Janneke2 schreef:
Eh - 30 km enkele reis is 60 km per dag.
Ik schreef nog dat je bij 100 km per dag een trein nodig hebt.
Ik kocht een 2e hand electrische brommer, partner een gloednieuwe viertact. Ik roep even uit mijn hoofd dat ze beiden 3000 euro kostten - als we het over auto's hebben is dat "geen geld".
(Er zijn vast occasions tegen dat soort prijzen te koop.)
Mbt brandstof en wegenbelasting zijn ze spotgoedkoop.
Je blijft dus geld uitsparen, ook onder de huidige regels mbt wegenbelasting en zonder kilometerheffing.
Ooh, verkeerd begrepen dan. Ik dacht dat je het had over 60 km enkele reis

Ja, zeker bespaar je een hoop geld, maar de reden dat ik geen scooter heb is dat ik voor werk vaak nog om 1 uur 's-nachts alleen naar huis moet. Ik voel me in de auto dan compleet veilig en op de scooter een eind minder

. Daarnaast zou ik met de scooter 55 min naar mijn paard moeten reizen, wat geen probleem is in de zomer (heb ik 4 maanden gedaan namelijk

) maar in de herfst/winter met die regen en wind ga ik dat echt niet doen :} Nog erbuiten dat ik dat ook niet zou redden qua tijd, geen verlichting in de bak en als het vroeg donker is red ik het niet met school/werk.
Ik vind 3000 euro trouwens veel voor een scooter

ik had een perfect rijdende zonder schade met 4.000 km erop voor 500 euro, niemand die ik ken geeft zoveel uit aan een scooter, vandaar dat ik aangaf dat ik denk dat niemand zo'n dure elektrische zou halen (ook omdat de stroomkosten en benzinekosten weinig tot niets schelen)
En zo zijn er nog veel meer redenen waarom men toch geen alternatief heeft dan de auto? Naar mijn school is het bvb met het ov 1 uur en 45 min. Met de auto 40 minuten. Kijk, als het heel veel duurder wordt met de auto zou ik wel switchen, maar dat scheelt mij ruim 2 uur op een dag (misschien zou ik wel weer terugswitchen als het ov dan volloopt met iedereen die de auto niet meer kan betalen :} Ik wil op zn minst kunnen zitten als ik zolang moet reizen)
Daarnaast, ik lees nu de bron van de nos. Ik zou dus 800 euro per jaar moeten gaan betalen!! 800!! Nu is het 250! Gewoon omdat ik maar een kleine auto heb. En ik rij echt niet uitzonderlijk veel. 2x per week naar paard (70km totaal), 2x per week naar school (90km totaal) en alles daarnaast zijn ritjes voor boodschappen, broertjes naar sport brengen enz. Ik snap echt niet hoe ze aan die 11.000 gemiddeld per jaar komen, heeft 15% van de mensen een auto voor de deur staan zonder hem te gebruiken ofzo? Iedereen die forenst komt op een dikke 30.000 lijkt mij (5 dagen per week dan)