Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snoevie schreef:nou het is geen westerse uiting,en nederland is nu eenmaal een westers land.
Snoevie schreef:ik durf dat wel,het is MIJN mening.
Citaat:Wat bepaalt of iets onderdeel is van de Nederlandse cultuur?
Shadow0 schreef:Snoevie schreef:nou het is geen westerse uiting,en nederland is nu eenmaal een westers land.
Vind ik ook goed - en ik snap niet hoe jullie met zulke overtuiging kunnen zeggen wat daar wel en niet bij hoort en gaat horen. Als je terugkijkt is de cultuur steeds zo ENORM omgeslagen, dat ik daar niet zulke stellige voorspellingen over zou durven doen.
KiWiKo schreef:cultuur veranderd inderdaad, alleen wel altijd in zn voorruitniet naar 3 eeuwen terug
Citaat:in de westerse cultuur is de hoofdbedekking al een ruime eeuw niet meer van toepassing.......
Citaat:Wij westerlingen vinden het niet meer zo belangrijk om weet ik veel wat voor een statement te maken door iets traditioneels aan te trekken
Kanelly schreef:Of dat er geroepen wordt 'Geen djelabba's meer op straat!'
CtjeLief schreef:Ik stoor me een beetje aan de uitspraak 'wij Westerlingen'.. want de moslims waar wij het over hebben behoren daar toch net zo goed toe? (wederom die veranderende cultuur..)
stitchlover schreef:als onderdrukking van vrouwen en ik vind het ook geen verrijking voor een vrouw.
Ik heb geen moeite met mensen die hun eigen geloof uitoefenen in hun eigen huis, maar in het openbaar horen ze zich aan te passen aan de cultuur waar ze te gast zijn.
* Voordat je dit Quote: Dit is mijn eigen mening, Ik vind het geen probleem als je een andere mening hebt en respecteer dit ook. Respecteer dus ook mijn mening en reageer niet aanvallend. *
KiWiKo schreef:jameyskatje schreef:maar als je iets accepteerd betekent het niet direct dat je het zelf ook moet gaan dragen.
ik ken zat westerse niet-moslim vrouwen die absoluut geen probleem met hoofdbedekking hebben.
ik zie het ook niet als terug gaan in de tijd, of ontgroeid zijn. en het heeft in mijn ogen ook niets met 'voor gevochten' te maken.
cultuur is dynamisch, in nederland is plaats voor iedereen. als je iemand accpeteerd of respecteerd hoef je diegene nog niet te volgen. een cultuur kan dus makkelijk een kledingstuk accepteren zonder dat zelf direct te dragen. ik accepteerd ook dat er mensen zijn die hun haren zwart verven, maar dat betekent niet dat ik het mooi vind, het mijn keuze zal zijn, het zelf ook zou doen
zeg dus nooit nooit zeg ik altijd maar.
maar de hoofddoek is toch geaccepteerd????? het zal alleen nooit onderdeel worden van onze cultuurmaar geaccepteerd is het absoluut in onze samenleving.......
Shadow0 schreef:Snoevie schreef:maar onderdeel van de Nederlandse cultuur is het niet en zal het ook waarschijnlijk nooit meer worden,dat denk ik ook.
Wat bepaalt of iets onderdeel is van de Nederlandse cultuur?
KiWiKo schreef:tja.......... zeggen
Alet74 schreef:Op een van de scholen in het werkgebied van mijn bieb dragen alle vrouwen (leraressen en kinderen) ook allen een rok of jurk. Zij maken zo ook een statement. Of moet ik dat als onderdrukking zien?
Ik heb het al vaker gezegd, iedereen mag wat mij betreft zelf weten of en wat hij op zijn/haar hoofd zet vanuit religieuze achtergrond. Ik heb daar wel respect voor.
Ik sluit me bij Shadow aan, ik zou mezelf ook niet willen scharen onder 'wij westerlingen'. Ik denk wel voor mezelf(en zie graag dat iedereen het met me eens is
)