Shenavallie schreef:Dat heeft niets met normen en waarden te maken, maar met boerenverstand. Als je weet hoe er met spullen om wordt gegaan, dan denk je nog wel drie keer na. Mijn vorige werkgever heeft een voorheen nette boerderij overgenomen waar eerst Poolse mensen in verbleven. Het pand zag er na hun vertrek uit als rijp voor de sloop. Ik heb ook tijdens mijn werk indertijd mensen uit de (nu) oorlogsgebieden mee op pad gehad, die mijn wagen als vuilnisbak achterlieten. Als ik ze daarop wees, spuugden ze er nog net niet achteraan.
Kun jij lezen?
Ik geef aan het onacceptabel te vinden dat mensen zich andermans spullen toe eigenen. Dat heeft overigens niets te maken met iemands afkomst; ik ken genoeg asociaal Nederlands tuig. Wel eens gezien hoe Nederlandse voetbalsupporters zich in het buitenland gedragen?
Wel eens in een woning in Brabant geweest waar Nederlanders een wietplantage hadden gehad?
Het gaat wel degelijk om normen en waarden. Als je leest wat Elnienjo bijvoorbeeld allemaal uitkraamt, dan mis je echt een stukje fatsoen hoor.
En ik vraag me eigenlijk af waarom ik met zulke mensen nog in gesprek ga. Er worden hier goede berichten gepost en interessante artikelen gedeeld, maar oa Elnienjo gaat daar gewoon niet op in, maar spuugt lekker verder alle onzin die hij of zij zelf gecreëerd heeft. Totaal niet onderbouwd, niet oplossingsgericht, maar alleen in "wij" en "zij" kunnen denken.
Het wèl acceptabel vinden om niet gevaccineerden te vergelijken met holocaust slachtoffers, maar zichzelf slachtoffer voelen van mensen die hun land ontvluchten omdat ze proberen te overleven.
Over beschaving gesproken, die is echt vèr te zoeken in zulke berichten.