Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mdrf schreef:rien10 schreef:Vertel, wat winnen de politici volgens jou? VIP punten? Pokémon kaarten?
een riant salaris en tegemoetkomingen. En vooral veel ego en een gebrek aan empathie richting het werkende volk/mkb.
8nnemiek schreef:_San87_ schreef:
Oh ik dacht dat t om benzine en diesel ging, sorry.
Ook![]()
"Het kabinet wil de daling van de koopkracht als gevolg van de hoge inflatie beperken met onder meer tijdelijke verlagingen van de accijnzen op brandstof en de btw op energie. Dat bevestigen Haagse bronnen na een bericht van het AD.
Gas en elektriciteit vallen nu onder het hoge btw-tarief van 21 procent, maar zouden tijdelijk onder het lage tarief van 9 procent gaan vallen.
De korting op de accijnzen op benzine en diesel is nog onderwerp van discussie. De maatregelen zouden per 1 juli ingaan voor in eerste instantie een half jaar."
bigone schreef:Vind het wel belachelijk dat verhogingen binnen no time doorgevoerd kunnen worden maar verlagingen er heel veel over nagedacht moet worden en nog langer over gedaan om het door te voeren.
bigone schreef:Vind het wel belachelijk dat verhogingen binnen no time doorgevoerd kunnen worden maar verlagingen er heel veel over nagedacht moet worden en nog langer over gedaan om het door te voeren.
Sizzle schreef:En op het moment dat vliegen enkel nog voor rijken is kan de vluchteling die dadelijk in NL ingevurgerd is het zich niet meer veroorloven zijn/zieke ouders in de Oekraine te bezoeken.
Hoe je het ook draait of keert, iedere beslissing zorgt er voor dat er iemand door genadeeld wordt.
Maar ik ben het er desondanks helemaal mee eens dat vliegen te goedkoop is hoor. Eigenlijk vind ik het voornamelijk absurd dat met de trein duurder is.
Miepmiept schreef:Van mijzelf mag het vliegen wel duurder worden, maar dat is makkelijk zeggen want ik heb geen familie in het buitenland en zal waarschijnlijk nooit in een vliegtuig zitten.![]()
Maar ook onder niet vluchtelingen hebben er een hoop familie in het buitenland zitten. Met een minimumloon is die 252 euro extra een hoop geld om pa en ma of kind waar dan ook te bezoeken.
elnienjo schreef:Sizzle schreef:En op het moment dat vliegen enkel nog voor rijken is kan de vluchteling die dadelijk in NL ingevurgerd is het zich niet meer veroorloven zijn/zieke ouders in de Oekraine te bezoeken.
Hoe je het ook draait of keert, iedere beslissing zorgt er voor dat er iemand door genadeeld wordt.
Maar ik ben het er desondanks helemaal mee eens dat vliegen te goedkoop is hoor. Eigenlijk vind ik het voornamelijk absurd dat met de trein duurder is.
Wat raar om 't vooral voor vluchtelingen erg te vinden als vliegen onbetaalbaar wordt. Die kunnen tenslotte ook weer fulltime naar eigen land gaan na de oorlog of als ze er nog naaste familie hebben wonen.
Vliegen is al behoorlijk in prijs gestegen. Je ziet de kale prijs in de aanbieding maar er komt nog een helehoop bovenop voor bagage en stoelkeuze.
Treinen zijn idd extreem duur en zijn ook niet gebruiksvriendelijk zolang je je koffer niet kunt inchecken zodat je er niet zelf mee hoeft te slepen bij alle overstappen. Ook is het een stuk aangenamer om 2 uur in een vliegtuig te zitten dan 10 uur of langer in een trein.
_San87_ schreef:Met belasting op kerosine wordt vliegen niet opeens onbetaalbaar, denk ik. Je kunt voor 50 euro naar Londen en terug, met 21% btw wordt dat een 10'tje duurder.
En 252 euro bovenop een ticket van 1200 is ook wel overkomelijk, lijkt me?