9-11 was in Wim Kok zijn laatste jaar, voor 9-11 was alles anders

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Veronica2 schreef:Omdat het in de tussentijd toch in de cultuur aanwezig is geweest, maar dan verborgen. Het is ook niet eerlijk om te doen alsof er meer racisten zijn dan vroeger.
mysa schreef:Het is maar wat je onder polarisatie verstaat.
Men bleef vooral in zijn eigen zuil, las de krant van de betreffende zuil en er werd minder geroepen over en weer.
Om maar niet te spreken over internationale polarisatie. Daar hebben we nu mee te maken en destijds was de gewone man toch een stuk minder geïnformeerd op dat vlak.
Electra63 schreef:Ik heb eerder wat linkjes geplaatst met onderzoeken/artikelen over de toename van racisme/discriminatie, maar die kloppen dan schijnbaar niet.
Iedereen hier blij, want racisme valt reuze mee in ons tolerante land.
Alleen in de politiek en in de media wordt het nu openlijk uitgesproken in tegenstelling tot 20 jaar geleden en dat draagt niet bij aan een fijne samenleving. Maar we zwijgen, want dan bestaat het niet.
En niet achterom kijken, want van de geschiedenis kun je toch niets leren.
Electra63 schreef:Ik heb eerder wat linkjes geplaatst met onderzoeken/artikelen over de toename van racisme/discriminatie, maar die kloppen dan schijnbaar niet.
Iedereen hier blij, want racisme valt reuze mee in ons tolerante land.
Alleen in de politiek en in de media wordt het nu openlijk uitgesproken in tegenstelling tot 20 jaar geleden en dat draagt niet bij aan een fijne samenleving. Maar we zwijgen, want dan bestaat het niet.
En niet achterom kijken, want van de geschiedenis kun je toch niets leren.
prompter schreef:Omtzigt in de clinch: https://www.ad.nl/politiek/opeens-is-er ... ~aaa800a2/
Zelfs tijdens het kerstreces moet er nog over en weer getwitterd (ge-xd) worden. Waarom praten die mensen niet gewoon mét elkaar i.p.v. op een platform over elkaar?!?
Electra63 schreef:prompter schreef:Omtzigt in de clinch: https://www.ad.nl/politiek/opeens-is-er ... ~aaa800a2/
Zelfs tijdens het kerstreces moet er nog over en weer getwitterd (ge-xd) worden. Waarom praten die mensen niet gewoon mét elkaar i.p.v. op een platform over elkaar?!?
Dat plaatste ik gisteren ook, maar dan zit je in een Twitter-fuik.
Deze discussie gaat over deze wensen van de PVV.
[ Afbeelding ]
prompter schreef:Omtzigt in de clinch: https://www.ad.nl/politiek/opeens-is-er ... ~aaa800a2/
Electra63 schreef:prompter schreef:Omtzigt in de clinch: https://www.ad.nl/politiek/opeens-is-er ... ~aaa800a2/
Dat plaatste ik gisteren ook, maar dan zit je in een Twitter-fuik.
Deze discussie gaat over deze wensen van de PVV.
[ Afbeelding ]
Libra76 schreef:Als dit echt waar is dan snap ik al helemaal niet dat Omtzigt in deze coalitie zit. Hoe kan je zeggen dat je de rechtstaat hoog in de vaandel hebt staan en dan wel onderhandelen met een partij die niet achter geloof vrijheid staat?
Libra76 schreef:Nsc/ Omtzigt, dit is mijn mening, had nooit in dit kabinet moeten stappen.
Shadow0 schreef:Veronica2 schreef:Wat? Wat is nou precies je punt?
Mijn punt is dat racisme helaas aantoonbaar is toegenomen de afgelopen tijd.
Veronica2 schreef:Dan heb je wel een hele ingewikkelde en onaardig manier gekozen om dat zo te melden.
Maar dan over je punt: uitingen van racisme zijn zeker toegenomen, dat ziet iedereen.
996981 schreef:Natuurlijk is dat wel een verschil en ook relevant… als zeg 10% van de bevolking racistisch is en eerder 5% daarvoor uitkwam en zich zo uitliet, deed maar 5% van de bevolking racistische uitlatingen dan wel liet racistisch gedrag zien.
Als de gehele 10% zich durft uit te laten heb je aan de oppervlakte een verdubbeling. Dat betekent echter niet meteen dat een groter deel van de bevolking ineens racistisch is.
Ik snap niet zo goed hoezo je dat onderscheidt niet zou willen maken?
Shadow0 schreef:Semantische spelletjes. Ik zou de vraag liever anders willen stellen: wat gaan we doen om te zorgen dat racistische en antidemocratische partijen zoals de PVV zo snel mogelijk uit onze politiek verdwijnen, en we de principes van de Grondwet zoals antidiscriminatie weer gaan uitdragen? Dat is belangrijk. Gespeculeer over iemands diepste theoretische wezen is heel erg leuk, en als je Wittgenstein bent kun je daar ook nog wel enigzins beroemd mee worden, maar persoonlijk vind ik dat de prioriteit meer mag bij het hier en nu - hoe stoppen we de toename van racisme?
En nee, daarvoor hebben we geen gefilosofeer nodig maar het nemen van maatregelen. Hoe spreken we de media aan op hun gestook, hoe houden we ambtenaren aan de wet, hoe weren we racisten uit de politiek?