Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:31

Tja het leven gaat door, het is heel erg hoor, maar er vallen elke dag ontzettend veel doden, zo'n 160.000 per dag. Als je daar continue bij stil moet staan.. je moet juist genieten omdat het zo maar eens voorbij kan zijn.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:33

RoosG schreef:
Je slaat de spijker op z'n kop Vjesta, dat is precies hoe ik me voel. Vind het zo onwerkelijk en vreemd. De rest van de wereld lijkt door te gaan terwijl heel Nederland rouwt en in schok is. Ik keek vannacht op mijn twitter en vond het ineens zo grof dat mensen tweets posten van feestjes en festivals. Op dat moment dacht ik "Really? Denk je daar nu aan?" Maar voor hun gaat het leven door.

Ik ken niemand die in het vliegtuig zat, maar voel me vreselijk er door.

Gisteren zijn in frankrijk ook 17? mensen dood gegaan door een treinongeluk. Hoeveel mensen denken nog aan de tsunami.

Het leven moet doorgaan, en het erge aan het feit is binnen twee jaar of vroeger staat niemand meer stil bij deze trieste gebeurtenis.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:34

Inderdaad, ik vind het ook verschrikkelijk wat er gebeurd is, maar om nou boos te worden op mensen die gisteren naar een feestje geweest zijn, dat vind ik nou ook wat onzinnig. Ik heb gisteren ook gewoon heerlijk paardgereden en gelachen met mijn vrienden.

EllisL

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:35

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:37

Jullie begrijpen het verkeerd, zo bedoelde ik het juist niet! Ik snap heel goed dat het leven door gaat en dat er dagelijks vreselijke dingen gebeuren. Maar ik vond het nogal wrang om tussen de nieuwsberichten door berichtjes te lezen van feestjes.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:37

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:38

RoosG, en dat mag je hoor! Iedereen mag zich voelen hoe die wilt. :) Als jij het niet leuk vindt, is dat je volste recht.
Laatst bijgewerkt door Gini op 18-07-14 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Ik beken; ik was Tripoli alweer vergeten. Voor de 1 komt de dood altijd te vroeg, de ander moet er veel te lang op wachten. Voor mij is dit gelukkig een ver van mijn bed show en daar ben ik wel heel dankbaar voor dat geen bekenden van mij in dat vliegtuig zaten.

Jaime_

Ja joh. Zoals ik al zei laten elke dag zo'n 160.000 mensen het leven. Alleen nu is het in eens 300 man in 1x waarvan zo'n 200 nederlanders, nederland is klein, dus iedereen heeft ergens in zijn netwerk wel een passagier van deze vlucht zitten. Dat lees je hier ook 'de oom van een klasgenootje van mijn zusje' etc. en dat maakt dat iedereen er van onderste boven is, maar het leven gaat gewoon door, je moet juist genieten, dus feest vooral, geniet vooral het leven kan zo voorbij zijn. Vind het onzin dat mensen nu allemaal rauwig en depressief moeten doen. Het is erg, heeel erg dat zeker, maar zo is het leven.

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:39

Vjestagirl, inderdaad, volgens mij klopt hij ook, ook dat meisje Jinte staat er met haar gezin op...

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:41

Ik zie de vriend van een vriend van mij er ook op staan!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:43

Hij is echt inderdaad :j

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:45

Ik zie ook 2 namen van collega's van mijn broer er op staan, dus denk dat die lijst wel klopt...

En dat gevoel van onwerkelijkheid heb ik ook, ja het leven gaat door, maar denk dat er niks mis mee is om er bij stil te staan hoe snel het leven ineens voorbij kan zijn.
Laatst bijgewerkt door Claudia1993_ op 18-07-14 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:45

Ook hier klopt de naam...

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:46

Vjestagirl schreef:
EllisL schreef:
Geenstijl claimt dat er een uitgelekte passagierslijst is: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... n_mh1.html

Zou kunnen kloppen, ik heb die docente erop gevonden...

Dit had ik niet willen weten... Kom er net achter dat iemand die ik ken op dit vliegtuig zat.. He bah.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:47

Lienek schreef:
Dit had ik niet willen weten... Kom er net achter dat iemand die ik ken op dit vliegtuig zat.. He bah.

Sterkte! :(:)

Vjestagirl

Lienek schreef:

Sterkte.

Marjo

Die namenlijst voelt echt bizar. Het is een naam waar geen persoon meer bij hoort. Weg. Bleh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:48

leven gaat inderdaad door, maar het neemt niet weg dat dit soort zaken mensen weer even
wakker maken dat het leven zomaar ineens voorbij kan zijn.

Denk dat Putin het nu wel erg verknald heeft bij iedereen. Satellieten liegen niet. telefoongesprekken evenmin.
Ben over het algemeen geen voorstander van de leer van meneer Orwell, maar in dit geval is handig dat ie overal meekijkt.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:49

Lienek schreef:

En precies dit is dus zo verschrikkelijk. Respectloos dat dit zo geplaatst word :(
Heel erg veel sterkte! Het moet verschrikkelijk voor je zijn om er op deze manier achter te komen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:49

Claudia1993_ schreef:
Ik zie ook 2 namen van collega's van mijn broer er op staan, dus denk dat die lijst wel klopt...

En dat gevoel van onwerkelijkheid heb ik ook, ja het leven gaat door, maar denk dat er niks mis mee is om er bij stil te staan hoe snel het leven ineens voorbij kan zijn.

Daar heb je zeker een punt, en iedereen verwerkt anders. Mensen staan er te weinig stil bij, als een vriend van je vriend zijn oom bij een triest dronken ongeval om het leven komt slapen we er vaak niet minder om.

Ik vind het wel mooi dat mensen zo medeleven met de slachtoffers en nabestaande

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:53

Nu ik die namen zie staan breek ik. :(
Die vriendin van vriendin staat er ook op..

Anoniem

_R_G_ schreef:
Lienek schreef:

En precies dit is dus zo verschrikkelijk. Respectloos dat dit zo geplaatst word :(
Heel erg veel sterkte! Het moet verschrikkelijk voor je zijn om er op deze manier achter te komen.

Ja en toch het is van deze tijd hoe hard , lijkt me vreselijk je geliefde je goede vriend of vriendin er te zien staan maar je hoeft er niet op de klikken..

Jaime_

_R_G_ schreef:
Lienek schreef:

Je komt er toch vroeg of laat achter dat je een bekende verloren bent, en geen enkel moment is daar het juiste voor. Wat is er mis met die lijst? Als het nou foto's waren van slachtoffers kan ik me er iets bij voorstellen, maar dit is gewoon een passagiersiijst.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:54

_R_G_ schreef:
Lienek schreef:

Ja idd had het liever via vrienden of fb achter willen komen..
Moet zo aan het werk.. Ben bang dat het een hele lange avond gaat worden.
Lees alles hier mee en leef mee met alle nabestaanden maar zo komt het toch wel heel dichtbij.