God of Darwin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re: God of Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 12:26

Hoe kan je een relatie hebben met iemand, zonder met hem te communiceren?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 12:31

Heb je een punt ja, maar ik als ongelovige zou dan weer zeggen:
Hoe kun je met iemand communiceren die ik niet zie, hoor of voel? Maw; hoe communiceer je met iemand die er (in mijn optiek dus) niet is?

Maar goed, we dwalen af van het onderwerp vand it topic.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 12:46

Goof schreef:
Heb je een punt ja, maar ik als ongelovige zou dan weer zeggen:
Hoe kun je met iemand communiceren die ik niet zie, hoor of voel? Maw; hoe communiceer je met iemand die er (in mijn optiek dus) niet is?

Maar goed, we dwalen af van het onderwerp vand it topic.

ik durf het bijna niet te zeggen: :o door te bidden.
Als je je oprecht ervoor open durft te stellen en je probeert het gewoon, dan kom je al een heel eind.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:05

Rianne_ schreef:
God, zeker weten. Ook bij de evolutietheorie zijn er in mijn ogen geen echte bewijzen, als alles evolueerde zouden apen nu toch ook nog mensen worden? Om heel eerlijk te zijn heb ik zonet een stuk gelezen over de evolutietheorie en vind ik het de grootste onzin.

Ik geloof dat God bestaat en dat hij de wereld geschapen heeft, hoe kan anders alles zo mooi zijn? Dat heeft wel iemand moeten doen. Niet alles wat in de bijbel staat moet je letterlijk nemen, zolang je de boodschappen er maar uit pikt.

Om alle bewijzen te lezen en achter elkaar te verbinden en er coclussies aan te verbinden moet je biologie studeren. Net zoals je om alles over de Bijbel te weten Theologie moet studeren.

Neem je beide samenvattingen..en anders dan bij de Bijbel moet je daarvoor niet het eeste boek nemen(het boek van Darwin) maar moet je afgaan op de nieuwste inzichten... Biij de bijbel neem je klaarbliijkelijk datgene wat je het betse past.

Maar het verhaal van de Evolutie rammelt steeds minder hoor...steeds meer puzzelstukjes worden gevonden...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:07

beantsje schreef:
ik durf het bijna niet te zeggen: :o door te bidden.
Als je je oprecht ervoor open durft te stellen en je probeert het gewoon, dan kom je al een heel eind.

Waarom durf je dat bijna niet te zeggen...het is toch jou mening...met bidden doe je niemand kwaad...

Ik geloof wel dat bidden goed is voor je zelf..het lijkt mij een vorm van meditatie. En van Mediteren is bewezen dat het goed voor je is.

Overigens hebben ze ook met bidden onderzoek gedaan bij mensen die een zware operatie ondergingen. De patientengroepen waren in 3 groepen verdeeld. Groep 1 werd niet voor gebeden, Groep 2 werd wel voor gebeden maar wisten het niet. Groep 3 werd wel voor gebeden en wisten het wel.

Groep 1 en 2 herstelde even snel. Dat vonden de onderzoekers niet verassend. Maar groep 3 herstelde langzamer. Men denkt dat het kwam omdat deze groep wist dat er voor hen gebeden werd en dat als extra druk voelde.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:28

Goof schreef:
En wie niet bidt, die hoeft ook niet op Gods hulp te rekenen
Vraag me af wat je hier zou invullen dan.

Immers, als je niet bid/vraagt wil je die hulp dan eigelijk wel?

Goof schreef:
Beetje vreemd als iemand zegt wel van je te houden, maar weigert te helpen omdat je niet bidt....

Als je werkelijk een allesomvattende liefde voelt voor iedereen op aard, zou aandacht door middel van bidden alles behalve belangrijk zijn en zou je iedereen die je lief hebt helpen.

Dat is geen weigeren te helpen, God wil het nog steeds, je moet er alleen wel om vragen.

Stel dat wij bevriend zouden zijn en jij zit heftig in de penarie dan kan ik jou wel willen helpen en ik kan het je ook wel vertellen maar als jij het niet vraagt/toegeeft dat je graag geholpen wilt worden dan help ik je ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 08:54

Fijne vriendin ben je dan! Als ik een vriendin kan helpen hoeft ze daar echt niet om te vragen, dat bied je aan!

Kortom: naastenliefde?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 10:20

En als ze weigert, Faye? Noem jij het dan wel naastenliefde om je hulp op te dringen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 10:27

Waarom hebben jullie het allemaal over weigeren en negeren??

Niet bidden betekent niet automatisch weigeren of negeren. Er zijn vast meerdere manieren om liefde te uiten en hulp te vragen.
Ieder op zijn eigen manier toch? En als die manier anders is dan de bidders onder ons gewend zijn wil dat niet meteen zeggen dat het fout is en hoeven niet meteen de woorden "negeren en weigeren" naar voren te komen.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 10:35

Darwin. Daar zijn bewijzen voor, voor God niet.

Daarnaast denk ik als er echt een God zou zijn, had die allang in een aantal zaken ingegrepen. Zou God ernstige ziektes accepteren, oorlogen, onrecht, zinloosgeweld? Als hij daadwerkelijk de hele wereld geschept had, had hij dit soort dingen niet kunnen aanzien en wel ingegrepen.

Daarnaast is het gewoon bekend dat wij vanuit evolutie ontstaan zijn en het lijkt me dan ook zeer onwaarschijnlijk dat we allemaal vanuit adam en eva ontstaan zijn. Hoog gehalte incest ook nog eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 10:41

Blue_Eyes schreef:
En als ze weigert, Faye? Noem jij het dan wel naastenliefde om je hulp op te dringen?

Dat was de stelling niet. Dus ik begrijp niet waarom je dit vraagt eerlijk gezegd.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:14

faye schreef:
Fijne vriendin ben je dan! Als ik een vriendin kan helpen hoeft ze daar echt niet om te vragen, dat bied je aan!

Maar wat als die 'vriendin' jou helemaal niet wil kennen? Laat staan met jou praten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 13:09

anneliesdj schreef:
Stel dat wij bevriend zouden zijn en jij zit heftig in de penarie dan kan ik jou wel willen helpen en ik kan het je ook wel vertellen maar als jij het niet vraagt/toegeeft dat je graag geholpen wilt worden dan help ik je ook niet.

Ik reageerde hierop, dat is voor mij geen vriendschap. En ik vind het geen liefde als een god alleen diegenen zou willen helpen die bidden, we zijn toch allemaal een schepping van hem volgens het geloof. Dat is mijn bezwaar tegen de kerk. Er is totaal geen sprake van naastenliefde of onvoorwaardelijke liefde. Dat blijkt ook duidelijk uit de antwoorden die hier gegeven worden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-03-09 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 13:12

Kan daar ook niks mee; je kunt als mens een keuze maken om in God te geloven. Als je dan niet gelooft is er een hel.. Bull. Wat gebeurt er met de mensen die nooit van God hebben gehoord?...

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 14:04

faye schreef:
Ja hoor, vraag maar aan de gemiddelde christelijke veluwenaar, die zijn zooo tolerant! :) haha, laat me niet lachen!

Goh Faye, ben ik toevallig een christelijke veluwnaar :) . Ik ga naar 2 kerken op de Veluwe en dat zijn allemaal ontzettend aardige
en vriendelijke mensen! Echt niet iedere christen is zoals jij hier suggereert.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:40

Roos_s schreef:
Darwin. Daar zijn bewijzen voor, voor God niet.

Daarnaast denk ik als er echt een God zou zijn, had die allang in een aantal zaken ingegrepen. Zou God ernstige ziektes accepteren, oorlogen, onrecht, zinloosgeweld? Als hij daadwerkelijk de hele wereld geschept had, had hij dit soort dingen niet kunnen aanzien en wel ingegrepen.

Daarnaast is het gewoon bekend dat wij vanuit evolutie ontstaan zijn en het lijkt me dan ook zeer onwaarschijnlijk dat we allemaal vanuit adam en eva ontstaan zijn. Hoog gehalte incest ook nog eens.

Gaan we weer :O
Ja, dat kan hij aanzien. Mensen doen het namelijk zichzelf aan. Zij vernielen de wereld en daarmee indirect zichzelf, zij maken oorlog, zij zijn geweldadig. En waarom? Omdat mensen VRIJE WIL hebben, en god zich daar niet mee gaat bemoeien. Als hij dat zou doen, waren wij allemaal willoze marionetten, en dat wilde hij voorkomen en ik ben er maar wat blij mee! Was jij liever een zombie geweest?

Edit: Laat ik zelf eens gaan lezen :+
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 15-03-09 15:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:41

Waarom bid men tot god als ik vragen mag dan? Als de mens toch zn eigen wil in hand heeft? Dan heeft dat bidden toch ook weinig nut?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:47

Ga eens in gesprek met Christenen, Roos, of lees eens verhalen van mensen.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:48

nou ik ben zelf katholiek en hebt zelfs een oom die priester is, en nog begrijp ik het niet ;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:55

Waarom bid JIJ dan?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:56

dat doe ik niet

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:57

En je geloofd wel?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:00

beantsje schreef:
faye schreef:

Maar wat als die 'vriendin' jou helemaal niet wil kennen? Laat staan met jou praten?

Iemand die mij niet wil kennen is geen vriendin, maar een wildvreemde.....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:01

detour schreef:
Ga eens in gesprek met Christenen, Roos, of lees eens verhalen van mensen.

Dat is niet echt een duidelijk antwoord op de vraag van Roos.
Ik ben wel erg benieuwd naar wie wel een antwoord kan geven op haar vragen.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:02

nee.. al enige tijd niet meer.. Vroeger ging ik heel netjes bijna ieder weekend naar de kerk en was ik zelfs nog vaak misdienaar.

Echter toen ik ouder werd ging ik toch zelf nadenken en ben ik eigenlijk steeds minder gaan geloven. en op moment geloof ik helemaal niet meer
Het is eigenlijk een hoop ritueel wat me wel aanspreekt, maar de gedachte erachter volg ik niet geheel...

Daarnaast zijn er ook een hoop dingen gebeurt waarvan ik dacht, als er een God zou zijn, zou hij dit niet accepteren en laten gebeuren. Het is wel mooi dat sommige mensen er steun bij kunnen zoeken, het zal die mensen ook zeker rust geven, maar bij mij is dit er helemaal niet (meer)