Grote brand in Moerdijk (GRIP 4) bij chemicaliënbedrijf.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 09:31

Laten we eerlijk wezen wat in de brand verloren is gegaan is niet goed voor de gezondheid, mensen die met die stoffen wqerken dienen beschermde kleding te dragen en er dient contact met de stoffen te worden voorkomen. Dus als dat de lucht in gaat kan men niet spreken dat het ongevaarlijk is, en ik vindt nog steeds dat men niet eerlijk is en niet de juiste info geeft, evenals dat ze inwoners van de gemeenste hebben laten vallen.

Nu op Brabant meer info, overige nieuwszenders laten het voor wat het is en informeren maar kort.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 09:31

Bericht is weer verdwenen van crisis.nl :?

Neej

Re: Grote brand in Moerdijk (GRIP 4) bij chemicaliënbedrijf.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 09:34

Nou ik begrijp er nu niks meer van hoor, wat een crappy berichtgeving.. Wat een onzekerheid, zó ontstaat volgens mij nou juist paniek hoor :=

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 09:36

O ja m'n broer heeft vermeld dat er geen vliegtuigen in gezet waren ivm explosie gevaar maar ook dat door de druk de vlammen weg konden gedrukt worden door de blusdeken en alsnog naar ATM konden overslaan. Vlammen waren nog te machtig dus.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 09:41

Amanda schreef:

Heb net het crisisnummer gebeld. Vraag: Strijen en Strijensas, mogen de paarden daar weer naar buiten? Mevrouw, liggen die plaatsen in de buurt van Dordrecht? Ehhhh...pardon??? Heeft lekker veel zin om een crisisnummer te bellen. Maar ze konden me geen antwoord geven, want het betreffende bericht was inmiddels alweer van de site verwijderd. Lekker duidelijk :n

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 09:42

dorothea schreef:
Amanda schreef:

Heb net het crisisnummer gebeld. Vraag: Strijen en Strijensas, mogen de paarden daar weer naar buiten? Mevrouw, liggen die plaatsen in de buurt van Dordrecht? Ehhhh...pardon??? Heeft lekker veel zin om een crisisnummer te bellen. Maar ze konden me geen antwoord geven, want het betreffende bericht was inmiddels alweer van de site verwijderd. Lekker duidelijk :n

Raad aan om ze nog binnen te laten zeker tot de juiste grondmetingen verricht zijn.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 09:48

Neej schreef:
Nou, ik ga maar gewoon naar m'n stage zo.. Ik kan het niet verkopen om thuis te gaan zitten 'omdat er eventueel nog, heel misschien, iets in de lucht zit' :P

De mensen die in het betreffende industriegebied werken, mogen vandaag ook gewoon weer aan het werk, dus voor jou zal het wel loslopen denk ik!

De wolk trok richting amsterdam/ijmuiden.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 09:51

Laatste nieuws omliggende bedrijven ontruimd ivm gezondheidsklachten

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 09:53

RhealLover schreef:
Laatste nieuws omliggende bedrijven ontruimd ivm gezondheidsklachten

Bijzonder, want vannacht om 2 uur werd gezegd dat men vandaag in het industriegebied zelf, gewoon weer aan het werk mocht!

Edit: Dat zullen de naast gelegen bedrijven wel zijn ivm de rookontwikkeling, dus hoeft niet per definitie het gehele industriegebied te zijn, bedenk ik mij nu

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 09:55

heb vanmorgen wel me kinderen naar school gebracht, denk er zit nog zat zooi in de lucht. En dan een half uur op de fiets. Denk nee, breng wel ff

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:01

Ik neem het zekere voor het onzekere: ik ga niet naar buiten! *steekt meteen een sigaretje op*
Nee hoor, ik rook niet, maar het zet me eigenlijk wel aan het denken. Duizenden mensen die nu roepen dat het veel te gevaarlijk kan zijn etc. nemen wel een enorm risico om ziek te worden door lekker te roken, en da's dan niet gevaarlijk. Voorbeelden zat in de buurt.

Hoor net dat de wind gedraaid is, fabriek ontruimd, verslaggevers krijgen nu last van luchtwegen. Sloten lopen vol met rode troep...

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:03

ik stond ook met me paard in de paddock en toen gingen de alarmen af dus iedereen naar binnen alle duren en ramen dicht....

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:04

heel mijn raam is grijs en zitte allemaal grijse zooi op, ! dus ik denk als het kan ga ik hem als eerst schoonmaken!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:14

dorothea schreef:
Amanda schreef:

Eerlijk gevraagt wil je uberhaubt het risico nemen?. Zegaan echt niet dood door ze nog even binnen te houden het is even niet anders maar vind het risico gewoon te groot.

Als je je gezond verstand gebruikt dan hou je ze toch nog even binnen?.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:16

dorothea schreef:
Amanda schreef:

Die ik aan de lijn had was iets helderder, maar kon me ook weinig vertellen.
Ik ga zo zelf wel even naar stal. Maar verder doe ik maar even niets tot nader bericht.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:16

Ik zei ook dat het omliggende bedrijven waren die ontruimd waren niet het gehele industrieterrein ;)

Heb m'n dochtertje ook net weg gebracht, zo m'n paardjes voeren die nu door het draaien van de wind onder de rookpluim zullen komen.

Overigens regent het hier en in moerdijk ook, heb begrepen dat m'n ex collega's wel gewoon naar het werk alleen kunnen ze aan de poort niet veel doen, vrachtwagens kunnen dr niet langs

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:20

RhealLover schreef:
Ik zei ook dat het omliggende bedrijven waren die ontruimd waren niet het gehele industrieterrein ;)

Dat weet ik, daarom had ik ook geedit :+

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:23

Hihi zie je edit ook net pas pfff niet goed wakker denk nog was ook laat vanachter:P

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:23

http://www.crisis.nl
08:34 06-01-2011

Persconferentie
Vanochtend om 10.30 uur zal een persconferentie worden gehouden in het stadskantoor van de gemeente Breda, aan de Claudius Prinsenstraat 10.

Ben benieuwd.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:28

Over die schadelijke stoffen, t zit m toch in de bewoording denk ik....

Citaat:
Zijn er gevaarlijke stoffen vrijgekomen?
Rook bevat altijd gevaarlijke stoffen. De brandweer heeft vanaf woensdagmiddag gemeten of er schadelijke concentraties gevaarlijke stoffen in de lucht aanwezig waren. Er is gemeten naar stoffen die vrijkomen bij een reguliere brand en specifiek op stoffen die opgeslagen waren in Moerdijk. De meetresultaten hebben tot dusver geen gevaarlijke concentraties weergegeven.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:28

me ouders hebben 7 flessen met water gevuld maar hoezo? en die liepen gister helemaal te zeggen er is niks aan de hand..

Binnenkort...
...ervaart u zélf wellicht onze vertrouwde omgang met chemische producten. dit staat op de site van chemie pack :P
Laatst bijgewerkt door Fenneeee op 06-01-11 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:29

Aan jammer durven ze het in het gemeentehuis van zevenbergen dat niet meer na de stunt van me pa :P

Wat ik niet snap is dat er niet geoefend wordt op dit soort rampen, dan had het misschien sneller gegaan, heb begrepen dat de meeste fotografen er eerder waren als de brandweer die kwamen pas toen alles in lichterlaaie stond

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:30

dit staat op de site crisis.nl

Laatste nieuws:

08:26 06-01-2011
Metingen

06:11 06-01-2011
Controle door de Milieudienst

04:00 06-01-2011
Alle beperkingen opgeheven
05:44 06-01-2011
Nationaal crisisnummer geopend
Voor meer informatie over de brand in Moerdijk kunt u bellen met het nationale crisisnummer 0800 - 1351.
08:34 06-01-2011

Persconferentie
Vanochtend om 10.30 uur zal een persconferentie worden gehouden in het stadskantoor van de gemeente Breda, aan de Claudius Prinsenstraat 10.
05:17 06-01-2011

Brand Moerdijk: Sein 'brand meester'
Bij de brand bij Chemie-Pack in Moerdijk is het sein ‘brand meester’ gegegeven. Alle beperkingen (het sluiten van het spoor tussen Dordrecht en Breda en de afsluitingen op de A16 en N3) zijn opgeheven. Bewoners in de gealarmeerde gemeenten hoeven niet meer binnen te blijven en ramen en deuren te sluiten. Mogelijke (roet)deeltjes zijn alleen bij daglicht waar te nemen. Om die reden wordt er vanochtend vroeg door de Milieudienst in de betrokken gemeenten (Strijen, Binnenmaas en delen van Dordrecht) controle uitgevoerd om na te gaan of deze waarneembaar zijn.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:32

Fotografen horen die dingen op de scanner. Brandweer heeft iets meer tijd nodig om zich klaar te maken dan in de auto springen en er heen rijden.

Stef: is ook. Rook en brand is nooit goed voor de gezondheid.

Net mijn vader aan de lijn gehad. Ik kan gewoon naar buiten, helemaal geen probleem meer.
Paard moet wel nog even binnen blijven, ze zijn momenteel aan het meten en onderzoeken wat er is neergedaald, maar daar zijn nog geen uitslagen van.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:34

Nou hebben ze mazzel dat ATM reeds nieuwe opslagtanken heeft neergezet en dat ze daar het vervuilde bluswater kunnen lozen tja ATM is nou eenmaal afvalstoffen verwerker