[Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij deze Tweede Kamer verkiezingen?

VVD
207 (15%)
PVV
108 (8%)
CDA
39 (2%)
D66
173 (12%)
GroenLinks
187 (14%)
SP
59 (4%)
PvdA
59 (4%)
ChristenUnie
22 (1%)
PvdD
96 (7%)
50PLUS
8 (0%)
SGP
10 (0%)
DENK
Geen stemmen
FvD
91 (6%)
BIJ1
19 (1%)
JA21
25 (1%)
CODE ORANJE
12 (0%)
Volt
63 (4%)
NIDA
1 (0%)
Piratenpartij
5 (0%)
JONG
6 (0%)
Splinter
22 (1%)
BBB
97 (7%)
NLBeter
1 (0%)
Lijst Henk Krol
1 (0%)
(Anders)
24 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1335

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:13

Ik ga wel helemaal strijk om de verongelijkte fraudereacties van PVV en FvD aanhangers op fb _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:16

Urielle schreef:
Ik ga wel helemaal strijk om de verongelijkte fraudereacties van PVV en FvD aanhangers op fb _O-

Hebben ze van Trump :')

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:17

Relaxed schreef:
Hoezo heeft Baudet nou eigenlijk sinds gisteravond een radiostilte? Wat is dat nou voor iets raars? Laat ie zijn kiezers nu al vallen of hoe moet ik dit zien?

De redacteuren van zijn speech zijn nog bezig alle boreale termen te schrappen, denk ik. :)

Aelin

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:20

Ik ben ook heel blij met de uitkomst!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:23

Urielle schreef:

En dat terwijl de FVD toch echt wel op dikke winst staat. Maar ja, niet zoveel als ze gehoopt hadden. Gelukkig maar :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:24

Blij met de uitkomst, alleen jammer van GL.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:29

mysa schreef:
Relaxed schreef:
Hoezo heeft Baudet nou eigenlijk sinds gisteravond een radiostilte? Wat is dat nou voor iets raars? Laat ie zijn kiezers nu al vallen of hoe moet ik dit zien?

De redacteuren van zijn speech zijn nog bezig alle boreale termen te schrappen, denk ik. :)

_/-\o_

@brokjes: uiteraard kan ik me ook vinden in het partijprogramma, anders had ik geen VVD gestemd. Alleen op een lijsttrekker stemmen omdat je die sympathiek vindt (zoals vrouwen bij Kaag hebben gedaan) past niet in mijn straatje. Ik vind Kaag ook ontzettend deskundig en een fijne politica maar D66 is echt niet mijn partij.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:29

Janneke2 schreef:
Tja, het vvd beleid dat we al tien jaar hebben wordt waarschijnlijk "gewoon" voortgezet
(ondanks de linkse taal van Rutte het laatste half jaar).

Dus de tweedeling in de maatschappij gaat waarschijnlijk dieper worden.
|( |( |(

Het is natuurlijk niet VVD beleid maar regeringsbeleid. En die regering bestaat uit meerdere partijen, dus 1 partij verantwoordelijk houden is niet correct.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:30

Hier gister bij een stembureau gewerkt, net over de 2000 stemmen verwerkt vannacht :z

Ik ben echt super verdrietig over FvD, echt onbegrijpelijk dat mensen dit doen. Verder blij met Kaag! En heel sneu voor GroenLinks.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:40

Cer schreef:
Ik vroeg me af... ik begreep gisteren dat de VVD een van de weinige partijen is die de kosten van de Corona Crisis 'dichtbij' houdt en niet naar de volgende generaties schuift.. Dat vertelde iemand mij.

Is dat ook zo? Hoe denkt de VVD hierover en hoe denken de andere partijen over deze kosten, hoe deze op te lossen? Ik kon dat in een rondje google niet zo snel vinden..

Ik onderschrijf dit en een deel kan je terug vinden in de doorrekeningen van het cpb. Zie mijn eerdere post over de lasten voor toekomstige generaties.

Kwam er nog wel een artikel over tegen die het goed uitlegt, ik ga even voor je zoeken of ik het terug kan vinden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:49

Cer schreef:
Ik vroeg me af... ik begreep gisteren dat de VVD een van de weinige partijen is die de kosten van de Corona Crisis 'dichtbij' houdt en niet naar de volgende generaties schuift.. Dat vertelde iemand mij.

Is dat ook zo? Hoe denkt de VVD hierover en hoe denken de andere partijen over deze kosten, hoe deze op te lossen? Ik kon dat in een rondje google niet zo snel vinden..

Ik had liever dat ze dat doorschoven naar een volgende generatie. Geld is toch bijna een fictief begrip geworden.

VVD wil de WIA nog verder gaan uitknijpen. Geen idee hoe D66 daar in staat, maar tijdens 'n debat met Ploumen hoorde ik Kaag zeggen dat ze voor elk zorgmoment 5 euro eigen bijdrage wil. Linksom of rechtsom denk ik dat het een beroerd leefklimaat gaat worden voor de zieken/afgekeurden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:56

Destination schreef:
purny schreef:
De kloof zal nog groter worden tussen arm en rijk en bepaalde groepen zullen nog verder worden geplukt.
Ik blijf erbij dat deze verkiezingen op het verkeerde moment kwamen

Waarom op het verkeerde moment? Is er een juist moment?

Omdat iedereen vind dat rutte het goed doet. Nu. Ze kijken niet naar het verleden wat hij heeft aangericht.
Tienduizenden ouders de oliebol in door de toeslagenaffaire en rutte neemt geen verantwoordelijkheid. Gaat nu weer lekker verder de kloof tussen arm en rijk vergroten.
Het enige wat speelt nu is corona. En men kijkt niet naar het verleden of de toekomst

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:01

brokjes schreef:
Fitzroy schreef:
Ik vind persoonlijk dat Mark Rutte het erg goed doet en een échte leider is in deze coronacrisis. Er zijn zoveel onzekerheden en ik geef het je te doen om dan het land te moeten leiden met al die eigenwijze Nederlanders. Ik heb dan ook met volle overtuiging zijn hokje weer rood gemaakt.

Ben je het ook eens met zijn langetermijnvisie voor Nederland?

Uiteraard, ik stem op het hele pakket.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:04

Purny, dat is jou mening en gelukkig geen feit. Er zullen evengoed mensen zijn die puur gekozen hebben gister omdat ze de corona maatregelen zat zijn en Rutte daar persoonlijk verantwoordelijk voor houden.

Er speelt altijd wel wat, dat is nooit een reden om verkiezingen maar op te gaan schuiven. Zo werkt het systeem niet. Want wanneer kan men dan wel stemmen? Als de grootste partij er het zonnigst voorstaat en vindt dat het wel mag?

BigOne

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:08

Mensen kunnen ook op de vvd gestemd hebben omdat ze het gevaar van de populisten niet onderschatten . Wanneer een pvv of fvd heel groot worden heb je pas echt een probleem .

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:16

elnienjo schreef:
Cer schreef:

Ik had liever dat ze dat doorschoven naar een volgende generatie. Geld is toch bijna een fictief begrip geworden.

VVD wil de WIA nog verder gaan uitknijpen. Geen idee hoe D66 daar in staat, maar tijdens 'n debat met Ploumen hoorde ik Kaag zeggen dat ze voor elk zorgmoment 5 euro eigen bijdrage wil. Linksom of rechtsom denk ik dat het een beroerd leefklimaat gaat worden voor de zieken/afgekeurden.

Ik denk ook wel als zieken financieel afgeknepen gaan worden,dat ze depressief kunnen worden en mogelijk naar euthanasie gaan verlangen.Ik vind dit dus helemaal verkeerd en het tegenovergestelde van Christelijk.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:17

Ik denk dat inderdaad best wat mensen tactisch gestemd hebben. Ik heb zelf ook getwijfeld tussen een grotere of een kleinere partij, maar voor de grote gekozen als tegenstem voor PVV en FVD.

secricible

anjali schreef:
elnienjo schreef:

Ik denk ook wel als zieken financieel afgeknepen gaan worden,dat ze depressief kunnen worden en mogelijk naar euthanasie gaan verlangen.Ik vind dit dus helemaal verkeerd en het tegenovergestelde van Christelijk.

Wat een bijzondere redenatie zeg... B-)

nynke55

Dat denk ik ook, je zal maar een Trump of Bolsanaro aan de macht krijgen...Bij mij heeft dat zeker meegespeeld om te gaan stemmen op een traditionele partij.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:18

Ach, Thierry was volgens de liveblog van nu.nl gisteravond te moe voor een reactie :(:)

Citaat:
Baudet zou te moe zijn geweest voor reactie op uitslag

Thierry Baudet was woensdagavond te moe om op de verwachte verkiezingsuitslag te reageren, zegt Forum voor Democratie-kandidaat Hans Smolders. De exitpolls voorspelden een klinkende overwinning voor de rechtse partij, die van twee naar acht zetels zou groeien, maar partijleider Baudet was nergens te vinden. "Thierry Baudet was gewoon dood- en doodop", verklaart Smolders in Goedemorgen Nederland.

"Hij heeft echt twintig uur per dag gewerkt de afgelopen weken. Dat is de werkelijke reden waarom hij er gisteren gewoon niet was", aldus Smolders.

Vriend. Alsof de andere lijsttrekkers de afgelopen weken alleen maar achterover hebben gehangen :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:19

purny schreef:
Omdat iedereen vind dat rutte het goed doet. Nu. Ze kijken niet naar het verleden wat hij heeft aangericht.
Tienduizenden ouders de oliebol in door de toeslagenaffaire en rutte neemt geen verantwoordelijkheid. Gaat nu weer lekker verder de kloof tussen arm en rijk vergroten.
Het enige wat speelt nu is corona. En men kijkt niet naar het verleden of de toekomst

1. Rutte of de VVD zijn niet in hun eentje verantwoordelijk voor de toeslagenaffaire. Er hebben in de periode dat dit speelt veel meer partijen in de regering gezeten. En blijkbaar heeft de toeslagenaffaire weinig invloed gehad op de stem vd kiezer. Juist de partijen van degenen die zich er hard voor hebben gemaakt (Leijten SP, Omtzigt CDA) hebben zetels verloren.
2. De VVD zal toch een coalitie moeten gaan vormen met andere partijen die ook hun wensen hebben. Een verdere kloof tussen ‘arm en rijk’ zoals jij het noemt is dus helemaal niet gezegd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:22

anjali schreef:

Christelijk heeft er niet zoveel mee te maken. De CDA wil immers de WW halveren.

Ik snap niet wat mensen in D66 zien. Bij mij bungelt ie altijd samen met Groen Links onderaan elke kieswijzer dus ik vrees dat hun plannen niet veel goeds kunnen betekenen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:25

Fitzroy schreef:
@brokjes: uiteraard kan ik me ook vinden in het partijprogramma, anders had ik geen VVD gestemd. Alleen op een lijsttrekker stemmen omdat je die sympathiek vindt (
    zoals vrouwen bij Kaag hebben gedaan
) past niet in mijn straatje. Ik vind Kaag ook ontzettend deskundig en een fijne politica maar D66 is echt niet mijn partij.

-O-
Hoorde toch net iemand die op de VVD gestemd had omdat Mark Rutte van die mooie ogen heeft!

Hoe je het ook wend of keert de lijsttrekker is minstens net zo belangrijk als het partijprogramma.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:26

Foaly schreef:
Ach, Thierry was volgens de liveblog van nu.nl gisteravond te moe voor een reactie :(:)

Citaat:
Baudet zou te moe zijn geweest voor reactie op uitslag

Thierry Baudet was woensdagavond te moe om op de verwachte verkiezingsuitslag te reageren, zegt Forum voor Democratie-kandidaat Hans Smolders. De exitpolls voorspelden een klinkende overwinning voor de rechtse partij, die van twee naar acht zetels zou groeien, maar partijleider Baudet was nergens te vinden. "Thierry Baudet was gewoon dood- en doodop", verklaart Smolders in Goedemorgen Nederland.

"Hij heeft echt twintig uur per dag gewerkt de afgelopen weken. Dat is de werkelijke reden waarom hij er gisteren gewoon niet was", aldus Smolders.

Vriend. Alsof de andere lijsttrekkers de afgelopen weken alleen maar achterover hebben gehangen :')

Ik zag net een filmpje op Twitter dat ze gisteren een feestje hadden, met heeeel veel mensen in een woonkamer :n Je zou ze bijna de corona toewensen........ :(
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-03-21 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:27

elnienjo schreef:
anjali schreef:

Christelijk heeft er niet zoveel mee te maken. De CDA wil immers de WW halveren.

Ik snap niet wat mensen in D66 zien. Bij mij bungelt ie altijd samen met Groen Links onderaan elke kieswijzer dus ik vrees dat hun plannen niet veel goeds kunnen betekenen.

Ben benieuwd of je ook stoer genoeg bent om mocht het wel beter gaan toe te geven dat je er naast zat.
:)