Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:28

Alex ik had al eerder een berichtje gestuurd over een uitspraak van Aad van de Heuvel bij de wereld draait door...je bent of gutmensch of fascist...middenweg is er niet....terwijl de middengroep beetje links en beetje rechts is en die groep is omgeveer 80%..

Laat je niet gek maken...

Links/ wannabe gutmensch vind het heerlijk om ongenuanceerd te oordelen en je een rascist, fascist, dom, give it a name te geven...wat ze niet zien is dat ze nog veel erger zijn dan dat ze zo graag een ander willen aanrekenen, immers ze doen nl hetzelfde :D
Vergeet niet dat er ook linkse knuffelaars zijn die ook in de afbraakbuurten wonen, handje ophouden en overal van mee profiteren, die gaan echt niet de maatschappij en de economie beschermen...wie appelen vaart, appelen eet...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:32

alex66 schreef:
En als je er wat van zegt dan ben je een racist.....

Moslims zijn geen ras. Dus ben je geen racist. Xenofoob, tja, da's een ander verhaal.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:41

vibabu schreef:
Daarom zeg ik ook geef ze even dat wat nodig is. Maar opname is in mijn ogen ook niet handig. Ook als het te lang gaat duren met alle procedures. Die mensen willen hier iets opbouwen. Maar er is hier niks op te bouwen. ik ben bang dat er zometeen een hele stormvloed aan geboortes komen. Kinderen worden hier geboren, zijn Nederlands, mogen in Nederland blijven en om dan kind hier te laten en ouders terug te sturen?
Het is toch wel een hele moeilijke materie die niet 123 op te lossen is.

Dat klopt niet helemaal..
Die kinderen voelen zich Nederlander, maar zijn dat niet..
Nederlander wordt je geboren op basis van zogeheten bloedrecht
Je krijgt automatisch de Nederlandse nationaliteit als een van de ouders op het moment van de geboorte de Nederlandse Nationaliteit heeft..

Betekent dus dat je als je in bijvoorbeeld Canada geboren wordt, waar het recht van geboortegrond wordt gehanteerd. En je ouders hebben de Nederlandse Nationaliteit, dan krijg je dus automatisch een dubbel staatsburgerschap.. Je hebt zowel de Canadeze nationaliteit verkregen vanwege je geboortegrond, en de Nederlandse door middel van het bloedrecht.. Verwacht wordt meestal dat je op je 18e dan een definitieve keuze maakt welk staatsburgerschap je verkiest.

Andersom, een Canadees echtpaar dat in Nederland bevalt heeft een groot probleem.. Het kind wordt immers niet op Canadese bodem geboren, dus geen Canadees. Maar kent ook geen Nederlandse ouders, dus is ook geen Nederlander.. Het kind is feitelijk statenloos en kan geen paspoort of tijdelijk reisdocument verkrijgen. Dit is een probleem dus.. want het kind kan ook niet zomaar de canadeze nationaliteit krijgen of naar canada terugkeren met de ouders.

----

hoe het voor de kinderen van Syrische vluchtenlingen geldt weet ik niet, want ik weet niet welk recht syrië hanteert.. Maar het kind zal of de syrische nationaliteit krijgen door geboorte, of het kind wordt statenloos geboren.. Na drie legaal en geregistreerd als statenloos in Nederland te hebben gewoond kun je de Nederlandse Nationaliteit verkrijgen.

---

Het is dus geenzins zeker dat het kind 'Nederlander' is als de ouders terug moeten.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:12

LadyMadonna schreef:
Maar wat ik dan niet begrijp.... Als je je ietsje verdiept in de Koran, staat dit niet zo beschreven.
Mijn moslim collega droeg haar hoofddoek niet voor haar man, maar voor Allah.
En betreft vrouwen onderdrukking, de zwaar gereformeerde kerk doet dit ook, gewoon in nl....

De islam is slechts een deel van het probleem, cultuur vermomd als religie is pas echt gevaarlijk.
Dat is bijvoorbeeld waarom meisjes besneden worden, staat niet in de Koran maar wordt toch onder de paraplu van de islam gedaan

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:19

LadyMadonna schreef:
Maar wat ik dan niet begrijp.... Als je je ietsje verdiept in de Koran, staat dit niet zo beschreven.
Mijn moslim collega droeg haar hoofddoek niet voor haar man, maar voor Allah.
En betreft vrouwen onderdrukking, de zwaar gereformeerde kerk doet dit ook, gewoon in nl....

Omdat de ouderwetse Christen dit doet is het maar OK en moeten we Nederland maar aanvullen met nog meer vrouwenonderdrukkers? :+

Daarnaast bemoeien we ons als Nederland graag met die oud Christelijke gedachtengang. Zo hebben wij er namelijk doorgedramd dat er ook vrouwen in de SGP zitten :+ Maar van dit probleem binnen de Islam mogen we niks zeggen en moeten we afblijven...

Why?

Gelukkig zijn er ook heel veel Moslims waarbij de verhoudingen niet scheef zijn (rechten vrouwen, homo's etc) maar degenen die iedere naaste niet respecteren horen hier écht niet thuis.

Daarbij vind ik het argument "Een Moslima wil zelf ook graag een hoofddoek dragen en doet dit voor Allah" een beetje meh. Oud gereformeerde Christelijke vrouwen gaan ook de preekstoel niet op "voor God". Dat ze het zelf eens zijn met hun onderdrukking betekent nog niet dat het goed is :+

En ja, ik vind al dit soort vrouwenregels onderdrukking.

LadyMadonna

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:43

Waar zeg ik dat het ok is?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 22:49

Ik ken heel veel sterke (leidinggevende) moslima's met hoofddoek binnen mijn instelling. Vorige week is er nog een 3e jaars HBO HRM-stagiaire (met hoofddoek) begonnen bij ons. Eerlijk gezegd, boeit die hele hoofddoek mij niet, het zijn sterke, moderne, knappe jonge vrouwen, en daar gaat het om.
Niet iedere moslima met hoofddoek wordt onderdrukt.

Er wordt van alles bijgehaald, maar niet iedere vluchteling is moslim. En is hij/zij wel moslim, dan hoeft hij/zij niet extremistisch te zijn. En zeker zolang zij zich aan de wet houden, maakt het niet uit welk geloof zij aanhangen, dat staat nl. in de grondwet.

Ik vraag mij af waarom de term "gutmenschen" iedere keer wordt gebruikt? En de islamknuffelaars? Om te provoceren?
Hier worden hele bevolkingsgroepen en/of geloofsgroepen weggezet als verkrachtend tuig. Dat vind ik dieptriest en veel overeenkomsten hebben met die idioten in Steenbergen en Woerden. Daar valt niet mee te discussiëren op een normale manier.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 23:37

En tokkie is wel acceptabel? het wegzetten als dom en idioot als iemand het niet eens is met de enorme instroom van mensen die een cultuur hebben die gegarandeerd gaat botsen met de onze, dat mag wel.
Iets met pot en ketel
Ik ben gewoon een realist ik zie de dingen zoals ze zijn en niet door een rozebril maar ook niet door een zwarte!
De realiteit is dat dit problemen gaat opleveren voor zover die er niet al zijn en zonder duidelijk visie van onze politieke leiders worden die alleen maar groter.
Ik zeg het nog maar een keer opvang in de regio is de enige oplossing!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 23:49

alex66 schreef:
En tokkie is wel acceptabel? het wegzetten als dom en idioot als iemand het niet eens is met de enorme instroom van mensen die een cultuur hebben die gegarandeerd gaat botsen met de onze, dat mag wel.
Iets met pot en ketel
Ik ben gewoon een realist ik zie de dingen zoals ze zijn en niet door een rozebril maar ook niet door een zwarte!
De realiteit is dat dit problemen gaat opleveren voor zover die er niet al zijn en zonder duidelijk visie van onze politieke leiders worden die alleen maar groter.

Ik vind dat iedereen recht heeft op zijn mening. Maar als burgers AZC aanvallen met bivakmutsen, een politica neersteken of een mevrouw in Steenbergen uitjouwen en bedreigen om haar mening, dan vind ik tokkie of idioten nog zacht uitgedrukt. Maar het verschil is, dat ik niet alle Steenbergers of Brabanders of Nederlanders tokkies of idioten noem. :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 09:45

alex66 schreef:

Het zou je verbazen hoeveel mensen het nog met je eens zijn.... Maar dan wel mensen die zich onthouden van generaliseer door alle moslims te bestempelen tot *vul maar een random woord in wat hier allemaal is langsgekomen* of tot maar dat mag je zeker niet zeggen, want dan ben je een racist (zie de tig andere opmerkingen die hierover voorbij zijn gekomen) of door te denken (let wel denken!) dat je grappig bent door mensen die je kritisch reageren op je post te bestempelen tot linksdraaiende moslimknuffelaars of *vul maar een ander woord/opmerking in dat het gewoon nét niet is*.

Je boodschap komt zo gewoon niet over en we blijven hangen in het generaliseer toch niet zo! Jammer!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 09:53

Sammie schreef:
alex66 schreef:

Het zou je verbazen hoeveel mensen het nog met je eens zijn.... Maar dan wel mensen die zich onthouden van generaliseer door alle moslims te bestempelen tot *vul maar een random woord in wat hier allemaal is langsgekomen* of tot maar dat mag je zeker niet zeggen, want dan ben je een racist (zie de tig andere opmerkingen die hierover voorbij zijn gekomen) of door te denken (let wel denken!) dat je grappig bent door mensen die je kritisch reageren op je post te bestempelen tot linksdraaiende moslimknuffelaars of *vul maar een ander woord/opmerking in dat het gewoon nét niet is*.

Je boodschap komt zo gewoon niet over en we blijven hangen in het generaliseer toch niet zo! Jammer!

Dit dus. Van het 1e tot en met het laatste woord.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 10:54

De term gutmensch wordt nu nou eenmaal NU gebruikt, ze gebruiken het zelf nl ook heel erg graag :9 om zich te onderscheiden dat ze zelf nl wel zo goed zijn, zo fair, zo eerlijk zo sociaal...en vinden dat heel Afrika en de Balkan hier rustig naar toe mag komen om het net zo goed te hebben, want het zijn mensen en hebben net zo veel rechten als iedereen...

Dat Moslims uit conservatieve landen toch wel heel anders zijn gewend met bv een grondwet art. 1 hier in het vrije Westen, en dan hebben we het over de Nederlandse grondwet!, is een dingetje waar dan graag even aan voorbij gegaan wordt, want dat is te moeilijk....gewoon simpel, vertwlen in Arabisch, uitdelen en het probleem is opgelost..
Dat Sharia iets, waar zij gewend mee zijn te leven iets is wat wij verboden hebben, een hele houvast is wat wegvalt, immer je bent Moslim niet alleen op zondag, maar 24 uur per dag en de Islam stelt leef, denk en voelregels voor die niet stroken met met het leven in het vrije goddeloze Westen, daar gaan we even aan voorbij...niet belangrijk.

Ga ik het moderne Turkije even kijken en tellen hoeveel hoofddoeken je ziet....heel goed kijken, zal je nl erg gaan tegenvallen...waarom moet dat hier dan??? Ze zjn toch zo modern? Zwaar opgemaakt, hoog opgeleid? Moderne liberale Moslim? Volledig armen en benen bedekt, half gelaat om niet verleidelijk te zojn ondanks een dikke laag makeup? Mannen in de ogen kijkende, grapjes met kleine verleidingetjes erin? Danis het de statement, ik ben anders, ik ben Moslim, en jij? Wat ben jij????

Kijk, en dan is er weer discussie, WAARom je zo rascistisch :? Denkt? Zij discussieren niet met elkaar dat zij niet dergelijke statements hoeven te maken maar gewoon een goed moslim mogen zijn zonder al die poespas, want in het geboorteland is dat al jaren voorbij....

Net zo als hier de grefo's nu op zondag ook buiten zijn, in de zon zitten, de kinderen buiten joelend aan het spelen zijn, was een aantal jaren ondenkbaar. Krnnelijk is daar nu ook een modernisering aan de gang, als ik korte rokjes zie waarmee ze niet fatsoenlijk op de fiets kunnen, interner, youtube, etc...

Er is meer dan alleen maar gutmensch willen zijn of bestempelt te worden als rascist of tokkie...de tokkie komt buiten en schreeuwt en doet.. Maar dan hebben we nog een middengroep en die denkt wat verder na, leest wat meer en ziet meer problemen die gaan komen...

Fanatisme is alleen maar groter geworden de laatste jaren...

Respect bijbrengen voor iets of iemand wat niet binnen je paplepel gepast heeft, leer je niet af, als je volgens onze gromdwet dat nl helemaal niet hoeft.

Je moet je nl eens afvragen waarom niet alleen de tokkies zich zo weren, maar dat er bv een heel land zoals Hongarije zich weert tegen conservatieve moslims...of is dat een tokkieland?

En ja ik ken de moslima's met hoofddoek, zogenaamd zo geintgreerd, nou respect voor Nederlandse vrouwen? Laat me niet lachen, alles hier vinden ze helemaal niks....

En ach die ene die jij kent zal wel weer helemaal tof zijn...

Was laatst een Syrische vrouw die al lang hier woont, Christen...die zei, Europa is van ons...jullie hebben geen idee wat je binnen haalt.

We gaan straks een Soennitische moskee krijgen waar minimaal 40.000 mensen in moeten passen, dan een Sjiitische moskee waar 20.000 mensen in moeten passen en wat er wordt verteld, hebben wij geen idee van..

De grondgedachte van de Islam, is 1 god en 1 geloof en daar gaan te veel mensen aan voorbij..

Natuurlijk komt er een grote groep welgestelden vanuit Syrie die allemaal naar de universiteit willen, maar dat is terzijde, dat zij banen willen is terzijde...het gaat om de inborst en daar mag terecht over nagedacht worden.....

Wacht ook eerst maar eens af wat IS van plan..

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 11:10

LadyMadonna, je gebruikt het wel als argument... Wat wil je er anders mee zeggen?

Dit keer ongeveer eens met wat Tcm zegt hierboven. Laat ze zich verder ontwikkelen, zowel Christenen als Moslims... Geen ongelijke rechten meer, acceptatie van anders geaarden, dat is wat we willen en nodig hebben.

De mentaliteit 'zolang wij er maar geen last van hebben' heerst tegenwoordig nogal, en in sommige opzichten is dat helemaal waar, maar in andere opzichten is het goed om je te bemoeien met andermans gewoonten. Dat deden we bijv. bij de SGP en dat mogen we (vind ik) ook bij bepaalde Moslim groeperingen doen. De vraag is natuurlijk waar je de grens legt.

Ik vind een hoofddoek onderdrukking, en die mening komt ergens vandaan. Mijn ouders waren vroeger redelijk streng wat betreft kledij op zondag. Ik MOEST altijd een rokje aan, maar mijn broer kon gewoon lekker aantrekken wat hij altijd droeg. Ik had er echt een vreselijke hekel aan en je zult me nu ook nooit meer in een rokje zien :') ik vond het oneerlijk en dat is het ook imo. Nu probeer ik me voor te stellen hoe het zou zijn als het ipv alleen op zondag een rok, dan elke dag een hoofddoek of erger moet dragen vanaf een héle gevoelige leeftijd...? :x

Binnen allerlei groeperingen in het Christendom en de Islam zijn zo veel regels (bedacht) die alleen voor de vrouw gelden, regels van honderden of soms duizenden jaren terug, toen man en vrouw in onze samenleving inderdaad nog niet gelijk waren. Hartstikke ouderwets, ongelijk en als je er goed over nadenkt gewoon walgelijk vind ik. En dan heb ik het nog niet eens over ritueel slachten... Of hoort dat ook bij "zo lang wij er maar geen last van hebben?".

Ik zie liever steeds minder van dit soort oude gebruiken, dan dat we er steeds meer van krijgen bij het met open armen verwelkomen van de Islam.

Maarja, zolang wij er maar geen laat van hebben hè, is het OK dat binnen bepaalde groeperingen de vrouw écht als mindere gezien worden :r

Ik ben helemaal niet tegen religie of iets dergelijks. Ik heb o.a. gewerkt met moderne hoofddoekloze moslima's, en ik ken heeeel veel moderne Christenen, maar juist die niet-gematigden moeten we op letten vind ik. Ook binnen de vluchtelingen, hoe gaan zij met elkaar om? Neem dat mee in het wel of niet asiel verlenen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 11:27

Bovenstaande Bokkers 10+

Er wordt aan teveel voorbij gegaan.
Wat hier problemen geeft en nog meer gaat geven.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 11:59

Tcm62 schreef:

De plannen van isis zijn duidelijk een eigen staat onder de sharia, eng ..heel eng
Maar wat nog veel enger is is dat er geen duidelijk geluid van uit de moslim gemeenschap komt die dit veroordeeld.
De moslim gemeenschap is vanuit hun cultuur niet gewend aan kritiek geven op iets wat islam gerelateerd is.. zou ik ook niet zijn als ik daar woonde want de doodstraf is je deel.
Maar ook de moslims in het westen die vrij zijn van strafvervolging hoor je niet, hoog uit wordt er gezegd dat isis niet de ware islam vertegenwoordigt (gek alles wat ze doen staat in de koran ook het kruisigen en onthoofden van ongelovigen)
Als Israël een Palestijn dood schiet omdat hij met een mes loopt te zwaaien gillen de moslims in dit land moord en brand.
Isis gedraagt zich walgelijk en de zogenaamd gematigde moslim zwijgt.....En wat mij betreft wie zwijgt stemt toe.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 13:12

Gisteren in Hannover hebben ze niet gezwegen. Een grote groep in het zwart geklede moslims liepen daar door de straten, zwaaiend met vlaggen. Zeer intimiderend volgens verslaggevers.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 13:26

Jullie halen er zoveel bij......
Ik ben niet voor een hoofddoek, ik ben ook niet voor verplicht een jurk of rok dragen (zoals sommige gereformeerden in mijn buurt), maar zij moeten dat allemaal zelf weten. Het heeft IMO niets met de vluchtelingenproblematiek te maken. Voor sommigen van jullie blijkbaar wel. Dat is voor mij dan toch discriminatie, je maakt een onderscheid op basis van geloof, dat is bij wet verboden en terecht naar mijn mening.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 13:39

Ik ben niet tegen een hoofddoek, mits het eigen keuze is van de draagster.

Thesserd, ik geef als argument dat vrouwen onderdrukking ook gewoon in nl voorkomt. Hoe precies zeg ik daar dan mee dat het ok is?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 13:40

Electra63 schreef:
Ik ben niet voor een hoofddoek, ik ben ook niet voor verplicht een jurk of rok dragen (zoals sommige gereformeerden in mijn buurt), maar zij moeten dat allemaal zelf weten. Het heeft IMO niets met de vluchtelingenproblematiek te maken. Voor sommigen van jullie blijkbaar wel. Dat is voor mij dan toch discriminatie, je maakt een onderscheid op basis van geloof, dat is bij wet verboden en terecht naar mijn mening.

Het is ons verboden (tot gevang aan toe in o.a. Zweden en Duitsland denkt er aan) om kritiek te hebben of kritische en terechte! vragen te stellen over allochtonen en gedrag wat gebaseerd is op gewoontes in land van herkomst (en het toch doorwerken ervan in volgende generaties door de opvoeding van hun kinderen thuis). Maar kritiek (tot beledigingen en geweld aan toe) op westerse gewoontes en alles wat niet moslim/islam is mag wel. Dat is van zichzelf al discriminatie en geeft een fors scheve verhouding aan. Er wordt met 2 maten gemeten omdat wij zogenaamd meer arbeidskrachten nodig hebben (eeuwige groeieconomie) en door een ernstig misplaatst schuldgevoel over wat een deel van onze (over-over)grootouders gedaan hebben en waar wij (die toen nog niet eens geboren waren!) geen invloed op hadden. Erfzonde is een van die zaken die nog steeds ernstig fout doorwerkt in hoe er door politici naar het verleden gekeken wordt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 13:56

Tcm62 schreef:
De term gutmensch wordt nu nou eenmaal NU gebruikt, ze gebruiken het zelf nl ook heel erg graag :9 om zich te onderscheiden dat ze zelf nl wel zo goed zijn, zo fair, zo eerlijk zo sociaal...en vinden dat heel Afrika en de Balkan hier rustig naar toe mag komen om het net zo goed te hebben, want het zijn mensen en hebben net zo veel rechten als iedereen...

Dat Moslims uit conservatieve landen toch wel heel anders zijn gewend met bv een grondwet art. 1 hier in het vrije Westen, en dan hebben we het over de Nederlandse grondwet!, is een dingetje waar dan graag even aan voorbij gegaan wordt, want dat is te moeilijk....gewoon simpel, vertwlen in Arabisch, uitdelen en het probleem is opgelost..
Dat Sharia iets, waar zij gewend mee zijn te leven iets is wat wij verboden hebben, een hele houvast is wat wegvalt, immer je bent Moslim niet alleen op zondag, maar 24 uur per dag en de Islam stelt leef, denk en voelregels voor die niet stroken met met het leven in het vrije goddeloze Westen, daar gaan we even aan voorbij...niet belangrijk.

Ga ik het moderne Turkije even kijken en tellen hoeveel hoofddoeken je ziet....heel goed kijken, zal je nl erg gaan tegenvallen...waarom moet dat hier dan??? Ze zjn toch zo modern? Zwaar opgemaakt, hoog opgeleid? Moderne liberale Moslim? Volledig armen en benen bedekt, half gelaat om niet verleidelijk te zojn ondanks een dikke laag makeup? Mannen in de ogen kijkende, grapjes met kleine verleidingetjes erin? Danis het de statement, ik ben anders, ik ben Moslim, en jij? Wat ben jij????

Kijk, en dan is er weer discussie, WAARom je zo rascistisch :? Denkt? Zij discussieren niet met elkaar dat zij niet dergelijke statements hoeven te maken maar gewoon een goed moslim mogen zijn zonder al die poespas, want in het geboorteland is dat al jaren voorbij....

Net zo als hier de grefo's nu op zondag ook buiten zijn, in de zon zitten, de kinderen buiten joelend aan het spelen zijn, was een aantal jaren ondenkbaar. Krnnelijk is daar nu ook een modernisering aan de gang, als ik korte rokjes zie waarmee ze niet fatsoenlijk op de fiets kunnen, interner, youtube, etc...

Er is meer dan alleen maar gutmensch willen zijn of bestempelt te worden als rascist of tokkie...de tokkie komt buiten en schreeuwt en doet.. Maar dan hebben we nog een middengroep en die denkt wat verder na, leest wat meer en ziet meer problemen die gaan komen...

Fanatisme is alleen maar groter geworden de laatste jaren...

Respect bijbrengen voor iets of iemand wat niet binnen je paplepel gepast heeft, leer je niet af, als je volgens onze gromdwet dat nl helemaal niet hoeft.

Je moet je nl eens afvragen waarom niet alleen de tokkies zich zo weren, maar dat er bv een heel land zoals Hongarije zich weert tegen conservatieve moslims...of is dat een tokkieland?

En ja ik ken de moslima's met hoofddoek, zogenaamd zo geintgreerd, nou respect voor Nederlandse vrouwen? Laat me niet lachen, alles hier vinden ze helemaal niks....

En ach die ene die jij kent zal wel weer helemaal tof zijn...

Was laatst een Syrische vrouw die al lang hier woont, Christen...die zei, Europa is van ons...jullie hebben geen idee wat je binnen haalt.

We gaan straks een Soennitische moskee krijgen waar minimaal 40.000 mensen in moeten passen, dan een Sjiitische moskee waar 20.000 mensen in moeten passen en wat er wordt verteld, hebben wij geen idee van..

De grondgedachte van de Islam, is 1 god en 1 geloof en daar gaan te veel mensen aan voorbij..

Natuurlijk komt er een grote groep welgestelden vanuit Syrie die allemaal naar de universiteit willen, maar dat is terzijde, dat zij banen willen is terzijde...het gaat om de inborst en daar mag terecht over nagedacht worden.....

Ik ken helemaal niemand die zichzelf gutmensch noemt.

Ik geef aan dat ik in Rotterdam woon en werk (GGZ-instelling) en weinig negatieve ervaringen heb, niet meer of minder dan met autochtonen. Mijn (positieve of neutrale) ervaringen schuif je zo terzijde. Je haalt van alles erbij en springt van de hak op de tak. Ik ben echt benieuwd waar jij woont en werk. Jij hebt zo'n uitgesproken mening, die moet toch gebaseerd zijn op (negatieve) ervaringen. Als je als bijstandsmoed er op 3 hoog achter in een wijk met alleen maar Marokkaanse rotjochies woont, dan kan ik dat begrijpen.
Al vind ik nog steeds, dat dit niets met de vluchtelingen te maken heeft.

Zoals Sammie al eerder aangaf, ik denk dat bijna iedereen voorstander is van zoveel mogelijk opvang in eigen regio. En dat gebeurt ook, door sommige landen daar. Maar een deel komt toch naar Europa en een deel daarvan naar Nederland. Daar zal een oplossing voor gezocht moeten worden. Deze mensen rondtrekkend verkrachtend tuig noemen draagt in ieder geval niet bij aan een interessante discussie. Maar geeft mij het gevoel of ik op de FB- pagina van "trots op Nederland" ben beland. Ik kots werkelijk van de berichten die daar verspreid worden. Het zet alleen maar aan tot haat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 13:58

tamary schreef:
Electra63 schreef:

Het is ons verboden (tot gevang aan toe in o.a. Zweden en Duitsland denkt er aan) om kritiek te hebben of kritische en terechte! vragen te stellen over allochtonen en gedrag wat gebaseerd is op gewoontes in land van herkomst (en het toch doorwerken ervan in volgende generaties door de opvoeding van hun kinderen thuis). Maar kritiek (tot beledigingen en geweld aan toe) op westerse gewoontes en alles wat niet moslim/islam is mag wel. Dat is van zichzelf al discriminatie en geeft een fors scheve verhouding aan. Er wordt met 2 maten gemeten omdat wij zogenaamd meer arbeidskrachten nodig hebben (eeuwige groeieconomie) en door een ernstig misplaatst schuldgevoel over wat een deel van onze (over-over)grootouders gedaan hebben en waar wij (die toen nog niet eens geboren waren!) geen invloed op hadden. Erfzonde is een van die zaken die nog steeds ernstig fout doorwerkt in hoe er door politici naar het verleden gekeken wordt.

Volgens mij is discriminatie, bedreigingen en geweld altijd strafbaar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 14:00

Het is heerlijk weer, ik ga lekker naar buiten :evaw:

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 14:10

W.b.t. Hoofddoekjes, bijna elke Nederlandse vrouw droeg in de jaren 60 en 70 een hoofddoekje als ze naar buiten gingen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 14:15

Electra63 schreef:

Ik ben het hier helemaal mee eens Electra. Echter, zolang de vluchtelingen (let wel; de vluchtelingen en niet de moslims!) Het vertikken om zich aan onze cultuur aan te passen, zal er altijd intolerantie blijven imo. En zonder te generaliseren durf ik te zeggen dat 60% van de mannen onder de vluchtelingen vindt dat de Nederlandse vrouw in en om de AZC's rekening dient te houden met hen. In het AZC wat we hier tijdelijk was, werden vrouwen (vrijwilligsters) extra beschermd. Ook het nabijgelegen winkelcentrum werd om deze reden bewaakt. Als klap op de vuurpijl werd de lokale bevolking gevraagd door het coa om hier rekening mee te houden! Dat kan toch niet zo zijn.....
Ik denk dat wij Nederlanders altijd te tolerant geweest zijn en dat het geduld nu op is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 14:37

gohya schreef:
W.b.t. Hoofddoekjes, bijna elke Nederlandse vrouw droeg in de jaren 60 en 70 een hoofddoekje als ze naar buiten gingen.

Dat waren wel ander soort hoofddoekjes. Kun je niet echt vergelijken met de moslimhoofddoekjes. Maar volgens mij zijn van die grote zakdoeken op het hoofseind jaren 90 ook nog heel even in geweest onder de jeugd.