Verafjord schreef:Begrijp me niet verkeerd Verafjord, ik weet dat er grove fouten gemaakt worden bij jeugdzorg, Ondercover Nederland (meen ik, kan soortgelijk programma zijn geweest) belichtte laatst nog een zeer schrijnend geval.
Ik respecteer dat je dit niet op een forum wilt zetten, zou ik ook niet doen. Maar daardoor is je bewering dat het geld de verkeerde kant op stroomt wel onstaafbaar.
Ik ken (jeugd)zorg vanuit een andere hoek, enkele mensen die ik ken zitten in verschillende vormen van welzijn, ook jeugdhulpverlening. Dus ik hoor ook over problemen op de werkvloer, gedonder in organisaties, fusies, faillisementen die dan weer met extra overheidssteun worden afgeblazen enz.
grove fouten? breek me de bek niet open, ik voel dat ik van binnen weer begin te koken over hetgeen mij is aangedaan.
Dus tja van mij mogen ze die geldverslindende, niet functionerende organisaties gewoon afschaffen hoor, scheelt een hoop leed in Nederland[/quote]
Vergeet niet dat er ook een hele groep kinderen is waarvoor de jeugdhulpverlening de enige kans is die ze hebben, want er zijn nou eenmaal ook situaties waar ouders en voogden echt hulp nodig hebben of onbekwaam of zelfs kwaadwillend zijn, en dat er ook kundige en vaardige mensen bij die instellingen werken.
Maar ik zou de laatste zijn om te zeggen dat er geen dingen misgaan en als jij daarvan een slachtoffer bent, dan kan ik heel goed begrijpen dat je daar heftig van wordt.
@Adriana: systemen kunnen haast altijd beter, maar je kan iets zoals jeugdhulpverlening nooit helemaal ideaal maken, domweg omdat het om zulke ingewikkelde materie gaat waarbij de ervaring en de achtergrond van de hulpverlener altijd zijn oordeel zullen beinvloeden, hoe je dat systeem ook inricht.