wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:29

Mja, best asociaal dat het je weinig boeit dat degene waar je je stem aan gegeven hebt iemand's levensboek wilt verbieden. Ik vind het raar dat je een partijprogramma niet geheel leest voor je er je stem op uitbrengt.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:31

christel1857 schreef:
PattyOosten schreef:
Het staat in zijn verkiezingsprogramma, wat je toch zou moeten lezen voordat je op hem stemt, maar vooruit, ik quote nog even:

•Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes

Maar daar heb jij dus op gestemd. Hoe voelt dat nou??

Ach nu ik er toch al op gestemd heb, dan kan ik het er net zo goed mee eens zijn. Dus ja, weg met de koran ;) 't laat me eerlijk gezegd koud. Mening over mij is toch al gevormd omdat ik zo'n achterlijke ben geweest om op de PVV te stemmen, want dat is toch wel de algemene strekking. Iedereen die PVV stemt is radicaal, racistisch, fascistisch, laagopgeleid, dom, niet-sociaal en weet ik veel wat nog meer. Dat is wel wat er tussen de regels door wordt gesuggereerd. Poeh... ik zou me bijna schamen voor het misbruik maken van mijn eigen vrijheid door op een slechte partij te stemmen. BIJNA ja, bijna...

ps. Een verbod op de koran betekent nog niet meteen dat het lezen van de koran strafbaar is. Ik weet dat dit een slap excuus is, maar het is wel de waarheid. Het een betekent niet meteen het ander. Alsof er mensen straks de gevangenis ingaan voor het lezen van de koran.

Ik vind het niet extreem slim om op een partij te stemmen zonder dat je weet waar die partij precies voor staat. Jij valt Heino aan dat Geert dat nooit gezegd heeft, heeft ie wel en dan zou je ook gewoon kunnen zeggen dat je een fout gemaakt hebt, en niet Heino aanvallen. En iedereen mag stemmen op de partij die hij wil, maar het zou zo fijn zijn als dat weloverwogen besluiten waren.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:31

PattyOosten schreef:
christel1857 schreef:
Pardon? Dat slaat echt helemaal NERGENS op. Ten eerste staat er nergens in het verkiezingsprogramma dat iemand de koran niet mag lezen, ten tweede: als dat zo zou zijn dan zou ik niet op de PVV stemmen. Wat een bullsh*t heino!

Het staat in zijn verkiezingsprogramma, wat je toch zou moeten lezen voordat je op hem stemt, maar vooruit, ik quote nog even:

•Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes

Maar daar heb jij dus op gestemd. Hoe voelt dat nou??

Dat staat er in. Maar wat is het punt?
Het wordt niet ingevoerd daar durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
PVV is niet de enige partij en zal juist met zijn partij meer opkomen voor mensen die er ook in zekere zin met hem eens zijn.
Dat kan je rasistisch zien maar ook als iets met een kern van waarheid. Blijkbaar voelen mensen zich niet helemaal meer veilig in NL door de opkomende criminaliteit. Ik voel me niet echt safe meer als ik in me uppie door de stad loop. Maar nee dat mag niet gezegd worden dan discrimineer je.
Zie het slechte niet zozeer in de Koran en zo'n verbod zal zoiezo niet helpen. En er ook niet komen gezien de PVV niet de enige partij is en zou het ook nooit zijn en gezien er naar mijn weten geen enkel andere partij voor een verbod is op de Koran wordt dat een heel lastig punt. Dus waarom je drukmaken om 1 of 2 punten waar je niet achter staat?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:32

Citaat:
Pardon? Dat slaat echt helemaal NERGENS op. Ten eerste staat er nergens in het verkiezingsprogramma dat iemand de koran niet mag lezen, ten tweede: als dat zo zou zijn dan zou ik niet op de PVV stemmen. Wat een bullsh*t heino!

Het zou je toch meer sieren om gewoon je fout toe te geven, en niet terug te krabbelen met 'het interesseert me niets' want uit bovenstaande quote blijkt anders!
Geeft verder niet, maar nogmaals, een fout ook kunnen toegeven daar waar nodig is, kan de mens soms sieren... Want fouten maken is menselijk..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:34

Monica_1987 schreef:
Maar nee dat mag niet gezegd worden dan discrimineer je.

Oh?

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:34

Das waar Ctjelief, maar andersom krijg ik ook niet altijd antwoord op mijn gegeven antwoord. Snappen wij het nog :P

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:35

Heino schreef:
Monica_1987 schreef:
Maar nee dat mag niet gezegd worden dan discrimineer je.

Oh?

Niet dan?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:39

Monica_1987 schreef:
Niet dan?

Nee hoor, volgens mij mag je van iedereen hier zeggen dat je je onveilig voelt op straat. Je gevoelens uiten is wat anders dan discriminatie hè. Ik voel me zelf best veilig in mijn "marokkanen wijkje", ook 's avonds/'s nachts, maar ik kan me voorstellen dat anderen dat anders ervaren. Ik heb er wel problemen mee als mensen zeggen dat het merendeel van Marokkanen meisjes aanrandt, of dat er een immigratiestop voor enkel Marokkanen moet komen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:41

Monica_1987 schreef:
PVV is niet de enige partij en zal juist met zijn partij meer opkomen voor mensen die er ook in zekere zin met hem eens zijn.
Dat kan je rasistisch zien maar ook als iets met een kern van waarheid. Blijkbaar voelen mensen zich niet helemaal meer veilig in NL door de opkomende criminaliteit. Ik voel me niet echt safe meer als ik in me uppie door de stad loop. Maar nee dat mag niet gezegd worden dan discrimineer je.
Zie het slechte niet zozeer in de Koran en zo'n verbod zal zoiezo niet helpen. En er ook niet komen gezien de PVV niet de enige partij is en zou het ook nooit zijn en gezien er naar mijn weten geen enkel andere partij voor een verbod is op de Koran wordt dat een heel lastig punt. Dus waarom je drukmaken om 1 of 2 punten waar je niet achter staat?

En als de PVDA nou zou schrijven dat alle mensen met blauwe ogen in een belastingtarief van 75% zouden vallen. Dan komt dat er ook niet door, maar daar stem je dan niet op. Want dan ben je bang dat het er door komt. Het programma van een partij is hun visie op hoe de komende tijd geregeerd moet gaan worden. En natuurlijk zitten we hier altijd met een coalitie, dus sneuvelt er bij alle partijen van alles uit het programma. Maar de PVV schrijft het, dus denkt het. En dat doen de mensen die op die partij stemmen ook. En ik weet niet hoe jij het ziet, maar de Koran verbieden is gewoon heel erg fout, in alle opzichten.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:42

Ik vindt het zeer, zeer kinderachtig dat men (vanuit de andere grote partijen) zo moeilijk doet over een coalitie met de PVV. Ik dacht dat dit een democratie was?? De PVV is de derde grootste partij op dit moment, dat moet toch wat zeggen?

Daarnaast geloof ik niet dat elke PVV stemmer als een kip zonder kop op Geert's "anti islam" beleid is af gekomen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:43

Je stemt toch niet op een partij die punten heeft die je niet wilt maar die zo onzinnig zijn dat die er door anderen toch niet komen.
Dat vind ik nogal een omweg, waarom dan niet een van die anderen zonder die onzinnige punten????

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:47

sarabande schreef:
Je stemt toch niet op een partij die punten heeft die je niet wilt maar die zo onzinnig zijn dat die er door anderen toch niet komen.
Dat vind ik nogal een omweg, waarom dan niet een van die anderen zonder die onzinnige punten????

Dat is inderdaad zoooo`n zwaktebod... Wees dan ook gewoon eerlijk in je motivatie :)

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:49

PattyOosten schreef:
Ik vind het niet extreem slim om op een partij te stemmen zonder dat je weet waar die partij precies voor staat. Jij valt Heino aan dat Geert dat nooit gezegd heeft, heeft ie wel en dan zou je ook gewoon kunnen zeggen dat je een fout gemaakt hebt, en niet Heino aanvallen. En iedereen mag stemmen op de partij die hij wil, maar het zou zo fijn zijn als dat weloverwogen besluiten waren.

Ik heb er overheen gelezen, wil niet zeggen dat ik het niet gelezen heb. Ga me absoluut niet, in geen geval verontschuldigen voor mijn uitspraken of keuze. Het interesseer me ook niet wat jij gestemd hebt.
Ik voel me ook niet verplicht om aan iemand te gaan bewijzen of ik het verkiezingsprogramma wel of niet gelezen heb. Ik zeg dat ik het wel gelezen heb, en dat heeft iedereen maar voor waarheid aan te nemen. Tenzij je de hele tijd op mijn schouder hebt meegekeken of ik het wel of niet gelezen heb. Doe ff normaal zeg, ik heb gewoon over iets heen gelezen en kan me daarom ook niet voorstellen dat het er in staat. Het staat er blijkbaar wel in. Jammer dan. Er staat ook iets in over het opheffen van de vissersquota, ben ik het ook niet mee eens. Maar ik heb wel een goed gevoel bij de rest van het programma en daarom heb ik PVV gestemd.

Jullie zeggen dat de koran net zo'n religieus boek is als ieder ander religieus boek, maar hoeveel mensen hebben de koran nou daadwerkelijk gelezen? Hoe weten jullie nou dat de mening van Geert Wilders over de koran op niks is gebaseerd?
Hij loopt wel met een kogelvrij vest rond de hele dag, dat hoeft niemand anders in de politiek te doen. Waarom? omdat moslims er een handje van hebben om alles met geweld op te lossen. Wil niet zeggen dat ik vind dat alle moslims geweldadig zijn.
PVV heeft nooit tot geweld opgeroepen, moslimextremisten wel. . Wezenlijk verschil.
Ik zie geert nog niet een imam die hem met de dood bedreigd neerschieten. Andersom zie ik het nog wel gebeuren dat geert de 50 niet haalt omdat een of andere moslimextremist zich bedreigd voelt.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:50

christel1857 schreef:
Ach nu ik er toch al op gestemd heb, dan kan ik het er net zo goed mee eens zijn. Dus ja, weg met de koran ;) 't laat me eerlijk gezegd koud. Mening over mij is toch al gevormd omdat ik zo'n achterlijke ben geweest om op de PVV te stemmen, want dat is toch wel de algemene strekking.

Nee hoor, ik vind dat jij je erg goed kan uiten als je je ergens in hebt verdiept! Bijvoorbeeld in het halal topic vind ik je erg sterk overkomen. Iedereen ziet wel eens wat over het hoofd. Jammer dat het je koud laat, maar ik vind je zeker geen achterlijke!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:50

Heino schreef:
Monica_1987 schreef:
Niet dan?

Nee hoor, volgens mij mag je van iedereen hier zeggen dat je je onveilig voelt op straat. Je gevoelens uiten is wat anders dan discriminatie hè. Ik voel me zelf best veilig in mijn "marokkanen wijkje", ook 's avonds/'s nachts, maar ik kan me voorstellen dat anderen dat anders ervaren. Ik heb er wel problemen mee als mensen zeggen dat het merendeel van Marokkanen meisjes aanrandt, of dat er een immigratiestop voor enkel Marokkanen moet komen.

Nou dan ben jij heel anders dan ruim 75% van de mensen die mij al voor racist hebben uitgemaakt als ik zeg dat ik me onveilig voel als er een stel marrokaanse jongeren in de stad rond hangen ben ik een racist.

Citaat:
En als de PVDA nou zou schrijven dat alle mensen met blauwe ogen in een belastingtarief van 75% zouden vallen. Dan komt dat er ook niet door, maar daar stem je dan niet op. Want dan ben je bang dat het er door komt. Het programma van een partij is hun visie op hoe de komende tijd geregeerd moet gaan worden. En natuurlijk zitten we hier altijd met een coalitie, dus sneuvelt er bij alle partijen van alles uit het programma. Maar de PVV schrijft het, dus denkt het. En dat doen de mensen die op die partij stemmen ook. En ik weet niet hoe jij het ziet, maar de Koran verbieden is gewoon heel erg fout, in alle opzichten.
Monica_1987 schreef:

Als ik met een ruime hoeveelheid op andere punten met hun eens ben waarom niet? Omdat ik toevallig blauwe ogen zou hebben?
De PVV is de enige waarop ik op veel punten overeen kom. Op enkele na. En ja vooral over de Koran, Boerka weer niet die mogen ze van mij wel verbieden in openbaren ruimte's. En nog een aantal maar zo goed als de rest sta ik achter ze. En dan zou ik omdat er zeg maar op een paar punten verschil op een geheel andere partij moeten stemmen waarmee ik het op nog minder punten eens ben?

Ik ben zo realistisch genoeg om in te zien dat een verbod op de Koran niet gaat komen waarom zou ik dan vrezen voor het feit dat het er gaat komen?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:53

christel1857 schreef:
PattyOosten schreef:

Ik heb er overheen gelezen, wil niet zeggen dat ik het niet gelezen heb. Ga me absoluut niet, in geen geval verontschuldigen voor mijn uitspraken of keuze. Het interesseer me ook niet wat jij gestemd hebt.
Ik voel me ook niet verplicht om aan iemand te gaan bewijzen of ik het verkiezingsprogramma wel of niet gelezen heb. Ik zeg dat ik het wel gelezen heb, en dat heeft iedereen maar voor waarheid aan te nemen. Tenzij je de hele tijd op mijn schouder hebt meegekeken of ik het wel of niet gelezen heb. Doe ff normaal zeg, ik heb gewoon over iets heen gelezen en kan me daarom ook niet voorstellen dat het er in staat. Het staat er blijkbaar wel in. Jammer dan. Er staat ook iets in over het opheffen van de vissersquota, ben ik het ook niet mee eens. Maar ik heb wel een goed gevoel bij de rest van het programma en daarom heb ik PVV gestemd.

Jullie zeggen dat de koran net zo'n religieus boek is als ieder ander religieus boek, maar hoeveel mensen hebben de koran nou daadwerkelijk gelezen? Hoe weten jullie nou dat de mening van Geert Wilders over de koran op niks is gebaseerd?
Hij loopt wel met een kogelvrij vest rond de hele dag, dat hoeft niemand anders in de politiek te doen. Waarom? omdat moslims er een handje van hebben om alles met geweld op te lossen. Wil niet zeggen dat ik vind dat alle moslims geweldadig zijn.
PVV heeft nooit tot geweld opgeroepen, moslimextremisten wel. . Wezenlijk verschil.
Ik zie geert nog niet een imam die hem met de dood bedreigd neerschieten. Andersom zie ik het nog wel gebeuren dat geert de 50 niet haalt omdat een of andere moslimextremist zich bedreigd voelt.

Je hoeft je niet te excuseren voor je uitgebrachtte stem hoor. Maar het is zo jammer dat die stem niet weloverwogen was. Want je leest over een punt heen. En je schreef zelf eerder dat je nooit PVV zou hebben gestemd als je dat had geweten.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:53

Uums schreef:
sarabande schreef:

Dat is inderdaad zoooo`n zwaktebod... Wees dan ook gewoon eerlijk in je motivatie :)

Ja het Koran verbod is ook echt het enige wat in het verkiezingprogramma staat.
Erg makkelijk hé?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:55

Monica_1987 schreef:
Ik ben zo realistisch genoeg om in te zien dat een verbod op de Koran niet gaat komen waarom zou ik dan vrezen voor het feit dat het er gaat komen?

Tot een half uur geleden wist je niet eens dat de PVV dat in haar programma had opgenomen ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:56

PattyOosten schreef:
Monica_1987 schreef:

Tot een half uur geleden wist je niet eens dat de PVV dat in haar programma had opgenomen ;)

Beter lezen want dat was ik niet hé!

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:56

christel1857 schreef:

Meld zich!! Gelezen, ben nog steeds bezig, zal ik de rest van mijn leven blijven. De mening van Geert is niet op nikt gebaseerd, er staan inderdaad gewelddadige passages in, maar dit is oorlogsrecht en strafrecht. Het wetboek van strafrecht beschrijft bijvoorbeeld ook de meest afgrijselijke zaken. Moslims roepen niet op tot geweld, extremisten wel!! Je hebt inderdaad moslim extremisten, maar ook joodse extremisten, christelijke extremisten, rechts extremisten, links extremisten, voetbal extremisten, en zo kunnen we nog wel even door gaan. Extremisten en geweld gaan vaker samen.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:57

En het was je niet opgevallen dat het programma van minimaal één andere partij beter bij je zou passen wanneer je 'PVV light' (PVV = minus de mensonterende 'kopv...', ach ik ga het niet eens overnemen) als voorkeur had? :D

Zoals je zegt: TE makkelijk :j :+

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:57

Monica_1987 schreef:
Beter lezen want dat was ik niet hé!

Sorry, dat was jij niet, dat was Christel. Laat al he? :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:58

Monica_1987 schreef:
Nou dan ben jij heel anders dan ruim 75% van de mensen die mij al voor racist hebben uitgemaakt als ik zeg dat ik me onveilig voel als er een stel marrokaanse jongeren in de stad rond hangen ben ik een racist.

Mwoah volgens mij valt dat op Bokt wel mee. Ja, er komen af en toe niet zo snuggere mensen (vaak jonge kinderen) tussendoor fietsen die zodra je Marokkaan zegt al met discriminatie aankomen. Maar de mensen die serieus meedoen aan dit topic en niet een enkele oneliner geplaatst hebben zullen dat niet beweren denk ik :)

Ik begrijp je onveilige gevoelens, maar denk dat ze in 99% van de gevallen niet nodig zijn.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:01

PattyOosten schreef:
Je hoeft je niet te excuseren voor je uitgebrachtte stem hoor. Maar het is zo jammer dat die stem niet weloverwogen was. Want je leest over een punt heen. En je schreef zelf eerder dat je nooit PVV zou hebben gestemd als je dat had geweten.

Ik excuseer me totaal niet. Begrijp me niet verkeerd hoor, maar wie ben jij om te bepalen of mijn keuze weloverwogen is of niet? Vind dat je nogal uit te hoogte aan het reageren bent. Ik heb daar overheen gelezen, tis 1 regel in het islambestrijdings hoofdstuk van het verkiezingsprogramma. Ik kan het nog sterker vertellen, ik heb álle programma's gelezen. Van de belangrijkste partijen dan voor mij: VVD, CDA, PvdA, SP, partij van de dieren, D66 en groenlinks.

Maargoed ik vind het een belachelijk voorstel van dhr Wilders om de koran te verbieden. Vind het wel jammer dat het dan door jou door mijn strot geduwd moet worden dat ik ofwel niet kan lezen, ofwel niet een weloverwogen keuze heb gemaakt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 01:02

Heino schreef:
Monica_1987 schreef:

Mwoah volgens mij valt dat op Bokt wel mee. Ja, er komen af en toe niet zo snuggere mensen (vaak jonge kinderen) tussendoor fietsen die zodra je Marokkaan zegt al met discriminatie aankomen. Maar de mensen die serieus meedoen aan dit topic en niet een enkele oneliner geplaatst hebben zullen dat niet beweren denk ik :)

Ik begrijp je onveilige gevoelens, maar denk dat ze in 99% van de gevallen niet nodig zijn.

Misschien niet maar laten we wel wezen die gevoelens zijn echt niet uit de lucht komen vallen.
School heeft daar grotendeels aan meegewerkt. Maar goed ga ik hier maar verder niet uit de doeken doen.