Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:14

Arabesk schreef:
elnienjo schreef:
En gelijk bij de eerste controlepost biometrisch registreren met vingerafdrukken en irisscans. Dus eenmaal ergens uit gezet, nooit meer een tweede kans in Europa.

Klimaatontkenner, buitenlander hater, corona ontkenner....

In elk topic over crises sta je alleen maar te tetteren zonder oplossingen. Je bent onderdeel van het probleem en niet de oplossing.

Ik liep al met FPP2 maskers toen de politiek ons nog probeerde wijs te maken dat dat niet nodig was. Heb ook meteen al mijn shotjes gehaald. Dus hoe kom je er in hemelsnaam bij dat ik corona-ontkenner ben?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:15

elnienjo schreef:
Hongarije is een land waar ze nog de eigen culturele waarden voorop hebben staan. Daar zouden wij een voorbeeld aan moeten nemen. Zelfs homo's voelen zich op reis in Oost Europa veiliger dan in het zogenaamd tolerante westen, omdat wij hier massaal intolerantie laten binnen komen.

Hongarije. Het land van de moderne slavernij, waar het lucratief is om kinderen te krijgen vanwege de bonussen.

Ik dacht dat jij zo graag geboorte wilde beperken?

Welke homo's voelen zich veiliger daar trouwens? Dat is een interessante stelling.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 25-08-22 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:16

Nikass schreef:
Serieus? Als ik in Ter Apel woonde en een camper had staan, had ik die al lang voor tijdelijke opvang aangeboden.
Maar ja daar ben ik blijkbaar anders in. Ik schop ook geen daklozen uit een portiek, al zit ik niet te wachten op de overlast die ze soms veroorzaken. zou ik wel proberen een meer structurele oplossing te vinden.

Is zeker heel erg nobel. Probleem is dat je niet weet wie je i huis haalt. Vooral gezien wat er in Ter Apel de laatste jaren allemaal is gebeurd. Er zit helaas teveel kaf onder het koren.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:16

elnienjo schreef:
Hongarije en Oostenrijk lukt het idd ook om minder asielzoekers binnen te laten. Denemarken heeft zelfs een heel andere beleid aangenomen (door de sociale partij die daar wél voor eigen volk opkomt) Waarom wil Nederland toch altijd het beste jongetje van de klas zijn voor het buitenland?
Ik vind de optie van Engeland om asielzoekers naar Afrika te verschepen en daar de procedure af te laten wachten ook een goeie. Wellicht kan Nederland zoiets opzetten met Suriname.
Doordat ons land zo klein is betekent zo'n groot percentage mensen uit een andere cultuur binnen halen een nekslag voor de Nederlandse cultuur.

Oh ik begrijp het, Afrika is de ideale plek om Nederlands afval te dumpen, dus waarom zou je niet je verantwoordelijkheid nog meer ontlopen en er de asielzoekers brengen? Afrika is natuurlijk nogal welvarend dus die kunnen dat wel aan..
Bijzonder idee van beschaving heb jij!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:17

Shenavallie schreef:
elnienjo schreef:

De beschaving van een land lees je in mijn ogen af aan hoe het land voor z'n eigen volk zorgt en daarmee is het heden ten dage bedroevend gesteld.

Juist, exact dat.

Zat gisteren met mijn Amerikaanse vriendin te chatten over wat er in de wereld aan de hand is en zij staat versteld van de manier waarop Nederland z'n eigen bevolking laat stikken. Zo on Nederlands, zo sociaal pretenderend land onwaardig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:18

Shenavallie schreef:
_San87_ schreef:
De ruimte is imo het probleem niet. Wel hoe die ruimte benut wordt. Als je gaat kijken naar nieuwbouwprojecten bijvoorbeeld, zijn dat bijna nooit sociale huurwoningen en betaalbare appartementen/rijtjeshuizen. Maar wel grote, semi-vrijstaande huizen.

Daar heeft maar een relatief klein deel van de bevolking wat aan.

Woningen bijbouwen is symptoombestrijding, als je het mij vraagt. En nog meer belasting voor het milieu.

Het is helemaal geen symptoombestrijding. Er zijn te weinig woningen in NL. Linksom of rechtsom moet er bijgebouwd/omgebouwd worden. Niet alleen voor statushouders, maar ook voor mensen die hier geboren zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:19

Asielzoekers/statushouders zijn het probleem gewoon niet. Dat is jaren aan wanbeleid. Dat kun je niet op asielzoekers afschuiven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:20

elnienjo schreef:
Zat gisteren met mijn Amerikaanse vriendin te chatten over wat er in de wereld aan de hand is en zij staat versteld van de manier waarop Nederland z'n eigen bevolking laat stikken. Zo on Nederlands, zo sociaal pretenderend land onwaardig.

We hebben het nog steeds zoveel beter dan de grote meerderheid in de wereld. Wie betaalt jouw natje en droogje omdat je niet werkt? Jij niet.

De groeten aan je chatvriendin.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:24

_San87_ schreef:
Het is helemaal geen symptoombestrijding. Er zijn te weinig woningen in NL. Linksom of rechtsom moet er bijgebouwd/omgebouwd worden. Niet alleen voor statushouders, maar ook voor mensen die hier geboren zijn.

Men moet in plaats van bijbouwen juist meer leegstaande panden ombouwen tot woningen. Dat scheelt al een slok op een borrel. En als je dan eerst de Nederlanders een plekje geeft, weet je gelijk hoeveel je nog overhoudt voor iemand van buitenaf. En dan zou ik alleen kiezen voor de mensen die echt dankbaar zijn en zich gedragen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:27

elnienjo schreef:
Danique_G schreef:

Hongarije is niet echt een land waar je een voorbeeld aan wilt nemen, ik noemde het persoonlijk vooral in negatieve context :=

Niet eens een stom idee DuoPenotti. Ben over het algemeen bij sommige zaken voor “minder EU” maar in dit geval vind ik het een goed idee. Je hebt zelfs kan, dat als het daarna regionaal wordt ingeregeld, dat men efficiënter gebruik maakt van de subsidies en er veel meer integratie zal zijn. Kan me ook voorstellen dat dit echt de kwaliteit van leven vergroot voor asielzoekers.

Het is idioot hoe sommige EU landen de grenzen potdicht houden uit bepaalde overtuigingen. Landen zoals Frankrijk en Italië worden overladen inmiddels met asielzoekers, daar zijn de problemen nog een stuk erger.

Hongarije is een land waar ze nog de eigen culturele waarden voorop hebben staan. Daar zouden wij een voorbeeld aan moeten nemen. Zelfs homo's voelen zich op reis in Oost Europa veiliger dan in het zogenaamd tolerante westen, omdat wij hier massaal intolerantie laten binnen komen.

Lees dit echt met open mond. Heb veel vrienden uit Hongarije. Orban is een gestoorde dictator die aanzet tot haatzaaien en racisme. Al mijn vrienden rennen weg uit Hongarije gezien democratie en mensenrechten daar zo onder vuur liggen. Onder welke steen heb jij gelegen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Shenavallie schreef:
_San87_ schreef:

Men moet in plaats van bijbouwen juist meer leegstaande panden ombouwen tot woningen. Dat scheelt al een slok op een borrel. En als je dan eerst de Nederlanders een plekje geeft, weet je gelijk hoeveel je nog overhoudt voor iemand van buitenaf. En dan zou ik alleen kiezen voor de mensen die echt dankbaar zijn en zich gedragen.

Dikgdrukte noemde ik ook. Neemt niet weg dat er ook bijgebouwd moet worden, seniorenwoningen, bijvoorbeeld.

elnienjo

Shenavallie schreef:
_San87_ schreef:

Eens!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:31

_San87_ schreef:
Asielzoekers/statushouders zijn het probleem gewoon niet. Dat is jaren aan wanbeleid. Dat kun je niet op asielzoekers afschuiven.

Waar :j

Maar met de extra instroom aan asielzoekers verergert dit wel sneller.
Kunnen deze mensen daar wat aan doen, nee dat niet. Dat ben ik compleet met je eens.
Maar huizen bouwen en de kraan niet dichtdraaien dat ga je nooit bij elkaar gebouwd krijgen.
Maar dat is idd allemaal het wanbeleid.

Maar als je dan kijkt naar bijvoorbeeld opwarming van de aarde is dat bijbouwen ook geen goed plan.
Ik liep gisterenavond van de stoep naar de wei en het voelde echt een paar graden koeler.
Dus al dat extra beton erbij, daar gaat het erg weinig over.
Een grote stad per jaar erbij voor onze nieuwkomers is op veel meer vlakken geen goed plan.

Dus laat die wei en akker aub wei en akker.
Ga de hoogbouw maar in....

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:32

Shenavallie schreef:
Nikass schreef:
Ik zie het niet als nobel. Ik krijg de indruk dat ik andere normen en waarden heb meegekregen dan sommige mensen in dit topic.
Maar natuurlijk is het aan iedereen zelf te beslissen of je een camper beschikbaar stelt, en het is onacceptabel dat mensen zich het ding gewoon toe eigenen.

Dat heeft niets met normen en waarden te maken, maar met boerenverstand. Als je weet hoe er met spullen om wordt gegaan, dan denk je nog wel drie keer na. Mijn vorige werkgever heeft een voorheen nette boerderij overgenomen waar eerst Poolse mensen in verbleven. Het pand zag er na hun vertrek uit als rijp voor de sloop. Ik heb ook tijdens mijn werk indertijd mensen uit de (nu) oorlogsgebieden mee op pad gehad, die mijn wagen als vuilnisbak achterlieten. Als ik ze daarop wees, spuugden ze er nog net niet achteraan.

Kun jij lezen?
Ik geef aan het onacceptabel te vinden dat mensen zich andermans spullen toe eigenen. Dat heeft overigens niets te maken met iemands afkomst; ik ken genoeg asociaal Nederlands tuig. Wel eens gezien hoe Nederlandse voetbalsupporters zich in het buitenland gedragen?
Wel eens in een woning in Brabant geweest waar Nederlanders een wietplantage hadden gehad?

Het gaat wel degelijk om normen en waarden. Als je leest wat Elnienjo bijvoorbeeld allemaal uitkraamt, dan mis je echt een stukje fatsoen hoor.
En ik vraag me eigenlijk af waarom ik met zulke mensen nog in gesprek ga. Er worden hier goede berichten gepost en interessante artikelen gedeeld, maar oa Elnienjo gaat daar gewoon niet op in, maar spuugt lekker verder alle onzin die hij of zij zelf gecreëerd heeft. Totaal niet onderbouwd, niet oplossingsgericht, maar alleen in "wij" en "zij" kunnen denken.
Het wèl acceptabel vinden om niet gevaccineerden te vergelijken met holocaust slachtoffers, maar zichzelf slachtoffer voelen van mensen die hun land ontvluchten omdat ze proberen te overleven. -O- 8)7 -:(-
Over beschaving gesproken, die is echt vèr te zoeken in zulke berichten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:34

DuoPenotti schreef:
_San87_ schreef:

Waar :j

Maar met de extra instroom aan asielzoekers verergert dit wel sneller.
Kunnen deze mensen daar wat aan doen, nee dat niet. Dat ben ik compleet met je eens.
Maar huizen bouwen en de kraan niet dichtdraaien dat ga je nooit bij elkaar gebouwd krijgen.
Maar dat is idd allemaal het wanbeleid.

Maar als je dan kijkt naar bijvoorbeeld opwarming van de aarde is dat bijbouwen ook geen goed plan.
Ik liep gisterenavond van de stoep naar de wei en het voelde echt een paar graden koeler.
Dus al dat extra beton erbij, daar gaat het erg weinig over.
Een grote stad per jaar erbij voor onze nieuwkomers is op veel meer vlakken geen goed plan.

Dus laat die wei en akker aub wei en akker.
Ga de hoogbouw maar in....

Precies. Zet die hoogbouw dan ook maar in Den Haag en Amsterdam, daar stemmen ze graag op partijen die pro-immigratie zijn tenslotte, dus mogen ze er daar ook mee dealen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:37

Nou het zijn dan net zo goed de huizen voor de Nederlanders hoor die hoogbouw :)
Maar in een klein landje de breedte in blijven gaan lijkt mij geen goed plan, wie er ook gaat wonen.
In andere steden is dat net zo goed een oplossing om zo appartementen te bouwen voor zowel jongere als oudere.

En ook in dorpen kan men best eens 3 hoog gaan ipv rijtjeswoningen.
Genoeg oude 1950 meuk, slopen en dan 3 lagen maken met betaalbare huizen.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 25-08-22 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:39

_San87_ schreef:

Dar ben ik het helemaal mee eens. Het complete asielbeleid is een gedrocht. Zoals zoveel beleid in Nederland. En nu komt alles met elkaar samen. Door het stikstof kan er weinig gebouwd worden. Door wanbeleid op de woningmarkt is er woningnood. En nu duurt het langer dat statushouders een huis krijgen waardoor er voor nieuwe vluchtelingen geen plek is. Voor de rest van de woningzoekenden in de sociale huur sector is de wachtlijst langer dan 10 jaar.

Kortom Nederland is een puinhoop geworden. En dan heb ik het nog niet over alle andere problemen. Maar nu komen we wel op een punt waarbij veel problemen nu samen komen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:42

How about hoogbouw die te betalen is voor mensen? Dit wordt nu gebouwd in mijn buurt:

https://www.nieuwbouw-buitenvaart.nl/

Dat is voor Alkmaarse jongeren niet te betalen. Komen er weer Amsterdamse yuppen in, die nemen onze stad over omdat ze uit hun eigen stad worden weggeduwd.

Ik ben geen fan van sociale huurwoningen in de buurt, begrijp me niet verkeerd, maar mensen moeten toch ergens wonen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:43

_San87_ schreef:
Dikgdrukte noemde ik ook. Neemt niet weg dat er ook bijgebouwd moet worden, seniorenwoningen, bijvoorbeeld.

Zie het nu inderdaad. Maar in plaats van die kastelen, moet men ook eens tevreden zijn met een kleinere woning. Waarom een kasteel als je er in je eentje, met z'n tweetjes of met opgroeiende kinderen (die uiteindelijk het huis weer uitgaan) woont. Zulke grote woningen moeten ook maar weer warm gestookt worden, ondanks de huidige isolatie. In ons veenarbeidershuisje van 56 m2 leefde vroeger een gezin van 7 personen. Nu is dat natuurlijk voor de huidige tijd wat overdreven, maar we hebben tegenwoordig ook bijna geen gezinnen van 5(+) kinderen meer. Wij wonen er met z'n drietjes (+ dieren) en dat gaat prima. Mijn zoon wil ook erg graag op zichzelf wonen. Door de hoge huizenprijzen blijft hij nog even hier en is hij in de schuur ingetrokken, zodat hij semi op zichzelf woont.
Woningen splitsen zou ook nog een oplossing kunnen zijn. Waarom één persoon in een kast van een huis, terwijl daar leefruimte voor meerdere personen van gecreëerd kunnen worden. Wij hebben dan met ons vorige huis wel eens overwogen. Die was ook bizar groot (vreselijk, maar we waren allang blij dat we iets hadden) en daar heb ik heel wat keren over na zitten denken hoe je die kon opdelen in een boven en beneden woning. Had makkelijk gekund.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:44

Nikass schreef:
Waarom kunnen Oekraïeners wel zonder problemen worden opgevangen?

Ik denk omdat daarvoor draagvlak was onder de bevolking, het europeanen zijn en gewoon kunnen werken, omdat dat gewoon mag. Eigenlijk heel simpel, er zitten minder haken en ogen aan.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:45

Er zijn zoveel crisissen in Nederland en de toestroom van asielzoekers blijft zo hoog dat er een keer iemand wakker moet worden en denken van dit kan niet.
Hoe willen ze in godsnaam zoveel statushouders gaan huisvesten als er nog zoveel mensen op een huis wachten?
Ze zullen toch ergens een keer een stop in moeten voeren want de put loopt nu zo over dat we verzuipen.

purny

elnienjo schreef:

Ik zou zeggen, pak je spullen en vertrek uit Nederland als je het hier zo slecht vind. En ga dan kijken of Amerika nog zo sociaal is voor mensen in jouw situatie.

Urbanus

Shenavallie schreef:
_San87_ schreef:

Zie het nu inderdaad. Maar in plaats van die kastelen, moet men ook eens tevreden zijn met een kleinere woning. Waarom een kasteel als je er in je eentje, met z'n tweetjes of met opgroeiende kinderen (die uiteindelijk het huis weer uitgaan) woont. Zulke grote woningen moeten ook maar weer warm gestookt worden, ondanks de huidige isolatie. In ons veenarbeidershuisje van 56 m2 leefde vroeger een gezin van 7 personen. Nu is dat natuurlijk voor de huidige tijd wat overdreven, maar we hebben tegenwoordig ook bijna geen gezinnen van 5(+) kinderen meer. Wij wonen er met z'n drietjes (+ dieren) en dat gaat prima. Mijn zoon wil ook erg graag op zichzelf wonen. Door de hoge huizenprijzen blijft hij nog even hier en is hij in de schuur ingetrokken, zodat hij semi op zichzelf woont.
Woningen splitsen zou ook nog een oplossing kunnen zijn. Waarom één persoon in een kast van een huis, terwijl daar leefruimte voor meerdere personen van gecreëerd kunnen worden. Wij hebben dan met ons vorige huis wel eens overwogen. Die was ook bizar groot (vreselijk, maar we waren allang blij dat we iets hadden) en daar heb ik heel wat keren over na zitten denken hoe je die kon opdelen in een boven en beneden woning. Had makkelijk gekund.

Mijn ouders hebben hard gewerkt om hun vrijstaande kast van een huis te betalen. Ze zijn daar erg gelukkig. Waarom zouden ze dat moeten delen?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:49

Nikass schreef:
Shenavallie schreef:
Dat heeft niets met normen en waarden te maken, maar met boerenverstand. Als je weet hoe er met spullen om wordt gegaan, dan denk je nog wel drie keer na. Mijn vorige werkgever heeft een voorheen nette boerderij overgenomen waar eerst Poolse mensen in verbleven. Het pand zag er na hun vertrek uit als rijp voor de sloop. Ik heb ook tijdens mijn werk indertijd mensen uit de (nu) oorlogsgebieden mee op pad gehad, die mijn wagen als vuilnisbak achterlieten. Als ik ze daarop wees, spuugden ze er nog net niet achteraan.

Kun jij lezen?
Ik geef aan het onacceptabel te vinden dat mensen zich andermans spullen toe eigenen. Dat heeft overigens niets te maken met iemands afkomst; ik ken genoeg asociaal Nederlands tuig. Wel eens gezien hoe Nederlandse voetbalsupporters zich in het buitenland gedragen?
Wel eens in een woning in Brabant geweest waar Nederlanders een wietplantage hadden gehad?

Het gaat wel degelijk om normen en waarden. Als je leest wat Elnienjo bijvoorbeeld allemaal uitkraamt, dan mis je echt een stukje fatsoen hoor.
En ik vraag me eigenlijk af waarom ik met zulke mensen nog in gesprek ga. Er worden hier goede berichten gepost en interessante artikelen gedeeld, maar oa Elnienjo gaat daar gewoon niet op in, maar spuugt lekker verder alle onzin die hij of zij zelf gecreëerd heeft. Totaal niet onderbouwd, niet oplossingsgericht, maar alleen in "wij" en "zij" kunnen denken.
Het wèl acceptabel vinden om niet gevaccineerden te vergelijken met holocaust slachtoffers, maar zichzelf slachtoffer voelen van mensen die hun land ontvluchten omdat ze proberen te overleven. -O- 8)7 -:(-
Over beschaving gesproken, die is echt vèr te zoeken in zulke berichten.

Wat jammer dat je zo'n toon aanslaat. Ik kan je natuurlijk ook een spiegel voorhouden: als je mijn eerdere posts hebt gelezen, dan zie je hoe ik erin sta (even een super korte samenvatting: het maakt mij niet uit of iemand van buitenlandse komaf is of Hollands, je hebt je te gedragen). Dus dat was niet nodig geweest om nog aan te halen. Hetgene waar ik op reageerde was jou eigen gebouwde standbeeld dat jij over meer normen en waarden denkt te beschikken dan de gemiddelde bokker, namelijk: "Ik krijg de indruk dat ik andere normen en waarden heb meegekregen dan sommige mensen in dit topic."

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:51

Loretta schreef:
_San87_ schreef:

Dar ben ik het helemaal mee eens. Het complete asielbeleid is een gedrocht. Zoals zoveel beleid in Nederland. En nu komt alles met elkaar samen. Door het stikstof kan er weinig gebouwd worden. Door wanbeleid op de woningmarkt is er woningnood. En nu duurt het langer dat statushouders een huis krijgen waardoor er voor nieuwe vluchtelingen geen plek is. Voor de rest van de woningzoekenden in de sociale huur sector is de wachtlijst langer dan 10 jaar.

Kortom Nederland is een puinhoop geworden. En dan heb ik het nog niet over alle andere problemen. Maar nu komen we wel op een punt waarbij veel problemen nu samen komen.

Inderdaad, Loretta, helaas is dat waar we ons nu bevinden. Ik denk ook dat de regering inmiddels de bekende kat in het nauw is geworden en niet meer weet hoe te handelen.