verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:54

LadyMadonna schreef:
De Koran is vrij duidelijk over verkrachtingen trouwens. Is haram, en mag dus niet.
Daarom gebeurt het in sommige moslimlanden ook massaal. En het is zo duidelijk dat de vrouw er voor gestenigd, omgebracht of uitgestoten wordt. Omdat ze het er naar gemaakt heeft, de eer van de familie is aangetast of omdat ze geen kans meer heeft op een goed huwelijk.

Verkrachten is één ding, wat je er vervolgens als samenleving mee doet is een tweede. ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:23

gohya schreef:
Hebben jullie het nieuws al gehoord? een 18 jarige vrouw uit Almere verkracht door 3 asielzoekers.
Dit gaat echt uit de hand lopen,en de échte vluchtelingen gaan hieronder lijden.

Ik hoorde dat vrouwen die alleen reizen daar worden gezien als prostituees, en vrouwen in asielzoekerscentra totaal niet veilig zijn en verkracht worden..
En zojuist op de radio; oudere mannen die hier asiel hebben aangevraagd en nu aan het wachten zijn op de meisjes die aan hen uitgehuwelijkt zijn.. meisjes van 13 en 14 jaar..
En die zieke cultuur laten we hier maar binnen en moeten wij goedkeuren?!
Nog even en wij kunnen als vrouw zijnde nog niet meer veilig alleen over straat lopen.

LadyMadonna

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:07

In sommige moslimlanden..... Zeg je goed.
Je kan imo een geloof, bevolkingsgroep, nationaliteit, whatever niet veroordelen om wat bepaalde stromingen of groeperingen doen.
Ik ben het ook niet eens met de visie van sommige christenen, maar daarom zijn toch niet gelijk alle christenen slecht?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:20

De Koran is er dus niet duidelijk over.

En ook al was dat het wel.. dan nog heb je altijd een menselijk factor. Cultuur... De meeste verkrachtingen gaan om macht, niet omdat ze geil zijn. Vrouwen alleen mogen, eveneens in bepaalde landen, niet alleen reizen.. Dat heeft een reden, doen ze het wel kun je ze gewoon lastig vallen. Omgekeerde wereld (voor ons dan :) ).. vrouwen moet zich aanpassen, omdat een man niet het fatsoen kan opbrengen om z’n tengels thuis te houden. Dat gaat niet om slecht of goed zijn, maar om een verschil van mening en van inzicht. Maar in dit geval wel een die voor conflict gaat zorgen. Een stukje varkensvlees kun je nog laten liggen, een in hun ogen halfontblote vrouw die benaderbaar (lees lastigvallen) door deze kleren terwijl in onze ogen deze vrouw gewoon een topje en een korte broek aanheeft vergt een compleet aanpassingsvermogen. Een compleet verschil van inzicht. Evenzo als dat wij raar kijken naar een nicaab, wat voor hun een heel normaal kledingstuk is doen zij dat naar een topje en een korte broek wat voor ons heel normaal is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:08

Helaas is de angst wel begrijpelijk.
Hier in het azc speelt ook die angst van Christen vluchtelingen. Nog voor de recente vluchtelingen stroom was er hier al sprake van conflicten.
Een ex-moslim die zich liet dopen en aansloot bij de kerk waar ik naar toe ga is flink toe getakeld door moslim aanhangers.
Nu is dat helaas niet een op zich zelf staande gebeurtenis.
En vreemd is het ook niet trouwens dat dit soort conflicten ontstaan want vanuit het islam is het echt not done als je bekeerd tot Christen.
En hoe wel wij hier in Nederland elkaar gedogen, gebeurd dat niet zo zeer in de Arabische landen.

Dit en de enorme wrijving die ontstaat tussen wel en niet vluchteling aanhangers bekijk ik met argus ogen.
Ik ben eigenlijk helemaal niet bang voor de vluchtelingen op zich maar wel huiverig voor de grillige sfeer die ontstaat tussen de Nederlandse burgers zelf.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:31

Dat laatste vooral inderdaad....als ik kijk hoeveel roeptoeters er reageren op sites als nu en televaag..... Misselijkmakend gewoon. Geen enkele funderingof beargumenteri g, alleen maar haat, angst en paniek zaaien.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:46

LadyMadonna schreef:
Maar: verkrachtingen gebeuren helaas altijd, ook gewoon door Nederlanders. Maar dat komt niet in het landelijke nieuws. Hoewel ik het verschrikkelijk voor het slachtoffer vind, is het voor mij geen reden om banger te worden.
En nog iets: betreft dit asielzoekers die al een poos on nl zijn of recente vluchtelingen?
Door dergelijke dingen kan je niet een hele groep veroordelen. De Koran is vrij duidelijk over verkrachtingen trouwens. Is haram, en mag dus niet.

Natuurlijk gebeurd het iedere dag.
Maar nu gebeurd het op grote schaal binnen een AZC
Dat vind ik toch heel anders.
En zeker als die lui het ook voorzien op de lokale bevolking ( Almere mag bij deze de spits afbijten)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:54

OsMo schreef:
Helaas is de angst wel begrijpelijk.
Hier in het azc speelt ook die angst van Christen vluchtelingen. Nog voor de recente vluchtelingen stroom was er hier al sprake van conflicten.
Een ex-moslim die zich liet dopen en aansloot bij de kerk waar ik naar toe ga is flink toe getakeld door moslim aanhangers.
Nu is dat helaas niet een op zich zelf staande gebeurtenis.
En vreemd is het ook niet trouwens dat dit soort conflicten ontstaan want vanuit het islam is het echt not done als je bekeerd tot Christen.
En hoe wel wij hier in Nederland elkaar gedogen, gebeurd dat niet zo zeer in de Arabische landen.

Dit en de enorme wrijving die ontstaat tussen wel en niet vluchteling aanhangers bekijk ik met argus ogen.
Ik ben eigenlijk helemaal niet bang voor de vluchtelingen op zich maar wel huiverig voor de grillige sfeer die ontstaat tussen de Nederlandse burgers zelf.

Goed omschreven.
Maar die grillige sfeer vind ik niet heel vreemd.
Ik sta niet te schreeuwen dat 'mensen maar moeten verdrinken',
Maar ik vind de knuffel politiek ook heel eng.

Maar ik word misselijk van al die 'weldoeners'opeens die met open armen klaar staan.
In deze maatschappij, allemaal lekker op jezelf gericht en echt geen oog voor buurman of buurvrouw of straatkrantverkoper of laat staan dat je iemand groet in de trein.
Nee, we gaan nu allemaal een Syrier adopteren.
Ik geloof niet dat ik het allemaal nog snap, maar dat terzijde.

Ik vind de angst gegrond, veiligheid, cultuur en geloof zijn gewoon een punt geworden.
En met het binnenhalen van zoveel mensen - voornamelijk moslim is- dat voor mij geen punt van veiligheid, ik vind het eerder een bedreiging.
En dat mag ook wel duidelijk zijn als je nu al ziet hoe moslims tegen christenen tekeer gaan.
En dat moet hier dan gaan integreren???????????????? :( :( :( :( :( :( ...
Gezien de omstandigheden en gebeurtenissen in Duitsland mag het duidelijk zijn wat er gebeurd en wat er aan de gang is en hoe moeilijk het is om dat in bedwang te houden.
En die stevenen dan op een miljoen vluchtelingen af...

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:54

Maar waarom ben je nou zo bang voor vluchtelingen? Waarom kan je niet proberen er iets van te maken? Die mensen zijn er toch al, ze gaan niet op heel korte termijn weg. Dan kan je heel hard blijven schoppen en roepen dat je ze niet wil, met daarbij de kans dat het een keer flink uit de hand loopt omdat die haat ook afkeer opwekt.

Je kan ook proberen te kijken wat er WEL goed gaat, waar de mogelijkheden liggen er WEL iets van te maken. Naar mogelijkheden te kijken om die mensen zich zo snel mogelijk een beetje gewend te laten voelen hier, ze bekend maken met onze normen, waarden en gebruiken. Dat verkleint namelijk concreet de kans op incidenten die dan weer breed uitgemeten kunnen worden om een hele grote groep weg te zetten. Dat zegt niet dat je meteen maar 4 vluchtelingen in huis moet nemen, maar alleen al een iets minder op voorhand afwijzende houding is uiteindelijk voor niemand verkeerd.

Voor mensen uit Europa is het wel degelijk een stuk makkelijker een baan te vinden in de VS of Canada. Als je in richtingen zoekt die men daar nodig heeft zetten ze nog net geen groot welkomscomite neer en als je via de normale kanalen een verblijfsvergunning aanvraagt is de kans dat die geweigerd wordt niet zo heel groot als je geen strafblad hebt. Als je echter een Syrische of Irakese naam en paspoort hebt, dan kan je de beste zijn in de hele wereld in jouw vakgebied, desnoods de enige op jouw nivo, maar kom je nog steeds amper binnen en pas als je complete levensloop en die van je familie en vrienden tot in het kleinste detail zijn nageplozen. Hoezo is het voor ons niet makkelijker ons daar te vestigen?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:18

Ga jij maar proberen een baan te zoeken in Canada of Amerika, ik hoor het heel graag van je.
Ik ken toevallig twee mensen die in Canada wonen, maar dan heb ik het wel over iemand die bij de Shell werkt en leiding geeft en zijn vrouw is arts ;)
Dus het is helemaal niet zo makkelijk om met je papieren van het ene land naar het andere te hoppen en je daar te vestigen.

Verder ken ik tal van voorbeelden uit mijn eigen omgeving ( ik werk in de zorg en heb al heel wat vrijwilligers voorbij zien schuiven: beroerde kennis van de NL taal, vooral vasthouden aan eigen tradities en cultuur, wat dan weer hevig botst op de werkvloer...exit vrijwilliger.
Ik heb het dan ook over mensen die al negen jaar of meer in NL zijn he.
Zo goed gaat de integratie in NL dus....

Verder zijn het mensen met een totaal andere cultuur en geloof.
Integreren hier? tuurlijk zal een deel dat kunnen. maar het overgrote deel?
Opgehokt vijf jaar lang niets doen in NL....
Nee, daar word je vast heel gezellig van.
En wat er dan gebeurd?
Geen idee, ik kan je alleen zeggen wat er nu binnen twee weken gebeurd: lastig vallen, knokpartijen, verkrachtingen, aanvallen en moslims en Christenen die met elkaar op de vuist gaan.
Als die mensen de gay pride ziet dan krijgen ze al compleet een toeval en schietneigingen.
Ik ben een rasechte westerling en sta er al met grote ogen van verbazing naar te kijken
( sorry klein en flauw voorbeeld...).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:38

mick75 schreef:
Als je in richtingen zoekt die men daar nodig heeft zetten ze nog net geen groot welkomscomite neer en als je via de normale kanalen een verblijfsvergunning aanvraagt is de kans dat die geweigerd wordt niet zo heel groot als je geen strafblad hebt. Als je echter een Syrische of Irakese naam en paspoort hebt, dan kan je de beste zijn in de hele wereld in jouw vakgebied, desnoods de enige op jouw nivo, maar kom je nog steeds amper binnen en pas als je complete levensloop en die van je familie en vrienden tot in het kleinste detail zijn nageplozen. Hoezo is het voor ons niet makkelijker ons daar te vestigen?
Serieus… Een verblijfsvergunning aanvragen in de VS en Canada? Probeer het gewoon eens.. Spreken we wel verder. Echt.. De rest.. hetgeen je er nonchalant bij typt, is van belang “Als je in richtingen zoekt die men daar nodig heeft zetten” dus als ze geen belang hebben kom je er niet in. Nederlanders worden ook gescreend. Je hebt het hier over een zeer kleine markt waarin iedereen die dezelfde kennis heeft evenveel meetelt. Puntje.. Een Syriër komt vaak niet in beeld, want zoveel multinationals zijn er niet in Syrië. Die mensen zijn dan dus niet het beste in hun vakgebied, want dat is iemand anders. Overigens zijn in bepaalde markten dat soort mensen er wel degelijk en die vind je dus ook reeds in die beter economische landen. Dat heeft met de markteconomie te maken, niet met een stempeltje in een paspoort.

Ik ken een aantal mensen die hun geluk hebben gewaagd in Canada, de een zit daar nu na 3 jaar ofzo nog steeds op basis van een tijdelijke pas. (of dat precies mag heten workpermit). De andere kon aannemelijk maken dat hij en niemand anders dat werk kon doen en heeft er inmiddels een mooi bestaan. Jan Timmerman heeft het dus niet te proberen, tenzij Jan er tijdelijk zit of een mooie kruiwagen heeft (laten bouwen). En dat welkomscomité is een bedrijf, niet het land.

Ik hoef het niet in mijn bolle kop te halen om zonder uitzicht op een baan en iemand die voor mij in staat voor de lol vanuit Nederland een verblijfsvergunning aan te vragen. := Access Denied..

Iemand die meedraait in de kenniseconomie kan zich elders makkelijker vestigen. Dáár heeft het mee te maken, niet met je etniciteit.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:46

Dus dat is maar genoeg reden om je hakken in het zand te zetten en te brullen dat je ze niet wil hier? Newsflash: Ze zijn er al! En gaan niet 1 2 3 weer weg. Dus kan je maar beter maken wat er van te maken valt. En als we met z'n allen een beetje onze best doen valt er best wel wat van te maken.

Juist aan dat 5 jaar niets mogen doen zou wat gedaan moeten worden (na 5 jaar tegengewerkt te zijn vergaat elke motivatie om iets te doen vanzelf wel lijkt me).

En meid, ook iemand uit Irak of Syrie die bij de Shell werkt kan zich niet zomaar vestigen in de VS of Canada. Ook niet als de Shell dat heel erg ongelooflijk graag zou willen. Voor een Europeaan is dat toch echt een heel stuk makkelijker, dan wordt je groene kaart al door het bedrijf geregeld en hoef je verder niet veel meer te doen dan wat papieren in te vullen. Zelfs een (beperkt) strafblad hoeft geen belemmering te zijn als je werkgever er echt op staat. Moet een Syrier eens proberen, met een strafblad omdat ie in z'n jeugd een keer gevochten heeft of een appel heeft gejat bij de lokale groenteboer een groene kaart aanvragen... Gegarandeerd dat ie er nooit van z'n leven in gaat komen! Al is het vergrijp van 30 jaar eerder of nog langer en gepleegd toen ie nog minderjarig of zelfs een kind was.

Nee Sammie. Ook Syrie en Irak zijn (waren) kenniseconomieen. Zeker wat betreft olietechnici, iets waar ze in Canada met name een gebrek aan hebben, zitten er tussen Syriers en Irakezen zeer goed opgeleide en zeer ervaren technici en ingenieurs. Olie is namelijk iets wat ze daar heel toevallig ook hebben. Toch komen die daar ook amper of niet binnen, en als het dan lukt pas nadat de hele wijde omgeving van zo iemand tot in het kleinste detail is doorgelicht. Heeft diegene als kind gespeeld met iemand die nu "aan een verkeerde kant staat" kan ie het toch mooi vergeten, zelfs als Shell of wie dan ook op z'n kop gaat staan. Iets met potentieel risico. Terwijl een Nederlandse engineer probleemloos binnenkomt en de poorten wagenwijd open worden gezet. Er is dus wel degelijk verschil.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:00

Waren ja.. inderdaad.. Dus die kennis hebben ze niet meer (voldoende). Niet mee doen met de wereldmarkt is wegwezen. ;) Nederlanders worden ook doorgelicht hoor, als jij een strafblad hebt kom je er ook echt niet zomaar in. Poorten worden al sinds de jaren 70 niet meer wagenwijd opgezet. Dat is echt een illusie.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:08

Euh... Mijn neef emigreert in februari naar Amerika :x

Mag ik nog vragen waarom er over verkrachting wordt gesproken als het een aanranding betreft? Niet minder erg, maar wel heel wat anders....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:37

Nou dat is toch fijn? Voor hem dan. :) Misschien kun je ook wat uitleggen over de precieze omstandigheden?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:55

Beetje jammer dat het nu alleen gaat over hoe lastig emigreren wel niet is, in plaats van over vluchtelingen en hoe we het voor iedereen een beetje leefbaar kunnen houden met die mensen erbij.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:04

In de Belgische krant staat een stuk over vluchtelingen in Duitsland; http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... aria.dhtml

pardon ? waarom zijn deze mensen er nog ? ze zijn 5 minuten in Europa en willen de sharia invoeren? Wat zijn de kansen dat deze mensen integreren in onze samenleving ?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:26

Ik vind het echt doodeng dat er gewoon dagelijks meerdere van dit soort berichten langskomen. Van dat soort mensen zitten ook al in Nederland, en als er nog honderdduizenden deze kant op komen dan hebben we echt een gigantisch probleem.
Als je ziet wat een handje vol mensen al klaar krijgt gespeeld mbt zwarte piet, terwijl de hele bevolking er tegen is.. bedenk je dan eens wat deze groep kan doen.. vrouwenrechten, geloofsovertuigingen.. onze hele cultuur kan gaan veranderen, en ík wil echt niet in een tweede syrië leven. Ook zonder IS was het daar niet rustig, en dat blijkt nu ook weer.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:46

Newsflash: onze cultuur verandert constant. 20 kaar geleden waren dingen echt heel anders, dachten we anders en hedroegen we ons anders dan nu. Cultuur is geen statisch iets, maar juist zeer dynamisch en constant aan verandering onderhevig.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:50

Mist schreef:
In de Belgische krant staat een stuk over vluchtelingen in Duitsland; http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... aria.dhtml

pardon ? waarom zijn deze mensen er nog ? ze zijn 5 minuten in Europa en willen de sharia invoeren? Wat zijn de kansen dat deze mensen integreren in onze samenleving ?

Dit zeggen ze al jaren,zij willen de wereld overnemen en gaan daar erg ver voor.
Dit gaat ze natuurlijk niet lukken,maar je krijgt er wel de ellende van.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:52

Maar denk je oprecht dat het hier een tweede Syrië gaat worden?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:09

Een tweede syrië is misschien wat overdreven (laten we dat hopen iig), maar waar ik 20 jaar geleden nog als klein meisje veilig in mijn eentje in het bos kon en mocht lopen voelde ik me tien jaar geleden al niet meer veilig om 's avonds alleen door de stad te lopen, en nu zijn er al buurten waar ik me zelfs met vriendlief niet veilig voel. Ik zie het echt aankomen dat we over 10 jaar nergens meer veilig kunnen lopen als vrouw zijnde.
Er zit hier in de buurt een azc, maar er staat regelmatig politie en ze staan vaak in de krant. Die mensen kunnen gewoonweg niet vredig samenleven. Hoe moeten ze dan ooit kunnen samenleven met ons nederlanders, want dat cultuurverschil is nog vele malen groter..?

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:08

Ik vind dat we als Nederlanders de handen in een moeten slaan en deze mensen het land uitzetten, het woord intregeren kennen ze niet en ze zullen het ook niet gaan doen,op een aantal na. Want ik geloof echt wel dat er ook gematigde moslims tussen zitten met een goed hart en wel graag mee willen draaien in een westerse maatschappij. Deze mensen mogen wat mij betreft gewoon blijven wonen en werken. Ze komen immers naar Nederland dus ze moeten zich aanpassen. de extreme moslims willen het land overnemen en het moslim geloof neemt Nederland over over 50 jaar is Nederland en West Europa overgenomen en zal het overgrote deel moslim zijn. Ik kots van de knuffel politiek. Ik vind alle angsten, enzovoort erg terecht

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:12

ik begrijp ook niet dat sommigen er van uitgaan dat binnenhalen van deze mensen zonder problemen gaat....mensen die onder een heel streng regime hebben geleefd.Die komen nu in een land waar alles zo een beetje mag.dat gaat volgens mij niet werken.