Electra63 schreef:Ik stem altijd PvdA of D66.
In dit geval ga ik PvdA/GL stemmen, omdat ik geen centrum-rechtse regering wil.
Ik hoop op een regering PvdA/D66/CDA en dan (helaas) nog een wat kleinere partij erbij.
Deels ook als aanvulling op m'n vorige bericht (zat niet thuis en op m'n telefoon, vind dat altijd maar irritant typen
), ik heb ook jaren D66 gestemd. Toen ze in ik geloof Rutte III gingen en eerst enkel samen met PvdA wilden maar dat loslieten en met VVD, CDA en CU in een kabinet kwamen, vond ik dat een hele slechte zet. Daar waren ze de vreemde eend in de bijt, met PvdA daarin had het er heel anders uitgezien imo. In 2021 dus niet meer op ze gestemd, en toen ze vervolgens in no time in Rutte IV doken met dezelfde partijen na het toeslagenschandaal ben ik er een beetje op afgeknapt. Kan best weer zijn dat ik in de toekomst D66 stem, maar op dit moment niet. En daar komt dan het feit dat ik liever een coalitie over links dan over rechts zit nog bij. Eenvoudige keus voor mij dus 
prompter schreef:CU dan? Die zijn wat meer medewerkerig dan een SGP
Je gaat er sowieso meer nodig hebben. Als je de gemiddelden van de peilingen van vandaag pakt, zit GL/PVDA + D66 + CDA samen op 66,25 zetels. Daarbij SGP op 3, CU op 2,75 en Volt op 2, dus zelfs met alle drie komen ze nog tekort.
Heb alles toevallig net even in een tabelletje gegoten, dus voor de geïnteresseerden: