Electra63 schreef:Ja, dat begrijp ik dat Bokt een hetze probeert te voorkomen en dat Bokt probeert te voorkomen dat persoonsgegevens in het openbaar worden gebracht.
Maar ik vind dierenleed te weinig aan de orde komen op Bokt. Nederlandse topruiters mogen afgezeken worden en beschuldigd worden van paardenmishandeling en dergelijke, inclusief foto's, maar een naam van een slechte handelaar of een paardenmisbruiker noemen, dat mag dan weer niet. Ik zie en snap het verschil gewoon vaak niet.
Misschien heeft deze Nederlandse dame nu spijt en is het lang geleden gebeurd, maar het gebeurt nog steeds.
Rowdine, je moet geen misstanden/misdaden met elkaar vergelijken. Dit soort misstanden was bij veel mensen onbekend en daarom heeft het nu zoveel aandacht, denk ik. Behalve aandacht van de social media was dit gewoon op nieuwssites zoals AD.nl gepubliceerd.
Het verschil is dat zij met de dood worden bedreigd, de handelaar 'hier op de hoek' ontvangt gewoon zijn klanten ondanks een slechte naam die hier door 3 penny's wordt genoemd.
Deze meiden krijgen van HEEL nederland bedreigingen naar zich toe. Tot de dood aan toe. Ik kan me niet eens indenken hoe angstig je daarvan moet worden.
En dan zou je kunnen zeggen dat de pony's zich ook angstig moeten hebben gevoeld, maar oog om oog tand om tand is een systeem dat in de middeleeuwen werd gehanteerd. Wij zijn de mensheid, probeer dat een beetje in je achterhoofd te houden. (in het algemeen, niet tegen jou!)
En ik vind dat in deze prima misstanden met elkaar kunnen worden vergeleken. Het gaat uiteindelijk niet om de daad, maar om wat eruit voortvloeit.