Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:42

Electra63 schreef:
Ja, dat begrijp ik dat Bokt een hetze probeert te voorkomen en dat Bokt probeert te voorkomen dat persoonsgegevens in het openbaar worden gebracht.
Maar ik vind dierenleed te weinig aan de orde komen op Bokt. Nederlandse topruiters mogen afgezeken worden en beschuldigd worden van paardenmishandeling en dergelijke, inclusief foto's, maar een naam van een slechte handelaar of een paardenmisbruiker noemen, dat mag dan weer niet. Ik zie en snap het verschil gewoon vaak niet.

Misschien heeft deze Nederlandse dame nu spijt en is het lang geleden gebeurd, maar het gebeurt nog steeds.
Rowdine, je moet geen misstanden/misdaden met elkaar vergelijken. Dit soort misstanden was bij veel mensen onbekend en daarom heeft het nu zoveel aandacht, denk ik. Behalve aandacht van de social media was dit gewoon op nieuwssites zoals AD.nl gepubliceerd.

Het verschil is dat zij met de dood worden bedreigd, de handelaar 'hier op de hoek' ontvangt gewoon zijn klanten ondanks een slechte naam die hier door 3 penny's wordt genoemd.
Deze meiden krijgen van HEEL nederland bedreigingen naar zich toe. Tot de dood aan toe. Ik kan me niet eens indenken hoe angstig je daarvan moet worden.
En dan zou je kunnen zeggen dat de pony's zich ook angstig moeten hebben gevoeld, maar oog om oog tand om tand is een systeem dat in de middeleeuwen werd gehanteerd. Wij zijn de mensheid, probeer dat een beetje in je achterhoofd te houden. (in het algemeen, niet tegen jou!)

En ik vind dat in deze prima misstanden met elkaar kunnen worden vergeleken. Het gaat uiteindelijk niet om de daad, maar om wat eruit voortvloeit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:43

Rowdine schreef:
hahahaa, ik postte daarna pas. Dus je reageerde in eerste instantie helemaal niet op mij.

Nee hoor Rowdine, dit was mijn eerste post van vanavond en de post van jou waar ik op doelde in mijn reactie op MargreetW ;) Even beter opletten :)

Mindim schreef:
Rowdine schreef:
Ik geloof dat dit nu voor iedereen wel duidelijk is.
Ik hoop en neem ook aan dat dit voor IEDEREEN een hele grote waarschuwing is uit te kijken je hele hebben en houden op het www te plaatsen.

Nou, gewoon geen dieren mishandelen lijkt me beter of dat dan wel of niet op het internet wordt gezet, maakt niet uit voor de mishandelde dieren, wel voor de dader, die is ineens gesnapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:44

Rowdine schreef:
Mindim schreef:

O, je bedoeld zoiets als de scheidsrechter, nou ook dat was op de social media hoor bijvoorbeeld.

Nee want dat was geen moord.

Wat was dat dan, hoe noem je dat dan, een ongeluk?

Anoniem

Mindim schreef:
Rowdine schreef:
Ach komop, heb je oogkleppen op?
Op nieuwssites staan berichten, maar geen adressen, telefoonnummers en foto's waarop de dames herkenbaar in beeld zijn gebracht.
Prima dat het op deze nieuwssites staan, maar als je een beetje facebook pagina bekijkt dan staan deze dames met naam, toenaam, foto, adres, telefoonnummer en een aantal doodsbedreigingen afgebeeld. Dat slaat echt nergens op.

Gingen ze maar eens zo achter moordenaars aan. Dat zie ik nergens? Buitensporig much?

Vanwaar dat nare toontje Rowdine? Ik praat voor mezelf en ik heb niets met de social media en reageer ook niet op nieuws via diezelfde social media. Dat bedoel ik dat niet iedereen loopt te leuren op facebook. Jij doet net of jan en alleman dat maar doet, dat is onzin. Verder heb ik het toch nergens over adressen en dergelijke en heb ik ook nergens ontkent dat dat gebeurt? Verder voel ik mij niet genoodzaakt om achter de namen van de daders te komen via facebook, dat jij dat wel doet, kan ik niet helpen. Ik heb de naam nog niet voorbij zien komen, maar goed, misschien zoek ik niet zo goed

Waar haal jij in hemelsnaam vandaan dat ik dat doe? Wat een lelijke aanname, bah.
Dat jij niets met social media hebt, fine. Maar de rest van Nederland heeft dat duidelijk wel. Dus sluit je ogen niet voor wat er daar allemaal gebeurt.

Anoniem

Mindim schreef:
Rowdine schreef:

Nee want dat was geen moord.

Wat was dat dan, hoe noem je dat dan, een ongeluk?

Jij hebt duidelijk je huiswerk niet gedaan, want klaarblijkelijk weet je niet wat moord inhoudt.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:46

Mensen moeten op het gebied van sociale media nog heel veel leren.
En nu ga ik slapen want ik moet morgen weer fris en fruitig met het paard op stap.
Lief zijn voor elkaar, er is al ellende genoeg in de wereld.

Sammie

Jongens, dit wordt wel erg off-topic allemaal hé ?

Birdie60

Zullen we online blijven? Dadelijk wordt het weer gesloten.
Doe dit via PB alsteblief.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:48

Jij weet meer wat er op facebook gebeurt dan ik schijnbaar Rowdine, dus ik neem aan dat jij daar meer kijkt dan ik? En wie zegt dat ik mijn ogen er voor sluit? Ik heb het niet gelezen, dus ik noem dat helemaal niet. Ik zeg dat ik bedreigingen niet oke vind, dit heb ik zelfs meerdere malen in dit topic genoemd. Dus waarom sluit ik mijn ogen daarvoor volgens jou of heb ik oogkleppen op? Omdat mijn mening niet zo strookt met de jouwe? Dat kan je toch geen argument noemen.

Graag weer ontopic, maar ik hoef me niet alles te laten zeggen hoor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:50

Rowdine schreef:
Electra63 schreef:
Ja, dat begrijp ik dat Bokt een hetze probeert te voorkomen en dat Bokt probeert te voorkomen dat persoonsgegevens in het openbaar worden gebracht.
Maar ik vind dierenleed te weinig aan de orde komen op Bokt. Nederlandse topruiters mogen afgezeken worden en beschuldigd worden van paardenmishandeling en dergelijke, inclusief foto's, maar een naam van een slechte handelaar of een paardenmisbruiker noemen, dat mag dan weer niet. Ik zie en snap het verschil gewoon vaak niet.

Misschien heeft deze Nederlandse dame nu spijt en is het lang geleden gebeurd, maar het gebeurt nog steeds.
Rowdine, je moet geen misstanden/misdaden met elkaar vergelijken. Dit soort misstanden was bij veel mensen onbekend en daarom heeft het nu zoveel aandacht, denk ik. Behalve aandacht van de social media was dit gewoon op nieuwssites zoals AD.nl gepubliceerd.

Het verschil is dat zij met de dood worden bedreigd, de handelaar 'hier op de hoek' ontvangt gewoon zijn klanten ondanks een slechte naam die hier door 3 penny's wordt genoemd.
Deze meiden krijgen van HEEL nederland bedreigingen naar zich toe. Tot de dood aan toe. Ik kan me niet eens indenken hoe angstig je daarvan moet worden.
En dan zou je kunnen zeggen dat de pony's zich ook angstig moeten hebben gevoeld, maar oog om oog tand om tand is een systeem dat in de middeleeuwen werd gehanteerd. Wij zijn de mensheid, probeer dat een beetje in je achterhoofd te houden. (in het algemeen, niet tegen jou!)

En ik vind dat in deze prima misstanden met elkaar kunnen worden vergeleken. Het gaat uiteindelijk niet om de daad, maar om wat eruit voortvloeit.

Behalve dat het natuurlijk niet alleen over jonge meiden gaat, maar ook om vrouwen van boven de 40. Als je dan nog niet volwassen bent en de eventuele gevolgen van je daden niet kan inschatten, leer je het nooit meer. Want niet alle filmpjes zijn natuurlijk van 15 jaar geleden, van het begin van het internettijdperk. Nog steeds worden dagelijks filmpjes gemaakt en geplaatst waarvan ik denk dat heeft grote gevolgen ............... maar ja, sommigen hebben nu eenmaal het IQ van een garnaal, die moeten beschermd worden. Maar niet door filmpjes of foto's te verbieden, maar wel bedreigingen en persoonsgegevens openbaar maken, verbieden of verwijderen.
En de markt aanpakken. Als er geen markt is, dan pas zullen de filmpjes niet meer gemaakt worden. Helaas is dat een utopie.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:51

Rowdine schreef:
Electra63 schreef:

Het is in ieder geval zeker dat ze blij moet(en) zijn dat Pistolen Paultje niet meer leeft :Y)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:51

Omdat Bart helaas geen ploegendiensten betaalt, gaat dit topic om 0.00 uur dicht voor de nacht. Morgenochtend zal het weer geopend worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:53

Mindim schreef:
Jij weet meer wat er op facebook gebeurt dan ik schijnbaar Rowdine, dus ik neem aan dat jij daar meer kijkt dan ik? En wie zegt dat ik mijn ogen er voor sluit? Ik heb het niet gelezen, dus ik noem dat helemaal niet. Ik zeg dat ik bedreigingen niet oke vind, dit heb ik zelfs meerdere malen in dit topic genoemd. Dus waarom sluit ik mijn ogen daarvoor volgens jou of heb ik oogkleppen op? Omdat mijn mening niet zo strookt met de jouwe? Dat kan je toch geen argument noemen.

Graag weer ontopic, maar ik hoef me niet alles te laten zeggen hoor.

Omdat ik al heb gezegd dat ik het prima vind dat het op nieuwssites komt, maar dat het in de social media uit de hand loopt.
Jij weet blijkbaar, vanwege je gebrek?, aan facebook niet wat daar gaande is en wat dat teweeg kan brengen en dus besluit jij dat het prima is dat het op internet geplaatst wordt.
Als je niet de moeite neemt om te weten wat internet tegenwoordig inhoudt, en hoe social media (een internet medium!) werkt, dan heb je idd naar mijn mening oogkleppen op.
Want klaarblijkelijk heb jij geen idee hoe deze meiden bejegend worden op dit moment.

En jij hoeft je niet alles te laten zeggen, maar feit dat jij suggereert dat ik op facebook naar namen ga zoeken is buitengewoon triest. Dat soort aannames zou ik als ik jou was in het dagelijks leven achter je laten. Niet erg chique.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:53

Sammie schreef:
Jongens, dit wordt wel erg off-topic allemaal hé ?

Ik vind deze discussie niet off-topic. Er wordt gesproken over de gevolgen voor de dames door het publiceren van de filmpjes op Social Media. Behoorlijk on-topic, lijkt mij.

MargreetW

Re: Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:54

Vind ik ook maar ook prima dat het bijna 12 uur is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:55

Electra63 schreef:
Rowdine schreef:

Behalve dat het natuurlijk niet alleen over jonge meiden gaat, maar ook om vrouwen van boven de 40. Als je dan nog niet volwassen bent en de eventuele gevolgen van je daden niet kan inschatten, leer je het nooit meer. Want niet alle filmpjes zijn natuurlijk van 15 jaar geleden, van het begin van het internettijdperk. Nog steeds worden dagelijks filmpjes gemaakt en geplaatst waarvan ik denk dat heeft grote gevolgen ............... maar ja, sommigen hebben nu eenmaal het IQ van een garnaal, die moeten beschermd worden. Maar niet door filmpjes of foto's te verbieden, maar wel bedreigingen en persoonsgegevens openbaar maken, verbieden of verwijderen.
En de markt aanpakken. Als er geen markt is, dan pas zullen de filmpjes niet meer gemaakt worden. Helaas is dat een utopie.

Ik denk dat we elkaar daar ook in begrijpen Electra63, maar blijkbaar kan het niet zonder bedreigingen en het bekend maken van gegevens. Daar is dit topic wel een bewijs van.
Ik zou absoluut niet willen dat bokt facebook achterna gaat. En ik denk dat het bijzonder lastig is om dat te voorkomen!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 00:00

Het is 0.00 uur dus dit topic gaan nu op slot. Morgenochtend zal het weer geopend worden.
Het moderatorteam wenst jullie een goede nachtrust toe.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:39

Zoals beloofd zou het topic vandaag weer geopend worden.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:46

Is er al nieuws over de ponys zijn ze al na gelopen door een dierenarts?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:47

"Electra63 schreef:
Maar ik vind dierenleed te weinig aan de orde komen op Bokt. Nederlandse topruiters mogen afgezeken worden en beschuldigd worden van paardenmishandeling en dergelijke, inclusief foto's, maar een naam van een slechte handelaar of een paardenmisbruiker noemen, dat mag dan weer niet. Ik zie en snap het verschil gewoon vaak niet."

Kan me hier helemaal in vinden.

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:51

sorry, heb niet alles teruggelezen..
maar hebben jullie dat ook gezien?
ze rijden zelfs op een hond en geiten..
arme dieren..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 11:03

jwl schreef:
Is er al nieuws over de ponys zijn ze al na gelopen door een dierenarts?

Daar ben ik ook benieuwd naar :j

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 11:12

[...]
Laatst bijgewerkt door Appelflapje op 06-07-13 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 11:15

Eigenlijk is dat net zo hard meewerken aan de hele heksenjacht. [...]
Laatst bijgewerkt door Appelflapje op 06-07-13 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Inhoudelijke reactie op link verwijderd.