ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:32

Sparky10 schreef:
katiavl schreef:
Ben net over haarmonsters aan het lezen, ze kunnen echt veel informatie geven Lachen
bv vergiftiging, verdoving enzo

Als de haren lang genoeg zijn kun je zelf tot tweehonderd dagen terug gaan wat er allemaal is ingespoten geweest

goh, en dan worden er maar zo weinig zaken opgelost slordig Knipoog

Nee, veel oude zaken worden weer van de plank gehaald. Spoortjes van DNA kunnen ze nl ook al weer veel mee. Het is alleen maar of er deskundigheid is geweest bij een misdrijf of DNA resten in allerlei vormen veilig te kunnen stellen en niet vervuild zijn geraakt door bv eigen DNA.

De mannen met de witte pakken en helmen op die tenten zetten bij een moord op straat bv....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:35

Ik hoop echt dat ze hier iets mee kunnen doen, dat maddie ofwel gevonden word, of rechtvaardigheid krijgt

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:36

Gelukkig kan DNA heel veel oplossen. Zag laatst op Discovery een pathaloog anatoom bezig bij een boom. Er was iemand verbrand en er was helemaal niets meer terug te vinden. Er stond een boom in de buurt en bij die boom zochten ze naar DNA van de vlammen die die kant op waren gewaaid. Er was dus DNA gevonden aan de boom. Met dat beetje DNA hadden ze genoeg om de dader te traceren.
De auto was NA MAddie haar verdwijning en dat daar haar in gevonden is, is erg onlogisch, juist op die plek..want koffers etc plaats je bovenop je reservewiel, bovenop de mat..dus geen kans haast om bv een truitje van Maddie waar nog haar aan zat, op die plaats terug te vinden..maar daar zullen de ouders vast wel weer een verklaring voor te gevenz ijn.

Zat net met een vriendin aan de tel en had het hierover (waar men zich al niet mee bezig houd, haha). Maddie heeft niet het DNA van de vader, dus stel zij is vermoord en helemaal weggemaakt, dan wordt de kans steeds kleiner dat er bewezen kan worden dat het om Maddie gaat als ze iets vinden? want dan moet het DNA van de moeder alleen onderzocht worden om te zien of het lijkje Maddie is? Gut, nee, dat slaat ook nergens op denk ik net, want als iemand anders hara vermoord heeft dan is dat DNA ook te traceren..gut

Uit haar kan je héél ver terug gaan. Mijn neefje is piloot en moest bij zijn eerste onderzoek haar onderzoek laten doen of hij druggebruiker was. Dat konden ze van jaren terug nog zien aan de haarstructuur..dus als dat al mogelijk is??

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:42

Ik kijk denk ik iets teveel naar Forensic Detectives, want dat je alles uit haren kunt halen wist ik al Nagelbijten / Gniffelen

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:53

hmm ja en toch denk en blijf ik erbij dat de ouders hier wel degelijk schudlig zijn in de zaak ,
maar snap niet waarom ze de mdia er zo dik op gezet hebben , want uitkomen doet het toch wel en nu ineens geen media meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:56

Ze zullen vast wel bruikbaar DNA van Maddie hebben, ze had daar toch nog kleren, de knuffel, huidschilvers,haren zijn er altijd, borstels, tandenborstel met bv speeksel. Er is altijd wel wat. Daardoor is nu ook duidelijk dat Maddie een andere vader heeft.

Om nu gevonden DNA te vergelijken, nemen ze DNA van de 2ling of van moeders. Als er bij het lijkje 2 soorten DNA zijn gevonden, is het van Maddie, maar kan ook nog van moeders bij zitten, die heeft het kind immers wel die dag verzorgd, vastgehouden, etc. Pas als ze vreemd DNA vinden, is het duidelijk dat er een vreemde in het spel is geweest, de mogelijke ontvoerder/moordenaar.

Dus zo makkelijk is het nl niet.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:03

dus er was toch bloed gevonden in die wagen ?
dat vind ik zo'n enge wetenswaardigheid.

dat van die haren is wel gaaf zeg ! dat wist ik niet, let denk ik niet genoeg op bij csi enzo Knipoog

wacht ongeduldig af wat hier allemaal nog uit gaat komen...

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:16

russel schreef:
Ze zullen vast wel bruikbaar DNA van Maddie hebben, ze had daar toch nog kleren, de knuffel, huidschilvers,haren zijn er altijd, borstels, tandenborstel met bv speeksel. Er is altijd wel wat. Daardoor is nu ook duidelijk dat Maddie een andere vader heeft.

Om nu gevonden DNA te vergelijken, nemen ze DNA van de 2ling of van moeders. Als er bij het lijkje 2 soorten DNA zijn gevonden, is het van Maddie, maar kan ook nog van moeders bij zitten, die heeft het kind immers wel die dag verzorgd, vastgehouden, etc. Pas als ze vreemd DNA vinden, is het duidelijk dat er een vreemde in het spel is geweest, de mogelijke ontvoerder/moordenaar.

Dus zo makkelijk is het nl niet.

stel he dat ze het om een geloofsreden gedaan hebben dan is het laf om het op deze manier te spelen zoals ze nu doen ja hun zien het denk ik dan als spelletje ,
maar je doet het uit geloofs redenen kom er dan ook vooruit .
maar ja makkelijk is het zeker niet nee , maar wel bizar allemaal

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:28

Lusitana schreef:
Zelf zie ik het al of niet vaderschap niet als een reden, want de tweeling is dan waarschijnlijk ook zo ontstaan, want onvruchtbaar is onvruchtbaar. Dat veranderd niet plots.

Misschien was ze voor de vader van de tweeling met een andere man, die misschien onvruchtbaar was?

Verder lees ik net in de Telegraaf dat ze de moeder haar dagboek in beslag willen nemen.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:40

haar dagboek ?!
ik dacht dat ik een van de weinige was die er een dagboek op na hield hahahaha lekker ouderwets met pen en papier.

denk dan toch niet dat ze er iets in vinden, als het een complot is dan zou dat anders wel heel dom zijn.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:43

tja ben beiuwd wat er uit het dagboek komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:09

Er was net op het belgische nieuws,dat het hele onderzoek overgedaan gaat worden.Omdat het dna bewijs geen 100% is en ze verder nog niks hebben om de ouders te pakken.
Het was een woordvoerster vande Portugese politie die het stond te vertellen.Ik neem aan dat lusitana er meer vanaf weet in portugal zal het wel meer in het nieuws zijn.

Aan de andere kant ,als de ouders echt onschuldig zijn,moet dit vreselijk zijn.Je kind kwijt en dan nog beschuldigd worden van moord.

O ja ze vertelde ook dat het dna in de auto menselijk dna is maar dat het gemixt is dus niet omonstotelijk van Maddie.

Het zou mij benieuwen of de waarheid ooit aan het licht gaat komen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:32

Het kan dus nog alle kanten op. Ik ben ook benieuwd naar wat het laatste nieuws in Portugal is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:36

Citaat:
McCanns consider own tests on car

The parents of Madeleine McCann are considering commissioning independent forensic tests on the hire car that they used in Portugal.

A friend of the family says the car is being kept in a "safe place" after it emerged that earlier police tests had uncovered DNA evidence.

Kate and Gerry McCann are waiting for a judge to decide if they face charges.

A family spokesman said they will not use money raised for the Find Madeleine fund to pay for their legal expenses.

bbc.co.uk

Dit bied toch weer andere perspectieven. Ze moeten wel zeker van zichzelf zijn dat ze het nu zelf willen testen.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:39

En hier in Belgische krant spraken ze zelfs van een lijkgeur aan die bijbel (??) (of was het misschien aan dat dagboek?)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:40

bwa kan ook een cover zijn, geen idee

tis meer een gerry springer show dan wat anders

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:40

De McCanns komen vrijwillig terug naar Portugal zonder tweeling. Staat voor eind deze week of begin volgende week geplanned. Ze hebben het idee dat de mensen zich tegen hen gekeerd hebben omdat hun vertrek als vlucht werd gezien. Kate voelt zich beter in Portugal en denkt dat Maddie daar terug komt. Ze hebben in Engeland trouwens het huis niet verlaten, voelen zich gevangenen in hun eigen huis. Er is gisteren een man met stethoscoop het huis ingegaan.

De vrienden kunnen verhoord gaan worden, hier of daar. Ze spraken ten tijden van de verdwijning van kidnapping, nu zwijgen ze in alle talen.

De tweeling is ook via kunstatige inseminatie verwekt. Kate heeft trouwens zelf naar voren gebracht dat ze zo zijn verwekt, het is niet iets dat ze ontdekt hebben ofzo.
De kerk staat er niet achter, maar het is nog erger als het van een donor komt. Verder is het gewoon een morele zonde, waarvoor de kerk verder niet straft, maar, het wil wel zeggen dat ze van het normale gelovige pad zijn gedwaald, wat voor zulke overtuigde Katholieken op z'n minst vreemd is.

Er wordt nagegaan of Murat en Gerry elkaar werkelijk niet kenden van voor de verdwijning, zoals zij beweren. Er is reden om aan te nemen dat ze elkaar kennen van een conferencie van de partij van de arbeid.

De rechter heeft tien dagen om nieuwe onderzoeken uit te laten voeren, als huiszoekingen etc.

De buren in Engeland zijn de pers zat (nu al, in Portugal hebben ze er maanden mee moeten leven), vanwege in de weg staan, fout parkeren en het feit dat ze niet meer naar de pub kunnen, die is volledig bezet.

De McCanns onderzoeken of ze het fonds kunnen gebruiken voor de legale stappen. (Zo niet, dan kunnen ze die hele goede advokaat niet lang betalen, of ze moeten lenen van hun rijke vrienden).

Politie heeft nu pas de lijst opgevraagd bij BudgetCar, van huurders van de auto vóór het stel.

Van de avond van de verdwijning is nu bekend gemaakt dat alle 9 vrienden van het stel in het appartement waren toen de politie arriveerden en daarmee het werk van de politie eigenlijk onmogelijk maakte, want alle mogelijke bewijzen waren al door al die personen aangeraakt (dus besmet). (Overigens denk ik zelf dat het opzettelijk is gedaan, gezien het feit dat tenmidden van hen een ex advokate is, die dondersgoed het belang van bewijs kent)
Er waren weinig bezittingen in het appartement en maar 3 of 4 koffers.
Maddie zou in Portugal alleen al 251 keer gespot zijn (allemaal nagetrokken) en 2000 tips zijn niet serieus genomen.
De kerk onderzoeken met honden was niet nuttig, er waren de afgelopen dagen 10 begravenissen geweest en het is naast een kerkhof.

Wat dat DNA betreft in de auto, het percentage zekerheid is wel genoeg, indien de vorige huurders geen DNA hebben dat er op lijkt, bv. Maar de sporen in de auto is niet het enige bewijs!!!!!

Portugese politie wijst er met klem op dat er geen druk vanuit London wordt uitgeoefend, dat er nog steeds sprake van een normale samenwerking is.

Er is naar "een object" gevraagd, waarvan mensen denken dat het 't dagboek kan zijn, of de knufel. Feit is dat niemand het weet, dus onzinnig om daar op in te gaan voordat het duidelijk is.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:48

Lusitana schreef:
...
Wat dat DNA betreft in de auto, het percentage zekerheid is wel genoeg, indien de vorige huurders geen DNA hebben dat er op lijkt, bv. Maar de sporen in de auto is niet het enige bewijs!!!!! ...

silvana schreef:
...Er was net op het belgische nieuws,dat het hele onderzoek overgedaan gaat worden.Omdat het dna bewijs geen 100% is en ze verder nog niks hebben om de ouders te pakken. Het was een woordvoerster vande Portugese politie die het stond te vertellen...

Deze twee tegenstrijdigheden vat ik niet helemaal. Verward
Dat DNA onderzoek lijkt wel doorslaggevend te zijn in de bewijslast tegen de McCann's volgens die woordvoerster v/d Portugese politie?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:51

Ik vind het Belgische nieuws continu incorrect over komen eigenlijk.

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:54

Bedankt Lusitana.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:58

Maar de ouders willen nu dus zelf de auto laten testen.
Ik ben benieuwd of ze dat uberhaupt wel mogen?

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:58

FennekeR schreef:
Bedankt Lusitana.

Afgod

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:59

Cayenne schreef:
Ik vind het Belgische nieuws continu incorrect over komen eigenlijk.

hahaha is ook zo

Je mag geloof ik wel onafhankelijke forensische test doen, maar zoiets kost geen normaal bedrag

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:17

ik zet nu wel overal mijn vraagtekens bij

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:34

Ann schreef:
Deze twee tegenstrijdigheden vat ik niet helemaal. Verward
Dat DNA onderzoek lijkt wel doorslaggevend te zijn in de bewijslast tegen de McCann's volgens die woordvoerster v/d Portugese politie?

Om ze voor hun status van arguido in aanmerking te laten komen, was het genoeg, maar niet om ze op grond daarvan als schuldig aan te wijzen. Maar daarvoor zijn er dus nog heel wat meer bewijzen. Het gaat om het grotere plaatje niet om 1 of 2 details war zo de nadruk op gelegd wordt omdat de pers niet veel meer weet.
De 100% wordt te pas en te onpas genoemd maar is nooit uit de mond van politie gekomen! Nee, er is geen 100% zekerheid, maar 80% omdat het een besmet monster was. Maar dat is wel al een heel hoog percentage, dat eigenlijk al wil zeggen dat het niet van een willekeurig persoon was, en, wat doet zo'n (gewassen) bloedvlek op die plek in een auto? Normaal is het absoluut niet, toch?
De McCanns zijn er maar van overtuigd dat de politie het daar geplaatst heeft (alsof die dat soort sporen op voorraad heben, het gaat om resten, sporen) en willen daarom een onafhankelijk (alsof politie dat niet is) onderzoek. Verwachten ze nu echt dat er wat anders uitkomt?

Overigens heeft iemand (advokaat) net verklaard dat de hele media aandacht niet alleen de eer van het stel aantast maar ook het onderzoek in gevaar brengt.