Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 23:12

bigone schreef:
Nu voor het eerst waarschuwingen bij enkele van zijn tweets geplaatst door Twitter , zijn reactie : Ik ga alle social media die zich bemoeit met mij en fake news verspreid verbieden. Als er ergens ooit een klassiek voorbeeld van een narcist gezocht word , vijf letters Trump.

Of hij herkozen word ? Geen idee, vorige keer had hij minder stemmen maar meer kiesmannen dus het hangt er maar net vanaf. Dat hij in paniek is , dat is wel duidelijk want hij probeert aan alle kanten de aandacht van Corona af te leiden met nogal aparte tweets . Over Obama en nog een heleboel meer.

Dit. Dit snap ik dus niet. Maar ik weet dat het klopt wat je zegt.

Maar on topic ik ben wel bang dat hij opnieuw gekozen wordt. Al hoop ik van niet

germie

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:03

Ik krijg het idee dat zijn populariteit onder zijn aanhangers wat begint af te nemen. Al zijn er nog steeds veel die zeggen 'hij is de beste uit de kwaden'.
Verder volg ik het gewoon vanaf de zijlijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:50

Ik vermoed dat hij nog met een stunt gaat komen. Ineens vlak voor de verkiezingen heeft hij het vaccin

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:52

purny schreef:
Ik vermoed dat hij nog met een stunt gaat komen. Ineens vlak voor de verkiezingen heeft hij het vaccin
Chloride bestaat al best een tijdje.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:03

Ailill schreef:
purny schreef:

Nee maar ik bedoel het echte corona vaccin waar ze nu mee bezig zijn

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:08

Purny , Aillil bedoelde het sarcastisch maar ik snap je opmerking . Een werkend Amerikaans vaccin ( of uit een ander land) voor de verkiezingen zal voor hem een godsgeschenk zijn , dan maalt niemand meer om die bijna 190.000 doden .

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:09

Ik geef hem bar weinig kans, al zou het natuurlijk geweldig nieuws zijn. Al moeten we het dan wel in het juiste perspectief bekijken: Hij zal het zeer waarschijnlijk niet zelf gaan ontwikkelen. En tot op heden doet hij het niet bepaald goed wat betreft Covid. Recent weer 1000 nieuwe besmettingen n.a.v. een diploma uitreiking.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:10

Ailill schreef:
purny schreef:

_O- heerlijke opmerking!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:14

bigone schreef:
Purny , Aillil bedoelde het sarcastisch maar ik snap je opmerking . Een werkend Amerikaans vaccin ( of uit een ander land) voor de verkiezingen zal voor hem een godsgeschenk zijn , dan maalt niemand meer om die bijna 190.000 doden .

Dat snap ik soms dus niet... heeft met mijn beperking te maken(en het is geen smoes maar gewoon de waarheid)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:15

Daarom ook even uitleg, geeft niets .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:16

bigone schreef:

Dank je wel voor de uitleg

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:16

pien_2010 schreef:
_O- heerlijke opmerking!
Sorry, maar het maakt me oprecht verdrietig als ik zoiets lees (niets persoonlijk naar Purny!). Die oelewapper roept een paar maanden geleden nog dat het vanzelf over zou waaien, daarna is ie geen dokter (om vervolgens onschuldig zijn oranje/witte handjes de lucht in te wapperen) maar roept wel dat een chloride-injectie best weleens zou kunnen werken. En diezelfde persoon heeft dan een paar maanden later opeens het vaccin? Vlak voor de verkiezingen?

Ik gok op nee.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:17

purny schreef:
bigone schreef:

Dat snap ik soms dus niet... heeft met mijn beperking te maken(en het is geen smoes maar gewoon de waarheid)
Excuses, ik zal er vanaf nu meer rekening mee houden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:25

Dank je wel

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:27

Ailill schreef:
pien_2010 schreef:
_O- heerlijke opmerking!
Sorry, maar het maakt me oprecht verdrietig als ik zoiets lees (niets persoonlijk naar Purny!). Die oelewapper roept een paar maanden geleden nog dat het vanzelf over zou waaien, daarna is ie geen dokter (om vervolgens onschuldig zijn oranje/witte handjes de lucht in te wapperen) maar roept wel dat een chloride-injectie best weleens zou kunnen werken. En diezelfde persoon heeft dan een paar maanden later opeens het vaccin? Vlak voor de verkiezingen?

Ik gok op nee.

Tuurlijk maakt Trump jou , mij en vele anderen verdrietig. Want het is buitengewoon ernstig dat iemand die zoveel liegt, verzint op zo'n hoge plek zit. Maar hij zit er dus jouw sarcastisch grapje vind ik heel grappig want we kunnen er toch niets mee.
En Purny begrijpt heel goed hoe die man in elkaar zit want ik zie Trump echt wel met een vaccin verhaal komen dat er dank zij hem is, ongeacht of er werkelijk wel ofniet een vaccin is. Want alles is bij Trump geoorloofd, dus als er al een vaccin is, dan zal hij claimen dat het dankzij hem is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:33

Dank je Pien. Maar toch zegt iets in mijn hoofd dat hij met een stunt gaat aankomen... zal het het vaccin niet zijn dan is het zeker weten iets anders.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:34

purny schreef:
Dank je Pien. Maar toch zegt iets in mijn hoofd dat hij met een stunt gaat aankomen... zal het het vaccin niet zijn dan is het zeker weten iets anders.

Dat denk ik ook. Wij (mijn man en ik) hebben daar gisteren net zo over gepraat.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:43

purny schreef:
Oh er zal vast nog wel iets uit zijn hoed komen, daar ben ik ook vrij zeker van. Maar wat, echt werkelijk waar geen flauw idee. Nog niet eens een vermoeden (Pien, waar kwam jij en je man uit wat betreft opties?), jij denkt dus een vaccin of iets anders?

Pien, hij zal het inderdaad gaan claimen. Maar ik vraag me serieus af of het vaccin daar zal ontstaan. Ik hoop het eigenlijk van niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:17

Trump zien wij als een straatvechter→ eigenlijk president onwaardig, die het niet zo nauw neemt met waarde en normen.

Dus je kunt verwachten dat hij wellicht een herhaling gaat doen van H Clinton→ dus komen met allerlei leugens, onduidelijke verhalen waar wellicht toch iets van waar zal zijn→ waardoor je wederom een verdacht sfeertje krijgt rondom zijn tegenstander. Die zal dan bezig moeten zijn met die beschuldigingen weerleggen wat dan ten koste gaat van eigen campagne.
Hij is vast al bezig zijn, of hij weet het al, mensen uit te laten zoeken of Biden ooit iets gedaan heeft waar hij hem op kan pakken. Het kan een waarheidsgetrouw verhaal zijn, het kan ook een broodje aap verhaal zijn.
Het vaccin verhaal kwam bij ons ook langs. Het kan zijn dat er een vaccin zal komen. Dan zal hij ongetwijfeld alle eer claimen.
Het kan zijn dat er (nog) geen vaccin is, dan zal hij ongetwijfeld vertellen dat er een vaccin is→ dank zij hem
Of nog erger, er is nog lang geen vaccin, en dan zal hij misschien claimen dat het er wel is om later iemand onder uit de zak te geven die hem misleid heeft waardoor er zo'n onwaar verhaal verteld is.
Hij zal zeer zeker, wat hij nu al doet→ op angst in gaan spelen. De meest waanzinnige zaken zullen passeren hoe de toekomst van America er uit ziet als een democraat wederom president wordt. Dus zal ook Obama onder uit de zak krijgen. Vanuit die angst zullen mensen het niet aandurven om op een democraat te gaan spelen.
Hij zal, als straatvechter die hij is, alles uit de kast halen dat stemlokalen waar voornamelijk democraten stemmen, e.a zaken zodat de democratische kiezers gedwarsboomd worden om hun stem uit te brengen. Trump heeft natuurlijk dictatoriale trekjes en kent het spelletje heel erg goed.
Misschien fraude bij tellingen? Gaat erg ver, maar is VS al zover afgezakt? Het zou kunnen , ik hoop het van niet.

Ik/ wij verwachten een heel vieze campagne alweer, waarin Trump die dat spelletje het beste beheerst, zal winnen. Of hij dan ook president zal worden, dat weet ik niet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 22:32

Er zal zeker een vieze campagne komen, maar hoe goed die zal werken is de vraag. Hiervoor kende men hem eigenlijk alleen als celeb / business man. Inmiddels is het voor veel mensen (iig afgezien van zijn fans) wel duidelijk dat hij een aantal dingen op zijn kerfstok heeft.

Hoe geloofwaardig of sterk is het dan om zijn tegenstander zwart te maken met dat soort dingen, als het keihard terug kan slaan op hemzelf?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 22:50

IMANDRA schreef:
Er zal zeker een vieze campagne komen, maar hoe goed die zal werken is de vraag. Hiervoor kende men hem eigenlijk alleen als celeb / business man. Inmiddels is het voor veel mensen (iig afgezien van zijn fans) wel duidelijk dat hij een aantal dingen op zijn kerfstok heeft.

Hoe geloofwaardig of sterk is het dan om zijn tegenstander zwart te maken met dat soort dingen, als het keihard terug kan slaan op hemzelf?

Dat is een andere manier van vragen: hoe slim is de gemiddelde Amerikaan? Ik pas even voor het geven van een antwoord op mijn eigen vraag anders dan te stellen dat de gemiddelde Amerikaan stemt met zijn beurs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 04:58

Trump hoeft momenteel niet veel te doen, de Democrats zijn zichzelf aan het opblazen. Biden durft nog steeds zijn kelder niet uit en de hele Democrat party durft zijn mond niet open te doen om de rellen en de moorden te veroordelen. Steeds meer Amerikanen krijgen schoon genoeg van de onrust en willen dat er ingegrepen wordt... Trump kan rustig wachten tot de burgemeester van Portland op zijn knieën om hulp komt vragen omdat er anders straks geen Portland meer is. Hetzelfde met veel andere Democrat steden waar je momenteel in de rij moet staan bij U-Haul om een truck te huren om het te ontvluchten.

En hoe slim de gemiddelde Amerikaan is? Dat ligt natuurlijk aan jouw eigen standpunten: als ze het daar mee eens zijn dan zijn ze slim, als ze het niet met je eens zijn dan zijn ze dom. Maar ik heb er vertrouwen in dat de meeste wel door Harris heen prikken wanneer z haar standpunten wederom volledig veranderd omdat het andere antwoord het beter doet in de peilingen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 07:35

enzino schreef:
Trump hoeft momenteel niet veel te doen, de Democrats zijn zichzelf aan het opblazen. Biden durft nog steeds zijn kelder niet uit en de hele Democrat party durft zijn mond niet open te doen om de rellen en de moorden te veroordelen. Steeds meer Amerikanen krijgen schoon genoeg van de onrust en willen dat er ingegrepen wordt... Trump kan rustig wachten tot de burgemeester van Portland op zijn knieën om hulp komt vragen omdat er anders straks geen Portland meer is. Hetzelfde met veel andere Democrat steden waar je momenteel in de rij moet staan bij U-Haul om een truck te huren om het te ontvluchten. .

Er wordt ingegrepen toch, want er is federale politie toch? Er zijn zelfs pro-Trump militias (redcnecks met vlaggen op pickups) die gewapend het recht in eigen hand nemen. Trump is z’n law en order allang aan het toepassen. Het werkt alleen niet want de onvrede blijft, de ongelijkheid blijft, het politiegeweld blijft. Ironisch is dat Trump zijn communicatiestrategie lijkt te zijn dat met Biden het land in chaos zou vervallen. Volgens mij is die chaos er al, en heeft het niks met biden te maken.

Ook ironisch dat het hardhandig de kop indrukken van demonstraties toch echt wel totalitair is, Wit-Rusland anyone?

Edit*: hier een -vind ik- interessant artikel over de militia’s. Burgers die volledig bewapend, zonder wapen- of geweld opleiding die gekleed als soldaten komen “helpen”.

https://www.google.nl/amp/s/www.washing ... utType=amp

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 07:53

Citaat:
Ironisch is dat Trump zijn communicatiestrategie lijkt te zijn dat met Biden het land in chaos zou vervallen. Volgens mij is die chaos er al, en heeft het niks met biden te maken.

Ook ironisch dat het hardhandig de kop indrukken van demonstraties toch echt wel totalitair is, Wit-Rusland anyone?

Edit*: hier een -vind ik- interessant artikel over de militia’s. Burgers die volledig bewapend, zonder wapen- of geweld opleiding die gekleed als soldaten komen “helpen”.

Dit gebeurt er nu. Doodeng die burgermilitie. Eens met deze post.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:29

pien_2010 schreef:
Citaat:
Ironisch is dat Trump zijn communicatiestrategie lijkt te zijn dat met Biden het land in chaos zou vervallen. Volgens mij is die chaos er al, en heeft het niks met biden te maken.

Dit gebeurt er nu. Doodeng die burgermilitie. Eens met deze post.

En ik maar denken dat de 2e Amerikaanse Burgeroorlog zou uitbreken op of vlak na 3 november....