ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sparky10

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 00:29

Citaat:
Kinderbescherming
Ondertussen heeft de Britse politie in samenwerking met sociale werkers van de plaatselijke kinderbescherming een onderzoek geopend om te zien of de tweeling van kate en Gerry McCann geen gevaar loopt en niet geplaatst moet worden. "Gezien de ernst van de beschuldigingen tegen de McCanns hebben we geen andere optie" aldus de politie van Leicestershire.

De dreiging het hoederecht over hun tweeling te verliezen zou trouwens de reden zijn waarom de McCanns zondag terugkeerden naar Engeland. De Portugese wet voorziet immers dat wanneer de ouders beschuldigd worden en in de gevangenis hun proces afwachten hun kinderen meteen voor een minimum van één jaar geplaatst worden in een opvanggezin. (hln)

ben overigens benieuwd wat hier verders nog uit gaat komen ,
en mochten de ouders dus de moord op hun geweten hebben dan lopen deze twee toch ook wle degelijk gevaar lijkt me

ook werd er geschreven dat er veel slaapmiddelen waren aangetroffen in het bloed maar daar heb je toch behoorlijk wat bloed voor nodig lijkt me wil je de hoeveelheid aan kunnen tonen ect .

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 00:32

Ze kunnen alleen afgenomen als ze werkelijk gevaar lopen. Dat moet eerst bewezen. En dat is een uiterste maatregel. Wél is er idd al een instantie ingeschakeld, voor zo ver ik begreep uit het nieuws, maar ik zal maar half te luisteren. Misschien staat er morgen iets over in de krant.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 00:38

Sparky10 schreef:
ook werd er geschreven dat er veel slaapmiddelen waren aangetroffen in het bloed maar daar heb je toch behoorlijk wat bloed voor nodig lijkt me wil je de hoeveelheid aan kunnen tonen ect .

Welk bloed?

Ik vind het wel apart dat er nu allemaal dingen naar buiten komen, erg discreet zijn ze niet, en ik vraag me af waar ze het vandaan halen? Dat forensisch rapport is heus niet gepubliceerd.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 00:47

Ik begin nu ook wel te denken dat de ouders het gedaan hebben. Met name door de afgeluisterde telefoongesprekken. Ook niet erg slim van de ouders om daar geen rekening mee te houden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 00:51

Op zo een dingen worde de meeste gepakt, net zoals die meid waarbij het gelukt was de moord op andere te steken, moest het nou niet zijn dat ze voor de rechtzaak op hun blog schrijven hoe graag ze van bloed houden enzo Tong uitsteken

Super dom, kan je niet voorstellen maar het gebeurd en gelukkig ook

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 01:15

Citaat:
De testresultaten op die haartjes zouden bovendien de hypothese voeden dat de kleine Maddie een overdosis slaapmiddelen heeft gekregen.

goh wist niet dat ze deze info uit haartjes konden halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 07:33

Ik dacht dat bloed na 3 weken niet meer bruikbaar is. Het DNA ook niet meer 100% bruikbaar is. De ketens breken en stukken vervagen. Het zijn artsen, zij weten wel hoe dergelijke dingen bruikbaar zijn.

Dat er een injektienaald is gevonden, zegt niet dat de ouders het hebben gebruikt. Het blijft nog steeds moeilijk om het bewijs sluitend te krijgen, een bekenning is nog steeds noodzakelijk.

Het lichaamsvocht, eventueel met bloedcellen erin, kunnen ook van een dier zijn geweest. Stel er wordt een ree of een ander dier aangereden en in de kofferbak gelegd om wat voor reden dan ook. Er is iig niet vermeld dat het om menselijk lichaamsvocht ging, weet ook niet of dat makkelijk aan te tonen is, zeker of het van een man of een vrouw is. Misschien was dat wel weer een andere moord????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 07:46

Cayenne schreef:
Citaat:
Gerry McCann niet de vader van Madeleine

Gerry McCann is niet de biologische vader van de verdwenen peuter Maddie McCann. Dit is de laatste onthulling in de bizarre zaak rond het spoorloze Engelse meisje.

De krant 24horas meldde dat Kate zwanger is geworden via een IVF-behandeling, maar dat het sperma niet van hartchirurg Gerry komt. Via de kunstmatige bevruchting werd Maddie geboren.

telegraaf.nl

Ik weet niet of dit van belang is, maar toch maar even neergezet Lachen

O wat eng, misschien een bizar idee om zich van het kind te ontdoen? Misschien ook wel omdat het kind een ziekte had, zoals dat bijbelverhaal?

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 07:53

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 01-03-24 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 07:54

Hebben ze waarschijnlijk uit het DNA kunnen halen, van de ouders en waarschijnlijk van de 2ling is DNA bepaald om dan te kunnen bepalen van wie de bloedsporen en lichaamsvochten zijn.

Dan komt ook aan het licht dat de 2ling ander genetisch materiaal hebben, of maddie, want uit haren kunnen ze ook DNA halen.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 07:56

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 01-03-24 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 08:55

Inderdaad.. ik vertrouw het hele zaakje echt niet, er komen steeds meer dingen vrij... Waarvan ik denk, wisten ze dat al niet veel eerder, of sterker gezegd, MOESTEN ze dat niet veel eerder weten!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 09:04

Gerry niet de biologische vader?
Ik ga me een beetje afvragen of hij dat zelf wel wist of misschien er net achtergekomen is.
Gaat in mijn hoofd gelijk weer andere scenario's maken Nagelbijten / Gniffelen

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 09:16

het wordt zowaar een nog vreemdere zaak dan het al was...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 09:36

Ik las ergens terug dat Maddy autistisch was? Ooit aan gedacht dat het gebruik van slaapmiddelen misschien gewoon voorgeschreven was bij haar? Is daar iets over bekend?.
VB: Mijn neefje is nl. meervoudig gehandicapt (autistisch, epileptisch etc.) en die krijgt al sinds lange tijd melatonine. Anders wordt hij snachts altijd (klaar)wakker en gaat dan spoken. Dat is niet goed voor zijn ritme en lokt dus weer epileptische aanvallen uit etc.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:04

Ik denk niet dat melatonine gezien wordt als slaapmiddel. Melatonine is een stof die het lichaam zelf al aan maakt en bij geslikt kan worden bij slecht (door)slapen.

Ik volg dit topic al een hele tijd..
Lusitana super dat je alles zo netjes hier laat weten! Ik hoop dat er snel meer bekend is..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:17

Dat was al de voorspelling, op het moment dat ze tegen de pers zeiden met rust gelaten te willen worden gaat, zeker de Britse pers, graven.
Er zal nog wel meer naar boven komen wel of niet waar.
Iedereen die maar enigzins wat met ze te maken heeft of gehad heeft krijgt geld aangeboden om te praten.
En ze vinden vast wel mensen die Kate niet aardig vinden.

Zouden de filmrechten al verkocht zijn, kunnen ze daar mooi de advocaat van betalen als de geld schenkers het bedrag gaan blokeren.
En zo kunnen we nog wel even door fantaseren met een doorgeslagen pers die letterlijk bloed ruikt Scheve mond.

Ik denk dat ik de berichten uit Portugal maar afwacht die we via Lusitana hier uit de eerste hand krijgen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:55

Sparky10 schreef:
Citaat:
De testresultaten op die haartjes zouden bovendien de hypothese voeden dat de kleine Maddie een overdosis slaapmiddelen heeft gekregen.

goh wist niet dat ze deze info uit haartjes konden halen

Ze kunnen alle dingen die opgeslagen zijn in je lichaam daaruit halen.
Maar dat klopt dus wel, er was helemaal geen sprake van bloed. Ik vind het nog steeds apart dat het halve rapport nu naar buiten komt.
Maar het is dus wel het sluitende bewijs dat ze nodig hadden ivm de injectie naald.

Zelf zie ik het al of niet vaderschap niet als een reden, want de tweeling is dan waarschijnlijk ook zo ontstaan, want onvruchtbaar is onvruchtbaar. Dat veranderd niet plots.
Er zijn miljarden die zo kinderen krijgen en die vermoorden ze niet nadien. Want je doet zoiets omdat je graag kinderen wilt.
Mar goed , je weet maar nooit. Het is wel heel apart dat ik maanden geleden (in Mei) heb gelezen dat vaderschapstest wasgedaan. Ik ga dat toch even terugzoeken.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 12-09-07 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:57

Enigste dat hier werd gezegd is dat ze de geloofwaardigheid bij de engelse pers verliezen, en daar heb ik nog niet veel van gezien

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 11:00

Citaat:
Judge to study Madeleine dossier

Gerry McCann has described events as "an unending nightmare"
A judge is to begin examining police files about the disappearance of four-year-old Madeleine McCann.

He has 10 days to consider the 1,000-page dossier and review evidence involving Madeleine's parents, who were named as suspects last week.

Kate and Gerry McCann deny involvement in their daughter's disappearance.

Portugal's attorney general said the police operation had not ended and indicated bail conditions could be imposed on the suspects.

Search warrants

BBC reporter Caroline Hawley said the options available to the judge included ordering more search warrants and changing the McCanns' "arguido" - official suspect - status.

It had been thought the prosecutor would take longer to study the files, our correspondent said.

On Monday, police gave their files to the Algarve-based prosecutor, Jose Cunha de Magalhaes e Meneses, for him to decide how to proceed with the case.

If they bring charges against Kate and Gerry that will give them a chance to clear their name
Philomena McCann, Madeleine's aunt

But just one day later, he passed them on to the criminal instructional judge.

It is unclear why Mr Cunha de Magalhaes e Meneses acted so swiftly.

Possible reasons are that he is recommending charging Madeleine's parents or, considered more likely, that he is requesting search warrants, more interviews or for stricter bail conditions to be imposed.

Madeleine's aunt, Philomena McCann, said the handing over of the files to the judge "was expected".

"It doesn't change a thing," she said. "We will have to wait and see if they are bringing charges or not.

"If they bring charges against Kate and Gerry that will give them a chance to clear their name."

The Home Secretary, Jacqui Smith, told the BBC she wanted to see an end to the media speculation over the case.

"When the Portuguese have asked for support from British police or expertise we've provided that.

"But what I also think is that actually at the moment there's a lot of unhelpful speculation around the progress being made in this case and I certainly don't want to add to it."

'Full confidence'

Portugal's Attorney General, Fernando Jose Pinto Monteiro, said that the investigation had not ended.

He said that further police action was necessary after which there could be a reassessment of possible bail conditions for the suspects.

He had full confidence in the way the police and prosecutors were handling the McCann investigation, he said.

A district prosecutor - Luis Bilro Verao - has also been appointed to oversee the investigation in addition to the local prosecutor in charge.

The BBC's Richard Bilton said the forensic case centred on the McCanns' hire car, leased more than three weeks after Madeleine was last seen.

The car was searched by sniffer dogs in early August and the McCanns' family said detectives had put it to Mrs McCann that her daughter's blood had been found inside.

But Portuguese police have played down reports that DNA evidence with a 100% match to Madeleine was found in the car.

The McCanns, both 39, returned to their home in Rothley in Leicestershire on Sunday.

No bail conditions have been imposed on the couple, but they can be recalled to Portugal with five days' notice.

Mr McCann described the events of the past week as an "unending nightmare".

In his blog, he said he and his wife had absolute confidence that when all the facts were presented they would be able to show that "we played no part in Madeleine's abduction".

Madeleine, who was three at the time she disappeared, was reported missing from the McCanns' apartment in Praia da Luz, in the Algarve, on 3 May.

www.bbc.co.uk

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 11:04

Moet wel lachen om de zin dat ze dachten dat hij er wel langer over zou doen om het rapport te moeten lezen. Zeker vergetende dat alles wat er in staat door de maanden heen al gemeld is, dus hij was goed op de hoogte op de testresults na.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:00

Citaat:
The car was searched by sniffer dogs in early August and the McCanns' family said detectives had put it to Mrs McCann that her daughter's blood had been found inside.

But Portuguese police have played down reports that DNA evidence with a 100% match to Madeleine was found in the car.

begrijp ik nu dat er toch wel bloed is gevonden ??
en die tante die zegt als er wel een zaak tegen die ouders komt dat is goed laat maar gaan dan kunnen ze hun naam zuiveren ??
hmm heel vreemd allemaal

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:01

Ben net over haarmonsters aan het lezen, ze kunnen echt veel informatie geven Lachen
bv vergiftiging, verdoving enzo

Als de haren lang genoeg zijn kun je zelf tot tweehonderd dagen terug gaan wat er allemaal is ingespoten geweest

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:30

katiavl schreef:
Ben net over haarmonsters aan het lezen, ze kunnen echt veel informatie geven Lachen
bv vergiftiging, verdoving enzo

Als de haren lang genoeg zijn kun je zelf tot tweehonderd dagen terug gaan wat er allemaal is ingespoten geweest

goh, en dan worden er maar zo weinig zaken opgelost slordig Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:30

Ja zeker, ik heb ooit een keer een bizar programma gezien, volgens mij was het Engels of Amerikaans, maar zal wel Amerikaans zijn, die gaan zo ver....

Sollicitanten moesten haren afgeven, daarin werd bepaald of ze geen drugs en alcohol gebruikten. Kennelijk komen die stoffen, alle afvalstoffen in je haar terecht. Dus als je lang haar hebt, heb je een hele historie in je haar. Dus stel je bent 2 jaar geleden gestopt met roken en je hebt een flinke paardenstaart, kunnen ze dat nog in je haar terugvinden....

Maar ook kunnen in de samenstelling van de stoffen in je haar zien of je gezond bent.

Heel apart.
DNA van haren is anders dan DNA uit bloed heb ik begrepen. DNA uit bloed is exacter om tot een verwantschap te komen.