nickyu schreef:Teddy321 schreef:Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n hoge pet op van Jeugdzorg en de Kinder bescherming.
Er zijn in het verleden zoveel dingen fout gegaan. Kinderen die hadden moeten worden beschermd na vele ongelukken, wonden en blauwe plekken ( neem dat kindje in Alphen) of kinderen die onder de kinderbescherming kwamen terwijl er niets aan de hand was in het gezin......foutje...
meer meer dan eens ..
maar ja rioepen tegen de muur
Weet je wat (een deel van) het probleem is. Als je te laat ingrijpt wordt je als verantwoordelijke bij jeugdzorg persoonlijk aangeklaagd en kun je gewoon uit je beroep gezet worden en zelfs in de gevangenis terecht komen. Gezinnen die zich in dit soort situaties bevinden zijn over het algemeen vrij goed in het liegen en bedriegen van mensen bij jeugdzorg en dus is het lastig om precies te weten wanneer je in moet grijpen. Zolang je het risico loopt zelf in de gevangenis te komen.. zullen mensen eerder te vroeg ingrijpen dan te laat.
Natuurlijk is het belangrijk dat er een soort regel is, zodat er zo min mogelijk te laat ingegrepen wordt. Mijn begeleider op school werd bijna aangeklaagd omdat een cliente van haar zelfmoord had gepleegd. Ze werd eerst verantwoordelijk gehouden voor de dood van haar cliente... ze had deze cliente welgeteld 1 keer gesproken.
Ik weet ook wel dat niet alles bij jeugdzorg goed gaat, maar het is wel héél makkelijk om over jeugdzorg te zeuren, zonder zelf die beslissingen te moeten nemen.
Wat betreft Laura: natuurlijk mag ze de wereld niet om gaan varen. Degene die toestemming geeft is gewoon de pineut als haar iets overkomt. Ik denk dat ze dus gewoon zal moeten wachten tot ze 18 is en ze voor de wet volwassen is. Verder vind ik dat de vader haar had moeten remmen in haar ideeen, in ieder geval toen duidelijk werd dat het zo'n gedoe werd. Volgens de opa en oma wordt Laura dan kapot gemaakt door Jeugdzorg, maar in mijn ogen zijn het haar ouders die haar hadden moeten beschermen. Die hadden de plannen moeten staken toen al het gedoe ontstond, ipv eigenwijs door te drammen.