De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:57

Ceriadwen schreef:
maar als je telkenmale weer je neus stoot, dan wordt dat toch wat lastiger voor mij in ieder geval

Maar kun je dat eens een beetje concreet maken - hoe vaak vraag je de weg, (en hoevaak aan dezelfde persoon), hoevaak heb je daar je neus gestoten en op welke manier, dat je nu niet meer zoiets durft te vragen tenzij het echt niet anders kan?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:03

Zoals eerder gezegd, ik heb ze lesgegeven. Poging van de plaatselijke gemeente hier om.de integratie te bevorderen. Geloof me, ik ken de verhalen, ik weet waar ik het over heb.
russel schreef:
Wie van jullie heeft de kans gekregen om met de raddraaiers te praten, en tasjesrukken bij oude vrouwtjes vind ik niet raddraaien, wel papierenpijltjes schieten door open ramen wat ik vroeger deed........

Ik bedoel dus niet gezellig, goh voel je je gediscrimineerd? Maar hun visie over hun gedrag, onze samenleving, Nederland en Nederlanders? Het criminele groepje....buiten genoeg in groepen in portieken, speelpleintjes, parkjes, pleintjes te vinden....

Want OVER ze praten en in bescherming nemen is heel wat anders dan MET ze praten en eens aan te horen wat zij nu te vertellen hebben en over ons denken....

Verhelderend, dat kan ik je wel vertellen, vraag of ze een baan willen, jij ze als ze hun VMBO afmaken een baan kan geven op kantoor, of als ze de lagere fase doen, bv in het magazijn...ze een netto salaris beloofd wordt van iets meer over minimumloon, wat is dat netto...1100 euro???

Heel verhelderend, voor de idealisten in dit topic.

En ja, ik weet heel eg goed wat ze gaan zeggen, heb er tig gesproken.....en helemaal afgeknapt.....

Want de gestudeerde, geciviliceerde Noord-Afrikaner vind je niet op die plekken en hebben een ander pad al veel eerder ingeslagen.....

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:10

Shadow0 schreef:
Ceriadwen schreef:
maar als je telkenmale weer je neus stoot, dan wordt dat toch wat lastiger voor mij in ieder geval

Maar kun je dat eens een beetje concreet maken - hoe vaak vraag je de weg, (en hoevaak aan dezelfde persoon), hoevaak heb je daar je neus gestoten en op welke manier, dat je nu niet meer zoiets durft te vragen tenzij het echt niet anders kan?

Dan kan je me beter bellen, anders ben ik vanmiddag nog aan het typen. Allemaal kleine en een enkel groot incident. Eigenlijk zoals de gemiddelde inwoner van Nederland heeft meegemaakt. Waarbij ook gezegd moet worden dat de een het meer meemaakt dan de ander.

Maar voor mij persoonlijk ben ik helaas voorbij het punt dat ik de groep mensen nog vertrouw, dat neemt niet weg dat deze mensen voor mij nog steeds individuen zijn die ik met alle beleefdheid en respect zal blijven benaderen in alle openheid. Maar dat ik wel erg voorzichtig ben geworden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:12

russel schreef:
Wie van jullie heeft de kans gekregen om met de raddraaiers te praten, en tasjesrukken bij oude vrouwtjes vind ik niet raddraaien, wel papierenpijltjes schieten door open ramen wat ik vroeger deed........

Hoi Russel,
taal kan tricky zijn.
"Raddraaiers" verwijst volgens mij naar een akelige, afgeschafte vorm van de doodstraf, dus ik zou zeggen, dat raddraaiers juist wel oude vrouwtjes beroven (laf en dus verwerpelijk) en andere, grotere misdrijen plegen.

russel schreef:
Ik bedoel dus niet gezellig, goh voel je je gediscrimineerd? Maar hun visie over hun gedrag, onze samenleving, Nederland en Nederlanders? Het criminele groepje....buiten genoeg in groepen in portieken, speelpleintjes, parkjes, pleintjes te vinden....
Deze tweedeling snap ik niet - en hoe langer ik er over nadenk, hoe fouter ik m vind.

"Het verhaal van Wilders" is wat mij betreft het grote gif.
"Hullie deugen niet - hullie zijn islam, en dat is achterlijk, en dardoor worden ze crimineel". En daar doet GW dan zogenaamd iets aan: beledigen, lasteren - en als gedoogpartner van kabinet Rutte I was het een doel op zich op werkende maatregelen tegen "overlast" en tegen raddraaiers af te schaffen.
Jawel: GW heeft zijn zondebok nodig - dus is het oplossen van het "Marokkanenprobleem" het laatste wat GW wil.

Zo.
Nu even rustig doorademen, schouders los, ik ben een naar de keuken geweest om en slokje water te drinken...

Nu het echte werk.
Marokkanen zittten in de hoek, waar de klappen vallen. Ze wonen in de wijken waar de mindere woningen staan, slechtere voorzieningen, falende scholen, nauwelijks maatschappelijk werk, overbelaste huisartsen.
Ze hebben een lagere scholing dan de geiddelde nederlander, leven korter (jawel) zijn vaker ziek, hebben meer chrnische aandoenigen dan de geiddelde nederlander - en ze gebruikem minder zorg dan de gemiddelde nederlander. (Jawel: opname in verpleeg- en verzorgingshuizen is significant laag en dat bespaart ons heel erg veel geld.)

Ik wens met nadruk te stellen, dat ik in bovenstaande alinea niemand vrijpleit.
Ik benoem feiten.
Feiten die relevant zijn. Want kinderne wier ouders geen nederlands spreken, die de weg in NL niet weten, op een slechte school zitten - "logisch" dat zo'n groep mensne een hoge schooluitval heeft. Die kinderen/ pubers komen dan terecht op straat, in eerst 'overlast gevende bendes' - en later in criminele bendes. (Vooral als de politiek, met andermaal Wilders goedkeuring, het de politie bekant onmogelijk maakt, om wezenlijk iets aan de problematiek ind e wijken en mbt die bendes te doen.)

russel schreef:
Want OVER ze praten en in bescherming nemen is heel wat anders dan MET ze praten en eens aan te horen wat zij nu te vertellen hebben en over ons denken....

Daar heb je een punt.
Maar ik praat momenteel over ze - zonder ze in bescherming te nemen.
En ik constateer, dat ik best snap, dat ze niet errug gunstig denken over NL.
Waarom zouden ze? (Au!)
Eerst werken hun ouders zich hier de pokke, wat je er voor terugkrijgt is een slechte woning en een klein salaris en een slechte gezondheid en je wordt met de nek aangekeken. En op teevee etc. wordt je belasterd door zo''n geblondeerd type, waar tot afgelopen donderdag bijna niemand echt tegen in het geweer kwam.
(Nogmaals: dat is geen bescherming - dat is logica.)

russel schreef:
...dat kan ik je wel vertellen, vraag of ze een baan willen, jij ze als ze hun VMBO afmaken een baan kan geven op kantoor, of als ze de lagere fase doen, bv in het magazijn...ze een netto salaris beloofd wordt van iets meer over minimumloon, wat is dat netto...1100 euro???

Ja - de politie kon jarenlang de drugsrunners etc. niet pakken - die verdienen 1100 euro op een achternamiddag.
Dat is geen motiverend vooruitzicht.
Logisch, dat ze dat ook willen. Ipv een minimumloontje, waarbij je een maand moet werken voor wat je op straat in een middagje verdient.

(Maar zoals de meeste boeven, ik heb het nu zelfs over de man zonder hart, Willem Holleder: eigenlijk willen ze "huisje boompje, beestje". DE remedie, zeggen politiemensen, is al jaren en jaren en jaren de 3 W's. Woning, eerlijk werk, "wijf". Maar verstand komt met de jaren: pubers, knullen van net 21 etc. gaan voor het grote geld. Brrr.)

russel schreef:
Heel verhelderend, voor de idealisten in dit topic.

Misschien ben ik dan geen idealist, maar een pure logica... ;) Dat kan.
Ik heb overigens geen nieuwe dingen gelezen, dus in die zin is het voor mij niet verhelderend.

russel schreef:
En ja, ik weet heel eg goed wat ze gaan zeggen, heb er tig gesproken.....en helemaal afgeknapt.....

ROT VOOR JE!!!!!
En wat ik herken: het werken met mensen die in de hoek zitten, waard eklappen vallen, dat IS loei- en loeizwaar!
(Mind: dat zget niets over marokkanen - dat geldt voor ALLE werk met mensen die uit die hoeken waar de klappen komen zitten.)

russel schreef:
Want de gestudeerde, geciviliceerde Noord-Afrikaner vind je niet op die plekken en hebben een ander pad al veel eerder ingeslagen.....

Ja, precies - en die zijn er ook.
Ze zijn zelfs in de merderheid.
(Maar iemand wees mij op een pseudo overheids. site, daar werd dit glashard ontkend. Tja - als je daar in trapt, dan blijf je alle smaad van extreeemrechts nog voor waar aannemen ook.)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:22

Ceriadwen schreef:
Ik zou dat niet zomaar durven op straat zo een groepje aanspreken. De kans dat ik gehavend uit de strijd kom met al mijn goede bedoelingen is groot.

...dat ''moet'' je ook niet "onvoorbereid en zonder rugdekking" doen.
Dat geldt trouwens voor alle rondhangende pubers. (Okee, rondhangende gymnasiasten zijn subtieler, dat wel.)

Maar het heeft wel zin, om het gesprek op een of ander manier wel aan te gaan.
Net niet alleen omdat je dan ook weet, waar je het over hebt.

Je kunt door het gesprek aan te gaan, veel bereiken - maar het is niet altijd het handigste, om te beginnen met het groepje dat al op straat rondhangt en overlast geeft. Het werkt veel efficienter om te praten met hun ouders, de school, de verenigingen, etc.etc.

Shadow0

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:26

Gaat bovendien ook om de intentie waarmee je zo'n gesprek begint. Als het is 'ik wil weten waarom jullie niet doen wat ik vind dat jullie moeten doen (op school zitten, werken)' dan staan de hakken al in het zand. En dat voelen mensen vaak net zo scherp als dieren.
Als je mensen echt wilt leren kennen, gewoon omdat je denkt dat het interessant is om ze beter te leren kennen, dan is het al heel anders.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:29

Citaat:
Ik zou dat niet zomaar durven op straat zo een groepje aanspreken.

Citaat:
Ik ook niet. Maar dat zou ik ook niet doen bij een groepje FC Utrecht fans bv, of dronken brallende Unitas-leden.

Citaat:
Maar dan begrijp je toch wel als je in zo een buurtje woont je ze kent dat het dan nog bedreigender wordt?

Er veel pesterijen zijn?

.....als jij in die buurt woont, en er veel pesterijen zijn, dan is dat groepje aanspreken zinloos.
(Uit een heel ander verband ken ik het zinnetje, "dat het in groep x verboden was, om na te streven dat je doodgeslagen zou gaan worden". Dat is een wijze regel.)

Als je in zo'n buurt woont (... niet makkelijk!!! Doorgaans zijn dat dus buurten, met slechte voorzieningen, weinig maatschappelijk werk, slechte, gehorige huizen, noem maar op allemaal)
dan heeft het zin, om bij het begin te beginnen.
Ouders.
School.
Moskee.
Buurtvereniging (duimen draaien, dat die er is!!).
wijkagent (die hopelijk niet overbelast is!).
Maatschappelijk werk (niet alleen voor je eigen stress, maar ook om de buurt "door te nemen".)
Bel de wethouder plat (momenteel zijnbijna allem wethouders demissionair, maar over een paar weken zitten er nieuwe - en zet ze maar aan het werk, op zijn hollands: "daar betelen we ze voor".)
je eigen buren, waar je hopelijk goed mee kunt opschieten
...en op basis daarvan kun je vroeger of later resultaat boeken.

Gewoon op zo'n club overlastgevende jongeren afstappen: in groep x was dat verboden, ik kan het ook iedereen van harte afraden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:39

russel schreef:
Ik moet je eerlijk zeggen, toen was ik in de positie om dat veilig te doen, nu zou ik er ook niet voor kiezen, ook al weer ik hoe ik ze moet aanpakken.

En die hangratjes, dar zijn de winkeldiefjes, de tasjesrukkertjes, de geveltoeristen...de kleine criminaliteit.

Maar de oudste broers en neven die zo zijn begonnen, zitten in bewapende bendes en dar is ook iets wat je alleen weet als je inside information hebt.

Eh - niet om het een of ander, maar ik lees wat je nu hier zegt met enige regelmaat in d ekrant.
Dus dat het daadwerkelijk inside information zou zijn - nee.

Ik vind wel, dat het info is, die iedereen zijn of haar gekozen politici in het gezicht mag slingeren: "Pak dit dus echt aan".
(Google eens op het artikel van Trouw over de bende van de Delftselaan. Inclusief de frustraties van de politie, dat dit jarenlang niet aangepakt mocht worden, want ze moesten elke dag een x aantal bekeuringen uitschrijven Dat rol je die bendes niet op.)

russel schreef:
Zoals ik eerder Teeven aanhaalde en meteen neergeknuppeld werd, op de plek als hoofdofficier van Justitie heb je die inzage, kom je steeds weer de zelfde namen tegen, zie je ze groeien, dat 12 jarigen zware delicten op hun naam hebben die niet volgens jeugdrecht kan berecht worden....

Ja, brrr.
Oa. de gemeente Amsterdam schrijft nu de jongeren broertjes van bendeleden aan: "We houden u in de gaten - en dit gedrag wordt niet getolereerd." Het schijnt nog te werken ook.

russel schreef:
Een groep dat makkelijk luxe kan vergaren gaat echt niet werken..
Ja - helaas. Hoe sneller al die lui met BWM's van drigsgeld achter tralies zitten, hoe beter het is.
russel schreef:
En natuurlijk hebben ze broers en neven die bv een garage heeft, een winkel en zich druk maken over afvalligen binnen de familie.
...in feite is die groep goud waard.
Net zoals de meisjes. Om *een bepaalde reden* doen de marokkaanse meiden het doorgaans prima in NL - en hopelijk zetten ze snel hun broers en broertjes op hun nummer.

russel schreef:
Wat mij opviel was dat die families heel erg laag van komaf was, letterlijk uit de lemenhutjes en nauwelijks gegroeid...ik vraag mij dan af of dat echt met intellect te maken heeft, ook al leef je in een omgeving die ontwikkeling uit ademt...

Ja - een geode vraag, en al eeuwen oud.
Maar vergeet dus ook niet, hoe ze hier doorgaans in NL zijn gehuisvest en wat al niet - ook dat maakt 'groei' niet bepaald gemakkelijk.

Het schijnt, dat ook burgemeester Aboutaleb van uiterst lage komaf was - dus op zich is daar een boel inteellect aanwezig. Maar niet iedereen die als klein ejongen stenen heeft gesjouwd heeft het n zich om een god bestuurder te worden, dat zal ook best wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:41

Ach Janneke2, wat je leest is maar summier hoor, er zelf bij geweest en dan is dat toch wat anders...

Iedereen kan vloerbedekking en meubels kopen, een kwast in de hand nemen, kom nou...in sociale huurwoningen met allerlei subsidies en dan op de kale houten vloer? Omdat je dat zo gewend bent, maar wel overlast geeft aan je onderburen.

Heb dit boven mijn hoofd gehad tot diep in de nacht, fijn als je de volgende morgen fris en fruitig naar je werk meit.

Ik constateer steeds mee het ^) naar deze groep, wat sneu zeg, zegt mij wel dat er dan dus geen reeele kennis is..

En zo verschrikkelijk sneu om steeds maar weer de goede voorbeelden heel groot te gaan belichten om je gelijk te krijgen en de andere mede discussie genoten zo als dom, niet onderbouwend en als simpele PVV kiezer neer te zetten.

Quoten en dan bewust verkeerd uitleggen...voor mij een duidelijk iets van zwaktebod......
Zoiets noemen ze in de kiem smoren, iets wat ze in de jaren 30 deden....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-03-14 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:46

russel schreef:
Waarom altijd die Joden, laat dat toch eens los!

Citaat:
Omdat we misschien moeten oppassen dat we de fouten die we toen maakten niet herhalen? Of is dat een heel raar idee?

russel schreef:
Ach jeetje, natuurlijk niet.....dat is al zo vaak te sprake geweest....nogmaals dit is een andere tijd.

De tijd is verhard, iedereen schreeuwt zijn mening..

Toen waren we gedwee muisjes die niet met het hoofd boven het maaiveld uit durfde te komen...

Als ik foto's van mijn ouders zie toen ik kind was, denk ik jeetje wat een andere planeet....het was al stoer als je je anders kleedde...

Nou - een gebrek aan historische kennis maak ik wel vaker mee, maar dit is toch wel heel erg bont, hoor.

Het moge waar zijn, dat we nu in 'een hare tijd leven' - de jaren 1930 waren vele malen harder. Bijvoorbeeld uitkeringen. Je kreeg geen geld, als je niet de hele dag in de rij ging staan om te stempelen - dan wist de overheid pas echt "dat er niet zwart werd gewerkt". (Ik verlang niet terug, naar de huidge controles zijn dus boterzacht, hierbij vergeleken.)
Armoede betekende toen: geen verwarming in de winter en nauwelijks een boterham per dag te eten.

En niet om het een of ander - maar er zijn mensen in de oorlog gestorven, omdat ze illegaal drukwerk verspreidden of leuzen op een muur kalkten.
Dus dat werkelijk niemand met het hoofd boven het maaiveld uit durfde - dat valt ook wel mee.
Ook al was de prijs (kop wordt afgehakt) letterlijk de straf de er op stond: er waren mensen die dat deden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:50

Janneke2 de mentaliteit is harder, het leven is softer...

Maar ik vind erg moeilijk hoor :D om jouw duidelijk te maken wat er staat, je hebt zulke stokpaardjes... :D

Wat jij doet, doet Wilders nl, stelselmatig naast de kern lu.llen om toch je gelijk te krijgen en je gequote tegenstander belachelijk maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:52

Een geitenwollen en een juridisch ambtenaar van de straat met inzicht in alle registers in een kamertje discussue voeren..

Wat krijg je dan? :Y) zoiets als hier, erg vermakelijk, maar o zo heerlijk idealistisch....

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:58

russel schreef:
Ach Janneke2, wat je leest is maar summier hoor, er zelf bij geweest en dan is dat toch wat anders...
...dat wil ik nog wel geloven, maar het is geen staatsgeheim, het is openbare informatie.

russel schreef:
Iedereen kan vloerbedekking en meubels kopen, een kwast in de hand nemen, kom nou...in sociale huurwoningen met allerlei subsidies en dan op de kale houten vloer?
Daar kun je idd vraagtekens bij zetten.

russel schreef:
Omdat je dat zo gewend bent

....?
Je gaat me nu toch niet vertellen, dat ze in Marokko ook ene sociale huurwoning hadden?
(Dat ze in marokko geen flat hadden en geen vloerbedekking, dat wil ik nog wel geloven, maar daarna houd het op.)
(En ja - een vloedbedekking is erg prettig voor je benedenburen!)

russel schreef:
Heb dit boven mijn hoofd gehad tot diep in de nacht, fijn als je de volgende morgen fris en fruitig naar je werk meit.

Bah...
Ja- dat dat dan niet lukt, dat kan ik m elevendig voorstellen!

russel schreef:
En zo verschrikkelijk sneu om steeds maar weer de goede voorbeelden heel groot te gaan belichten om je gelijk te krijgen en de andere mede discussie genoten zo als dom, niet onderbouwend en als simpele PVV kiezer neer te zetten.

1) Ik hanteer deze tweedeling niet.
2) ...maar nogal wat PVVstemmers hebben mij aangewreven, dat ik hen dom vind.
Tja - GW roept "dat hij dat gaat regelen, dat van die minder marokkanen" - terwijl iedereen kan weten, dat daar geen enkel wettig middel voor is. Geloof je dan zo iemand, dan is er toch wel iets heel merkwaardigs aan de hand. Je hebt
of geen enkele info (wat triest is)
of je wilt hem geloven, tegen beter weten in (wat ik ook erg triest vind)
(of het gaat om een oproep tot omwettge middelen: mensen in elkaar slaan, etc.)
of wellicht zijn er nog meer mogelijkheden, maar ik kan er dus niet erg veel zinnigs in ontwaren.
3) De waarheid is bont en divers en past zelden in sjablonen. Ze zijn er allebei: de goede bestuurders (meervoud) van marokkaanse komaf, de docenten, artsen, leraren - noem maar op. En de bendeleden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:00

russel schreef:
Een geitenwollen en een juridisch ambtenaar van de straat met inzicht in alle registers in een kamertje discussue voeren..

Wat krijg je dan? :Y) zoiets als hier, erg vermakelijk, maar o zo heerlijk idealistisch....

..wat precies bedoel je?

Als je de moeite neemt, om hier je mening neer te zetten, maak het dan svp. iets duidelijker dan dit.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:16

Wie kijkt er wel eens naar opsporing verzocht? Wat is het meest genoemde woord bij de beschrijving van de dader?
Juist.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:21

"Laat me raden": Marokkaan...? (Ik kijk niet en dus heb ik ook nooit geturfd.)
Vast wel, anders is het off topic.

Hoewel: het topic heet: De heer Wilders en zijn uitspraken (van afgelopen woensdag).
Zelfs als het feit er ligt, dat Marokkanen de trieste top 10 van delictplegers aanvoeren, dan nog is het geen enkele reden om te roepen "...dat je het gaat regelen, dat je een hele bevolkingsgroep (niet alleen de kwaden, hij nam het woord voor de hele bevolkingsgroep in de mond) er uit wilt zetten".

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:28

Janneke, kun je alsjeblieft die editknop eens in gebruik gaan nemen, dit leest echt mateloos irritant en hij is er niet voor niks...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:30

Overigens, Russel, ik ben nog steeds wel oprecht benieuwd hoever Wilders van jou zou mogen gaan? Zou er iets zijn dat jou te ver zou gaan?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:31

Laptopmuis schreef:
Wie kijkt er wel eens naar opsporing verzocht? Wat is het meest genoemde woord bij de beschrijving van de dader?
Juist.

wil je nu ook nog dat programma van ze afnemen? :+

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:33

geerke schreef:
Laptopmuis schreef:
Juist.

:P
Enige wat ik ermee wilde zeggen dat er heel wat criminaliteit gepleegd door door 'de buitenlander'. Maakt niets uit van welke afkomst. Ze hebben vaak geen inkomen, geen geld en gaan dan de criminaliteit in. Is eigenlijk zelfde als wat er tegenwoordig ook met de nederlandse jeugd aan het gebeuren is omdat het geld opraakt en er geen banen zijn.

Ik voel me 's avonds als ik alleen thuis ben vaak niet meer op mijn gemak...

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:38

Samson pvda 2012 : ''marokannen monopolie op geweld.''
Hans Spekman 2008 pvda : "" We moeten Marokkanen vernederen.''

Kan me niet heugen dat hier aangiftes op volgden.
Janneke2 : Meer of minder Marokkanen? Meer of minder van het aantal? '' dan gaan we dat regelen'', wat wil je regelen? hij zegt niet we zetten ze uit? Hij zegt ook niet inhoudelijk wat hij gaat regelen etc. hij zegt niet dat hij alle Marokkanen het land uit wil hebben.

Hij zegt veel minder dan we uitvergroten. Los van wat ik daarvan vind, en ook of ik het er wel of niet voor op wil nemen, is het wel zo.

De media meet uit dat hij geen woord van zijn uitspraken terug neemt. Maar hij neemt niet terug wat hij niet gezegd heeft, zo verklaard hij. Hij gaat in veel meer woorden er op in. Hij benadrukt ook wat hij niet wil, maar wel minder, hoeveel en voor wie, word niet benoemd.

Er zijn Marokkanen die hier wonen en kinderen maanden Marokko, hun Nederlandse uitkering trekken.
Problemen moeten wel benoemd worden zodat maatregelen en ons systeem zich hier op een wel redelijke manier kan worden aangepast.

Vind overigens jou eeuwige vergelijking met geschiedenis, wel interessant, maar het draagt niet echt bij aan de tegenwoordige tijd. Een discussie moet je vooral meer in de tegenwoordige tijd voeren, niet in verledentijd.

Thanks ;) :D

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:47

secricible schreef:
Janneke, kun je alsjeblieft die editknop eens in gebruik gaan nemen, dit leest echt mateloos irritant en hij is er niet voor niks...

+:)+

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:48

geerke schreef:
Laptopmuis schreef:
Juist.

Ze klagen al zoveel dat ze te weinig op tv komen
Opsporing verzocht gaat het nu 3x per week uitzenden ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:52

agerrits schreef:
Hij zegt veel minder dan we uitvergroten. Los van wat ik daarvan vind, en ook of ik het er wel of niet voor op wil nemen, is het wel zo.

Dat is niet zo hoor :) Hij zegt wel degelijk die zaken die in de media worden uitgemeten. Alleen, regel 0 van Wilders is: nooit toegeven. Andere mensen doen het werk wel voor je, die gaan aan het interpreteren en puzzelen en relativeren.

(Overigens, voor Spekman en Samsom ook geen goed woord over.)

Wat betreft het benoemen: Wilders benoemt niks meer. Het is allang benoemd. Maar de volgende stap (er iets aan doen) zet Wilders niet. Het enige idee dat hij kan verzinnen is iets dat zowel totaal verwerpelijk als totaal onhaalbaar is zolang we de grondwet aanhouden.

Dus wat heb je daar nou aan? We zijn al jaren verder, Wilders heeft een boel invloed gekregen, en wat heeft hij ermee gedaan om zaken te verbeteren? NIETS!

Citaat:
Vind overigens jou eeuwige vergelijking met geschiedenis, wel interessant, maar het draagt niet echt bij aan de tegenwoordige tijd. Een discussie moet je vooral meer in de tegenwoordige tijd voeren, niet in verledentijd.

In tegendeel: het is juist heel belangrijk om naar het verleden te kijken, om te kijken wat de overeenkomsten en verschillen zijn, zodat we dezelfde fouten niet nog eens maken.

In WO II zijn veel mensen vernietigd, en dat kwam niet alleen door 1 grote boeman, maar ook door heel, heel veel normale mensen die steeds een stapje verder werden geleid.

De vraag die belangrijk blijft: hoe zorgen we dat we niet sluipenderwijs in dezelfde val trappen?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:58

agerrits schreef:
Samson pvda 2012 : ''marokannen monopolie op geweld.''
Hans Spekman 2008 pvda : "" We moeten Marokkanen vernederen.''

Even los van het feit wat ik over deze uitspraken vind.
Ik hoor hier regelmatig voorbij komen dat GW zegt wat veel mensen denken en dat andere partijen niet doen/durven. Toch zie ik nu ook weer uitspraken voorbij komen met soortgelijke strekking als de woorden van GW maar dan uit de mond van notabene PVDA-mensen.
Kan aan mij liggen maar dat spreekt elkaar dan toch tegen?

:)