Ik kwam onlangs deze meme tegen op facebook die zo treffend bij deze idioterie past:

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Wat is er precies erg aan een protest met zoveel mensen die netjes afstand kunnen houden?
Voor zover ik weet is het nooit vereist geweest dat iedereen minstens de helft van de andere demonstranten in het gezicht moet hoesten o.i.d.
elnienjo schreef:Ze bereiken het tegenovergestelde van wat ze willen bereiken. Of ze willen dat Nederlanders nog politiek correcter door het stof gaan. Dan wil helemaal niemand meer met die oproerkraaiers werken, want (zelf)spot is hen blijkbaar vreemd.
Ik kwam onlangs deze meme tegen op facebook die zo treffend bij deze idioterie past:
[ Afbeelding ]
lenaa_tje schreef:elnienjo schreef:Ze bereiken het tegenovergestelde van wat ze willen bereiken. Of ze willen dat Nederlanders nog politiek correcter door het stof gaan. Dan wil helemaal niemand meer met die oproerkraaiers werken, want (zelf)spot is hen blijkbaar vreemd.
[ Afbeelding ]
Maar ik vraag mij af of jij in November wel achter deze demonstraties had gestaan?
elnienjo schreef:Sowieso onzin ophef te maken over een moord in de USA. Afro Americans geven zelf grif toe dat de meeste moorden op zwarten, dóór zwarten gepleegd worden.
Askja schreef:Even terug naar de feiten:
1. De politie heeft buitensporig geweld gebruikt bij de aanhouding van Floyd, resulterend in zijn dood
2. Uit de videobeelden blijkt dat het geweld onnodig was
3. Hiermee past het incident in een lange reeks incidenten waarin de Amerikaanse politie onnodig buitenproportioneel geweld gebruikt tegen arrestanten, vaak zwarte (jonge) mannen
4. Het valt niet te bewijzen dat het geweld jegens Floyd een expliciet racistische daad was (maar het vermoeden dat racisme/vooroordelen een rol speelden is gezien de bredere sociale context m.i. gerechtvaardigd)
elnienjo schreef:Maar grootste NO GO wat mij betreft is dat ze massaal de coronamaatregelen aan hun laars gelapt hebben met die grote samenscholingen.
Regels zijn er niet voor niets. Je kunt ook niet zeggen dat er toch geen slachtoffers zijn gevallen als je met 200 over de snelweg reed of met veel te veel alcohol in je mik. Op zulke overtredingen staat ook een fikse boete. En terecht. Waarom dit dan carte blanche krijgt, snap ik niet en wekt alleen maar afkeer op.
Blue_Eyes schreef:elnienjo schreef:Sowieso onzin ophef te maken over een moord in de USA. Afro Americans geven zelf grif toe dat de meeste moorden op zwarten, dóór zwarten gepleegd worden.
Duh. De meeste blanken worden ook door andere blanken vermoord. Dat heeft ermee te maken dat de meeste moorden gepleegd worden onder bekenden, mensen uit de eigen sociale kring.
Wil nog steeds niet zeggen dat systemisch racisme oké is.
LadyMadonna schreef:1000en muzikanten die werkloos thuis zitten, theaters die wellicht de deuren moeten gaan sluiten omdat ze failliet gaan.
Uitvaarten waarbij een maximum aantal mensen aanwezig mogen zijn...
Ook op afstand....
En dit mag wel?
elnienjo schreef:Maar grootste NO GO wat mij betreft is dat ze massaal de coronamaatregelen aan hun laars gelapt hebben met die grote samenscholingen.
Regels zijn er niet voor niets. Je kunt ook niet zeggen dat er toch geen slachtoffers zijn gevallen als je met 200 over de snelweg reed of met veel te veel alcohol in je mik. Op zulke overtredingen staat ook een fikse boete. En terecht. Waarom dit dan carte blanche krijgt, snap ik niet en wekt alleen maar afkeer op.
LadyMadonna schreef:1000en muzikanten die werkloos thuis zitten, theaters die wellicht de deuren moeten gaan sluiten omdat ze failliet gaan.
Uitvaarten waarbij een maximum aantal mensen aanwezig mogen zijn...