Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:38

Verafjord schreef:
Heino schreef:
Bron?

eigen ervaring misschien? dus bron ben ik zelf, ik ga hier niet verder op in, omdat ik dan meer over mezelf moet vertellen en dat is iets wat ik niet op het internet wil hebben, zeker niet in een topic als dit.
Als mij dat kwalijk genomen wordt dan is dat jammer, maar ik ga niet mijn hele hebben en houden op het internet gooien

Je bent niet de enige, want KiWiKo heeft daar ook al een boekje over open gedaan en die had een grote zorginstelling. Die wist ook heel goed waar ze over sprak.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:40

nou ik heb het over het Riagg, jeugdzorg, raad van kinderbeschadiging en het leger des heils. Het is allemaal 1 pot nat en zitten er alleen voor hun eigen belangen ;(

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:42

Maar als je in een positie zit om misstanden vast te stellen, weet je misschien ook aan cijfers te komen om een bewering te onderbouwen.
Ben jij trouwens als client met deze instellingen in aanraking geweest of als werknemer?

Daarbij, omdat er nu misstanden in de zorg zijn (ik neem aan dat jij op de managerscultuur doelt) is het toch zaak om die misstanden op te lossen? Niet door zomaar te snijden, want dan zal dat in de huidige structuur zeker nog minder patientenzorg betekenen, die managers kunnen namelijk wel (erg) goed voor zichzelf zorgen en een psychiatrisch patient, kind of gehandicapte kan dat per definitie niet.
Maar door het systeem te veranderen. Misschien dat er dan best wat geld overblijft.

Maar de inzet is wel heel anders.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:44

ik ben slachtoffer van deze organisaties, anders kan ik het niet noemen en van mij mogen ze ze afschaffen, ik schrijf ook niet voor niks raad van kinderbeschadiging

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:45

randalinpony schreef:
Maar als je in een positie zit om misstanden vast te stellen, weet je misschien ook aan cijfers te komen om een bewering te onderbouwen.
Ben jij trouwens als client met deze instellingen in aanraking geweest of als werknemer?

Daarbij, omdat er nu misstanden in de zorg zijn (ik neem aan dat jij op de managerscultuur doelt) is het toch zaak om die misstanden op te lossen? Niet door zomaar te snijden, want dan zal dat in de huidige structuur zeker nog minder patientenzorg betekenen, die managers kunnen namelijk wel (erg) goed voor zichzelf zorgen en een psychiatrisch patient, kind of gehandicapte kan dat per definitie niet.
Maar door het systeem te veranderen. Misschien dat er dan best wat geld overblijft.

Maar de inzet is wel heel anders.

Zowel als client als werknemer kun je de misstanden niet veranderen, dat zal toch echt van bovenaf moeten gaan.

Verafjord

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:46

ik weet niet wat jij bedoelt met van bovenaf, hoe "hoog" jij bedoelt, maar die gasten in die dikke leren bureaustoelen vinden het allemaal wel prima zo hoor

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:47

Dat stel ik ook niet Adriana. Maar als iemand iets in een discussie inbrengt dat gebaseerd is op eigen ervaring, dan ben ik benieuwd naar het soort ervaring. :)

En verafjord gaf aan dat er best in de zorg mocht worden gesneden omdat deze in haar ogen niet deugde.
Ja, dan moeten er idd politieke keuzes gemaakt worden en dat kan een individu niet.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:49

randalinpony schreef:
Dat stel ik ook niet Adriana. Maar als iemand iets in een discussie inbrengt dat gebaseerd is op eigen ervaring, dan ben ik benieuwd naar het soort ervaring. :)

ik denk dat dat uit mijn opmerkingen wel op te merken is en ik hoop dat je er ook begrip voor kan hebben dat ik niet mijn hele hebben en houden op het internet gooi.
Maar geloof me na 14 jaar knokken tegen deze organisaties heb je het wel gehad met ze :Z

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:50

randalinpony schreef:

Ik heb zelf ervaring met de GGZ en heb een Bachelor in Social Works en ook ik kan meepraten over de misstanden... vanuit de politiek zullen veranderingen moeten komen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:57

Maar dat is toch precies wat ik al stelde Adriana?
Citaat:
Maar door het systeem te veranderen.

Begrijp me niet verkeerd Verafjord, ik weet dat er grove fouten gemaakt worden bij jeugdzorg, Ondercover Nederland (meen ik, kan soortgelijk programma zijn geweest) belichtte laatst nog een zeer schrijnend geval.
Ik respecteer dat je dit niet op een forum wilt zetten, zou ik ook niet doen. Maar daardoor is je bewering dat het geld de verkeerde kant op stroomt wel onstaafbaar.

Ik ken (jeugd)zorg vanuit een andere hoek, enkele mensen die ik ken zitten in verschillende vormen van welzijn, ook jeugdhulpverlening. Dus ik hoor ook over problemen op de werkvloer, gedonder in organisaties, fusies, faillisementen die dan weer met extra overheidssteun worden afgeblazen enz.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:01

randalinpony schreef:
Maar dat is toch precies wat ik al stelde Adriana?
Citaat:
Maar door het systeem te veranderen.

Begrijp me niet verkeerd Verafjord, ik weet dat er grove fouten gemaakt worden bij jeugdzorg, Ondercover Nederland (meen ik, kan soortgelijk programma zijn geweest) belichtte laatst nog een zeer schrijnend geval.
Ik respecteer dat je dit niet op een forum wilt zetten, zou ik ook niet doen. Maar daardoor is je bewering dat het geld de verkeerde kant op stroomt wel onstaafbaar.

Ik ken (jeugd)zorg vanuit een andere hoek, enkele mensen die ik ken zitten in verschillende vormen van welzijn, ook jeugdhulpverlening. Dus ik hoor ook over problemen op de werkvloer, gedonder in organisaties, fusies, faillisementen die dan weer met extra overheidssteun worden afgeblazen enz.

grove fouten? breek me de bek niet open, ik voel dat ik van binnen weer begin te koken over hetgeen mij is aangedaan.
Dus tja van mij mogen ze die geldverslindende, niet functionerende organisaties gewoon afschaffen hoor, scheelt een hoop leed in Nederland

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:03

Verafjord schreef:
eigen ervaring misschien? dus bron ben ik zelf, ik ga hier niet verder op in, omdat ik dan meer over mezelf moet vertellen en dat is iets wat ik niet op het internet wil hebben, zeker niet in een topic als dit.
Als mij dat kwalijk genomen wordt dan is dat jammer, maar ik ga niet mijn hele hebben en houden op het internet gooien

Zullen we het dan bij feiten houden en niet bij speculaties?
Je persoonlijke ervaringen met hulpverlening horen niet in dit topic thuis dus die hoef je van mij ook niet te delen.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:04

Heino schreef:
Verafjord schreef:

Je persoonlijke ervaringen met hulpverlening horen niet in dit topic thuis dus die hoef je van mij ook niet te delen.

vraag me dan ook niet naar een bron

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:05

Heino schreef:
Verafjord schreef:
wat mij enorm irriteert is dat er elke keer weer op PVV-ers ingehakt wordt m.b.t. moslim/marokkanen etc. PVV heeft een veel uitgebreider programma, maar er is niemand die daar maar 1 woord over zegt.

Oh jawel hoor, bij deze: hoe sta jij tegenover het verminderen van (financiële) aandacht voor de geestelijke gezondheidszorg?

Precies Randalinpony, maar dan vind ik idd dat het systeem wel anders kan en op een andere manier gekeken kan worden naar het financiële plaatje.

Heino juist de persoonlijke ervaringen maken het probleem zichtbaar.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:07

Verafjord schreef:
Heino schreef:

Bovendien hoort het wel in dit topic, want het is een van de onderdelen waar de PVV, onterecht, op aangevallen wordt. Juist door mensen die van de materie helemaal niks weten.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:11

Verafjord schreef:

grove fouten? breek me de bek niet open, ik voel dat ik van binnen weer begin te koken over hetgeen mij is aangedaan.
Dus tja van mij mogen ze die geldverslindende, niet functionerende organisaties gewoon afschaffen hoor, scheelt een hoop leed in Nederland[/quote]

Vergeet niet dat er ook een hele groep kinderen is waarvoor de jeugdhulpverlening de enige kans is die ze hebben, want er zijn nou eenmaal ook situaties waar ouders en voogden echt hulp nodig hebben of onbekwaam of zelfs kwaadwillend zijn, en dat er ook kundige en vaardige mensen bij die instellingen werken.
Maar ik zou de laatste zijn om te zeggen dat er geen dingen misgaan en als jij daarvan een slachtoffer bent, dan kan ik heel goed begrijpen dat je daar heftig van wordt.

@Adriana: systemen kunnen haast altijd beter, maar je kan iets zoals jeugdhulpverlening nooit helemaal ideaal maken, domweg omdat het om zulke ingewikkelde materie gaat waarbij de ervaring en de achtergrond van de hulpverlener altijd zijn oordeel zullen beinvloeden, hoe je dat systeem ook inricht.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:13

Verafjord schreef:

Ik vraag wél naar een bron, omdat jij beweringen doet die nogal gewaagd zijn. Het interesseert me helemaal niks wat jij wel en niet aan ervaring met de GGZ hebt, het interesseert mij wél waarom jij beweert dat al het geld naar de hoge heren met grote salarissen gaat. En waar je dat op baseert. Aan speculaties hebben we helemaal niets in dit topic en in de politiek in het algemeen.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:16

ik wilde een reactie op je plaatsen randalinpony, maar dat kan ik niet zonder dat het te dichtbij komt, sorry :o

@Heino: laten we nou niet met molentjes gaan lopen ajb, je weet best waar ik op doel

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:19

Moet iedereen die wel baat heeft (gehad) bij de psychiatrie en/ of jeugdzorg dan maar gestraft worden omdat er een aantal mensen zijn die negatieve ervaringen met ze hebben? Moeten we een ziekenhuis maar afschaffen omdat iemand niet is genezen maar onverhoopt is overleden?

Ik voor mijzelf zou er een heel stuk slechter voor staan zonder de psychiatrie, en velen die ik ken met mij. De uitwassen halen het nieuws, alles wat er wel goed gaat gaat ongemerkt voorbij.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:21

Verafjord schreef:
@Heino: laten we nou niet met molentjes gaan lopen ajb, je weet best waar ik op doel

Pardon?
Ik weet niet waar je op doelt. Allemaal speculaties (die mogelijk wel waarheid zijn maar da's niet zeker). En ik heb geen zin om over speculaties te discussiëren, houd me liever bij de feiten.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:22

Heino schreef:
Verafjord schreef:

Pardon?
Ik weet niet waar je op doelt. Allemaal speculaties (die mogelijk wel waarheid zijn maar da's niet zeker). En ik heb geen zin om over speculaties te discussiëren, houd me liever bij de feiten.

ik ook

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:25

mick75 schreef:
Moet iedereen die wel baat heeft (gehad) bij de psychiatrie en/ of jeugdzorg dan maar gestraft worden omdat er een aantal mensen zijn die negatieve ervaringen met ze hebben? Moeten we een ziekenhuis maar afschaffen omdat iemand niet is genezen maar onverhoopt is overleden?

Ik voor mijzelf zou er een heel stuk slechter voor staan zonder de psychiatrie, en velen die ik ken met mij. De uitwassen halen het nieuws, alles wat er wel goed gaat gaat ongemerkt voorbij.

Aantal?? Ik ben blij voor jou dat het bij jou wel goed gaat. Tijdens mijn opleiding en daarna ben ik genoeg mensen tegen gekomen voor wie dat niet zo is. De zorg moet op de werkvloer zijn en niet zozeer dat het geld naar alle lagen erboven gaat.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:25

@Verafjord: Doe dat dan ook en vertel me je bron van je beweringen, of houd je mond er gewoon over.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:33

Heino schreef:
@Verafjord: Doe dat dan ook en vertel me je bron van je beweringen, of houd je mond er gewoon over.

Omdat jij dat wilt? Ik geloof haar wel op haar woord en ze is niet de enige die dit soort dingen beweert.
Je zit niet alleen in dit topic, en hebt geen enkel recht om iemand te sommeren z'n mond te houden!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:35

janesmith schreef:
Omdat jij dat wilt? Ik geloof haar wel op haar woord en ze is niet de enige die dit soort dingen beweert.
Je zit niet alleen in dit topic, en hebt geen enkel recht om iemand te sommeren z'n mond te houden!

Maar je hebt altijd het recht om de juistheid van een bewering te willen staven