Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:19

Trouwens, als ze een prive club beginnen komt er ook weer werkloosheid, want waarom teveel personeel hebben als je er niet genoeg voor verdient Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:19

Ik loop nu niet op je te kiften hoor, ik heb ook niets tegen je Knipoog maar de overheid wil dat mensen gezonder gaan leven, dus dan zou die regel die jij bedenkt gewoon weg niet op gaan. Nogmaals ik vind het een keus ieder voor zich maar ben van mening dat een niet roker geen last hoeft te hebben omdat een ander zijn of haar verslaving niet onder controle heeft.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:20

x_Marr schreef:
Net of ze dna zoveel verdienen aan die mensen als ze een prive club hebben Verward

Als ik alleen al maar kijk naar het cafe waar ik regelmatig kom en achter de bar sta, dan denk ik dat de vaste kring al heel snel "lid" zou zijn. Denk dat de inkomsten nagenoeg hetzelfde zouden zijn, dus kan je je personeel ook houden.

Mistral, was ook niet richting jou, maar straks hangt er weer een mod op het scherm

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:22

Citaat:
Ik stem zeker niet toe, kan me niet heugen dat ik dat geschreven heb. Dat ze in Belgie schermen met kreten als moord en dood door schuld prima, maar mij gaat dat te ver

Heb je iets tegen belgen, iets tegen mij

Is het omdat ik van het buitenland ben dat ik geen feiten mag aankaarten

als de rokers het niet gedaan hebben, zeg het me dan wie is de oorzaak van passieve sterfte voor iemand die er niet voor gekozen heeft te roken. Ik brand van verlange naar een antwoord

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:24

x_Marr schreef:
Net of ze dna zoveel verdienen aan die mensen als ze een prive club hebben Verward

Weer een Nostradamus Haha! Beetje lastig (mn voor de horeca) als je dan in een andere stad op stap wilt, kan dan niet, want je bent geen lid.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:26

katiavl schreef:
Citaat:
Ik stem zeker niet toe, kan me niet heugen dat ik dat geschreven heb. Dat ze in Belgie schermen met kreten als moord en dood door schuld prima, maar mij gaat dat te ver

als de rokers het niet gedaan hebben, zeg het me dan wie is de oorzaak van passieve sterfte voor iemand die er niet voor gekozen heeft te roken. Ik brand van verlange naar een antwoord

ik vind het feit dat je iedereen die rookt aankaart als moordenaar ook veels te ver gaan!
ik rook of thuis, of in mijn auto, of buiten of daar waar de ruimtes er dus voor gemaakt zijn...
en zo zijn er genoeg mensen die dat zo doen

allemaal moordenaars?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:27

Eh dat was ik als ik aan longkanker kom te overlijden door het meeroken met anderen vind ik dat moord Knipoog

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:28

katiavl schreef:

Je brand van verlangen?? zorg je dat je uit de rook staat?

Aangezien ik je posts terug niet erg aardig vind ga ik er verder ook niet meer op in. Communicatie tussen ons loopt op zn zachts gezegt stroefjes. Misschien wilt iemand anders met je spelen maar ik voor vanavond in ieder geval niet meer.

Nee Mistral, Katialv was de eerste die dat naar mn kop slingerde. Nou niet met alle eer willen strijken he Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:28

Maar wie is de schuld dan Lachen ik zeg toch niet over jou of over iemand anders ik heb het over die rokers in kwestie.

Als iemand overlijd wie is de schuldige dan

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:29

Wahahahaha kon het toch proberen Clown

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:29

en wie is de moordernaar dan? alle rokers dan maar?
beetje krom om iedereen over 1 kam te scheren......
wie klaag jij aan dan als jouw vader (vb) vermoord word?
ga jij alle rokers de rechtbank intrekken? en welke bewijzen ga je op tafel leggen dat de kanker daadwerkelijk daardoor kwam?

niet haatdragend bedoeld, ik ben gewoon benieuwd

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:32

De rokers in je omgeving Knipoog Maar met bewijzen zou ik niet komen aangezien ik dan al tussen 6 planken lig Vork aangezien ik geen vader heb hoef ik daar ook niet voor te vechten Tong uitsteken

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:33

MISTRAL94 schreef:
Wahahahaha kon het toch proberen Clown

Nice try.... Volgende keer meer geluk....

Ga slapen, mn rokerige kleertjes in de wasmachine deponeren, in mijn rookvrije slaapkamertje met het raampje op een kier. Mn rood/witte pakje ligt alweer klaar voor morgenochtend, lekker met een bakkie thee. Morgen weer verder babbelen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:34

Ik geef op, ik probeer respectvol te blijven naar andere. Maar als dat niet lukt. Britty heeft blijkbaar iets tegen me, vraag me af waaraan ik de eer heb Lachen zolang je maar je eigen gedachten mag hebben, hoeft het voor een ander niet zeker?

Ik mag mijn eigen gedachten hebben, er sterven jaarlijks veel mensen aan passief roken. Is dat verkeerd om te zeggen dat de roker in die omgeving de schuld is van de dood. wie dan wel, ik snap het niet. Ik vraag een simpele uitleg van wie wel, en als me dat niet gegeven kan worden erg droevig Lachen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 10-10-07 00:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:35

MISTRAL94 schreef:
De rokers in je omgeving Knipoog Maar met bewijzen zou ik niet komen aangezien ik dan al tussen 6 planken lig Vork aangezien ik geen vader heb hoef ik daar ook niet voor te vechten Tong uitsteken

er staat toch (vb) dus voorbeeld.....wie dan ook in je naaste omgeving.....
en dan zijn rokers dommer Clown
nu kan ik die opmerking weer aanhalen Tong uitsteken

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:35

Goed plan! Haha! Ik volg je voorbeeld met rookvrije kleding die ik daardoor rustig nog een dag aan zou kunnen doen, in een rookvrije kamer dromen over een rookvrije horeca ROFL Whoosh! Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:38

naadje24 schreef:
en wie is de moordernaar dan? alle rokers dan maar?
beetje krom om iedereen over 1 kam te scheren......
wie klaag jij aan dan als jouw vader (vb) vermoord word?
ga jij alle rokers de rechtbank intrekken? en welke bewijzen ga je op tafel leggen dat de kanker daadwerkelijk daardoor kwam?

niet haatdragend bedoeld, ik ben gewoon benieuwd

Waar staat alle, tis niet omdat één persoon dat zegt dat ik dat gezegd heb, hoe kunnen alle rokers nu verantwoordelijk zijn
sorry maar leg me geen domme dingen in de mond, staat zelfs in die omgeving bij.
En neen als men pa passief rookt en sterft kan ik niks doen, dat is het droevige voor die familie leden Lachen

en je vraag komt absoluut niet haatdragend over, het is een discussie als er geen tegenmeningen zouden gegeven worden is het maar saai, maar wanneer één persoon geviseerd word, of zich niet mag uitspreken vanwegen een locatie, dat zegt meer over die persoon, en daar kan ik niet tegen Lachen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 10-10-07 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:39

Nee Katiavl, het is je inderdaad niet gelukt om respectvol te zijn naar anderen toe. En dan met anme richting de rokers. Ik voeg je voorlopig toe aan mn vijanden lijst, voor ik me weer ga opwinden over je berichten richting mij. Dus verwacht voorlopig geen reactie terug, want ik lees ze gewoon domweg niet.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:40

zeker een goed plan en gooi ik mijn rokerige kleding in de was gewoonweg omdat ik het heerlijk vind om schone kleding aan te trekken...en ik de volgende dag weer mag balen dat andere dat niet hebben gedaan Vork

idd katiavl...je kan niet alle rokers verantwoordelijk leggen...dus laat sommige gewoonweg wat in hun waarde en laat hun hun sigarretje gewoon buiten roken of in de daarvoor bestemde ruimtes

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:41

naadje24 schreef:
MISTRAL94 schreef:

er staat toch (vb) dus voorbeeld.....wie dan ook in je naaste omgeving.....
en dan zijn rokers dommer Clown
nu kan ik die opmerking weer aanhalen Tong uitsteken

Nee hoor ik had het wel degelijk gelezen...

Aanvechten heeft ook geen zin maar als er bij mij longkanker ontdekt wordt (ik rook en niet omdat ik het smerig vind maar ook omdat ik astma patient ben waardoor mijn longen dus al niet 100% zijn)
en het zou bewezen worden dat het door het mee roken komt zou het voor mij dus wel degelijk aanvoelen als moord. Bewijzen kun je het niet en mee roken voorkom je ook niet. Tenzij je het huis niet meer uit zou gaan maar dan heb je ook geen leven meer. Zoals ik dat al tig keer geschreven heb, ik vind het prima dat iemand rookt maar waarom moet ik mee roken, ik dwing jou toch ook bepaalde dingen niet op?!

Overigens blijf jij nu wel doorgaan met kiften terwijl er een verzoek gekomen was om hier mee te stoppen Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:42

naadje24 schreef:
zeker een goed plan en gooi ik mijn rokerige kleding in de was gewoonweg omdat ik het heerlijk vind om schone kleding aan te trekken...en ik de volgende dag weer mag balen dat andere dat niet hebben gedaan Vork

idd katiavl...je kan niet alle rokers verantwoordelijk leggen...dus laat sommige gewoonweg wat in hun waarde en laat hun hun sigarretje gewoon buiten roken of in de daarvoor bestemde ruimtes

Maar waar heb je gelezen van mij dat dit niet mag

Is het in het tekstje ik begrijp de tegendiscussie van rokers, of in het van mij mag roken volledig, zolang ik er geen negatieve last van ondervind Haha! Ik kom niet in rookruimtes dus waarom zou ik daar tegen hebben, ik kom niet in kroegen, omdat ik er niet kan komen door te rook Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:43

omdat er van de tegenpartij (ook jij) ook nog steeds steken onder water worden gegeven....
en ik dwing ook niemand mijn rook op als je misschien goed gelezen zou hebben ...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:44

naadje24 schreef:

Ik denk dat het merendeel van de niet rokers het daar ook mee eens is, maar rokers verwachten dus wel dat je de rokers in hun waarde laat maar wanneer een niet roker daarover begint is het aanstellerij en weet ik niet wat er allemaal al genoemd is...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:45

naadje24 schreef:
omdat er van de tegenpartij (ook jij) ook nog steeds steken onder water worden gegeven....en ik dwing ook niemand mijn rook op als je misschien goed gelezen zou hebben ...

Waar dan? Ik denk dat jij je aangesproken voelt want ik geef geen steken onder water, als ik iets vind zeg ik het gewoon ik ga daar niet achterbaks over doen Knipoog

Edit: Jij misschien niet maar het merendeel van de rokers doet dit wel en kom er nu niet mee aan dat het onzin is. Ik loop al jaren met dit probleem, want ja voor mij is het echt een probleem. Het is toch te triest voor woorden dat ik mijn medicijnen moet gaan gebruiken omdat een ander zo nodig moet roken?
Laatst bijgewerkt door MISTRAL94 op 10-10-07 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:45

naadje24 schreef:
omdat er van de tegenpartij (ook jij) ook nog steeds steken onder water worden gegeven....
en ik dwing ook niemand mijn rook op als je misschien goed gelezen zou hebben ...

Maar waar zeg ik dat, kijk dat bedoel ik dan ? Waar zeg ik in hemelsnaam dat jij rook opdringt

Waar zijn mijn steken onder water, wijs ze aan en je hebt men excuses want zo zijn ze niet bedoeld ik wacht