[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:33

Windhond: Dan hoef je toch niet te reageren met zoiets als ''het gevaar kwam bij Pim ook van links''? :?
Dat voegt niets toe aan wat je nu net schrijft.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:35

windhond schreef:
Ik vind het onbegrijpelijk dat een (politieke) moord begrijpelijk wordt gevonden. Mag ik?

Dát vind ik ook onbegrijpelijk!
Niemand maar dan ook niemand verdient het om vermoord te worden.
Maar ik begrijp wél wat ze ermee wil zeggen.Laten we dat maar gewoon vergeten dat stukje over moord.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:38

windhond schreef:
Ik vind het onbegrijpelijk dat een moord begrijpelijk wordt gevonden. Mag ik?

Ik begrijp niet dat Geert zijn onzin zo nodig in Engeland moest gaan verkondigen. Wanneer hij een beetje op de hoogte zou zijn moest hij weten dat de moslim terroristen, die hier nauwelijks zijn maar daar met veel meer en goed georganiseerd, een grote bedreiging voor hem vormen. En daar helpen geen bewakers tegen als die echt iets willen.

Ook de manier waarop hij weer opruiende anti Islam taal uitslaat over zijn nieuwe Fitna, klinkt alsof hij echt levensmoe is.

Ik vind het verbazingwekkend dat hij er nog is eigenlijk en vraag me echt af wanneer de maat vol is en men zijn beledigingen niet meer pikt.
Ik vind ook dat tot op dit moment die hele bevolkingsgroep een bewonderenswaardige houding heeft.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:43

gohya schreef:
"Toekie"
Jawel, maar ik heb het dan weer over het plan om criminele allochtonen met dubbel paspoort het land uit te gooien.

Geloof me nou die plannen kunnen nooit uitgevoerd worden.
PVV bepaald niet alles alleen,de andere moeten ook akkoord gaan.Veel plannen komen er niet door,als de goede er maar door komen,die ik eerder al noemde.[oudere zorg,dieren,enz].

Gohya, eerlijk gezegd begrijp ik steeds minder van je.
Je bent het eens met veel punten van Wilders maar nu zeg je ineens over de punten waar ik bijvoorbeeld erg over val, dat hem dat toch niet gaat lukken. Terwijl juist dát de punten zijn waar Wilders groot mee is geworden en nog steeds groeit. Het gaat er toch vooral ook omdat hij het wél zo wil, en dat hij het daarom overal verkondigt. Dat kun je als pvv aanhanger toch niet simpel wegwuiven met ''aah hij fokt de boel maar wat op en dat lukt 'm toch niet?''

Dierenwelzijn, ouderenzorg, etc. heeft bijvoorbeeld SP hoog op het programma staan. Wilders heeft het 'niet-westerse allochtonen beleid' hoog staan, daar liggen zijn prioriteiten. Dat is toch overduidelijk? Ik bedoel, als je een film als Fitna maakt en het in tijden van crisis gaat hebben over een hoofddoekjesverbod??

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:44

sarabande schreef:
windhond schreef:
Ik vind het onbegrijpelijk dat een moord begrijpelijk wordt gevonden. Mag ik?

Ik begrijp niet dat Geert zijn onzin zo nodig in Engeland moest gaan verkondigen. Wanneer hij een beetje op de hoogte zou zijn moest hij weten dat de moslim terroristen, die hier nauwelijks zijn maar daar met veel meer en goed georganiseerd, een grote bedreiging voor hem vormen. En daar helpen geen bewakers tegen als die echt iets willen.

Ook de manier waarop hij weer opruiende anti Islam taal uitslaat over zijn nieuwe Fitna, klinkt alsof hij echt levensmoe is.

Ik vind het verbazingwekkend dat hij er nog is eigenlijk en vraag me echt af wanneer de maat vol is en men zijn beledigingen niet meer pikt.
Ik vind ook dat tot op dit moment die hele bevolkingsgroep een bewonderenswaardige houding heeft.

En dat laatste kan je ook omdraaien. Wanneer zijn de autochtonen het zat. Ik denk dat als Wilders wat overkomt en dit door een allochtoon gedaan wordt er rellen uit gaan breken.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:46

En dat komt imo dan omdat Wilders haat zaait en er voor zorgt dat deze bevolkingsgroepen tegen elkaar uitgespeeld worden. Want bij die rellen wordt dan vergeten dat altijd nog het overgrote deel heel fatsoenlijk is.

windhond

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:50

Wanneer ik rustig mijn hond aan het uitlaten ben en er komt een Marokkaan op een scooter aan die me voor alles met kanker uitscheldt dan is het niet Wilders die haat zaait maar die Marokkan zelf. En geloof me het is me al een paar x overkomen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:55

windhond schreef:
Wanneer ik rustig mijn hond aan het uitlaten ben en er komt een Marokkaan op een scooter aan die me voor alles met kanker uitscheldt dan is het niet Wilders die haat zaait maar die Marokkan zelf. En geloof me het is me al een paar x overkomen.

Het is toch maar moeilijk te begrijpen voor jou dat de straat iets anders is dan de staat.

Wilders gedraagt zich in een positie waarin men behoort te regeren, alsof hij in een achterbuurt op straat staat. Dat jong op die scooter is fout, maar het feit dat Wilders zich verlaagt tot op dat niveau is weerzinwekkend en het is ongelooflijk dat mensen dat toejuichen en denken dat hij daarmee iets oplost.
In tegendeel dus.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:56

Sorry ik moet nu echt een beetje zuchten...

Die ene Marokkaan vertegenwoordigt zichzelf en eventueel al het tuig. Of denk jij na zo'n vervelende ervaring dat alle Marokkanen slecht zijn?

Wilders zorgt er publiekelijk voor dat er een compleet negatief beeld ontstaat van álle Marokkanen (en andere niet-westerlingen).

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:58

Toekie schreef:
gohya schreef:
"Toekie"
Jawel, maar ik heb het dan weer over het plan om criminele allochtonen met dubbel paspoort het land uit te gooien.

Geloof me nou die plannen kunnen nooit uitgevoerd worden.
PVV bepaald niet alles alleen,de andere moeten ook akkoord gaan.Veel plannen komen er niet door,als de goede er maar door komen,die ik eerder al noemde.[oudere zorg,dieren,enz].

Gohya, eerlijk gezegd begrijp ik steeds minder van je.
Je bent het eens met veel punten van Wilders maar nu zeg je ineens over de punten waar ik bijvoorbeeld erg over val, dat hem dat toch niet gaat lukken. Terwijl juist dát de punten zijn waar Wilders groot mee is geworden en nog steeds groeit. Het gaat er toch vooral ook omdat hij het wél zo wil, en dat hij het daarom overal verkondigt. Dat kun je als pvv aanhanger toch niet simpel wegwuiven met ''aah hij fokt de boel maar wat op en dat lukt 'm toch niet?''

Dierenwelzijn, ouderenzorg, etc. heeft bijvoorbeeld SP hoog op het programma staan. Wilders heeft het 'niet-westerse allochtonen beleid' hoog staan, daar liggen zijn prioriteiten. Dat is toch overduidelijk? Ik bedoel, als je een film als Fitna maakt en het in tijden van crisis gaat hebben over een hoofddoekjesverbod??

Dat bedoel ik nou met slim zijn,zo trekt hij vele kiezers naar zich toe.Veel mensen willen dit wél horen.
De SP heeft idd. ook hele goede punten,maar ik geloof niet in ze.
Omdat ze voorheen ook de goede punten belofte's niet konden waar maken.
Ik zeg ook niet dat de PVV het wél waar kan maken,maar wie weet?miss kunnen hun het wel.
Dan heb ik het over de goede punten die ik noemde he.
Daarom maak ik me er niet druk over en zie wilders niet als gevaar.Wie dat wel ziet begrijpt zijn plan niet helemaal denk ik.PVV roept punten op die heel veel mensen willen horen,vandaar ook zoveel meer kiezers op hem.Ze zien het anders dan ik denk ik,maar daar komen ze zelf wel achter.
Andere partijen hebben ook goede punten maar de PVV nét iets meer voor mij.
En de "film" Fitna?das geen film,dat is een docu voor mij,absoluut geen film.
Toen die uit moest komen was nederland ook in rep en roer en bang.
En wat gebeurde er?helemaal nix,dat is afgelopen met een sisser.
Vele zijn te snel bang voor iets wat er helemaal niet hoeft te komen,echt niet.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:01

Ja en nu moet ik zuchten. Ik geef maar een voorbeeld. Het is een beeld dat veel mensen in de randstad hebben.

Sarabande ik denk dat jij of je onderschrift eens weg moet halen of er eens goed over na moet denken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:06

gohya schreef:
Dat bedoel ik nou met slim zijn,zo trekt hij vele kiezers naar zich toe.Veel mensen willen dit wél horen.
Ik zeg ook niet dat de PVV het wél waar kan maken,maar wie weet?miss kunnen hun het wel.
Dan heb ik het over de goede punten die ik noemde he.
Daarom maak ik me er niet druk over en zie wilders niet als gevaar.Wie dat wel ziet begrijpt zijn plan niet helemaal denk ik.PVV roept punten op die heel veel mensen willen horen,vandaar ook zoveel meer kiezers op hem.Ze zien het anders dan ik denk ik,maar daar komen ze zelf wel achter.
Andere partijen hebben ook goede punten maar de PVV nét iets meer voor mij.

De SP heeft heel veel geld gestopt in tv spots waarin ze de zorg aan de kaak stellen en werkt in de kamer bij voortduring aan dat onderwerp. Hoe weet jij dat ze niets voor elkaar gekregen hebben???

Wilders maakt met geld uit Israël en Amerika alleen maar filmpjes voor zichzelf en hij maakt daar mensen bang mee omdat hij tot op het laatste de boel opnaait over die filmpjes.
Wist jij van te voren dat Fitna waar hij maanden mee dreigde en Nederland internationaal in een heel moeilijke positie bracht, flut was.
Het is wel tekenend voor hem, heel veel poeha en uiteindelijk niks. Dat gaat ook na de verkiezingen gebeuren, hij blijft met zijn stel volgelingen die stuk voor stuk niets in te brengen hebben, er alleen maar goed in lijken te zijn mensen persoonlijk te treffen, nog een aantal jaren in de kamer zitten mopperen op de Islam, en de rest van de politiek en gaat helemaal niets bereiken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:08

windhond schreef:
Ja en nu moet ik zuchten. Ik geef maar een voorbeeld. Het is een beeld dat veel mensen in de randstad hebben.

Sarabande ik denk dat jij of je onderschrift eens weg moet halen of er eens goed over na moet denken.

Ja dat hoor ik vaak van mensen die het niet met me eens zijn. Zodra ik geen tegenargumenten meer kan bedenken denk ik niet meer.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:08

gohya schreef:

Ik kan nu even niet geloven wat ik hier lees. :oo Ik wist dit al wel maar dat een pvv aanhanger zoiets schrijft?
In jouw ogen doet hij al die anti Moslim uitspraken puur en alleen om stemmen te trekken? En dat zeg jij als pvv aanhanger?
Zoals ik eerder zei: Gevaarlijk politiek. Haat zaaien om zoveel mogelijk kamerzetels te krijgen.

gohya schreef:

SP heeft nog nooit geregeerd en SP heeft in de oppositie wel degelijk partijpunten kunnen waarmaken. Zie http://www.sp.nl/overzicht/successen/

gohya schreef:

Film, docu; maakt niet uit. Als je als partijleider zoiets maakt is het overduidelijk waar je prioriteiten liggen. Iig niet zozeer bij de zorg en dierenwelzijn.

gohya schreef:

Hetzelfde geldt dus voor de angst voor de Islam. :)

windhond

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:11

Er zijn nu eenmaal mensen die je mening niet delen maar dat schijnt je nogal te frustreren geloof ik.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:12

Heb je het nou tegen mij? :')
Waarom kom je nou niet met een tegenargument ipv mij persoonlijk verwijten dat ik gefrusteerd ben? :)

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:17

Nee had het tegen Sarabande.

Had ff moeten quoten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:17

gohya schreef:

_O- Dat was meer de media die het vuur aan het opstoken was. Vrijwel niemand in Nederland maalde erom, maar de media bleef er maar aandacht aan besteden, netzoals het bij elkaar en uit elkaar gaan van de toppers en het liedje dat naar het songfestival gaat. Haast niemand geeft er een zier om, maar het is wel continue voorpaginanieuws en waarom mag Joost weten :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:19

windhond schreef:
Er zijn nu eenmaal mensen die je mening niet delen maar dat schijnt je nogal te frustreren geloof ik.

Nee hoor dat frustreert niet, ik zou me zeer ongelukkig voelen als ik jouw mening had. Overigens is het een hele zwakke manier van discussiëren om iemand persoonlijk buiten het onderwerp aan te vallen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:21

gohya schreef:

Ik kan nu even niet geloven wat ik hier lees. Ik wist dit al wel maar dat een pvv aanhanger zoiets schrijft?
In jouw ogen doet hij al die anti Moslim uitspraken puur en alleen om stemmen te trekken? En dat zeg jij als pvv aanhanger?
Zoals ik eerder zei: Gevaarlijk politiek. Haat zaaien om zoveel mogelijk kamerzetels te krijgen.

Waarom zou ik dat als PVV aanhanger niet mogen zeggen?
Elke partij heeft zijn goede en slechte kanten en ik zeg gewoon eerlijk hoe het is.Moet je als aanhanger alleen maar altijd met alles eens zijn?Nee ik zeg gewoon wat ik ervan vind,ook al komt dat negatief over voor mijn partij.Ik vertel gewoon de waarheid,ook al is die soms niet leuk om te horen.
Ik ben suporter van feynoord,maar dat wil niet zeggen dat ze altijd de beste zijn en dat ze nooit gemeen voetballen?
Ook over feyenoord zeg ik wel eens negatieve dingen,zolang ze maar de waarheid zijn.Dat zou iedereen moeten doen,dan zou er ook meer vrede zijn denk ik.

"Sammie" dat was niet alleen de media,dat waren ook veel burgers en ook de politiek,vooral Balkenende.
Hoorde het toch zeker zelf om me heen van de mensen op straat.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:23

Sammie schreef:
gohya schreef:

_O- Dat was meer de media die het vuur aan het opstoken was. Vrijwel niemand in Nederland maalde erom, maar de media bleef er maar aandacht aan besteden, netzoals het bij elkaar en uit elkaar gaan van de toppers en het liedje dat naar het songfestival gaat. Haast niemand geeft er een zier om, maar het is wel continue voorpaginanieuws en waarom mag Joost weten :+

Dat is niet helemaal waar. Er werd op de Nederlandse regering druk uitgeoefend vanuit het buitenland om het maaksel van Wilders bij voorbaat te verbieden gezien alle provocerende dingen die hij, volgens zijn zeggen, er in had opgenomen.
Uiteindelijk koos hij, laf als hij is, eieren voor zijn geld en haalde alles waar hij juridisch op te pakken was eruit. Maar toen had hij de boel al een paar maanden flink opgenaaid

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:23

Laatst bijgewerkt door Toekie op 11-03-10 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:24

Gohya: Ik vind je post er niet duidelijker op worden zolang er niet duidelijk gequote wordt..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:25

Toekie schreef:
OMG, mensen echt even kijken dit. Ik kreeg het net van een vriend doorgestuurd.

Dit is zó genant, verschrikkelijk. ;( http://nos.nl/video/143144-de-mos-pvv-s ... nt-gl.html

Dit soort debatten krijgen we dus als PVV aan de macht komt.

Ik had het gezien, en het ook al besproken. Dat is de enige manier waarop de PVV hun totale gebrek aan enige inzet camoufleren, anderen te kakken zetten.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:26

Ik vind het om te janken. En dan echt van verdriet.