebben hem niet gelezen. Door letterlijk stukken uit de Koran te quoten, laat hij zien, wat voor ziek geloof het kan zijn.

Het enige schokkerende dat ik vond van de film, waren JUIST die gequote stukken uit de Koran.
S'avonds bij P&W sprak er iemand dat dat alleen de "extreministen" zijn.

Ben ik het absoluut niet mee eens, iedere moslim volgt de Koran.. Ik vind als je in een geloof- geloofd, waarin je de niet gelovigen moet doden (zoals er letterlijk in staat), dat je sowieso al niet goed bezig bent, want hoe kun je nou een onschuldig mens (en in hun ogen ben je dan niet onschuldig) doden, puur en alleen omdat hij niet moslim is?

Belachelijk.. echt waar..

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:26

ShannaY schreef:
Ik heb geen problemen met de film, ik vind dat hij erg realistisch is, soms wat overtrokken, maar veel mensen kennen de Koran niet, of hebben hem niet gelezen. Door letterlijk stukken uit de Koran te quoten, laat hij zien, wat voor ziek geloof het kan zijn.

lekker realistisch. jij kent blijkbaar de Koran ook niet want dit boek veroordeelt het terrorisme en deze teksten in de film zijn verkeerd vertaald Clown . ze zijn dus hartstikke fout! woorden zijn verdraait en achter of voor deze ayas komen nog veel meer regels.

en je leest ze verkeerd omdat ze onvolledig zijn,. en je word voor de gek gehouden omdat de vertaling fout is.

als hij ze letterlijk had gequote....

echt een geloofwaardige film met al die schoonheidsfouten zeg.. Haha! ik werd gisteren heel vaak uitgescholden voor 'fitna fitnaa// en andere woorden (onbekende hangjongeren die mij op straat zagen ambulanten).. maar ik moest erom lachen,. de hele poppenkast is om te lachen Slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:30

Apart, dat ze verkeerd vertaald zouden zijn.. waarom word daarover dan niet aan de bel getrokken? Want ik heb daar nog helemaal niks over gehoord.

Je kan mijn niet vertellen dat hij de teksten uit zijn duim gezogen heeft? Wat zijn de letterlijke teksten dan?

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:31

ShannaY schreef:

Het enige schokkerende dat ik vond van de film, waren JUIST die gequote stukken uit de Koran.
S'avonds bij P&W sprak er iemand dat dat alleen de "extreministen" zijn.

Ben ik het absoluut niet mee eens, iedere moslim volgt de Koran.. Ik vind als je in een geloof- geloofd, waarin je de niet gelovigen moet doden (zoals er letterlijk in staat), dat je sowieso al niet goed bezig bent, want hoe kun je nou een onschuldig mens (en in hun ogen ben je dan niet onschuldig) doden, puur en alleen omdat hij niet moslim is?

Belachelijk.. echt waar..

Hij quote inderdaad teksten uit de Koran maar hij laat de teksten er om heen niet zien + hij vertaald ze ook nog eens verkeerd en rukt ze uit hun verband waardoor je daarop dus niet kunt bazeren hoe slecht of goed het islamitische geloof is. Het is maar een klein stukje uit de Koran waar zoiets in staat maar moet je nou alles letterlijk en serieus nemen? Nee toch..? Zo zullen er in de bijbel en andere boeken van andere geloven ook slechte dingen staan.
En ja, alleen de extremisten doen dat, ze belijden hun geloof verkeerd, nemen alles letterlijk op en denken dat ze uit naam van Allah iedereen maar mogen vermoorden. Maar omdat zoiets in de Koran staat waar je niet aan mee doet en geen waarde aanhecht ben je toch niet metteen slecht? Alleen maar omdat je in Allah gelooft.
Ik vind persoonlijk dat je pas recht van spreken hebt als je ook de goede stukken uit de Koran hebt gelezen of op z'n minst de goede kant van het Islamitische geloof hebt gezien en "geproeft" voordat je gaat zeggen dat alle moslims slecht zijn en dat het geloof slecht is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:39

Waar zeg ik dat dan? Je moet me geen woorden in de mond leggen...

Als je een geloof volgt, waarin staat dat ongelovigen of homo's of vrouwen die verkracht worden, gedood moeten worden, dan kun je toch niet aannemen dat dat okee is? Ik vind dat gewoon ziek... echt waar..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:40

Je kunt inderdaad van willekeurige teksten die echt in de bijbel staan, een heel fraai verhaal maken, dat echt niet zo in de bijbel staat.
'Toen smeet hij (Judas) de zilverstukken de tempel in, vluchtte weg en verhing zich.' 'En God zag, dat het goed was.' 'Dit alles strekt ons tot voorbeeld.' 'En hij gaf de soldaten bevel vlug zijn voorbeeld te volgen.'
Dat soort effecten... grappig misschien, maar het laat alleen maar zien dat zo willekeurig teksten uit hun verband rukken echt geen beeld geeft van wat een geloof of een heilig boek inhoudt.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:43

Je hebt opzich gelijk, ware het niet dat dit soort stukken tekst uit de bijbel geen aanslagen/massamoorden worden (getracht) te rechtvaardigen.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:44

ShannaY schreef:
Waar zeg ik dat dan? Je moet me geen woorden in de mond leggen...

Als je een geloof volgt, waarin staat dat ongelovigen of homo's of vrouwen die verkracht worden, gedood moeten worden, dan kun je toch niet aannemen dat dat okee is? Ik vind dat gewoon ziek... echt waar..

Dat bedoel ik, jij vind dat ziek maar ik kan niet geloven dat je de stukken tekst die er bij horen of de goede vertaling van de stukken hebt gelezen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:46

Waarom laat NIEMAND die zien dan? Zowel op tv (Waar het OVERAL besproken is) als hier? Want ik heb nog niemand erover gehoord...

Ik ben oprecht benieuwd wat het dan wel moet zijn? En waarom Wilders daar dan niet op aangesproken?

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:47

Dan kijk je niet goed tv Knipoog In alle discussies die op tv te volgen zijn waar het over de film gaat, word gesproken over teksten die uit z'n verband zijn gerukt enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:00

WAT zijn de goede teksten dan? Jij kent ze niet?

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:04

Ik ken ze zo niet uit m'n hoofd nee en ik heb thuis ook geen Koran liggen, maar ik heb wel hele grote stukken uit de Koran gelezen en heb dagelijks te maken met het geloof en de cultuur..

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:04

ShannaY schreef:
Apart, dat ze verkeerd vertaald zouden zijn.. waarom word daarover dan niet aan de bel getrokken? Want ik heb daar nog helemaal niks over gehoord.

Je kan mijn niet vertellen dat hij de teksten uit zijn duim gezogen heeft? Wat zijn de letterlijke teksten dan?

dat is al genoeg over uitgelekt hoor.
niet uit zijn duim gezogen. maar verkeerd vertaald. dus verkeerd geinterpreteerd. teksten weggelaten en woorden verdraait.. denk bv aan de contekst etc etc.. zo moet de koran niet gelezen worden. hij pakt alleen regels die hij kan vervormen tot iets hatelijks..

en dat soort teksten staan ook in de Torah en Bijbel (waar wilders een grondlegging van wil).. als je dat soort teksten wil lezen,, dat kan. pak 1 regel, vergeet wat er voor en achter staat.. verdraai wat woordjes. en hoppa.. easy

Islam veroordeelt het terrorisme

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:05

Het vervelende van die teksten is dat ze op verschillende manieren uitgelegd kunnen worden.
Probeer nu nog maar eens iemand te vinden die onafhankelijk en zonder eigen belang en op de " juiste" manier de soera's gaat vertalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:07

Juist Mistic. Want een niet moslim kan het misschien in zijn eigen woorden vertalen, zodat het negatief uit de boeken komt, maar een wel moslim, natuurlijk zo rooskleurig as hell!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:11

De beelden liegen er anders niet om

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:13

jameyskatje schreef:
dat is al genoeg over uitgelekt hoor.
niet uit zijn duim gezogen. maar verkeerd vertaald. dus verkeerd geinterpreteerd. teksten weggelaten en woorden verdraait.. denk bv aan de contekst etc etc.. zo moet de koran niet gelezen worden. hij pakt alleen regels die hij kan vervormen tot iets hatelijks..

en dat soort teksten staan ook in de Torah en Bijbel (waar wilders een grondlegging van wil).. als je dat soort teksten wil lezen,, dat kan. pak 1 regel, vergeet wat er voor en achter staat.. verdraai wat woordjes. en hoppa.. easy

Islam veroordeelt het terrorisme

Intressante tekst. Maar nogmaals, waar zijn de extreministen dan mee bezig, en wel geloof van de Koran volgen hun dan? Als hier duidelijk word aangegeven dat zelfmoord niet is toegestaan, en oorlog voeren ook niet (indien ze aangevallen worden etc) waarom doen de extreministen dit dan wel? En waarom zijn er imams die dit ook vooral aansporen? Waarom worden er door de goed gelovigen moslims niet een halt geroepen naar de extreministen?

Waarom staan de extreministen zo sterk in wereld? Als ze een fout geloof volgen?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:19

zo sterk?? nee ze vallen alleeen op.. ook dit staat in dat boek beschreven. sorry maar ik moet gaan, misschien als ik tijd heb geef in antwoord. maar ik denk dat je dat ook in dat boek kan vinden

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:41

Ik heb 'm net gezien, hij staat nu ook gewoon op youtube.

Ik vind het een goede film, soms wat overtrokken, maar de quotes uit de Koran vind ik echt heel goed. En dit is nog maar een begin. Ik wil ook echt gewoon niet weten wat er nog meer in staat. En de foto's van hoe Nederland zou zijn als het door de Islam overgenomen zou worden, verschrikkelijk.. Ik weet wel, als dit ooit eens gebeurd, dat ik meteen uit Nederland vertrokken ben.

Ik denk alleen niet dat Wilders hier ongestrafd vanaf komt. Met dat telefoonboek, en die 'bom' op het einde..

En net zoals Mistral94 zegt, de beelden liegen er gewoon niet om..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:46

Mistic schreef:
Je hebt opzich gelijk, ware het niet dat dit soort stukken tekst uit de bijbel geen aanslagen/massamoorden worden (getracht) te rechtvaardigen.

'Mijn engel zal voor jullie uit gaan naar het gebied van de Amorieten, de Hethieten, Perizzieten, Kanaänieten, Chiwwieten en Jebusieten, en ik zal die volken uitroeien.' 'Daarom moet u alle volken die hij aan u uitlevert vernietigen, zonder medelijden te tonen. Dien hun goden niet, want dat zou uw ondergang betekenen.' 'En God zag, dat het goed was.' 'Dit alles strekt ons tot voorbeeld.' 'En hij gaf de soldaten bevel vlug zijn voorbeeld te volgen.'

Zo dan? Ook uit hun verband gerukte teksten, samen zou je eruit kunnen lezen dat de Bijbel ook 'andersgelovige' volken wil laten uitroeien door de gelovigen.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:03

volgens mij lees je niet wat ik bedoel.
Ik zeg niet dat zulke teksten uit de bijbel te halen zijn, wat die zijn er natuurlijk wel. Wat ik wilde zeggen is dat nu deze teksten zo niet gelezen worden om aanslagen te rechtvaardigen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:07

Sundancer schreef:
MISTRAL94 schreef:
De beelden vanavond op het journaal liegen er niet om, Nederland go to hel of weg met nederland. Was overigens ook geen klein groepje mensen die dit riepen Vork

Komt door die kl.ote media, ze maken enkele borden en geven ze aan de mensen daar of ze die ff omhoog willen halen.
Krijgen er beetje geld voor en de media houd de nederlanders voor de gek Clown

Hoe weet je dat?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:09

Marigold schreef:
kijk, nou heeft die cartoonist uit Denemarken een cartoon van Wilders gemaakt!

bron: nu.nl

Deense Mohammed-cartoonist tekent Wilders
Uitgegeven: 31 maart 2008 22:54
Laatst gewijzigd: 31 maart 2008 22:57

BRUSSEL - De Deense Mohammed-cartoonist Kurt Westergaard heeft nu een spotprent van Geert Wilders gemaakt. Hij deed dat voor het Vlaamse tijdschrift P-magazine, dat dinsdag uitkomt.
ANP

De cartoonist tekent Wilders met een bom op zijn hoofd, net zoals hij eerder Mohammed tekende die in de omstreden cartoon een bom in zijn tulband droeg.

Bij Wilders hangt een bordje met de tekst: 'Gevaar. Vrijheid van meningsuiting.'

Interview

Westergaard gaf ook een interview aan het Belgische blad. De 72-jarige cartoonist zegt daarin dat hij geen seconde spijt heeft gehad van zijn Mohammed-cartoon die twee jaar geleden tot felle protesten tegen Denemarken leidde in de islamitische wereld.

Bombarderen die hap Vork Hoe durven ze, die vuile Denen? Clown