Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kimmie25501 schreef:Ik dacht: even een stemwijzer doen, dan pak ik gewoon die partij. Kom ik met m’n normale uitslag op GL/pvda en met de extra stellingen op D66 ugh. Ik wil ook echt zo gaan stemmen dus ik ga zo de stemlijst maar even openen. Misschien helpt dat me nog. Ik moet natuurlijk ook nog een persoon kiezen
_San87_ schreef:Jildau schreef:En wat vinden we van de uitspraak van Jetten? Als Wilders of Baudet zo’n opmerking maakt zijn hun partijen vrouwonvriendelijk en anti emancipatie en is ons land te klein.. Van D66 is het wel acceptabel?
Ik vind het een heel misplaatste opmerking. Echter heb ik het idee dat het meer als grap bedoeld is, een slechte grap, dat wel. Waar we bij Wilders weten dat zijn opmerking absoluut géén grap is en hij daadwerkelijk meent wat hij zegt.
Het is voor mij iig geen reden niet op D66 te stemmen.
Jildau schreef:_San87_ schreef:Ik vind het een heel misplaatste opmerking. Echter heb ik het idee dat het meer als grap bedoeld is, een slechte grap, dat wel. Waar we bij Wilders weten dat zijn opmerking absoluut géén grap is en hij daadwerkelijk meent wat hij zegt.
En hier irriteer ik mij dus zo aan. Als een rechtse partij zo’n opmerking maakt worden ze met de grond gelijk gemaakt en is het uiterst serieus. Worden direct de anti-emancipatie opmerkingen op tafel gegooid. Als een partij zoals D66 dat doet “ach het is maar een grapje”.
Jildau schreef:En hier irriteer ik mij dus zo aan. Als een rechtse partij zo’n opmerking maakt worden ze met de grond gelijk gemaakt en is het uiterst serieus. Worden direct de anti-emancipatie opmerkingen op tafel gegooid. Als een partij zoals D66 dat doet “ach het is maar een grapje”.
Jildau schreef:_San87_ schreef:
Ik vind het een heel misplaatste opmerking. Echter heb ik het idee dat het meer als grap bedoeld is, een slechte grap, dat wel. Waar we bij Wilders weten dat zijn opmerking absoluut géén grap is en hij daadwerkelijk meent wat hij zegt.
En hier irriteer ik mij dus zo aan. Als een rechtse partij zo’n opmerking maakt worden ze met de grond gelijk gemaakt en is het uiterst serieus. Worden direct de anti-emancipatie opmerkingen op tafel gegooid. Als een partij zoals D66 dat doet “ach het is maar een grapje”.
juliedo24 schreef:JudithGigi schreef:
Super interessant plaatje! Zou het graag beter kunnen lezen, heb je enig idee waar het origineel van komt? Kan het niet goed zien want wazig.
Elisa2 schreef:En Timmermans plaatjes rond laat gaan van genocide en kamerleden beschuldigd die daar aan mee zouden doen is natuurlijk helemaal niet erg. Deze beschaafde man staat volledig in zijn recht..

MarlindeRooz schreef:Elisa2 schreef:En Timmermans plaatjes rond laat gaan van genocide en kamerleden beschuldigd die daar aan mee zouden doen is natuurlijk helemaal niet erg. Deze beschaafde man staat volledig in zijn recht..
Waar staat dat Elisa? Ik heb het idee dat jij je gevoel soms verwart met de realiteit.
Er zijn altijd wel mensen die het met politici eens zijn. Zelfs die twee PVV-ers die mensen belachelijk maakten met AI worden verdedigd door radicaal rechtse gekkies.
Elisa2 schreef:https://www.volkskrant.nl/politiek/timm ... ~b2b2952a/
Beetje slap Marlinde, hier gaat het om..en het is heel erg hypocriet. Timmermans heeft geen excuses aangeboden en staat er nog volledig achter ook inderdaad.

Cer schreef:Nou ja er wordt wel vaker verwacht dat politici ergens excuus voor maken toch? Voor rellers bijvoorbeeld, die uit geheel eigen beweging gaan rellen. Dus die gedachte is niet zo gek, dat je over notabene partijleden van je eigen partij kan zeggen 'ja, niet zo netjes' op zn minst. Dat is toch niet ingewikkeld?

Elisa2 schreef:Lijkt mij ook niet Cer..maar dat deed hij niet, hij ging door op de beschuldiging waar hij dus volledig achter staat gisteren in het debat.En het vreemde is dus dat niemand daar over valt.
Het meten met twee maten steeds is echt gruwelijk hypocriet.

MarlindeRooz schreef:De partij heeft 45.000 leden (alleen GroenLinks). Dan mag Timmerman wel de hele dag sorry zeggen voor alles.
Is heel lastig communiceren zo.MarlindeRooz schreef:Kimmie25501 schreef:Ik dacht: even een stemwijzer doen, dan pak ik gewoon die partij. Kom ik met m’n normale uitslag op GL/pvda en met de extra stellingen op D66 ugh. Ik wil ook echt zo gaan stemmen dus ik ga zo de stemlijst maar even openen. Misschien helpt dat me nog. Ik moet natuurlijk ook nog een persoon kiezen
Waarom doe je hem dan ook pas op de dag zelf? Het is niet alsof de verkiezingen gisteren bedacht zijn.
MarlindeRooz schreef:Elisa2 schreef:Lijkt mij ook niet Cer..maar dat deed hij niet, hij ging door op de beschuldiging waar hij dus volledig achter staat gisteren in het debat.En het vreemde is dus dat niemand daar over valt.
Het meten met twee maten steeds is echt gruwelijk hypocriet.
Welke twee maten dan? De situaties zijn absoluut niet te vergelijken. Dus je stelling klopt gewoon niet.
MarlindeRooz schreef:Elisa2 schreef:https://www.volkskrant.nl/politiek/timm ... ~b2b2952a/
Beetje slap Marlinde, hier gaat het om..en het is heel erg hypocriet. Timmermans heeft geen excuses aangeboden en staat er nog volledig achter ook inderdaad.
Wat is er slap? Jouw argument denk ik.
“ Zelf zou hij de posters niet gemaakt hebben, omdat hij niet denkt dat het drietal ‘kiest voor genocide’, zei hij. Maar Timmermans gaat zijn eigen partijleden niet vertellen dat zij hierover geen posters mogen maken. ‘Dit is niet zo belangrijk dat ik zeg: hier moeten we één lijn trekken.’”
Hij staat er volledig achter ja?
Waarom moet hij excuses maken voor leden van de partij? Weet je wel wat een partijlid is?
Ik kan nu ook lid worden van een partij. Als ik dan posters maak met gekke teksten is die partij dan schuldig?
Elisa2 schreef:Nee, jouw excuus klopt niet..geen enkele situatie is altijd 100% te vergelijken. Neemt niet weg dat iemand er wel afstand van kan doen en excuses kan aanbieden. Beide partijen maken zich schuldig aan het maken van plaatjes om de ander zwart te maken. Dus de Groenlinks aanhang is geen haar beter dan de PVV.
En dit is het laatste wat ik er over te zeggen heb.