Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 12:03

Bullebeest schreef:
Door kandidaten op de lijst

Is heel wat anders dan parlementariers in de 2de kamer.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 12:05

MarlindeRooz schreef:
journee schreef:
Als iemand alleen voorletters en achternaam noteert, dan weet toch niemand of iets door een man of vrouw is geschreven? Alleen de eigen docenten kunnen dan geen beoordelingen geven omdat die natuurlijk al weten wie wie is. Zolang de beoordeling dan door onafhankelijke personen wordt gedaan zou dat geen probleem moeten opleveren. En als mensen hun proefschrift verdedigen, dan achter een gordijn met stemvervormer? :D

De groep mensen die voldoende kennis heeft om een PHD over een bepaald onderwerp te kunnen beoordelen is echt heel erg klein vaak. Iedereen kent elkaar wel en ze kennen dus ook vaak de onderzoeker die de PHD geschreven heeft.

Daar zou je nog wel omheen kunnen werken bij de selectie van de commissie, de PhD kandidaat is nog niet altijd bekend/zichtbaar in het bredere veld van senior onderzoekers. Echter, en dan kan ik alleen spreken voor het instituut waar ik aan verbonden ben; als directe begeleider moet ik in het systeem een vinkje zetten of de commissie zich moet buigen over een eventueel judicium (cum laude) van een kandidaat. Als ik dat niet doe, is het sowieso (vrijwel) uitgesloten. Achterliggende gedachte is dat niet alleen de output (het proefschrift), maar ook het traject wordt meegenomen in de (subjectieve) beoordeling.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 17:00

Afbeelding

Toch wel jammer dat sommige partijen zo vaak worden uitgenodigd en andere partijen vrijwel niet. De media lijkt hierdoor minder objectief.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 17:37

_Mar3 schreef:
[
Toch wel jammer dat sommige partijen zo vaak worden uitgenodigd en andere partijen vrijwel niet. De media lijkt hierdoor minder objectief.

Nieuws van de dag zitten ze vaak genoeg, net als ongehoord Nederland.

Omroepen bepalen echt zelf wie ze uitnodigen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 17:41

_Mar3 schreef:
[ Afbeelding ]

Ik heb meerdere podcasts die ik volg waarbij FvD uitgenodigd is maar niet reageerde en/of weigerde. En dat zijn geen kleine podcasts…

prompter

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:21

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:27

_Mar3 schreef:
[ Afbeelding ]

Misschien worden ze wel uitgenodigd maar komen ze niet?

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:35

fransje23 schreef:
_Mar3 schreef:
[ Afbeelding ]

Misschien worden ze wel uitgenodigd maar komen ze niet?

FvD heeft op meerdere manieren geprobeerd om ertussen te komen. Maar zijn bijna niet welkom. :(

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:37

Benzz schreef:
_Mar3 schreef:
[

Nieuws van de dag zitten ze vaak genoeg, net als ongehoord Nederland.

Omroepen bepalen echt zelf wie ze uitnodigen.

En dus niet objectief. ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:50

_Mar3 schreef:
FvD heeft op meerdere manieren geprobeerd om ertussen te komen. Maar zijn bijna niet welkom. :(

Maar ze hebben niet elke uitnodiging aangenomen. Ik heb ook het idee dat partijen als Ja21, FvD en PVV vaak ook niet komen omdat hun kracht niet ligt bij inhoudelijke langere discussies. Maar meer bij korte video’s en uitspraken. Daar ligt meer bereik bij hun mogelijke kiezers.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:52

PVV kwam niet opdagen bij de bespreking van het financiële gevolg op Radio1 en heeft bijvoorbeeld niet eens gereageerd op een verzoek voor een interview met het AD, dat ook alle partijleiders kregen. En D66 wordt echt niet uitgenodigd bij ON hoor :D

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:55

MarlindeRooz schreef:
_Mar3 schreef:

Maar ze hebben niet elke uitnodiging aangenomen. Ik heb ook het idee dat partijen als Ja21, FvD en PVV vaak ook niet komen omdat hun kracht niet ligt bij inhoudelijke langere discussies. Maar meer bij korte video’s en uitspraken. Daar ligt meer bereik bij hun mogelijke kiezers.

Geen enkele partij neemt elke uitnodiging aan.
Lidewij is juíst naar voren geschoven om meer in de media te mogen komen.
Hier geeft FvD ook aan dat ze juist meer in de media willen komen, maar dat ze niet mogen komen: https://fvd.nl/nieuws/fvd-eist-handhavi ... r-de-media

Heb je ooit een langer inhoudelijk gesprek gezien van de top-5 van FvD? Ik wel, meerdere malen. En kan je zeggen: daar ligt hun kracht.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 19:01

Ik vind FvD heel slim inspelen op de ontevreden kiezer. Begin Corona: er moeten hele strenge lockdowns komen! Maar toen het sentiment omsloeg: Corona bestaat niet, weg met alle maatregelen!

Nu trekken ze weer ontevreden boeren aan met hun stikstofstandpunt. Ik zie weinig oplossingen voor alle problemen, maar het inspelen op het sentiment doen ze fantastisch.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 19:06

prompter schreef:
Ik vind FvD heel slim inspelen op de ontevreden kiezer. Begin Corona: er moeten hele strenge lockdowns komen! Maar toen het sentiment omsloeg: Corona bestaat niet, weg met alle maatregelen!

Nu trekken ze weer ontevreden boeren aan met hun stikstofstandpunt. Ik zie weinig oplossingen voor alle problemen, maar het inspelen op het sentiment doen ze fantastisch.

Hoe ze campagne bedrijven zou lost moeten staan van of ze wel/niet uitgenodigd worden.

Enne, ze komen met een boel oplossingen. Namelijk gewoon het stikstof probleem benaderen op basis van empirische data, net als de rest van de wereld. Meer kerncentrales bouwen. Weer boren in Groningen en de Groningers ruimhartig compenseren. Uit de EU stappen. Enzovoort. Je kunt het oneens zijn met deze oplossingen, maar ze dragen ze wel aan.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 19:08

En anti-wolf. Stichting Annemieke is dol op ze. Afgrijselijke lui. (FvD) Populisten op en top. Waar onvrede is duiken ze op om het vuurtje op te stoken en natuurlijk om betreffende kiezers te trekken.
Laatst bijgewerkt door mysa op 09-11-25 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 19:10

mysa schreef:
En anti-wolf. Stichting Annemieke is dol op ze. Afgrijselijke lui. Populisten op en top. Waar onvrede is duiken ze op om het vuurtje op te stoken en natuurlijk om betreffende kiezers te trekken.

Wat een persoonlijke aanvallen weer. Ik ben ook tegen de wolf. Ben ik nu ook afgrijselijk?

Dit is trouwens ook een drogreden: association fallacy.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 19:25

FvD vind ik afgrijselijke lui. Had het beter op moeten schrijven. Vind het van die stichting alleen jammer.

Edit: aangepast.
Laatst bijgewerkt door mysa op 09-11-25 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 19:26

_Mar3 schreef:
Hoe ze campagne bedrijven zou lost moeten staan van of ze wel/niet uitgenodigd worden.

Enne, ze komen met een boel oplossingen. Namelijk gewoon het stikstof probleem benaderen op basis van empirische data, net als de rest van de wereld. Meer kerncentrales bouwen. Weer boren in Groningen en de Groningers ruimhartig compenseren. Uit de EU stappen. Enzovoort. Je kunt het oneens zijn met deze oplossingen, maar ze dragen ze wel aan.

Zou wel hebben als ze het ook hadden laten door berekenen.

Waarom zouden Groningers een flinke compensatie maar moeten slikken maar boeren niet mogen worden uitgekocht?
Wat is het verschil?

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 19:31

fransje23 schreef:
_Mar3 schreef:

Zou wel hebben als ze het ook hadden laten door berekenen.

Waarom zouden Groningers een flinke compensatie maar moeten slikken maar boeren niet mogen worden uitgekocht?
Wat is het verschil?

Het ding is dat hun plannen lastig door te berekenen zijn omdat het echt een lange termijn visie is. In een interview met weltschmerz wordt dat uitgelegd door de bestuursleden van FvD.

Uitkopen is totaal iets anders dan compensatie. Is daardoor niet te vergelijken.

En staan blijft: dit zou geen reden moeten zijn om ze uit te sluiten bij talkshows

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 19:39

mysa schreef:
FvD vind ik afgrijselijke lui. Had het beter op moeten schrijven. Vind het van die stichting alleen jammer.

Ik weet niet wat je bedoelt met de stichting.
Maar je noemt ze nog steeds afgrijselijke lui, dus een persoonlijke aanval. Bedoel je dat je hun ideeën afgrijselijk vindt?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 19:46

Het CPB rekent de gevolgen van de plannen door tot 2060, dat vind ik toch behoorlijk lange termijn.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 19:47

_Mar3 schreef:
Uitkopen is totaal iets anders dan compensatie. Is daardoor niet te vergelijken.

Wat is het verschil?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 19:50

_Mar3 schreef:
Het ding is dat hun plannen lastig door te berekenen zijn omdat het echt een lange termijn visie is. In een interview met weltschmerz wordt dat uitgelegd door de bestuursleden van FvD.

Anderen maken ook lange termijnplannen en daarbij die plannen moeten ook in de toekomst gefinancierd worden.
Dat geld moet er zijn en dan worden vrij gemaakt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 19:51

_Mar3 schreef:
mysa schreef:

Ik weet niet wat je bedoelt met de stichting.
Maar je noemt ze nog steeds afgrijselijke lui, dus een persoonlijke aanval. Bedoel je dat je hun ideeën afgrijselijk vindt?

Ja, ik vind de 'top' van FvD heel naar. Ik volg ze al jaren via hun sociale mediaberichten. Ik vind ze heel erg onoprecht.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 20:42

Die Pepijn van Houwelingen vind ik persoonlijk echt een bijzonder naar en ondemocratisch persoon.
Waarom zou je mensen opruien tegen hun lokale politici?
Mensen die hun best doen om besluiten te nemen voor hun gemeente?

Als een Tweede Kamerlid de lokale politiek zo laat zitten ben je geen knip voor de neus waard.