13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

panny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:11

nickyu schreef:
Teddy321 schreef:
Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n hoge pet op van Jeugdzorg en de Kinder bescherming.
Er zijn in het verleden zoveel dingen fout gegaan. Kinderen die hadden moeten worden beschermd na vele ongelukken, wonden en blauwe plekken ( neem dat kindje in Alphen) of kinderen die onder de kinderbescherming kwamen terwijl er niets aan de hand was in het gezin......foutje...

meer meer dan eens ..
maar ja rioepen tegen de muur

Weet je wat (een deel van) het probleem is. Als je te laat ingrijpt wordt je als verantwoordelijke bij jeugdzorg persoonlijk aangeklaagd en kun je gewoon uit je beroep gezet worden en zelfs in de gevangenis terecht komen. Gezinnen die zich in dit soort situaties bevinden zijn over het algemeen vrij goed in het liegen en bedriegen van mensen bij jeugdzorg en dus is het lastig om precies te weten wanneer je in moet grijpen. Zolang je het risico loopt zelf in de gevangenis te komen.. zullen mensen eerder te vroeg ingrijpen dan te laat.
Natuurlijk is het belangrijk dat er een soort regel is, zodat er zo min mogelijk te laat ingegrepen wordt. Mijn begeleider op school werd bijna aangeklaagd omdat een cliente van haar zelfmoord had gepleegd. Ze werd eerst verantwoordelijk gehouden voor de dood van haar cliente... ze had deze cliente welgeteld 1 keer gesproken.

Ik weet ook wel dat niet alles bij jeugdzorg goed gaat, maar het is wel héél makkelijk om over jeugdzorg te zeuren, zonder zelf die beslissingen te moeten nemen.

Wat betreft Laura: natuurlijk mag ze de wereld niet om gaan varen. Degene die toestemming geeft is gewoon de pineut als haar iets overkomt. Ik denk dat ze dus gewoon zal moeten wachten tot ze 18 is en ze voor de wet volwassen is. Verder vind ik dat de vader haar had moeten remmen in haar ideeen, in ieder geval toen duidelijk werd dat het zo'n gedoe werd. Volgens de opa en oma wordt Laura dan kapot gemaakt door Jeugdzorg, maar in mijn ogen zijn het haar ouders die haar hadden moeten beschermen. Die hadden de plannen moeten staken toen al het gedoe ontstond, ipv eigenwijs door te drammen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:19

Ambitie is leuk en aardig, maar als je in je uppie de wereld over wil heb je imo meer nodig dan dat. Als dit haar allergrootste droom is dan wil ze het over een paar jaar ook nog wel. Het is gewoon zo dat pubers niet zo denken en doen als volwassenen, dit kán niet, je bent zo enorm onder invloed van hormonen en je bent jezelf nog aan het ontwikkelen. Plus het 'weglopen', als de ouders hier niks mee te maken hebben dan toont het helemaal een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel aan.

Als ze niet tegen was gehouden door de instanties en er zou wel wat gebeuren dan gaat dit meisje de boeken in als een van de fouten van Jeugdzorg (á la "waar waren ze om haar tegen te houden?!", het is ook nooit goed.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:22

:[/quote]
En daar vind ik een nog grotere kronkel.. Welk weldenkend, normaal denkend mens laat zijn eigen 14 jarige kind nou haar eigen leven op het spel zetten om in zo'n boek vermeld te worden?

Dan spoor je in mijn ogen niet hoor!! :n Het kind moet een pak op haar broek hebben, maar de ouders net zo goed, wat een geschifte lui zeg!! :oo

Dat jong hoort op school, niet op zee! :([/quote]

Helemaal mee eens.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:31

panny schreef:
Gezinnen die zich in dit soort situaties bevinden zijn over het algemeen vrij goed in het liegen en bedriegen van mensen bij jeugdzorg en dus is het lastig om precies te weten wanneer je in moet grijpen.

Dit precies bedoel ik met "het is mensenwerk en werk met mensen"

Geloof trouwens dat je als gezinsvoogd nu niet meer zonder meer aansprakelijk gesteld kan worden voor de daden van degenen die je vertegenwoordigd. En gelukkig maar!

Nicky, waar heb jij gelezen dat ze mag zodra ze meer solo-uren gemaakt heeft??

MissAnnemijn

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:21

Dit zou mijn kind toch niet moeten zijn hoor :( Dan had ze een jaar thuis mogen zitten en die zeilboot stond allang op MP :P

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:32

Nickyu, jij denkt blijkbaar dat scholing de enige reden was, maar je gaat totaal voorbij aan de andere overwegingen zoals veiligheid. Een reis rond de wereld in je eentje is niet bepaald een simpel zeiltochtje te noemen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:40

horseyfries schreef:
Nickyu, jij denkt blijkbaar dat scholing de enige reden was, maar je gaat totaal voorbij aan de andere overwegingen zoals veiligheid. Een reis rond de wereld in je eentje is niet bepaald een simpel zeiltochtje te noemen.

8-) nee ik ben een der weinigen die beseft en weet (en iedereen kan dat weten als je even de media goed in de gaten houd , want mennnn wat word er veel geschreven .. kan me haar gevoel ook echt wel voorstellen als je ziet welke berichten er waar allemaal wel niet vandaan komen
iig niet bij laura of haar familie van daan
ja een klein percentage .. maar het meeste echt niet )
dat scholing juist niet een der redenen was / is

maar de meeste mensen gooien het uit angst ? iedere keer weer over de scholing boeg

scholing is een non issue

Heino .. als je alles even leest ,zoekt met google , kom je zelf ook tot die conclusie
word / werd letterlijk vermeld
weet 100% zeker dat het ergens openbaar is gemaakt
anders had ik het niet genoemd :o

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 23:55

Scholing is een non issue? Dat vind ik toch wel dermate belangrijk voor iemand van die leeftijd.. Al haar vriendjes en vriendinnetjes zijn namelijk wel leerplichtig en zij dan ineens niet meer? Nouja volgens jou volgt ze wel school maar als je in je eentje op een boot zit lijkt het me niet dat je op hetzelfde niveau scholing krijgt als je leeftijdsgenootjes. Kijk veiligheid en die onzin interesseren mij niet zo, als ze zelf zo graag wil me haar eigenwijze gedrag dan gaat ze maar en zinkt ze maar lekker daar midden op de oceaan. Eigen schuld. Maar ik vind niet dat je haar wel kan laten gaan en andere kinderen niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 00:05

De truc van de advocaat van Laura om de rechters de wraken heeft alleen maar tijdsverspilling opgeleverd.

Morgenochtend gaat de rechtzaak weer verder. Men verwacht dat de vader de ouderlijke macht ontzegt zal worden, voor zover hij al enige ouderlijke macht of visie uitvoerde.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 00:07

De situatie wordt steeds triester. Kunnen ze haar niet bij haar moeder laten wonen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 00:12

paars schreef:
De situatie wordt steeds triester. Kunnen ze haar niet bij haar moeder laten wonen?

Relatie met moeder is niet optimaal. O.a. omdat moeder niet wil dat ze alleen de wereld rond gaat.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 00:51

Wat een intreurig verhaal. Ik denk dat Laura en haar ouders in een nachtmerrie leven...Dat kind is 14, die overziet echt niet de gevolgen van haar weglopen en wat OTS inhoudt, gok ik :)
Ik denk dat Laura heel eenzaam is...

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 01:55

nickyu schreef:
nee mijn pet van de jeugdzorg is klein

Schouderklopje verdiend.

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 02:04

Heb toevallig net een stukje op haar site gelezen http://www.lauradekker.nl/ Hierop staat een pdf documentje wat je kunt downloaden waar ze allemaal vragen beantwoord.

Moet zeggen dat als ik dit zo lees dat ik het een heel zelfstandig meisje vind. Maar als ouder had ik haar nooit toegelaten alleen over de wereld te reizen. Ook vind ik het niet slim van d'r dat ze alleen naar Sint Maarten is gegaan.

http://www.lauradekker.nl/lauradekker/d ... ebsite.pdf

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 09:27

Ik kan ook schrijven dat ik een heel zelfstandig, verantwoordelijk meisje ben. Maar meestal zijn het je acties die daar meer over vertellen, en de actie "St. Maarten" zegt dan iets anders...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 10:08

sarabande schreef:
paars schreef:

Relatie met moeder is niet optimaal. O.a. omdat moeder niet wil dat ze alleen de wereld rond gaat.

Nee, moeder zal aangemerkt worden met "zeikerd" omdat Laura met haar 14 jaar van haar moeder niet de wereld over mag zeilen.. Wat een rotmoeder zeg!! }>

Kom op zeg.. Die lui sporen niet.. En nou heeft het kind geen vertrouwen meer in volwassenen? Nee, ze is gewoon pissig dat ze haar zin niet krijgt. Dit is in mijn ogen niks meer of minder dan een dreinende, drammende puber.. :x

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 10:11

van de mensen die hier nu zo hard klagen over de ouders bv
hebben die ooit de site van laura gelezen ?

hebben die (ook)ooit de sites van de andere tieners gelezen ?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 10:21

Ja, toevallig net.. Doet mij niet van gedachte veranderen dat een 14 jarige niet alleen de wereld over hoort te zeilen :)

En haar moeder stelt vraagtekens of het allemal wel veilig is lees ik net. Ik moet dus even mijn woorden van eerder veranderen in dat alleen de vader een pak op zijn broek moet hebben ipv beide ouders ;)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 10:29

zowel vader als moeder waren eerst tegen
zowel vader als moeder zijn nu niet meer tegen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 10:31

Die lui sporen gewoon niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 10:33

Jonge mensen van 14 worden hier wel erg onderschat, niet alle 14 jarigen spelen met poppen.

Het enige waar ik het mee eens ben, is het slaapgedrag, ik vraag mij af of ze het voldoende kan manipuleren om steeds na die 20 minuten wakker te worden om haar boot in de gaten te houden.

Maar toen ik nog een puppie was kon ik ook makkelijk een nacht overslaan, dat zag je niet eens aan mij. MOet ik nu midden in de nacht opblijven, dat wordt ik gewoon beroerd, dat kan ik niet en ben ik 2 dagen ziek er van :D :D :D en ouderen hebben toch minder slaap nodig???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 10:34

Al die ouders van de 15 en 16 jarigen die haar voor zijn gegaan, die die kinderen hebben leren zeilen om het alleen aan te kunnen, sporen vast ook niet.... die kinderen zitten nu in inrichtingen omdat ze helemaal geplift zijn :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 10:43

nickyu schreef:
zowel vader als moeder waren eerst tegen
zowel vader als moeder zijn nu niet meer tegen

Moeder is, als ze al in de publiciteit komt, tegen.

Ze heeft letterlijk gezegd: "ik heb liever dat Laura boos op me is dan dat ze dood is"

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 10:45

russel schreef:
Jonge mensen van 14 worden hier wel erg onderschat, niet alle 14 jarigen spelen met poppen.

Het enige waar ik het mee eens ben, is het slaapgedrag, ik vraag mij af of ze het voldoende kan manipuleren om steeds na die 20 minuten wakker te worden om haar boot in de gaten te houden.

Maar toen ik nog een puppie was kon ik ook makkelijk een nacht overslaan, dat zag je niet eens aan mij. MOet ik nu midden in de nacht opblijven, dat wordt ik gewoon beroerd, dat kan ik niet en ben ik 2 dagen ziek er van :D :D :D en ouderen hebben toch minder slaap nodig???

Ik ben 30, maar heb toch echt 8 tot 10 uur per nacht nodig hoor :')

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 10:54

[/quote]

Weet je wat (een deel van) het probleem is. Als je te laat ingrijpt wordt je als verantwoordelijke bij jeugdzorg persoonlijk aangeklaagd en kun je gewoon uit je beroep gezet worden en zelfs in de gevangenis terecht komen. Gezinnen die zich in dit soort situaties bevinden zijn over het algemeen vrij goed in het liegen en bedriegen van mensen bij jeugdzorg en dus is het lastig om precies te weten wanneer je in moet grijpen. Zolang je het risico loopt zelf in de gevangenis te komen.. zullen mensen eerder te vroeg ingrijpen dan te laat.
Natuurlijk is het belangrijk dat er een soort regel is, zodat er zo min mogelijk te laat ingegrepen wordt. Mijn begeleider op school werd bijna aangeklaagd omdat een cliente van haar zelfmoord had gepleegd. Ze werd eerst verantwoordelijk gehouden voor de dood van haar cliente... ze had deze cliente welgeteld 1 keer gesproken.

Ik weet ook wel dat niet alles bij jeugdzorg goed gaat, maar het is wel héél makkelijk om over jeugdzorg te zeuren, zonder zelf die beslissingen te moeten nemen.

Wat betreft Laura: natuurlijk mag ze de wereld niet om gaan varen. Degene die toestemming geeft is gewoon de pineut als haar iets overkomt. Ik denk dat ze dus gewoon zal moeten wachten tot ze 18 is en ze voor de wet volwassen is. Verder vind ik dat de vader haar had moeten remmen in haar ideeen, in ieder geval toen duidelijk werd dat het zo'n gedoe werd. Volgens de opa en oma wordt Laura dan kapot gemaakt door Jeugdzorg, maar in mijn ogen zijn het haar ouders die haar hadden moeten beschermen. Die hadden de plannen moeten staken toen al het gedoe ontstond, ipv eigenwijs door te drammen.[/quote]

Mee eens!