geerke schreef:o.k...maar de pvda kwam op de tweede plaats
Dus het was toch altijd hunnies schuld!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xRaisin schreef:Maar hoe kunnen niet Nederlandstaligen stemmen? Om te stemmen heb je de Nederlandse nationaliteit nodig en om die te krijgen moet je toch de taal kunnen spreken, lezen, schrijven...
xRaisin schreef:Maar hoe kunnen niet Nederlandstaligen stemmen? Om te stemmen heb je de Nederlandse nationaliteit nodig en om die te krijgen moet je toch de taal kunnen spreken, lezen, schrijven...
Sonja_vR schreef:Ik deed net een rondje Facebook naar aanleiding van een post van een bekende en heb toch echt een paar keer zeer bedenkelijk naar mijn beeldscherm zitten staren...
Soms twijfel ik echt heel erg aan de staat van de mensheid in het algemeen
Emmaa_ schreef:Ik ben absoluut tegen bindende referenda. We kiezen volksvertegenwoordigers, dus ik snap niet waarom er nog weer een extra laag bij moet komen. Daarbuiten ben ik er persoonlijk erg bang voor dat de 'gewone burger' na een tijdje referendum-moe wordt en niet meer gaat stemmen, waardoor dit soort besluiten uiteindelijk genomen worden door een relatief kleine groep fanatici. Heb zelf ook gewoon geen tijd en geen zin om me te verdiepen in dit soort zaken, daar stem ik eens in de vier jaar voor.
Emmaa_ schreef:Ik ben absoluut tegen bindende referenda. We kiezen volksvertegenwoordigers, dus ik snap niet waarom er nog weer een extra laag bij moet komen. Daarbuiten ben ik er persoonlijk erg bang voor dat de 'gewone burger' na een tijdje referendum-moe wordt en niet meer gaat stemmen, waardoor dit soort besluiten uiteindelijk genomen worden door een relatief kleine groep fanatici. Heb zelf ook gewoon geen tijd en geen zin om me te verdiepen in dit soort zaken, daar stem ik eens in de vier jaar voor.
Magrathea schreef:Emmaa_ schreef:Ik ben absoluut tegen bindende referenda. We kiezen volksvertegenwoordigers, dus ik snap niet waarom er nog weer een extra laag bij moet komen. Daarbuiten ben ik er persoonlijk erg bang voor dat de 'gewone burger' na een tijdje referendum-moe wordt en niet meer gaat stemmen, waardoor dit soort besluiten uiteindelijk genomen worden door een relatief kleine groep fanatici. Heb zelf ook gewoon geen tijd en geen zin om me te verdiepen in dit soort zaken, daar stem ik eens in de vier jaar voor.
Eens. Plus, straks krijg je onzin als "laten we de inkomstenbelasting afschaffen" en als men daar ja op zegt dan zitten we daarmee
Veulen84 schreef:Naar het lijkt zijn er in iedergeval 2 vrouwen met voorkeursstemmen de kamer in gewerkt... Goed voor de verhoudingen:
http://nos.nl/artikel/2163676-ploumen-p ... kamer.html
Emmaa_ schreef:Veulen84 schreef:Naar het lijkt zijn er in iedergeval 2 vrouwen met voorkeursstemmen de kamer in gewerkt... Goed voor de verhoudingen:
http://nos.nl/artikel/2163676-ploumen-p ... kamer.html
Zelfs als de voorkeursplekken niet ten koste gaan van andere vrouwen (in het geval van GL is dat waarschijnlijk wel zo, bij pvda weet ik het niet) is de balans alsnog 52 tegenover 98..
Veulen84 schreef:Emmaa_ schreef:Zelfs als de voorkeursplekken niet ten koste gaan van andere vrouwen (in het geval van GL is dat waarschijnlijk wel zo, bij pvda weet ik het niet) is de balans alsnog 52 tegenover 98..
Bij pvda is het zeker een man. Ik zag inderdaad dat het bij gl een vrouw was. Dat is wel weer zonde.
Magrathea schreef:Ploumen heeft bijna 20 000 stemmen gekregen, er zijn er 17 000 nodig om gekozen te worden. Dus zij wordt het sowieso wel. Vraag is ten koste van wie
Eske_B schreef:Ik ben tegen bindende referenda. We kiezen met een reden mensen die er verstand van hebben en die ons vertegenwoordigen.
Bovendien zijn er veel mensen die zich niet genoeg verdiepen of niet genoeg nadenken. Zoals bij Oekraïne... waren mensen die nee stemden omdat ze tegen de EU of voor Wilders waren. Daar gaat het niet eens om
We zijn een indirecte democratie en dat heeft goede redenen.
eenitraM schreef:Ik heb de laatste 10 blzs niet doorgelezen maar ik ben redelijk content met de uitslag. Ik verbaas mij er alleen over dat PVV zo veel zetels heeft gehaald.
Wat ik wel interessant vond is de statistieken van de NOS waar je kunt zien welke leeftijd wat heeft gestemd en wat het opleidingsniveau was. Ook man en vrouw werd in beeld gebracht.
http://nos.nl/artikel/2163382-gezien-in ... innen.html
melissac schreef:Om te kunnen stemmen moet je in het bezit zijn van de Nederlandse identiteit, mijn vader bijvoorbeeld is 20 jaar geleden naar Nederland gekomen voor z'n werk. Heeft mijn moeder ontmoet toen ze wat kregen is mijn moeder mee gegaan naar Schotland, daar hebben ze mijn broer gekregen later zijn ze terug gegaan naar Nederland omdat het slecht ging met mijn opa. Mijn vader heeft geen problemen gehad met het inburgeren en het aanpassen aan de Nederlandse wetgeving. Het enige wat hij wou was dat hij geen Nederlands maar een Brits paspoort hield, nu mag mijn vader hier niet stemmen omdat het geen Nederlander is. Dat is zijn keuze geweest en je hoort hem verder niet klagen.
Het enige wat ik wel erg vind is dat mijn ouders uit elkaar gingen en mijn vader heeft moeten vechten om een uitkering omdat het bedrijf waar hij voor werkte overgenomen werd. Mijn vader is voor mijn broer, broertje en mijzelf in Nederland gebleven maar een uitkering was voor hem heel lastig te krijgen, als je nu kijkt naar jongeren die zitten thuis en trekken een uitkering terwijl ze makkelijk kunnen werken, mijn vader wou heel graag werken maar kreeg steeds te horen dat hij overgekwalificeerd was persoonlijk vind ik het heel scheef hoe het in elkaar zit.
Ik heb overigens geen uitkering ook niet gehad omdat ik liever werk dan thuis zit maar omdat ik thuis zit om op mijn broertje en de hond te passen kan ik gewoon niet veel werken. Mijn vader heeft nu wel een baan maar hij moet voor zijn werk om 06:00 's ochtends weg van huis en is om 18:00 's avonds weer thuis is.
Daarbij vind ik het wel een goed idee dat voor iedereen die naar Nederland komt eerst een aantal jaar moet werken voordat ze recht hebben op een uitkering want zo krijg je dus dat gedonder van ik heb geen zin om te werken dus laat ik maar een uitkering trekken terwijl de personen die er recht op hebben om wat voor reden dan ook er voor moeten vechten en het zelfs dan niet altijd krijgen.