steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:43

purny schreef:
En hoe zit het met Circ du Soleil die een show moest cancelen?

waar staat dat? Net nog even op de FB pagina van Cirque du Soleil gekeken maar zie er niks over staan? (ook niet op de website)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:44

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:46

Kinke schreef:
purny schreef:
En hoe zit het met Circ du Soleil die een show moest cancelen?

waar staat dat? Net nog even op de FB pagina van Cirque du Soleil gekeken maar zie er niks over staan? (ook niet op de website)

Show van gisteravond was afgelast, heeft Mojo gisteren bekend gemaakt.
Was ook op alle nieuwssites

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:47

purny schreef:
Kinke schreef:

https://www.omroepwest.nl/nieuws/3953696/Cirque-du-Soleil-woensdag-afgelast-vanwege-boerenprotest

Maar even serieus, het was zo ongeveer al 1,5 week bekend dat de boeren gisteren weer zouden protesteren, dan organiseer je die avond toch geen voorstelling :')
Of denk ik nu te simpel? 1 oktober was 's avonds Den Haag ook nog aan het leegstromen, maar goed, zal aan mij liggen _O-

Kinke

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:49

ah ok, heb er echt niks over gehoord

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:50

Show was natuurlijk slecht bereikbaar en geluid van het protest overstemd de show.

De files hebben natuurlijk ook gewoon geld gekost, idem de inzet van politie en ME.

Protesteren is een recht maar kost de samenleving ook gewoon geld.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:53

Diertjec schreef:
purny schreef:

Maar even serieus, het was zo ongeveer al 1,5 week bekend dat de boeren gisteren weer zouden protesteren, dan organiseer je die avond toch geen voorstelling :')
Of denk ik nu te simpel? 1 oktober was 's avonds Den Haag ook nog aan het leegstromen, maar goed, zal aan mij liggen _O-

De kaartverkoop van dit soort voorstellingen is maanden geleden al gestart.
Dus je denkt inderdaad te simpel ;)

https://www.oneworld.nl/duurzaamheid/de ... -opnaaien/
Ik ben benieuwd wat de bokkers dan van dit artikel vinden?
Is een boer, Dus heeft recht van spreken :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:54

Diertjec schreef:

De datums voor de shows staan toch al een jaar vast ofzo.
Is niet iets wat ad hoc georganiseerd is.
Op 1 oktober waren ze volgens mij nog bezig met opbouwen en werden er nog geen shows gegeven,die zijn 11 oktober begonnen.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:09

Thanks voor de info, daar had ik niet bij stilgestaan idd, dat de verkoop zo lang van te voren is. Dan dacht ik idd te simpel.

Fransje, ik bedoelde ook meer dat op 1 oktober 's avonds Den Haag ook nog aan het leegstromen was, dat ze dat voor gisteren ook hadden kunnen verwachten. Maar misschien was het dan slimmer van het circus geweest, om dan de 11e al te zeggen, de mensen die een kaartje voor de 16e hebben, mogen op een andere datum hun kaartje verzilveren ofzo.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:18

Interessant artikel Electra (helaas wel deels afgeschermd met een betaalmuur). Ik hoop dat er meer mensen even naar kijken. 'Gangbaar boeren', ik vind het wel een nuttige term.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:20

Electra63 schreef:

Ik vind het een verademing, die boer, en ik denk dat hij de spijker op zijn kop slaat.

Askja, complimenten voor je sterke, goed onderbouwde berichten, die getuigen van kennis en inzicht.
Ik onderschrijf ze volledig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:22

Askja schreef:
Interessant artikel Electra (helaas wel deels afgeschermd met een betaalmuur). Ik hoop dat er meer mensen even naar kijken. 'Gangbaar boeren', ik vind het wel een nuttige term.

Ik kon het gewoon lezen, t artikel werd op FB door iemand gedeeld.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:25

Askja schreef:

Die betaalmuur mag je wegklikken :j meer een betaalhekje,

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:49

Diertjec schreef:
Thanks voor de info, daar had ik niet bij stilgestaan idd, dat de verkoop zo lang van te voren is. Dan dacht ik idd te simpel.

Fransje, ik bedoelde ook meer dat op 1 oktober 's avonds Den Haag ook nog aan het leegstromen was, dat ze dat voor gisteren ook hadden kunnen verwachten. Maar misschien was het dan slimmer van het circus geweest, om dan de 11e al te zeggen, de mensen die een kaartje voor de 16e hebben, mogen op een andere datum hun kaartje verzilveren ofzo.

De boeren hadden überhaupt geen toestemming om het Malieveld te betreden. De politie heeft het oogluikend toegestaan toen de boeren wel een doorgang hadden gevonden. Ik denk om verder escalatie te voorkomen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:56

Er werden gisteren ongeveer 3.000 bezoekers verwacht. Het is echt een grote productie!
Die mensen krijgen nu hun geld terug of mogen op een andere dag alsnog komen.

Maar goed 3.000 maal een kaartje, goedkoopste 45 euro en duurste 230, en de kosten voor de crew, standplaats etc. Reken maar uit!

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:08

fransje23 schreef:
Er werden gisteren ongeveer 3.000 bezoekers verwacht. Het is echt een grote productie!
Die mensen krijgen nu hun geld terug of mogen op een andere dag alsnog komen.

Maar goed 3.000 maal een kaartje, goedkoopste 45 euro en duurste 230, en de kosten voor de crew, standplaats etc. Reken maar uit!

Dat is ook ondernemerschap toch? ;)

Dat artikel is zeker interessant! Gangbaar boeren is onder boeren al een gangbare term :D Maar wat hij ook zegt: de consument heeft ook een cruciale rol. Persoonlijk zou ik ook graag zo omschakelen, maar hoe weet je zeker dat je product goed wordt verkocht, hoe en waar berik je de consument, hoe vang je (financieel) de periode tussen gangbaar en biologisch op, waar kan ik met alle vragen terecht, etc. Genoeg om ons komende periode in te verdiepen, maar succesverhalen werken voor mij altijd motiverend :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:10

Tuurlijk is het ook voor een deel ondernemerschap. Maar in dit geval moeten de kosten wel op de boeren verhaald worden aangezien de boeren tegen de regels in hebben gehandeld

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:16

Goed artikel hierboven!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:18

Een slimme ondernemer zal de schade ook proberen te verhalen :j

Gangbaar is inderdaad een hele gebruikelijke term :j Zeker al ruim 20 jaar, en misschien wel langer, in gebruik.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:56

alle schade had gewoon voorkomen kunnen worden. denk je dat de boeren voor hun lol gaan protesteren?

gangbaar is inderdaad heel 'gewoon'. :) .. tja, niet iedereen wil en kan biologisch boeren, biologisch is ook niet diervriendelijker dan hoe wij in ons 'gangbare' melkveebedrijf met onze dieren omgaan. Er is ook niet genoeg vraag naar. Bij onze melkfabriek geldt een wachttijd als je zou willen overschakelen. Beetje jammer dat deze boer zijn collega's zo afvalt.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:04

https://www.volkskrant.nl/cs-b700df79

Iemand dit nog meegekregen of is het recht van de hardste schreeuwers?

Sorry ik ben het deels eens met de boeren maar ik vind dit nog veel schrijnender want zorgmensen kunnen niet even het werk neerleggen of met een ambulance wegen blokkeren.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:38

xU_Blinghx schreef:
https://www.volkskrant.nl/cs-b700df79

Iemand dit nog meegekregen of is het recht van de hardste schreeuwers?

Sorry ik ben het deels eens met de boeren maar ik vind dit nog veel schrijnender want zorgmensen kunnen niet even het werk neerleggen of met een ambulance wegen blokkeren.

Ik werd naar bij de eerste (of tweede) alinea. Hoezo daar geloot wie er bij de patiënten moet blijven? Er zijn toch ook boeren thuis gebleven om bij de dieren te blijven? -O-
Correct me if I'm wrong, maar ik heb het idee dat ze hiermee willen zeggen dat van de boeren wel iedereen mee kan en de rest niet.
Ik heb trouwens ook niet verder gelezen dan die alinea

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:06

Kijken er mensen op dit moment naar het debat? (nu pauze, gaat zo weer verder als ik het goed heb)

Blussem schreef:
Hoorde nu net dat Malieveld helemaal kapot is gereden door de boeren en dat er inzit dat de burgers mogen opdraaien voor deze kosten.

Ik zeg meer of minder boeren?

Gaat het? :(:) Ik hoop dat je zelf ook inziet dat dit een hele misselijke opmerking is?

Electra63 schreef:

Weet je, er zijn ook gangbare boeren die 300% achter hun manier van produceren staan. Als er meer vraag komt naar biologisch, zullen er zeker boeren overstappen. Maar ik ken er genoeg die dat niet zullen doen. En terecht, om de tig redenen die al zo vaak genoemd zijn. Zowel biologisch als gangbaar hebben beiden hun voor- en nadelen.

Askja schreef:
Maar dat betekent nadrukkelijk niet dat we moeten doen alsof er helemaal geen milieuprobleem is. Want dat is er wel. En daar moet wat aan gedaan worden. Het gaat om de manier waarop, niet om de noodzaak van die maatregelen.

Het "milieuprobleem" = de emissie van 17 miljoen mensen op 41.500 vierkante km vergelijken met landen die een bevolkingsdichtheid kennen die de helft is van die van Nederland. We hebben 4 keer zoveel snelwegkilometers per 1000 vierkante km. Zolang die cijfers niet gecorrigeerd worden naar bevolkingsdichtheid, zijn we appels met peren aan het vergelijken.

Askja schreef:
Maar nog niet ver genoeg. Het zou fijn zijn als gewoon erkend zou worden dat ook de boeren daarin nog een flinke stap moeten doen. Dat ze daarbij steun verdienen lijkt me vanzelfsprekend.

Dat gebeurt al, het lijkt voor sommigen alleen nooit genoeg te zijn.

Nikass schreef:
Ik heb geen idee. Ik vind Amsterdam één van de groenste steden, samen met Arnhem.

Een groene stad :+

"Telkens weer mag de stad haar eisen opleggen aan het land. De stad zelf is één groot stinkend verontreinigd astmatisch gebied, maar ja, dat maakt niet uit, want daar heb je geen Natura2000."

Deze quote (columnist van het NRC (ja echt waar, ik kon het zelf ook bijna niet geloven :+ ) vat een heleboel frustratie in 2 zinnen samen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:09

Er is al 2000€ ingezameld om het Malieveld te herstellen hoorde ik :P

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:10

juval schreef:
askja, overheids en natuurclub beleid heeft ook voor een sterkte vermindering van de weidevogels gezorgd.. als je ziet hoe ons weiland wordt bevolkt door de ganzen, ooievaars, reigers, ratten, muizen, vossen, marters en roofvogels.... tja, zie dan als weidevogeltje maar eens een nestje groot te brengen.

nogmaals, we zijn al een heel eind op weg naar de kringlooplandbouw.

Er worden wat zaken omgedraaid,
Dat er andere dieren leven heeft ook alles te maken met andere bedrijfsvoering: drainage, graszoden bemesting, minder diversiteit beplanting, van eind maart tot oktober om de haverklap grasmaaien.

Fijn dat er wordt ingezet op kringlooplandbouw.
En nee, ik ben zeker niet tegen boeren, maar wel tegen oogkleppen.