Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

Anoniem

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:38

Maar ook de mindere bevolkingsgroei heeft een oorzaak en het is doorgaans zo dat als je de oorzaak weet dat er zich dan meestal ook wel een oplossing aandient.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:03

Individualisme :D Mensen hebben het veel te druk om aan kinderen te beginnen. Eerst goede opleiding voor de carriere, ook nog trouwen/partner, dan huis. Voor het huis waarvan je destijds verplicht was om het op twee complete salarissen aan te schaffen. Als gevolg twee auto’s want je moet beiden wel fulltime werken om dat huis te betalen. Vervolgens voor de stress dat daar meegepaard (en de vrienden/buren, familie enz) 2x pj op vakantie en allerlei andere dingen kost het aardig wat centen. Dan ergens nog een keer kinderen plannen, plannen ja. En dat werkt vaak niet. Stress bevordert geen zwangerschap. Zijn de vrouwen over de of tegen de 35 wordt het sowieso al lastig.

De oplossing heeft zich al aangediend, want een leven als bovenstaande dat willen weinig gezinnen eigenlijk nog maar en met die dalende huizenprijzen zit er op dat gebied weer wat ruimte. Moet alleen de overheid niet te veel gaan rommelen aan minimaal x % kwijt aan woonlasten en andere kosten gaan reguleren.

Overigs… de aardbol vind ik aardig vol, dus van mij hoeft de bevolking écht niet eindeloos te blijven groeien. :=

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:17

Sammie schreef:
Individualisme :D Mensen hebben het veel te druk om aan kinderen te beginnen. Eerst goede opleiding voor de carriere, ook nog trouwen/partner, dan huis. Voor het huis waarvan je destijds verplicht was om het op twee complete salarissen aan te schaffen. Als gevolg twee auto’s want je moet beiden wel fulltime werken om dat huis te betalen. Vervolgens voor de stress dat daar meegepaard (en de vrienden/buren, familie enz) 2x pj op vakantie en allerlei andere dingen kost het aardig wat centen. Dan ergens nog een keer kinderen plannen, plannen ja. En dat werkt vaak niet. Stress bevordert geen zwangerschap. Zijn de vrouwen over de of tegen de 35 wordt het sowieso al lastig.

De oplossing heeft zich al aangediend, want een leven als bovenstaande dat willen weinig gezinnen eigenlijk nog maar en met die dalende huizenprijzen zit er op dat gebied weer wat ruimte. Moet alleen de overheid niet te veel gaan rommelen aan minimaal x % kwijt aan woonlasten en andere kosten gaan reguleren.

Overigs… de aardbol vind ik aardig vol, dus van mij hoeft de bevolking écht niet eindeloos te blijven groeien. :=

Dat kan wel zo zijn, maar over een aantal jaren verwacht men een tekort aan werkende jonge mensen. Dus we kunnen wel allemaal besluiten geen kinderen te willen, maar dan hebben wij toch een probleem later, wie ons brood bakt, ons verpleegt en verzorgt en zorgt dat de maatschappij blijft functioneren. :D

Wat betreft dat huis dat op 2 salarissen is gekocht, dat doet men nog altijd zelf. Men is ook niet meer tevreden met een normaal simpel huis of appartement. Men wil beginnen in een eengezinswoning, doorstromen heel snel naar een 2-onder-1-kap of vrijstaande woning, terwijl de kosten niet in verhouding staan met het inkomen. De hypotheekadviseur houdt nl. geen rekening met die 2 auto's, vakantie, paard en mooie meubels en later de kosten van kinderopvang. Daar krijg je dan stress van of men besluit maar geen kinderen te "nemen".

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:27

Als we nu 's met z'n alle minder KLEIN-kinderen nemen (!) Dan komt er voldoende leegstand en kunnen we wonen waar we maar willen. (Weer een probleem opgelost)!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:33

Electra63 schreef:
Wat betreft dat huis dat op 2 salarissen is gekocht, dat doet men nog altijd zelf. Men is ook niet meer tevreden met een normaal simpel huis of appartement. Men wil beginnen in een eengezinswoning, doorstromen heel snel naar een 2-onder-1-kap of vrijstaande woning, terwijl de kosten niet in verhouding staan met het inkomen.

Dat is het huidige verhaaltje ja. De praktijk is, zeker in de grote steden, dat 'men' op een bepaald moment toch niet zoveel te kiezen had: ook de 'simpele' huizen of appartementen waren simpelweg niet beschikbaar. Een deel heeft zeker geprofiteerd van de regelingen, om zo een groter huis te krijgen, mogelijk boven budget. Maar een groot deel was ook gewoon te laat, toen de prijzen al erg opgedreven waren, en dus zitten mensen in dezelfde huizen zitten als waar die inkomensgroep altijd al zat - alleen dan met een grotere schuld.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:02

Shadow, ik ken tientallen mensen die van hun leuke, normale, betaalbare woningen zijn verhuisd naar 2-onder-1-kapwoningen van € 400.000 of naar een vrijstaande woning. Die van een annuiteiten- of spaarhypotheek naar een aflossingsvrije hypotheek gingen. Bij het huis hoorde toch wel een keuken van minimaal € 25.000 en aangelegde tuin met louncheset en buitenkeuken (en sommigen met jacuzzi of zwembad). Dat gun ik iedereen, maar je kan toch met je nuchtere boerenverstand wel uitrekenen dat dit problemen op gaat lossen? Je kan niet overal en altijd de schuld bij de overheid/banken/verzekeringen neerleggen, soms moet je gewoon nadenken en dan weet je dat sommige zaken te hoog gegrepen zijn of waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:05

Electra, het zou aardig zijn als iedereen weer een beetje de paasei naar de nering ging zetten. Of liever, dat hadden 'ze' veel eerder moeten doen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:08

Lovely schreef:
Electra, het zou aardig zijn als iedereen weer een beetje de paasei naar de nering ging zetten. Of liever, dat hadden 'ze' veel eerder moeten doen.

ja, het grootste gedeelte van mijn kennissen woont 'boven hun stand'. Dat moeten ze lekker zelf weten, maar van dat geklaag word ik dan wel geïrriteerd. :D
Verder zie ik ontzettend veel deurwaarders op mijn werk voorbij komen. Er wordt ontzettend veel loonbeslag gelegd. Soms gaat het om bedragen als boetes of telefoonrekeningen, die niet betaald zijn en soms gaat het om bedragen van dubbele hypotheken en dus tonnen aan euro's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:11

Een schuld is echt zo'n ding waar je makkelijk aan begint en moeizaam weer vanaf komt. Het is echt heel sneu om te zien hoe mensen in die financiele boobytrap getrapt zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:29

Electra63 schreef:
Shadow, ik ken tientallen mensen die van hun leuke, normale, betaalbare woningen zijn verhuisd naar 2-onder-1-kapwoningen van € 400.000 of naar een vrijstaande woning.

Natuurlijk. Dat geef ik toch ook toe? Maar dat doet niets af aan het feit dat er ook een andere kant aan zit, met name in de grote steden. De prijzen zijn daar zo hoog opgelopen dat er geen 'simpele' woningen te vinden zijn in een aanvaardbare prijsklasse. En daar valt het aantal zwembaden echt beslist wel mee.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:30

Shadow0 schreef:
Electra63 schreef:
Shadow, ik ken tientallen mensen die van hun leuke, normale, betaalbare woningen zijn verhuisd naar 2-onder-1-kapwoningen van € 400.000 of naar een vrijstaande woning.

Natuurlijk. Dat geef ik toch ook toe? Maar dat doet niets af aan het feit dat er ook een andere kant aan zit, met name in de grote steden. De prijzen zijn daar zo hoog opgelopen dat er geen 'simpele' woningen te vinden zijn in een aanvaardbare prijsklasse. En daar valt het aantal zwembaden echt beslist wel mee.

Waar ik het over heb, is Rotterdam :D . Daar zijn nog zat betaalbare woningen te vinden, maar ja het straatje is niet helemaal blank :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:36

Rotterdam is inderdaad altijd wat uitzonderlijk, weinig woningnood. Ook studentenkamers zijn daar nooit echt een probleem geweest voor zover ik weet.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:51

Electra63 schreef:
Shadow, ik ken tientallen mensen die van hun leuke, normale, betaalbare woningen zijn verhuisd naar 2-onder-1-kapwoningen van € 400.000 of naar een vrijstaande woning. Die van een annuiteiten- of spaarhypotheek naar een aflossingsvrije hypotheek gingen. Bij het huis hoorde toch wel een keuken van minimaal € 25.000 en aangelegde tuin met louncheset en buitenkeuken (en sommigen met jacuzzi of zwembad). Dat gun ik iedereen, maar je kan toch met je nuchtere boerenverstand wel uitrekenen dat dit problemen op gaat lossen? Je kan niet overal en altijd de schuld bij de overheid/banken/verzekeringen neerleggen, soms moet je gewoon nadenken en dan weet je dat sommige zaken te hoog gegrepen zijn of waren.

En vergeet ook niet de jeugd,die wil beginnen op het woon niveau , waar hun ouders na jaren hard werken geeindigd zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:55

papagroom schreef:
Electra63 schreef:

En vergeet ook niet de jeugd,die wil beginnen op het woon niveau , waar hun ouders na jaren hard werken geeindigd zijn.

Dat bedoel ik. Ze gaan het huis uit met 20 en willen minimaal een eengezinswoning :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:56

Och dat soort mensen hebben nog een pot achter de hand in de vorm van mama en papa, want de groep die jij noemt hebben indd ook alles....en Leen.nl zou eens door de overheid aan banden gelegd moeten worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:03

Is mama en papa die hierin heel hard hebben meegewerkt.....heb ze in schoonfamilie.... :r wij kunnen het niet doen, maar de kindjes worden wel door mams en paps gebruikt als status "kijk" eens wat WIJ kunnen" want alles gaat met geld van achteren, naar anderen in hun omgeving, naar elkaar en naar familie...de kind spuug verwerwend, maar wees eerlijk dat pakt toch iedereen aan? Paps rond 50 jaar, huis afgelost, geld wat overblijft gat naar statussymbool zoon/dochter....is de nieuwe generatie.. :D wij zijn de sloeberts, maar als we ook in die 30 jaar ons bin sunig geleefd hadden dan adden we ook veel....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:06

Maar goed waar zou je dus op gaan stemmen :+ :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:09

Het blijft vreemd dat het altijd de rijkere mensen zijn die erop worden aangekeken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:16

Vreemd... die hebben ook meestal de verwenste kinderen. Overigs wat is rijk.. Ligt het er ook niet aan hoe je je kind opvoed, of je nu arm of rijk bent? Laatst iemand op bokt die iemand adviseerde om maar een abortus te plegen, vanwege ontbreken van een (financiele) stabiele basis. Gaf ze als voorbeeld dat ze zelf absoluut niet zou willen dat haar kind pas met zijn vijfde jaar op z'n eerste vakantie kon gaan. Pardon :=

Maar es ff terug naar het onderwerp.... cda verkiezingsprogramma. af van verplichte x % aan inkomsten naar ontwikkelingshulp en IB van 35 % voor iedereen. Klinkt niet echt als hét CDA, zijn ze bij rechts mensen aan het snoepen ofzo :? Iig 1 partij waar ik niet op ga stemmen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:23

Nou Sammie, ik ken ook wel mensen voor wie een kind ook niet bepaald de meest budgetair logische keuze zou zijn. Want laten we nou wel wezen, er zijn al genoeg ongelukkige kindjes.
Verwende kinderen van rijke ouders die zich in een appartement laten sponsoren zijn meestal niet dezelfde mensen die hoge leningen afsluiten en nooit meer afbetalen.

Het CDA speelt paniekvoetbal, geen visie, geen identiteit en ook nog maar weinig kiezers.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:26

Ik stem sowieso niet op een van de partijen die met het Lente-"Kunduz"-akkoord heeft ingestemd. En al helemaal niet op een partij die heeft ingestemd met het ESM. Voor mij blijft het SP, die hebben een goed economisch programma (kwam er als beste uit bij berekeningen van economen) en zijn ook nog sociaal. En ze zijn niet pro-alles-naar-Brussel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:28

Electra63 schreef:
Dat bedoel ik. Ze gaan het huis uit met 20 en willen minimaal een eengezinswoning :D

Ze willen het vast - maar de realiteit is dat ook een gewoon appartementje, heel bescheiden in een niet te goeie buurt, gewoon niet altijd haalbaar was. Maar dat deel wordt weggeredeneerd of gewoon genegeerd.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:29

Ik ken trouwens helemaal niemand die zo boven zijn stand leeft als hierboven wordt geschetst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:32

Rinske schreef:
Ik ken trouwens helemaal niemand die zo boven zijn stand leeft als hierboven wordt geschetst.

Er zijn televisieprogramma's zoals "Een dubbeltje op z'n kant" en "Uitstel van executie" waarin dit soort gezinnen geholpen worden om weer zelf het hoofd boven water te houden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:35

Rinske schreef:

Dirk Scheringa :)