zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:13

Als ik het goed begrijp dan is het eigenlijk de schuld van de autochtonen die die arme sloebers steeds discrimineren. We moeten een stelletje racisten zijn, dat kan niet anders.
Blijft wel een vraag open staan die ik ier las. Waarom zijn we selectief racistisch? Waarom hebben die andere buitenlanders geen last van ons racisme?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:14

randalinpony schreef:
Waar geef ik een excuus, waar bagatelliseer ik het probleem? Ik geef helemaal geen indicatie van de grootte van de groep Marokkaanse crimineeltjes.
Ik plaats dingen in een breder kader.

Wat zijn jouw oplossingen, die lees ik nergens. Of denk jij dat moskeeen verbieden de oplossing is?

DE oplossing schuilt hem in de dreiging van eventueel teruggestuurd kunnen worden naar Marokko. Als die wet uitgevoerd zou worden zal het grootste leed als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:17

De relatief kleine groep oproerders van Marokaanse achtergrond komen uit een totaal andere cultuur dan wij! Waardoor zij dingen doen die wij absoluut niet begrijpen en sterk veroordelen. Ik zal wat voorbeelden geven, maar hoop niet dat er direct een stel gaat roepen dat ik discrimineer!!
- In de moslimcultuur wordt erg onbeschoft gedaan tegen vrouwen. Wij zijn veel te onafhankelijk. Was ooit
2 dagen voor m'n werk in het Atlasgebergte (Marokko) en daar werd een feest voor ons gegeven. We
stonden lekker te dansen op de dansvloer, waarop de aanwezige lokalen mannen geld naar ons begonnen
te gooien en ons uitscholden voor prutsmuts! Wat bleek, alleen prutsmutsen mochten dansen zoals wij deden. In
feite hadden we daar rekening mee moeten houden, we waren immers te gast.
Verder zijn er nog steeds Nederlandse toeristen die het presteren in Marokko topless op het strand te
gaan liggen!! Hoe verzin je het?
- In Moslimlanden is heilig respect voor de ouderen, die tot het einde worden verzorgd.Wij stoppen onze
ouderen in tehuizen, en laten we eerlijk zijn, naar velen wordt weinig tot niet om gekeken.
Dat geeft de Marokaanse jongeren natuurlijk geen vrijbrief om zich zo te misdragen, maar begrijp het wel een heel klein beetje.

Verder is onze benadering ook niet altijd even leuk, maw op actie volgt reactie.

janesmith

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:25

Teddy, je haalt precies aan waar hem de kneep zit. Als je ergens komt, pas je je aan. Die Marokkanen komen hier en willen dat wij zich aan hen aanpassen. En wat doet de PVDA en GL? Die zeggen in woord en daad dat dat inderdaad zo is. Wij Nederlanders moeten ons aanpassen aan hen, omdat wij nu eenmaal de verstandigste moeten zijn. Mooi niet! En dat laten we blijken door een stem uit te brengen op een partij die ons het gevoel geeft ook Mooi Niet te zeggen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:30

janesmith schreef:
Teddy, je haalt precies aan waar hem de kneep zit. Als je ergens komt, pas je je aan. Die Marokkanen komen hier en willen dat wij zich aan hen aanpassen. En wat doet de PVDA en GL? Die zeggen in woord en daad dat dat inderdaad zo is. Wij Nederlanders moeten ons aanpassen aan hen, omdat wij nu eenmaal de verstandigste moeten zijn. Mooi niet! En dat laten we blijken door een stem uit te brengen op een partij die ons het gevoel geeft ook Mooi Niet te zeggen.

Het overgrote deel past zich wel aan!
En bij alles wat zich niet aanpast, zijn niet alleen moslims. Ik woon in een gebied met veeeeeeeel Polen. Zijn veel dronken waardoor ze overlast veroorzaken!! Zijn erg agressief en passen zich totaal niet aan! Waarom hoor ik dar niemand over? Omdat de godsdienst hetzelfde is?

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:32

Jane, ik heb het niet alleen over Marokkaanse studenten. Alles wat maar enigszins een Noord-Afrikaans uiterlijk of naam heeft krijgt te maken met die vooroordelen. Zelfs mijn Indische dochter werd eens uitgescholden voor k*marokkaan. Nou, dan ben je blind of zo! :(

En Teddy, agressieve Polen, Tsjechen, maakt me niet uit, die kunnen wat mij betreft ook ophoepelen. Maar het grote verschil is dat zij zich hier vaak niet willen vestigen, want ze willen juist hier naar verhouding veel verdienen, zodat ze in Polen of waar dan ook meer te besteden hebben omdat de kosten van levensonderhoud daar minder zijn.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:33

@Jantergouw:
Ja alleen zijn de probleemjongeren van nu 2e of 3e generatie... Daarbij is jouw oplossing de meest simplistische ooit gehoord.

Volgens mij schieten we verdomd weinig op met schuldigen aanwijzen, we hebben dit probleem laten ontstaan, we moeten het samen oplossen. Dat gedram dat het 'allemaal de schuld van die of die is' is zo weinig productief.

Er zijn allochtone probleemjongeren en er is racisme.

Het is een feit dat bepaalde allochtone bevolkingsgroepen makkelijker assimileren dan andere, afhankelijk van een aantal factoren.

En zouden die andere buitenlanders echt geen last van racisme hebben? Vraagje.

En dat aanpassen? Iedereen in Nederland is vrij te gaan en te staan waar ie wil, en te doen wat hem goeddunkt, zolang dat binnen de Nederlandse wetgeving valt.

Wij hebben vrijheid van godsdienst, dus zolang een moslim zich niet misdraagt doet ie maar wat ie niet laten kan.

Vrouwonvriendelijkheid mag binnen bepaalde grenzen, zo maken Nederlandse mannen ook vaak genoeg lompe opmerkingen over 'feministen' en gebruiken 'feminist' als scheldwoord als een vrouw zich niet houdt aan de normen die ook voor Nederlandse vrouwen nog altijd niet hetzelfde zijn als voor mannen (dat zijn ze trouwens nooit, nergens.)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:33

Teddy321 schreef:
janesmith schreef:

Het overgrote deel past zich wel aan!
En bij alles wat zich niet aanpast, zijn niet alleen moslims. Ik woon in een gebied met veeeeeeeel Polen. Zijn veel dronken waardoor ze overlast veroorzaken!! Zijn erg agressief en passen zich totaal niet aan! Waarom hoor ik dar niemand over? Omdat de godsdienst hetzelfde is?

Nee, omdat ze maar tijdelijk voor overlast zorgen. Al die Polen gaan gewoon weer terug naar huis.
En als ze te lastig zijn worden lastige Polen naar huis gestuurd. Waarom zij wel en Marokkanen niet?
Laatst bijgewerkt door janesmith op 16-07-10 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:34

Nu we toch bezig zijn, de enige groep waar ik ooit autoriteitsproblemen mee had op school waren Somaliërs, en niet Turken of Marokkanen.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:36

Citaat:

Die hebben er ook last van. Racisme komt binnen iedere bevolkingsgroep voor..

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:37

Omdat Marokkanen die overlast veroorzaken meestal Nederlanders zijn?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:39

CtjeLief schreef:
Citaat:

Die hebben er ook last van. Racisme komt binnen iedere bevolkingsgroep voor..

Wij Nederlanders hebben daar ook last van, als je het zo beschouwt. Zelfs in eigen land. Alleen is er niet één groep, buiten die Marokkanen, die gaat rellen en de maatschappij ontwrichten. Er is niet één groep die dagelijks in het nieuws komen met wat ze allemaal uitvreten.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:40

Dus pak die raddraaiers aan en laat de rest met rust.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:41

janesmith schreef:

En daarmee haal jij aan, dat je dus wel alleen maar PVV stemt vanwege de islamitisering!!
Iets wat je tot nu aan toe steeds hebt ontkend.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:42

randalinpony schreef:
Omdat Marokkanen die overlast veroorzaken meestal Nederlanders zijn?

Die vanwege hun dubbele paspoort zo naar Marokko gestuurd kunnen worden. Geen enkel probleem. Hoeft alleen de wet iets voor aangescherpt te worden. En daar zijn nou precies de PVV en VVD samen voor nodig. Reken maar dat ze inbinden als er hele groepen op de boot gezet worden. Dat gaat een zalvende werking hebben waar geen knuffelen of theedrinken tegenop kan.

randalinpony schreef:

Dat is toch ook de bedoeling!

Cin_penotti

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:44

Zet je de lijstjes ook ff hier die de allochtonen uitvreten? Kijk je wel is opsporing verzocht??

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:44

Teddy321 schreef:
janesmith schreef:

En daarmee haal jij aan, dat je dus wel alleen maar PVV stemt vanwege de islamitisering!!
Iets wat je tot nu aan toe steeds hebt ontkend.

Ben bang dat je in de war bent met iemand anders, want ik heb juist steeds gezegd dat dat voor mij DE hoofdreden is om PVV te stemmen.
Lees mijn posts maar even na, dan zul je het zien.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:46

Ik heb een paar jaar uitzettingsvluchten gedaan voor m'n baas. Hele ladingen werden uitgezet naar Cassablanca!! Zeker rond het einde van het jaar. Alles werd op kosten van de Nederlandse belastingbetaler naar Marokko gevlogen! Eind januari waren ze allemaal weer terug volgens de KMAR. Erger nog, tijdens het instappen van de terugvlucht zeiden de KMAR heren al: die hebben we vorige week gebracht en die 3 weken geleden, enz, enz.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:48

Ja ook Nederlanders hebben (soms, niet vaak) last van racisme.. ik zeg toch ook: binnen iedere bevolking komt racisme voor :)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:48

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:49

janesmith schreef:
Die vanwege hun dubbele paspoort zo naar Marokko gestuurd kunnen worden. Geen enkel probleem. Hoeft alleen de wet iets voor aangescherpt te worden. En daar zijn nou precies de PVV en VVD samen voor nodig. Reken maar dat ze inbinden als er hele groepen op de boot gezet worden. Dat gaat een zalvende werking hebben waar geen knuffelen of theedrinken tegenop kan.

Alle Marokkanen hebben een dubbel paspoort. Marokaanse identiteit kan je niet opgeven. We zetten ze dus allemaal op de boot.

janesmith schreef:
randalinpony schreef:

Dat is toch ook de bedoeling!

De bedoeling? Ik ben geen raddraaier, maar ben wel onderdeel van de aanpak, en zou me heel erg opgejaagd voelen, als de PVV zijn beleid gaat uitvoeren. Ik ben allochtoon, en dus een nachtmerrie, aldus Wilders. Ik mag mijn boek niet meer lezen. Ik draag danwel geen hoofddoek, hoewel ik dat graag wil, maar die 1000 euro tax kan ik niet betalen, met mijn studenten budget.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:51

Teddy321 schreef:
Ik heb een paar jaar uitzettingsvluchten gedaan voor m'n baas. Hele ladingen werden uitgezet naar Cassablanca!! Zeker rond het einde van het jaar. Alles werd op kosten van de Nederlandse belastingbetaler naar Marokko gevlogen! Eind januari waren ze allemaal weer terug volgens de KMAR. Erger nog, tijdens het instappen van de terugvlucht zeiden de KMAR heren al: die hebben we vorige week gebracht en die 3 weken geleden, enz, enz.

Maakt niks uit. Al moeten we een luchtbrug maken, we blijven ze terugsturen. Er is net weer een groter vliegtuig op de markt. :-)

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:55

janesmith schreef:
Cin_penotti schreef:
Zet je de lijstjes ook ff hier die de allochtonen uitvreten? Kijk je wel is opsporing verzocht??

Precies.
Hier de lijst met meest gezochte criminelen in Nederland
Tel de nationaliteiten maar, kun je lachen. Of eigenlijk huilen.

Ik zie de nationaliteiten er niet bijstaan. Ook niet of deze mensen wel of niet moslim zijn.
Wel dat het alleen maar mannen zijn. Kortom: verregaande maatregelen zijn nodig om al het criminele manvolk eens flink aan te pakken :+

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:56

Daphna schreef:
Alle Marokkanen hebben een dubbel paspoort. Marokaanse identiteit kan je niet opgeven. We zetten ze dus allemaal op de boot.
Nee, alleen de lastige. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden voor iemand het wil horen?

randalinpony schreef:
De bedoeling? Ik ben geen raddraaier, maar ben wel onderdeel van de aanpak, en zou me heel erg opgejaagd voelen, als de PVV zijn beleid gaat uitvoeren. Ik ben allochtoon, en dus een nachtmerrie, aldus Wilders. Ik mag mijn boek niet meer lezen. Ik draag danwel geen hoofddoek, hoewel ik dat graag wil, maar die 1000 euro tax kan ik niet betalen, met mijn studenten budget.

Als jij geen problemen veroorzaakt, dan hoef je je daar geen zorgen over te maken. Ik stem PVV, maar als er daadwerkelijk hoofddoekjes-belasting of een koranverbod zou komen, zou ik naast je lopen in de protestmars. Want dat zijn belachelijke voorstellen. Die er ook nooit door komen. Maar lastige straatterroristen terugsturen, dat is een stuk makkelijker want zowel VVD als PVV willen dat.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:57

CtjeLief schreef:
Ja ook Nederlanders hebben (soms, niet vaak) last van racisme.. ik zeg toch ook: binnen iedere bevolking komt racisme voor :)

Wij hebben vooral te maken met omgekeerde discriminatie.