Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
smurffie schreef:Even een opmerking over schizofreen
Iemand die aan schizofrenie leid moet je niet gek noemenzo werden ze vroeger gezien. Maar het is allang duidelijk dat dit niet zomaar iets is, hetgene wat ze horen, is er bij hun ook echt
Iemand die zichzelf aanpraat dat god hem een opdracht heeft gegeven is gekmaar iemand met schizofrenie kan de stemmen niet ontlopen. Dus weet niet welke gek hier op bokt durft neer te zetten dat iemand met schizofrenie gek is? Zou ik zelf eerst namelijk is nagaan of je zelf wel helemaal spoort om iemand die geestelijk een zeeeeeeer zware stoornis heeft, gewoon maar af te schilderen als gek!
Sorry voor de misschien aanvallende manier van pratenmaar ken iemand van dichtbij die dit heeft, en vind niet dat die mensen dit verdienen. Ze hebben het moeilijker dan een ander iemand zich kan indenken
zo kan hij geen tv in zijn appartement hebben omdat de beelden ervan hem aanvallen
en hij stemmen blijft horen zelfs als hij aanstaat
Denk je is in hoe zo'n persoon leefthij kan niet eens normaal lopend naar de supermarkt, maar rent , omdat hij achtervolgt word
ShannaY schreef:Ik heb geen problemen met de film, ik vind dat hij erg realistisch is, soms wat overtrokken, maar veel mensen kennen de Koran niet, of hebben hem niet gelezen. Door letterlijk stukken uit de Koran te quoten, laat hij zien, wat voor ziek geloof het kan zijn.
ShannaY schreef:Ik heb geen problemen met de film, ik vind dat hij erg realistisch is, soms wat overtrokken, maar veel mensen kennen de Koran niet, of hebben hem niet gelezen. Door letterlijk stukken uit de Koran te quoten, laat hij zien, wat voor ziek geloof het kan zijn.
Het enige schokkerende dat ik vond van de film, waren JUIST die gequote stukken uit de Koran.
S'avonds bij P&W sprak er iemand dat dat alleen de "extreministen" zijn.
Ben ik het absoluut niet mee eens, iedere moslim volgt de Koran.. Ik vind als je in een geloof- geloofd, waarin je de niet gelovigen moet doden (zoals er letterlijk in staat), dat je sowieso al niet goed bezig bent, want hoe kun je nou een onschuldig mens (en in hun ogen ben je dan niet onschuldig) doden, puur en alleen omdat hij niet moslim is?
Belachelijk.. echt waar..
ShannaY schreef:Waar zeg ik dat dan? Je moet me geen woorden in de mond leggen...
Als je een geloof volgt, waarin staat dat ongelovigen of homo's of vrouwen die verkracht worden, gedood moeten worden, dan kun je toch niet aannemen dat dat okee is? Ik vind dat gewoon ziek... echt waar..
ShannaY schreef:Apart, dat ze verkeerd vertaald zouden zijn.. waarom word daarover dan niet aan de bel getrokken? Want ik heb daar nog helemaal niks over gehoord.
Je kan mijn niet vertellen dat hij de teksten uit zijn duim gezogen heeft? Wat zijn de letterlijke teksten dan?
jameyskatje schreef:dat is al genoeg over uitgelekt hoor.
niet uit zijn duim gezogen. maar verkeerd vertaald. dus verkeerd geinterpreteerd. teksten weggelaten en woorden verdraait.. denk bv aan de contekst etc etc.. zo moet de koran niet gelezen worden. hij pakt alleen regels die hij kan vervormen tot iets hatelijks..
en dat soort teksten staan ook in de Torah en Bijbel (waar wilders een grondlegging van wil).. als je dat soort teksten wil lezen,, dat kan. pak 1 regel, vergeet wat er voor en achter staat.. verdraai wat woordjes. en hoppa.. easy
Islam veroordeelt het terrorisme
Mistic schreef:Je hebt opzich gelijk, ware het niet dat dit soort stukken tekst uit de bijbel geen aanslagen/massamoorden worden (getracht) te rechtvaardigen.
Sundancer schreef:MISTRAL94 schreef:De beelden vanavond op het journaal liegen er niet om, Nederland go to hel of weg met nederland. Was overigens ook geen klein groepje mensen die dit riepen
Komt door die kl.ote media, ze maken enkele borden en geven ze aan de mensen daar of ze die ff omhoog willen halen.
Krijgen er beetje geld voor en de media houd de nederlanders voor de gek
Marigold schreef:kijk, nou heeft die cartoonist uit Denemarken een cartoon van Wilders gemaakt!
bron: nu.nl
Deense Mohammed-cartoonist tekent Wilders
Uitgegeven: 31 maart 2008 22:54
Laatst gewijzigd: 31 maart 2008 22:57
BRUSSEL - De Deense Mohammed-cartoonist Kurt Westergaard heeft nu een spotprent van Geert Wilders gemaakt. Hij deed dat voor het Vlaamse tijdschrift P-magazine, dat dinsdag uitkomt.
ANP
De cartoonist tekent Wilders met een bom op zijn hoofd, net zoals hij eerder Mohammed tekende die in de omstreden cartoon een bom in zijn tulband droeg.
Bij Wilders hangt een bordje met de tekst: 'Gevaar. Vrijheid van meningsuiting.'
Interview
Westergaard gaf ook een interview aan het Belgische blad. De 72-jarige cartoonist zegt daarin dat hij geen seconde spijt heeft gehad van zijn Mohammed-cartoon die twee jaar geleden tot felle protesten tegen Denemarken leidde in de islamitische wereld.