Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:25

Doen Susan, laten er vooral veel nuchtere Nederlanders opstaan die zich actief in gaan zetten voor onze maatschappij, ons, ondanks de vele ontevreden mensen, best wel goed leefbaar land.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:19

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:21

Eigenlijk is het ook wel heel interessant wat Rutte nu gaat doen nu het kabinet de meerderheid in de eerste kamer kwijt is geraakt. Rechtsom of linksom heeft hij toch steun nodig in de eerste kamer om bepaalde wetsvoorstellen er doorheen te krijgen. Wanneer dat met de FVD niet lukt om wat voor redenen dan ook dan zal hij toch met links eruit moeten komen.

Dat kan nog wel eens interessant worden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:33

bigone schreef:
Janneke2 schreef:
...trouwens, wie heeft het citaat/ de parafrase van TB herkend:
"Op deze rots gaan wij onze zuil bouwen"...?

Hoog op de koepel van de Sint-Pieter staat: ‘Op deze rots zal ik mijn kerk bouwen’, het woord van Jezus tot Petrus (‘rots’).

Tja, hij vind zichzelf dus echt een "godsgeschenk" ben blij dat het niet mijn schoonzoon is :D ;)

Mij aan het hart gebakken : 'op deze petra zal ik mijn gemeente grondvesten';
maar idd: Jezus zegt het tegen Simon :"Voortaan heet jij Petrus, want op deze rots etc.."

Maar vooral : de middeleeuwse roomse kerk, de pauselijke staat (de paus als opvolger van Petrus) , wat nu het Vaticaan is -
heeft er een theorie omheen gebouwd dat ze het volste recht hebben om over 'wereldlijke' dingen, om niet te zeggen de hele wereld te heersen.

En als FB zo goed is als hij zelf beweert dat hij is, dan weet hij dat.

Wereldheerschappij voor de zuil van FB - brrrrr.....

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:41

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 22:07

Ik vind deze leuker :Y)

:)ddd Thierry Baudet, die is niet te verstaan, zijn microfoon die staat niet aan :)ddd

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 22:13

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 22:14

Ik kreeg deze in de app. Ik vind Koot en Bie toch een leuker duo.

Afbeelding

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 23:38

bigone schreef:
Erger nog, hij heeft op de uitgestoken hand van Rutte meteen als eis gesteld dat er drie personen op moesten rotten uit dr kamer. Ik denk dat een aantal politici hetzelfde over hem denken .

Ik begin steeds meer te denken dat hij helemaal niet echt is, maar een bedenksel van links. Eerst verzin je een cartoonfiguur die de onderbuik bespeelt, dan laat je al je tegenstanders daar op stemmen, daarna laat je hem weigeren om met de coalitie samen te werken en als resultaat moet de coalitie met links samenwerken...

Ik ruik een links complot, maar alle respect dat ze het zo perfect uit hebben kunnen spelen :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 23:42

Karl66 schreef:
bigone schreef:
Erger nog, hij heeft op de uitgestoken hand van Rutte meteen als eis gesteld dat er drie personen op moesten rotten uit dr kamer. Ik denk dat een aantal politici hetzelfde over hem denken .

Ik begin steeds meer te denken dat hij helemaal niet echt is, maar een bedenksel van links. Eerst verzin je een cartoonfiguur die de onderbuik bespeelt, dan laat je al je tegenstanders daar op stemmen, daarna laat je hem weigeren om met de coalitie samen te werken en als resultaat moet de coalitie met links samenwerken...

Ik ruik een links complot, maar alle respect dat ze het zo perfect uit hebben kunnen spelen :D

Ah, verklapt := _O-

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 02:28

Karl66 schreef:
bigone schreef:

sssst...don't jinx it :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 07:30

:') Briljant

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 08:40

Karl66 schreef:

Dat is de echte linkse hobby :j

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 13:24

Er is natuurlijk wel één echt groot probleem. De aanhangers van FvD denken dat nu dat zij het voor het zeggen hebben gekregen omdat FvD de grootste partij is geworden. Dat geldt misschien in de VS en het VK met een twee partijenstelsel, maar dat geldt niet in Nederland. Uiteindelijk heeft maar 17% van de stemmers op FvD gestemd en dat betekent dat 83%!!! er niet op heeft gestemd.

Je zag het al nadat de PVV de tweede partij van Nederland geworden was, toen stonden de mensen al te schuimbekken dat dit betekende dat de andere partijen zaken met de PVV moesten gaan doen. Dat is natuurlijk de grootste onzin, want we kiezen geen regering of het recht op regeringsdeelname maar we kiezen een parlement. En in dat parlement heeft de PVV gewoon de zetels gekregen waar ze recht op hadden en vanuit die zetels kunnen ze gewoon de regering controleren. En dat is precies waar er bij de tweede kamer verkiezingen voor gekozen is. Hoeveel macht heb je bij het controleren van de regering. De PVV en zijn aanhangers hebben dus precies gekregen waar ze recht op hadden en de woede dat de andere partijen de plicht hadden om met de PVV te gaan praten is gebaseerd op een gebrek aan kennis over staatsinrichting en hoe ons parlement en onze regering werken.

Dit gaat nu natuurlijk nog veel sterker bij het FvD spelen. Er zullen heel veel mensen zijn die denken dat omdat ze de grootste zijn, dat ze nu ook de baas zijn en dat iedereen naar ze moeten luisteren. En dat is natuurlijk onzin, ze zijn nog steeds een minderheid, weliswaar een relatief grote minderheid, maar nog steeds een minderheid van de Nederlandse bevolking. En doordat ze relatief groot zijn, hebben ze meer macht gekregen om de provincies en onze regering te controleren, maar ze hebben door deze verkiezingen alleen maar het recht op controle gekregen. Zijn ze bereid om als minderheid met andere minderheden compromissen te sluiten, dan kunnen ze gaan regeren. Voor een tegenpartij is het alleen heel moeilijk om compromissen te sluiten, want dat was nou net de reden om op die partij te stemmen, dat ze geen compromissen sluiten of dat in ieder geval zeggen. En als ze niet gaan regeren in de provincies en vooral als de regering met andere minderheidspartijen over links in de eerste kamer gaat samenwerken, dan ga je echt volkswoede en oproer krijgen. Weliswaar volkswoede en oproer die alleen maar op de onderbuik en nergens anders op gebaseerd is, maar dat verandert er niks aan dat we die wel gaan krijgen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 13:38

Dat valt me ook op, die misvatting 'wij zijn de grootste en dus....'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 13:44

Ben het zo met Karl eens!

En ik vraag me nog steeds oprecht af, hoe de FvD kiezers voorbij kunnen gaan aan de imo nogal enge speech die de heer B. gaf na de verkiezingen. Begrijpen jullie wat hij zegt? Kennen jullie onze geschiedenis?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 14:02

Ik heb een paar pagina's terug de 'vertaling' ervan gepost, mochten mensen die nog willen lezen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 14:05

Adelaide71 schreef:

En ik vraag me nog steeds oprecht af, hoe de FvD kiezers voorbij kunnen gaan aan de imo nogal enge speech die de heer B. gaf na de verkiezingen. Begrijpen jullie wat hij zegt? Kennen jullie onze geschiedenis?

“Maar Baudet bedoelde het niet zo, met bijv. Boreaal bedoelde hij gewoon de westerse noord Europese beschaving! Dat heeft hij zelf in een interview uitgelegd!”

Je kan veel vinden van Baudet, maar hij weet het wel slim te spelen. Door te zeggen dat zijn gebruik van bijv dat woord iets anders betekende dan wat andere mensen er aan geven (ook al kan je een woord niet zomaar zelf een andere betekenis gaan geven maar dat terzijde) kan hij de kiezers aan zijn kant houden want ‘zie je wel links probeert Baudet alleen woorden in de mond te leggen die hij niet heeft gezegd met fake news!1!’

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 14:10

Bovendien werd dat woord door Le Pen gebruikt en door Nazi kopstuk Himmler in de afgeleide vorm 'hyperborea' (oid). En dat zou Baudet niet weten?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 14:18

Karl66 schreef:
Er is natuurlijk wel één echt groot probleem. De aanhangers van FvD denken dat nu dat zij het voor het zeggen hebben gekregen omdat FvD de grootste partij is geworden. Dat geldt misschien in de VS en het VK met een twee partijenstelsel, maar dat geldt niet in Nederland. Uiteindelijk heeft maar 17% van de stemmers op FvD gestemd en dat betekent dat 83%!!! er niet op heeft gestemd.

Je zag het al nadat de PVV de tweede partij van Nederland geworden was, toen stonden de mensen al te schuimbekken dat dit betekende dat de andere partijen zaken met de PVV moesten gaan doen. Dat is natuurlijk de grootste onzin, want we kiezen geen regering of het recht op regeringsdeelname maar we kiezen een parlement. En in dat parlement heeft de PVV gewoon de zetels gekregen waar ze recht op hadden en vanuit die zetels kunnen ze gewoon de regering controleren. En dat is precies waar er bij de tweede kamer verkiezingen voor gekozen is. Hoeveel macht heb je bij het controleren van de regering. De PVV en zijn aanhangers hebben dus precies gekregen waar ze recht op hadden en de woede dat de andere partijen de plicht hadden om met de PVV te gaan praten is gebaseerd op een gebrek aan kennis over staatsinrichting en hoe ons parlement en onze regering werken.

Dit gaat nu natuurlijk nog veel sterker bij het FvD spelen. Er zullen heel veel mensen zijn die denken dat omdat ze de grootste zijn, dat ze nu ook de baas zijn en dat iedereen naar ze moeten luisteren. En dat is natuurlijk onzin, ze zijn nog steeds een minderheid, weliswaar een relatief grote minderheid, maar nog steeds een minderheid van de Nederlandse bevolking. En doordat ze relatief groot zijn, hebben ze meer macht gekregen om de provincies en onze regering te controleren, maar ze hebben door deze verkiezingen alleen maar het recht op controle gekregen. Zijn ze bereid om als minderheid met andere minderheden compromissen te sluiten, dan kunnen ze gaan regeren. Voor een tegenpartij is het alleen heel moeilijk om compromissen te sluiten, want dat was nou net de reden om op die partij te stemmen, dat ze geen compromissen sluiten of dat in ieder geval zeggen. En als ze niet gaan regeren in de provincies en vooral als de regering met andere minderheidspartijen over links in de eerste kamer gaat samenwerken, dan ga je echt volkswoede en oproer krijgen. Weliswaar volkswoede en oproer die alleen maar op de onderbuik en nergens anders op gebaseerd is, maar dat verandert er niks aan dat we die wel gaan krijgen.

Dat kan dus twee kanten op:
1) 'Buuuh Baudet krijgt het ook allemaal niet voor elkaar' en volgende verkiezingen blijven die mensen thuis en wordt de partij weer kleiner
2) 'Buuh de enige reden dat dit zo is is dat er niet genoeg mensen op FVD stemmen!' en volgende verkiezingen worden ze nóg groter. :\

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 14:19

mysa schreef:
Bovendien werd dat woord door Le Pen gebruikt en door Nazi kopstuk Himmler in de afgeleide vorm 'hyperborea' (oid). En dat zou Baudet niet weten?

Volgens mij gaf hij in een AD interview toe dat hij er bekend mee was en hij zei iets van ‘ik bedoel wat ik bedoel’

@margaretha: ja die mogelijkheden zijn er maar ze gaan echt niet 50% van de stemmen binnenhalen gelukkig. Is dat eigenlijk ooit gebeurd in Nederland, dat een partij de helft of meer van de stemmen heeft gekregen?
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 23-03-19 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 14:20

Karl goed uitgelegd. Zo werkt het in onze democratie. Dat zouden ze bij een partij met juist de term democratie in hun naam moeten weten.

Margrathea: ik zet mijn geld in op optie 1 :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 14:21

IMANDRA schreef:
mysa schreef:

Volgens mij gaf hij in een AD interview toe dat hij er bekend mee was en hij zei iets van ‘ik bedoel wat ik bedoel’

:z ja hoor.
Het lastige is dat zijn kiezers niet open lijken te staan voor redelijkheid. Alles wat je een FVD stemmer probeert uit te leggen wordt weggewuifd - dat is immers ook Baudets tactiek.

Nu ja wat me gerust stemt is dat in de USA de wereld ook nog niet gestopt is met draaien en dat het nu een kwestie van afwachten is voor Trump van de troon gestoten wordt.
Talkshows zullen en stuk saaier worden _O-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 14:25

https://www.ad.nl/politiek/winnaar-baud ... ~acc42d01/

Nog even over uw overwinningsspeech. Daar zaten nogal wat moeilijke woorden in. Zoals ‘boreaal’. Wat betekent dat volgens u?
,,Dat is letterlijk het licht dat vanaf de Noordpool schijnt, dat in de winter een soort groene glans geeft. Maar eigenlijk betekent het gewoon Europa, of de westerse wereld. De westerse beschaving.’’

In bepaalde rechtse kringen heeft dat woord een andere connotatie. Bent u daarmee bekend en kunt u ontkennen dat u er die betekenis aan geeft?
,,Ik moet altijd heel erg lachen als mensen mij dat soort dingen in de schoenen schuiven. Ik bedoel ermee wat ik ermee bedoel. En als iemand anders dat woord in een heel andere context wenst te gebruiken, is dat zijn of haar probleem. Nogmaals: het is gewoon een mooie, poëtische aanduiding van de westerse wereld.’’

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 14:30

Adelaide71 schreef:

Die wordt overal gebagatelliseerd. Met boreale wereld bedoelde hij natuurlijk ook niet de extreem rechtse betekenis :z

Ik heb ontdekt dat de helft van mijn familie op FvD heeft gestemd, zo niet verwacht. En dat zijn trouwens absoluut geen laag opgeleide mensen en hebben ook zeker geen laag inkomen }:0