Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Heb je een punt ja, maar ik als ongelovige zou dan weer zeggen:
Hoe kun je met iemand communiceren die ik niet zie, hoor of voel? Maw; hoe communiceer je met iemand die er (in mijn optiek dus) niet is?
Maar goed, we dwalen af van het onderwerp vand it topic.
Rianne_ schreef:God, zeker weten. Ook bij de evolutietheorie zijn er in mijn ogen geen echte bewijzen, als alles evolueerde zouden apen nu toch ook nog mensen worden? Om heel eerlijk te zijn heb ik zonet een stuk gelezen over de evolutietheorie en vind ik het de grootste onzin.
Ik geloof dat God bestaat en dat hij de wereld geschapen heeft, hoe kan anders alles zo mooi zijn? Dat heeft wel iemand moeten doen. Niet alles wat in de bijbel staat moet je letterlijk nemen, zolang je de boodschappen er maar uit pikt.
beantsje schreef:ik durf het bijna niet te zeggen:door te bidden.
Als je je oprecht ervoor open durft te stellen en je probeert het gewoon, dan kom je al een heel eind.
Goof schreef:En wie niet bidt, die hoeft ook niet op Gods hulp te rekenen
Vraag me af wat je hier zou invullen dan.
Goof schreef:Beetje vreemd als iemand zegt wel van je te houden, maar weigert te helpen omdat je niet bidt....
Als je werkelijk een allesomvattende liefde voelt voor iedereen op aard, zou aandacht door middel van bidden alles behalve belangrijk zijn en zou je iedereen die je lief hebt helpen.
anneliesdj schreef:Stel dat wij bevriend zouden zijn en jij zit heftig in de penarie dan kan ik jou wel willen helpen en ik kan het je ook wel vertellen maar als jij het niet vraagt/toegeeft dat je graag geholpen wilt worden dan help ik je ook niet.
faye schreef:Ja hoor, vraag maar aan de gemiddelde christelijke veluwenaar, die zijn zooo tolerant!haha, laat me niet lachen!
Roos_s schreef:Darwin. Daar zijn bewijzen voor, voor God niet.
Daarnaast denk ik als er echt een God zou zijn, had die allang in een aantal zaken ingegrepen. Zou God ernstige ziektes accepteren, oorlogen, onrecht, zinloosgeweld? Als hij daadwerkelijk de hele wereld geschept had, had hij dit soort dingen niet kunnen aanzien en wel ingegrepen.
Daarnaast is het gewoon bekend dat wij vanuit evolutie ontstaan zijn en het lijkt me dan ook zeer onwaarschijnlijk dat we allemaal vanuit adam en eva ontstaan zijn. Hoog gehalte incest ook nog eens.
beantsje schreef:faye schreef:Fijne vriendin ben je dan! Als ik een vriendin kan helpen hoeft ze daar echt niet om te vragen, dat bied je aan!
Kortom: naastenliefde?
Maar wat als die 'vriendin' jou helemaal niet wil kennen? Laat staan met jou praten?