Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:25

Ze bereiken het tegenovergestelde van wat ze willen bereiken. Of ze willen dat Nederlanders nog politiek correcter door het stof gaan. Dan wil helemaal niemand meer met die oproerkraaiers werken, want (zelf)spot is hen blijkbaar vreemd.
Ik kwam onlangs deze meme tegen op facebook die zo treffend bij deze idioterie past:
Afbeelding

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:25

Magrathea schreef:
Wat is er precies erg aan een protest met zoveel mensen die netjes afstand kunnen houden?

Voor zover ik weet is het nooit vereist geweest dat iedereen minstens de helft van de andere demonstranten in het gezicht moet hoesten o.i.d.

Dit laat toch juist zien dat ze er over nagedacht hebben en ook tijd hebben besteed aan de voorbereiding.

Ik ben nog steeds niet voor de demonstraties inderdaad vanwege de pandemie maar ik sta ook niet in een drukke HM. Ik heb geen moeite met demonstraties waar het wel goed gaat.
Ze hebben toch juist deze plek uitgekozen vanwege de ruimte?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:26

elnienjo schreef:
Ze bereiken het tegenovergestelde van wat ze willen bereiken. Of ze willen dat Nederlanders nog politiek correcter door het stof gaan. Dan wil helemaal niemand meer met die oproerkraaiers werken, want (zelf)spot is hen blijkbaar vreemd.
Ik kwam onlangs deze meme tegen op facebook die zo treffend bij deze idioterie past:
[ Afbeelding ]

Maar ik vraag mij af of jij in November wel achter deze demonstraties had gestaan?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:27

Als al die mensen afstand houden, zal het verantwoord zijn. Als er vooraan een podium is waar mensen samendrommen, is er ook een kans dat daar niet voldoende afstand wordt gehouden. Maar goed, ze zullen in Amsterdam geleerd hebben van de eerdere demonstratie.

H&M zou willen dat ze zoveel klanten hadden qua verkoop/ omzet...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:29

Ook al komen er zoveel , wanneer de halve Bijlmer daar staat , netjes volgens de regels, geen enkele moeite mee. Organisatie heeft er heel veel werk aan besteed en voor hun is dit belangrijk. Als er één plek in Nederland synoniem is voor donkere mensen is het daar wel.
Nederlandse regering heeft er een getto van gemaakt vroeger.
Ik hoop wel dat al die professionele protestanten uit andere plaatsen wegblijven, dit is voor de bijlmerbewoners.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:33

lenaa_tje schreef:
elnienjo schreef:
[ Afbeelding ]

Maar ik vraag mij af of jij in November wel achter deze demonstraties had gestaan?

Nee, ook niet. Maar dan had ik er sneller m'n schouders over opgehaald dan nu denk ik.
Sowieso onzin ophef te maken over een moord in de USA. Afro Americans geven zelf grif toe dat de meeste moorden op zwarten, dóór zwarten gepleegd worden.
Maar dat gewentel in een zogenaamde slachtofferrol hier, daar wordt het niet leefbaarder van natuurlijk. De mensen die tot nu toe nooit moeite hadden met andere afkomsten die gewoon geintegreerd waren, die kijken nu wel link uit voor ze er mee in zee gaan.

BigOne

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:34

Andere afkomsten, de meesten zijn gewoon Nederlanders .

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:36

bigone schreef:

Ze zetten zich anders wel af tegen Nederland en blanke Nederlanders.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:41

elnienjo schreef:
bigone schreef:

Ze zetten zich anders wel af tegen Nederland en blanke Nederlanders.

Ze zetten zich af tegen racisme , is iets anders.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:43

Maar grootste NO GO wat mij betreft is dat ze massaal de coronamaatregelen aan hun laars gelapt hebben met die grote samenscholingen.
Regels zijn er niet voor niets. Je kunt ook niet zeggen dat er toch geen slachtoffers zijn gevallen als je met 200 over de snelweg reed of met veel te veel alcohol in je mik. Op zulke overtredingen staat ook een fikse boete. En terecht. Waarom dit dan carte blanche krijgt, snap ik niet en wekt alleen maar afkeer op.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:48

Via de website van de NOS is de demonstratie nu live te volgen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:52

elnienjo schreef:
Sowieso onzin ophef te maken over een moord in de USA. Afro Americans geven zelf grif toe dat de meeste moorden op zwarten, dóór zwarten gepleegd worden.

Duh. De meeste blanken worden ook door andere blanken vermoord. Dat heeft ermee te maken dat de meeste moorden gepleegd worden onder bekenden, mensen uit de eigen sociale kring.
Wil nog steeds niet zeggen dat systemisch racisme oké is.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:52

Ann schreef:
Via de website van de NOS is de demonstratie nu live te volgen.

Mondkapje op de kin, mondkapje niet op de neus, nou die mondkapjes gaan niet voor de veiligheid zorgen, dat is duidelijk :+

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:55

Alleen de mensen die geïnterviewd worden doen hem soms even naar beneden en wel met voldoende afstand houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:55

Askja schreef:
Even terug naar de feiten:
1. De politie heeft buitensporig geweld gebruikt bij de aanhouding van Floyd, resulterend in zijn dood
2. Uit de videobeelden blijkt dat het geweld onnodig was
3. Hiermee past het incident in een lange reeks incidenten waarin de Amerikaanse politie onnodig buitenproportioneel geweld gebruikt tegen arrestanten, vaak zwarte (jonge) mannen
4. Het valt niet te bewijzen dat het geweld jegens Floyd een expliciet racistische daad was (maar het vermoeden dat racisme/vooroordelen een rol speelden is gezien de bredere sociale context m.i. gerechtvaardigd)

Eens met punt 1 t/m 3, wat mij betreft zijn er geen duidelijke aanwijzingen dat dit plaats vond vanwege racisme en daarom is terughoudendheid gewenst. Er zijn tot nu toe ongeveer 17 mensen tijdens de rellen gedood en een vermoeden dat het een racistische daad was lijkt me niet voldoende. Als een van de agenten een racistische opmerking had gemaakt tijdens de arrestatie dan zou het een sterk vermoeden zijn, maar simpelweg stellen dat hij zwart was en daarom is het een racistische daad gaat mij te ver. Maar dank hiervoor aan de media die graag advertenties wil verkopen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:56

elnienjo schreef:
Maar grootste NO GO wat mij betreft is dat ze massaal de coronamaatregelen aan hun laars gelapt hebben met die grote samenscholingen.
Regels zijn er niet voor niets. Je kunt ook niet zeggen dat er toch geen slachtoffers zijn gevallen als je met 200 over de snelweg reed of met veel te veel alcohol in je mik. Op zulke overtredingen staat ook een fikse boete. En terecht. Waarom dit dan carte blanche krijgt, snap ik niet en wekt alleen maar afkeer op.

Maar als er 1,5 meter wordt gehouden breken ze naar mijn idee geen regels.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:58

Ik meen dat mondkapjes in de openlucht, waar mensen 1,5 afstand kunnen houden, niet verplicht zijn..

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:59

Maar laat die mondkapjes dan thuis :)
Als je ze toch onzin vind.

En nee ook mensen op de achtergrond hebben ze niet allemaal op zoals het hoort.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:00

De meesten hebben ze gewoon goed op.. dat is dan altijd weer beter dan niks.. En als ze ze af zouden doen, wat mag, moet je zeikers dan even los horen gaan :+

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:03

Blue_Eyes schreef:
elnienjo schreef:

Duh. De meeste blanken worden ook door andere blanken vermoord. Dat heeft ermee te maken dat de meeste moorden gepleegd worden onder bekenden, mensen uit de eigen sociale kring.
Wil nog steeds niet zeggen dat systemisch racisme oké is.

Ach het is ook een feit dat de Russen eerder mensen in de ruimte hadden dan de Amerikanen. Maar dat iets een feit is, wil niet zeggen dat het relevant voor de zaak is. En het feit dat de meeste Afro Amerikanen door Afro Amerikanen worden gedood heeft ook niets met deze zaak te maken. Het is alleen maar een whataboutism om het maar vooral niet over systematisch politiegeweld tegen Afro Amerikanen te hoeven hebben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:03

1000en muzikanten die werkloos thuis zitten, theaters die wellicht de deuren moeten gaan sluiten omdat ze failliet gaan.
Uitvaarten waarbij een maximum aantal mensen aanwezig mogen zijn...
Ook op afstand....

En dit mag wel?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:05

Je houdt afstand op de demonstratie.
En het mondkapje dient voor situaties dat je toch per ongeluk in iemands ruimte komt, bijv bij het weggaan.

Ik kan er niet echt mee zitten als ik eerlijk ben

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:06

LadyMadonna schreef:
1000en muzikanten die werkloos thuis zitten, theaters die wellicht de deuren moeten gaan sluiten omdat ze failliet gaan.
Ook op afstand....

En dit mag wel?

Ja natuurlijk... dit is Nederland.

Maar niet morgen met 1,5 meter aan hetzelfde tafeltje gaan zitten op een terras.
Dan heb je een boete.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:07

elnienjo schreef:

Precies
Niet te geloven dat er hier gewoon mensen zijn die die enorme samenkomsten goedkeuren.

Nog niet zo lang geleden was er een gezin die in een park een gebakje gingen eten op 1.5 meter afstand van elkaar en die moesten op de bon

Heel raar land is dit aan het worden.

Tot een week geleden liep ik op mijn werk geheel in pak rond ( zorg)

Ik heb geen goed woord over voor deze demonstratie(s) in deze tijd.
Stel dan gewoon alles weer open

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:08

LadyMadonna schreef:

Vraag het eens na bij degenen die daar voor verantwoordelijk zijn (de regering.) De demonstranten en zelfs Femke Halsema kunnen daar niet zomaar wat aan doen - maar je mag het zeker zelf aan de orde stellen!