Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vrouw die helemaal niet wil werken is egoistisch

Eens
195 (25%)
Oneens
453 (59%)
Anders
110 (14%)

Totaal aantal stemmen: 758

050206051012

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 00:06

Zoals je kunt zien... Sizzle reageert naar mij toe over keuzes maken, bladiebladiebla (al eerder, lees maar eens terug), zij probeert mij door de strot te duwen hoe het 'hoort' en jij kan niet anders dan daar respect voor hebben :+

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 00:11

Quellian schreef:
Zoals je kunt zien... Sizzle reageert naar mij toe over keuzes maken, bladiebladiebla (al eerder, lees maar eens terug), zij probeert mij door de strot te duwen hoe het 'hoort' en jij kan niet anders dan daar respect voor hebben :+

Dat schrijf ik niet. ik schrijf dat ik respect heb voor de manier waarop zij tot de conclusie is gekomen waarom het voor haarzelf beter is om de keuze geen-kinderen te maken. Ze heeft in mij ogen goede afwegingen gemaakt. Dat staat los van jouw keuzes, die ik evenzogoed respecteer. Zoals ik ieders keuze wel of geen kinderen respecteer. Het valt me gewoon op dat zij daar erg goed over heeft nagedacht. That's all.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 00:13

De reactie was trouwens naar Sizzle toe, de vergelijking met de bokker zonder naam. Zij was zo aan het timmeren op het keuzes maken in het leven.

De meeste mensen denken wel goed na over zulke rigoreuze veranderingen in het leven, naievelingen daargelaten.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 00:42

Quellian schreef:
Bloodymary schreef:
??? Wat bedoel je daarmee?

Waar je uberhaupt je neus in steekt :D Jij verwacht hier van de thuisblijfmoeders dat ze zich gaan verantwoorden tegenover jou? :D

Ehhh... dat wordt gevraagd hier. Iemand heeft een stelling geponeerd en vraagt hier ieders mening over. Ik geef deze en meng me in de discussie van dit forum.

Wat raar dat je dit zo zegt? Heb ik je heel erg gekwetst of geraakt ergens mee, ik snap deze uitval niet?

Verder blijf je het hebben over thuisblijfmoeders, en ik heb het helemaal niet over moeders.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 02:17

Quellian schreef:

nee, je snapt mij net zo min als ik jou blijkbaar. Ik wil je niets door de strot duwen en begrijp niet goed waarom je het op jezelf betrekt terwijl ik voorbeelden geef uit MIJN omgeving en voor zover ik weet zit jij niet bij mij in de buurt.
Ik geef mijn eigen keuzes weer en dat schijnt te mogen in een vrij land. Ik zou persoonlijk nooit zo kiezen voor een drukke baan + hobby + kind. Ik zie daar te veel ellende van in mijn dagelijks leven (stress/ruzie/burnout etc) en heb daar mijn lering uit getrokken. Als een ander dat wel wil doen en dat ook goed kan combineren is dat absoluut geen probleem en zeker niet de mijne.
Enkel als ik dan wel eens hoor hoe er geklaagt wordt over die lastige kinderen die weer eens week ziek waren en daardoor niet welkom waren op de KDV zodat ze hun vakantie ervoor op moesten nemen, dan heb ik inderdaad wel eens het gevoel dat kinderen op de laaste plek komen en ben maar al te blij dat mijn moeder er vroeger voor ons was. Nu had mijn moeder trouwens ook weinig keus met een man die 5 dagen pw in het buitenland zat en een kind dat 6x pw migraine aanvallen had + een ander kind dat dagelijks inelkaar gebeukt werd op school. Zelfs al had ze een leuke baan gehad, dan had ze die moeten stoppen ben ik bang.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 07:21

Bloodymary schreef:
Ik had het eigenlijk over de voorbeelden die hier voor genoemd worden en dat ging niet over kinderen. Er werd zelfs genoemd het sturen van een wenskaart..... En begrijp me goed, ik gun het iedereen en ieder mag zijn leven indelen hoe die wil. Maar doe niet alsof je het zwaar hebt.

En kom ook niet zeuren als je straks niet genoeg alimentatie krijgt.

Het gaat niet om die kaart maar om de hele organisatie. Wie weet er dat Paultje geen boter op zijn brood naar school wil, wie weet er wanneer het gezin weer naar de tandarts moet, wie onderhoudt de sociale contacten en wie doet het budgetbeheer voor het gezin? Precies, de huisvrouw.

Maar goed, dan het uiterste in het omgekeerde geval:
Ik ben Marie-Claire. Mijn man is drukbezet tandarts en heeft een zeer riant inkomen. Van dat inkomen hadden we een leuke villa kunnen bewonen. Dat is voor mij echter niet goed genoeg en ik vind het ook zonde om niks meer met mijn lange studies te doen, dus ik ben partner in een prestigieus advocatenkantoor in Brussel. Werken daar, betekent dat je met een 60-urige werkweek rustig aan hebt gedaan. Ik kom in de praktijk alleen 's nachts thuis slapen. Wij hebben een kind, maar dat wordt opgevoed door een nanny. Ik zie het alleen bij gelegenheden waar ik met mijn kind kan showen. Voor het grove werk komt er 3 keer per week een werkster, verder hebben we een huishoudster die alles onderhoudt en mijn man een beetje opvangt als hij laat thuis komt. Zij zorgt dat er eten is, in praktijk eet ik vooral wat een cateringmaatschappij brengt op kantoor voor mij en mijn collega's. We wonen op een landgoed, praktisch loopt alles op rolletjes en financieel is alles mogelijk. Mijn kind zie ik nooit (mijn man ook nauwelijks, die is bezig met de tandartspraktijk), mijn man alleen slapend, en ja soms zeuren ze erover. Ik vind dat zeuren want ik breng wel een gigantisch inkomen mee naar huis elke maand en icm het inkomen van mijn man zijn we fabelachtig rijk. Ik heb mijn plicht aan 'de maatschappij' qua belastingen meer dan gedaan. Maar aan mijn gezin?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 09:00

Bloodymary, waarom haal je nou ineens de alimentatie erbij? Wat heeft dat in godsnaam hiermee te maken?
Dat staat toch helemaal los van uitkeringen en de aow?
Alimentatie krijg je als je uit elkaar gaat en je hebt samen kinderen en daar heb je zoiezo recht op.
Hoeveel wordt vaak door de rechter bepaald, maar daar heeft een vrouw recht op hoor voor haar kind.

Rixtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 09:11

mijn vader werkt wel, mijn moeder niet. Ik hebeenbroer van 16 en ik ben 14. Ook heb ik nog 2 broertjes van 10 en 9. Mijn moeder was altijd thuis als we uitschool kwamen en als myn broertjes nu uit school komen is ze ook gewoon thuis. Ik vond dat altijd erg fijn :) wel doet mjijn moedern dingen om geld te verdienen zoals boeken schrijven enzo. Maar we hebben dus ook nog 2 paarden, 3 honden4 katten en kippen, en het huishouden dus en 4 kinderen dus ik denk dat myn moeder geen tijd heeft om te werken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 09:49

MamboBeach schreef:
HC, niet iedereen kan tegen de hormonen om nog maar niet van de schade te spreken.

Had ik het over de pil dan? Nee: er zijn meer mogelijkheden.
Verder is er ook terugdraaien achteraf.
Waar een wil is, is een weg.
Dat is ook omgekeerd en er zijn veel verborgen agendas verpakt met rotsmoezen.

De mannenpil zou een goede zaak zijn. Baas over eigen sperma. Stuk gelijkheid.
Dat is trouwens ook anders op te lossen ja, doch dat is niet zo tijdelijk, maar een oplossing.
Been there, done that, prima keuze.
Off topic echter.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:06

Blue_Eyes schreef:
Dat kan, ik had het eigenlijk over voordat ze 4 zijn, want dat vond ik toch wel de heftigste jaren.

Ik eigenlijk ook, want dat vind ik ook de meest heftige jaren waarin opvoeden heel belangrijk is. Als ze 4 zijn of ouder wordt het wat makkelijker, komen er ook wel eens dingen van school bij kijken maar dat vind ik nog te doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:11

Bloodymary schreef:
Ehhh... dat wordt gevraagd hier. Iemand heeft een stelling geponeerd en vraagt hier ieders mening over. Ik geef deze en meng me in de discussie van dit forum.

:D
Het spiegelbeeld :)*
Is de schuld van degene die de spiegel ophoudt.
Recht op vrije meningsuiting zo lang dat maar de goede mening is. Ander heb je geen respect en ben je denegrerend _O-

Met elke 4 jaar een jong werpen voor uitkering en alimentatie van de spermadonor die niet genoeg baas daarover was kom ´je´ en heel eind.

Kom op dames, vul eens die gelijkwaardigheid waar ík om vroeg in. Nog slechts één geliijkwaardige invulling gelezen. Dat was sexobject (m/v). Niet míjn idee, maar als partijen het er over eens zijn uiteraard prima.

Verder geen????
Let wel, niet over drie kinderen thuis en een kostwinner (m/v) 4 maanden op zee, maar de situatie van de onderwerpopener: iemand (m/v) thuis, geen kinderen, niet willen werken.

Als het zo moeilijk is vanwege de persoonlijke projecties, vul het dan eens in met : man, geen kinderen, wil thuis zitten, niet werken.
Wat zou die man in moeten brengen voor zijn hard werkende vrouw om een gelijkwaardige rol in de relatie te hebben.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:12

Huertecilla schreef:
MamboBeach schreef:
HC, niet iedereen kan tegen de hormonen om nog maar niet van de schade te spreken.

Had ik het over de pil dan? Nee: er zijn meer mogelijkheden.
Verder is er ook terugdraaien achteraf.
Waar een wil is, is een weg.
Dat is ook omgekeerd en er zijn veel verborgen agendas verpakt met rotsmoezen.

De mannenpil zou een goede zaak zijn. Baas over eigen sperma. Stuk gelijkheid.
Dat is trouwens ook anders op te lossen ja, doch dat is niet zo tijdelijk, maar een oplossing.
Been there, done that, prima keuze.
Off topic echter.

Terugdraaien achteraf is voor mij geen keuze, uitgesloten, punt uit! Zint het de man niet, rot je lekker op! Duidelijk toch? Mijn moeder heeft altijd gezegd, wie het kind krijgt mag het houden. Het is natuurlijk nog waar ook. De keuzes die jij nu stelt is echter niet zo simpel EN DAT is nu weer eens een verschilletje tussen man en vrouw! Ik ben je erg dankbaar voor je antwoord, het maakt weer een hoop duidelijk! :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:17

HC, je vind jezelf nogal wijs over het spiegelbeeld. Heel grappig dat dit wordt aangedragen door jou. Houd je die spiegel zelf wel eens voor? Of is het nu een zwakte om erin te gooien en jezelf in te dekken...

We kunnen toch wel proberen de discussie normaal te houden?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:18

MamboBeach schreef:
Ik eigenlijk ook, want dat vind ik ook de meest heftige jaren waarin opvoeden heel belangrijk is. Als ze 4 zijn of ouder wordt het wat makkelijker, komen er ook wel eens dingen van school bij kijken maar dat vind ik nog te doen.

Sorry hoor maar ik vind dit echt te erg voor woorden.
´Nog te doen´ .....
Ik vind dat jij je diep moet schamen. Kinderen zijn een enórm geschenk. Vrouwen heben een enorm voorrecht dat zíj kinderen kunnen maken.
Als je dat zo´n opgave vindt, begin er dan niet aan. Je bent baas over eigen buik en de rest is een rotsmoes.
Niet tevreden? Doe er wat aan. Wel? Zeur dan niet maar geniet.
Mijn patner zou dit niet moeten wágen dat klagen. Kan ze gelíjk de beizen pakken en ons knulletje blijft bij mij. Geniet van wat je hebt of rot op. Graag of niet.
Jij schrijft ook keer op keer over dat zwanger raken dat dit uit de lucht komt vallen. Dat is onzin. Verder kan je ook je kind opgeven voor adoptie als het je zo tegenvalt.
ZEUR NIET; GENIET, of DOE er wat aan!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:21

Huertecilla schreef:
MamboBeach schreef:

´Nog te doen´ .....
Ik vind dat jij je diep moet schamen. Kinderen zijn een enórm geschenk. Vrouwen heben een enorm voorrecht dat zíj kinderen kunnen maken.
Als je dat zo´n opgave vindt, begin er dan niet aan. Je bent baas over eigen buik en de rest is een rotsmoes.
Mijn patner zou dit niet moeten wágen dat klagen. Kan ze gelíjk de beizen pakken en ons knulletje blijft bij mij. Geniet van wat je hebt of rot op. Graag of niet.
Jij schrijft ook keer op keer over dat zwanger raken dat dit uit de lucht komt vallen. Dat is onzin. Verder kan je ook je kind opgeven voor adoptie als het je zo tegenvalt.

Een tip voor jou! Leer eens goed lezen! :D

Misschien is je NL niet helemaal up to date meer zo te zien...

Meer zeg ik er niet over... Je antwoord geeft zelf aan wie en wat je bent! Alweer enorm bedankt! :D :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:22

Bloodymary schreef:
Wat raar dat je dit zo zegt? Heb ik je heel erg gekwetst of geraakt ergens mee, ik snap deze uitval niet?

Je dramt door, dat is wat er scheelt :)
En hou nou eens op met dat poezelige 'heb ik je gekwetst?', want nee, je kwetst me niet, want ik sta totaal buiten wat jou blijkbaar zo irriteert.

HC, ook eens bedacht dat sommigen niet streven naar gelijkwaardigheid? Niet iedereen gaat mee in het opgelegde feminisme.
Oh en je vrouw is zeker degene die 's nachts haar bed uit kan om het kind te verzorgen? Erg bijzonder dat jij geen mindere kanten ziet aan kinderen, dan heb je toch echt de verkeerde bril op.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:23

MamboBeach schreef:
Houd je die spiegel zelf wel eens voor?

Ja hoor. Continue want hier geen hekken, maar een open deur. We zijn niet getrouwd en niet financieel afhankelijk.
We houden het eígen gras het groenst.

Jij bent de enige die verantwoordelijk is voor jouw leven.
Poep gebeurt maar hoeveel er aan je blijft hangen bepaal je zelf.
Geniet of doe er wat aan.

Jij ziet dat anders. Ok, dat is dan een verschil van mening :)*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:28

Huertecilla schreef:
´Nog te doen´ .....

No offence HC, maar ik geloof dat ze een hoop stenen (rotsen?) hebben waar jij woont. :)
Nu weet ik niet hoeveel mensen je in je omgeving hebt, maar ik hoor in mijn omgeving regelmatig dat men alle moeite van de wereld moet doen om zo'n kleine op de wereld te zetten. Dat komt echt niet voor iedereen uit de lucht gevallen. Dat jij het toevallig goed getroffen hebt betekent niet dat het voor een ander ook zo gaat. Het zou je staan als je je eens buiten je eigen kadertje begaf. :-)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:30

Jeetje Ayasha, ik val haast van mijn stoel van jouw post, geweldig :D

HC, ook als je niet getrouwd bent kun je financieel afhankelijk zijn en getrouwd zijn betekent ook niet automatisch financieel afhankelijk zijn. Iedereen houdt zijn eigen gras het groenst.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:31

Quellian schreef:
HC, ook eens bedacht dat sommigen niet streven naar gelijkwaardigheid? Niet iedereen gaat mee in het opgelegde feminisme.
Oh en je vrouw is zeker degene die 's nachts haar bed uit kan om het kind te verzorgen? Erg bijzonder dat jij geen mindere kanten ziet aan kinderen, dan heb je toch echt de verkeerde bril op.

Dit kan je niet ménen toch?!
Er is niets feministisch aan het begrip gelijkwaardigheid. Dat is een kwestie van evenwicht. Is er geen evenwicht tussen de inbreng van de partners in een relatie, dan strand die. De hoogte van het hek er omheen bepaalt hoe ongelukkig een patner moet woren om er overheen te klimmen.

Waarom zou mijn partner het bed uit gaan? Dat doe ik wel, en gráág!
Ik zie geen mindere kanten doch klaag daar niet over. Ik vind het een godsgeschenk dat ik een zoon heb.
Tijd met je kind(eren) is kwali-tijd. Als dat niet zo is, dan doe je echt iets niet goed. Dan heb je toch echt de verkeerde bril op.
Wees verdorie blíj dat je als vrouw kinderen kan baren en de samenleving je voortrekt bij de zorg ervoor.
Geniet of doe er wat aan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:33

Quellian schreef:
HC, ook als je niet getrouwd bent kun je financieel afhankelijk zijn en getrouwd zijn betekent ook niet automatisch financieel afhankelijk zijn.

Ik schrijf niet van niet :)*
Alleen dat wíj niet gehuwd en wel onafhankelijk zijn.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:33

Ik geniet van mijn zoon, maar als hij 3x per nacht komt en hij zich ook 3x per nacht heeft onder gekotst, ja... dan kan ik 's morgens wel even balen als de wekker gaat.
In wat trekt de samenleving mij als moeder zijnde voor? Daar ben ik heel benieuwd naar?

HC, het is jouw persoonlijke opvatting dat gelijkwaardigheid in een relatie móet.
Ik ben ook niet getrouwd, maar toch moeten we het wel met elkaar doen financieel.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:34

Ayasha schreef:
Huertecilla schreef:
´Nog te doen´ .....

No offence HC, maar ik geloof dat ze een hoop stenen (rotsen?) hebben waar jij woont. :)
Nu weet ik niet hoeveel mensen je in je omgeving hebt, maar ik hoor in mijn omgeving regelmatig dat men alle moeite van de wereld moet doen om zo'n kleine op de wereld te zetten. Dat komt echt niet voor iedereen uit de lucht gevallen. Dat jij het toevallig goed getroffen hebt betekent niet dat het voor een ander ook zo gaat. Het zou je staan als je je eens buiten je eigen kadertje begaf. :-)

Heel mooi gezegd! :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:40

Terug naar het onderwerp.

Wat moet de mán uit de onderwerpopener doen voor gelijkwaardige inbreng?

1. Hij wil thuis zitten, geen kindern en niet werken, wel paardrijden. Wat biedt hij zijn hard werken kostwinnende vrouw?

2. Hard werkende vrouw krijgt zwangerschapsverlof etc, baart twee keer een gezond kind en gaat verder met haar carriére. Man blijft thuis, houdt het appartement bij, rijdt paard, volgt cursussen om brood te bakken, om de bloemen netjes in de vaas te zetten en vrouw werkt hard voor de kost.
Wat biedt hij zijn hard werkende kostwinnende vrouw? Klagen over de snotneus van Henk-Jan? of over dat ze tig keer per week heen en weer moeten naar sport/muziek?! Of over dat de wasmachine 2 keer per dag aangezet moet worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:40

is er nu geen miscommunicatie over het woordje 'niet'' ?

bedoelt MB dat het niet uit de lucht komt vallen? of juist wel?