Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 16:51

Jessix schreef:
Wat een nare wending krijgt dit topic zeg. Je zou bijna niet meer durven schrijven wat je wil doen om je dieren veilig te houden. Werkt allemaal toch niet… Gaat zelfs ten koste van de dieren van de buren.. blablabla. Wat een negatief gedoe allemaal. Ik heb er weer even helemaal genoeg van.

Ja dat tekens wijzen is negatief.

Hou het bij jezelf. Niet bij de buurman.

Daar word ik steeds kotsmisselijk van. Die doet dit niet die doet dat niet.

Hou daar toch mee op.

Tot nu toe is De oplossing niet gevonden. En ieder doet zijn ding.
Heb het daar druk genoeg mee.. Je eigen ding.

Afbeelding

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 16:53

Popstra schreef:
DuoPenotti schreef:
Dit is toch precies waar die fauna lui op uit zijn.

Daar hebben die diertjes die verscheurd dreigen te worden toch geen boodschap aan?
Constant je kont tegen de crib gooien en excuses hebben van dit kan niet, dat kan niet!? Zeg dan dit wil ik niet en dat wil ik niet!

Die wolven lopen er nu. Dus moet je zorg dragen voor je beestjes dat zij niet de dupe worden.
Dat is je plicht als eigenaar.

Dat kan prima 24 uur opsluiten en geen kieren open deuren of dingen die ondergraven kunnen worden of doorgeknaagd. Missie volbracht. Voor de rest is het hopen dat het goed gaat omdat je ze niet hermetisch op wilt sluiten.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 16:56

knollentuin schreef:
Onali schreef:
Schapen zijn dus tussen 10 en half 11 's morgens gepakt achter onze stal.

Ginkelseweg Leersum.

Dit, tuurlijk zet je als je kan de dieren snachts veilig , maar overdag zijn ze ook niet veilig, we zitten straks met "pijl en boog" op een krukje naast de paddock en weide om de dieren veilig te houden.
Ik word er almaar beroerder en bozer van , dat dit gewoon gevonden wordt door de natuurwappies en dat wij dot allemaal maar op ons bord erbij krijgen.[/quot
Klopt die zwetsverhalen als dat ze overdag niet jagen enz enz. Ziek.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 17:00

O de Ginkelseweg. In dat stuk bos loop ik ook geregeld. Nu wat minder, want ik vind dat ik daar minder overzicht heb als het stuk waar ik het meest vaak loop. Daar heb ik lange rechte paden en veel open stukken, en ik kan de weg daar blind nog vinden. Vind ik toch een fijner idee nu ik weet dat ze daar vaker komen. Maar goed, waar ik loop is vanaf de Ginkelseweg ook maar een prutstukje zeker voor een wolf. En ik heb de sporen gezien paar dagen terug dus bij "mijn" stukje bos komen ze ook.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-24 17:01

Zichtmelding Ermelo 2 wolven
Citaat:
Ermelo Gelderland 04-10-2024
16.00 uur

2 wolven gezien op de groevenbeekse heide. Liepen richting het indianenbos

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW  +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/mdTZe8 ... tid=WC7FNe

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 17:03

Popstra schreef:
DuoPenotti schreef:

Daar hebben die diertjes die verscheurd dreigen te worden toch geen boodschap aan?
Constant je kont tegen de crib gooien en excuses hebben van dit kan niet, dat kan niet!? Zeg dan dit wil ik niet en dat wil ik niet!

Die wolven lopen er nu. Dus moet je zorg dragen voor je beestjes dat zij niet de dupe worden.

En hoe ga je dat doen dan? Het zal je plicht zijn , maar is die plicht haalbaar?
Ik denk het niet namelijk, en voor iedereen is die haalbaarheid anders - de een heeft gewoon weg het geld er niet voor, de bedragen zijn niet misselijk de ander MAG niets bouwen of hekken plaatsen hoger dan , het is geen onwil . Ik zou ,ik heb het al eerder gepost buikpijn krijgen voor de dieren hier op het land om hekken te plaatsen en zo hun leefgebied te ruineren -daarom wil ik het niet - maar ik wil ook m'n dieren niet 24 opsluiten - Ik zou zo graag willen dat het vingerwijzende oordelen niet meer gedaan werd . Ik ga ervanuit dat iedereen z'n best doet voor z'n dier en de omgeving .
Ik heb vorig jaar in kootwijk een soort volière gezien waar 2 merries met veulens ingezet weren voor en na schemer en ik zag alleen maar door het hekwerk stekende hoeven in m'n gedachten - niet veilig in mijn idee , maar t was een noodplan - ding staat er al 2 jaar....

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 17:09

SusanH schreef:
O de Ginkelseweg. In dat stuk bos loop ik ook geregeld. Nu wat minder, want ik vind dat ik daar minder overzicht heb als het stuk waar ik het meest vaak loop. Daar heb ik lange rechte paden en veel open stukken, en ik kan de weg daar blind nog vinden. Vind ik toch een fijner idee nu ik weet dat ze daar vaker komen. Maar goed, waar ik loop is vanaf de Ginkelseweg ook maar een prutstukje zeker voor een wolf. En ik heb de sporen gezien paar dagen terug dus bij "mijn" stukje bos komen ze ook.

Het was tegenover Ten Cate. Die mensen hebben vleeskoeien, alpaca's, volières en schapen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 17:21

SusanH schreef:

Niks aan dit, dit haalt echt een stuk levensvreugde weg. Ontspanning verdwenen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 17:22

DuoPenotti schreef:
Jessix schreef:
Wat een nare wending krijgt dit topic zeg. Je zou bijna niet meer durven schrijven wat je wil doen om je dieren veilig te houden. Werkt allemaal toch niet… Gaat zelfs ten koste van de dieren van de buren.. blablabla. Wat een negatief gedoe allemaal. Ik heb er weer even helemaal genoeg van.

Ja dat tekens wijzen is negatief.

Hou het bij jezelf. Niet bij de buurman.

Daar word ik steeds kotsmisselijk van. Die doet dit niet die doet dat niet.

Hou daar toch mee op.

Tot nu toe is De oplossing niet gevonden. En ieder doet zijn ding.
Heb het daar druk genoeg mee.. Je eigen ding.

[ Afbeelding ]

Nou wijs jij maar lekker naar jezelf. :r

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 17:23

Popstra schreef:
DuoPenotti schreef:

En hoe ga je dat doen dan? Het zal je plicht zijn , maar is die plicht haalbaar?
Ik denk het niet namelijk, en voor iedereen is die haalbaarheid anders - de een heeft gewoon weg het geld er niet voor, de bedragen zijn niet misselijk de ander MAG niets bouwen of hekken plaatsen hoger dan , het is geen onwil . Ik zou ,ik heb het al eerder gepost buikpijn krijgen voor de dieren hier op het land om hekken te plaatsen en zo hun leefgebied te ruineren -daarom wil ik het niet - maar ik wil ook m'n dieren niet 24 opsluiten - Ik zou zo graag willen dat het vingerwijzende oordelen niet meer gedaan werd . Ik ga ervanuit dat iedereen z'n best doet voor z'n dier en de omgeving .
Ik heb vorig jaar in kootwijk een soort volière gezien waar 2 merries met veulens ingezet weren voor en na schemer en ik zag alleen maar door het hekwerk stekende hoeven in m'n gedachten - niet veilig in mijn idee , maar t was een noodplan - ding staat er al 2 jaar....[/quote]
Die heb ik op de foto gezien. De griebels lopen je daar idd bij over de grabbels en dan het idee erbij dat daar meerdere wolven omheen gaan en met de poten door het hekwerk en maar jagen en zoeken naar een opening, wat een stress.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 17:29

Nog ff over hekken wel niet wolfwerend. Mijn hek in NL destijds was 2 m hoog, bovenbuis geaard en 7 draden met 14 joule aan de buitenkant.
Toen ik op zoek was naar een huis in Zweden, kwam ik toevallig een makelaar tegen die 15 jaar lang oppasser was in een wolvenpark in zuidzweden. Totdat de wolven daar ontsnapten en het park moest sluiten van de overheid. Deze wolven zijn toen allemaal doodgeschoten. Ik liet hem foto's zien van mijn hek en ik vroeg aan hem of dat wolven tegen zou houden. Hij zei zo lang de druk niet te groot is een zwervende Wolf of eventueel twee wolven zou dat wel werken hij zegt, maar als er een roedel in je achtertuin zit dan vergeet het maar! als ze iets willen hebben dan pakken ze dat gewoon.
Ik heb een paar foto's in mijn profiel gezet.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 17:32

Mist schreef:
Nog ff over hekken wel niet wolfwerend. Mijn hek in NL destijds was 2 m hoog, bovenbuis geaard en 7 draden met 14 joule aan de buitenkant.
Toen ik op zoek was naar een huis in Zweden, kwam ik toevallig een makelaar tegen die 15 jaar lang oppasser was in een wolvenpark in zuidzweden. Totdat de wolven daar ontsnapten en het park moest sluiten van de overheid. Deze wolven zijn toen allemaal doodgeschoten. Ik liet hem foto's zien van mijn hek en ik vroeg aan hem of dat wolven tegen zou houden. Hij zei zo lang de druk niet te groot is een zwervende Wolf of eventueel twee wolven zou dat wel werken hij zegt, maar als er een roedel in je achtertuin zit dan vergeet het maar! als ze iets willen hebben dan pakken ze dat gewoon.

Klopt als je geheel al wat langer volgt dan weet je dat. Er is heel veel info over wolvenaanvallen en het is soms bizar aar ze door een over kunnen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 17:36

Mist schreef:

Ik had jouw foto’s al eens gezien. Goed hoe je dat gedaan hebt. Als ze lang genoeg de kans hebben en veel honger dan vinden ze vast wel een weg. Maar zoiets maakt het wel een stuk lastiger voor ze om er bij te komen.

Voor mij is het een optelling. Ze staan in de nacht al op stal en als ze op de dag buiten staan dan is er iemand thuis. Nu met de omheining aangepast is het weer een beetje veiliger.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 17:40

Jessix schreef:

Prima wat jij wil...
ik zeg nergens dat ik het wolfwerend heb...of dat ik het beter doe dan de buurman...
Dus nee hoef niet naar mezelf te wijzen en op mijn borst te kloppen dat mijn paarden veilig staan en dat de buurman het slecht doet...

Hier is nog genoeg te verbeteren en net als de meeste loop ik tegen dingen aan...
Maar weet tevens dat niets helpt...ja voor vele blijkt dat heel shockerend te zijn... nou word wakker dan...
Zelfs sommige "experts:" komen er op terug dat hekken werken.... (zie mijn eerdere bericht)

Waarom ik dan moet wijzen naar mijzelf weet ik niet, omdat ik te nuchter en te eerlijk ben?!
Omdat ik het begrijp als een ander gewoon 2 lintjes laat staan omdat die geen 10.000 euro de plomp in wil smijten?
Ik moet naar mijzelf wijzen omdat ik begrip heb voor een ander?

Prima, als jij dan blij word wijs ik wel naar mijzelf...

Mist schreef:

dat dus...

Ik heb familie en kenissen wonen in Canada en die zeggen het zelfde.
6-7 feet met stroom word er aanbevolen tegen de zwervende wolf.
Maar gaat er een om de omheining jengelen komt hij altijd binnen. Maar die word dan geschoten. Voordat hij dus binnen is.
En zo hou je dus wolven die het spelletje niet gaan kennen en doorleren.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 04-10-24 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 17:45

Maar ik denk wel dat je er vanuit mag gaan dat die wolf niet weggaat. Dat gaat niet gebeuren. Dus we moeten hoe dan ook leren leven met de wolf. En dat betekent ook je dieren beschermen. En als iedereen dat doet, dan pas zullen probleemwolven geschoten mogen worden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 17:49

DuoPenotti schreef:
Jessix schreef:

Prima wat jij wil...
ik zeg nergens dat ik het wolfwerend heb...of dat ik het beter doe dan de buurman...
Dus nee hoef niet naar mezelf te wijzen en op mijn borst te kloppen dat mijn paarden veilig staan en dat de buurman het slecht doet...

Hier is nog genoeg te verbeteren en net als de meeste loop ik tegen dingen aan...
Maar weet tevens dat niets helpt...ja voor vele blijkt dat heel shockerend te zijn... nou word wakker dan...
Zelfs sommige "experts:" komen er op terug dat hekken werken.... (zie mijn eerdere bericht)

Waarom ik dan moet wijzen naar mijzelf weet ik niet, omdat ik te nuchter en te eerlijk ben?!
Omdat ik het begrijp als een ander gewoon 2 lintjes laat staan omdat die geen 10.000 euro de plomp in wil smijten?
Ik moet naar mijzelf wijzen omdat ik begrip heb voor een ander?

Prima, als jij dan blij word wijs ik wel

En waar schrijf ik dat? Waar klop ik me op de borst of heb het over mijn buurman? Ik probeer nota bene met je mee te denken in het andere topic. In oplossingen. Keer op keer geef ik aan, het is lastig, niet ideaal, zeker niet 100% wolf proof. Maar als je dan toch wat probeert te doen ben je blijkbaar tegen de rest of gewoon niet goed wijs.

Nou prima hoor. Het zijn niet mijn paarden dus het zal me een worst wezen wat een ander doet of laat.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 17:55

Jessix schreef:
En waar schrijf ik dat? Waar klop ik me op de borst of heb het over mijn buurman? Ik probeer nota bene met je mee te denken in het andere topic. In oplossingen. Keer op keer geef ik aan, het is lastig, niet ideaal, zeker niet 100% wolf proof. Maar als je dan toch wat probeert te doen ben je blijkbaar tegen de rest of gewoon niet goed wijs.

Nou prima hoor. Het zijn niet mijn paarden dus het zal me een worst wezen wat een ander doet of laat.

ik had het nergens over jou, totdat je begon te klagen over negatief en ik zeg, ja hou het bij jezelf... want dat maakt het steeds negatief
en "je" is dan zoals al mijn berichten daarvoor, bij die mensen die het niet bij zichzelf houden maar lopen te zeiken dat iemand nog 2 draadjes heeft of niet ophokt oid.
Daar had ik het al telkens tegen... en niet tegen iemand die zelf het mogelijk doet zonder veroordeling naar de ander...

Want ja dat gewijs naar die ander, ben het kotsbeu, hou het bij jezelf... je is voor elk die de schoen past

want inderdaad, zijn je paarden niet, je schapen niet, je weet ikw at niet.
Moeten de mensen zelf weten en waarom, ze zullen hun reden wel hebben

maar goed dat zei ik al en ook al in deel 2 , hou op met wijzen

Jessix

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 17:57

Dan moet je mij niet quoten DP als je het niet tegen mij heb.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 17:57

Benzz schreef:
Maar ik denk wel dat je er vanuit mag gaan dat die wolf niet weggaat. Dat gaat niet gebeuren. Dus we moeten hoe dan ook leren leven met de wolf. En dat betekent ook je dieren beschermen. En als iedereen dat doet, dan pas zullen probleemwolven geschoten mogen worden.

Als heel Nederland deze winter het vee 24/7 opsluit in een goede stal ga je al genoeg problemen krijgen om wat van de kont te krijgen, want dan blijven er maar weinig opties over.
Heeft meer kansen dan omheiningen aanpassen en ander gerommel in de marge.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 17:59

Jessix schreef:

jij hebt het over negatief. Daar reageerde ik op...
En als je dan de hele pagina leest, weet je dat ik het niet persoonlijk tegen jou had...

maar laten we het over verwarring hebben.

Ik heb het enkel over de mensen die steeds zuigen over die dit niet doet en die dat niet.
En wie zich daar in herkent mag die schoen aandoen, de rest niet...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 18:09

DuoPenotti schreef:
Jessix schreef:

jij hebt het over negatief. Daar reageerde ik op...
En als je dan de hele pagina leest, weet je dat ik het niet persoonlijk tegen jou had...

maar laten we het over verwarring hebben.

Ik heb het enkel over de mensen die steeds zuigen over die dit niet doet en die dat niet.
En wie zich daar in herkent mag die schoen aandoen, de rest niet...

Nou nee, als ik word gequote dan ga ik ervan uit dat je het tegen mij hebt. Maar het is me duidelijk nu.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 18:11

Benzz schreef:

Nou dat betwijfel ik..dan gaat een een of andere natuurclub wel weer rechtzaken aanspannen zodat de wolven niet afgeschoten mogen worden..

Ben het er uiteraard wel mee eens dat de dieren zoveel mogelijk beschermd moeten worden maar hoe dat vind ik wel een lastige soms.

DuoPenotti

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 18:16

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 18:33

Benzz schreef:

Dan gaat 3/4 van de schaapjes eerst naar de slacht. Want die staan elke 2 weken in een ander weilandje. Dat is niet te realiseren qua omheining en veilig…

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 18:43

Rizette schreef:
Mist schreef:

Klopt als je geheel al wat langer volgt dan weet je dat. Er is heel veel info over wolvenaanvallen en het is soms bizar aar ze door een over kunnen.

Ik was samen met de originele topic starter één van de twee mensen die deel 1 hebben behartigd zeg maar. Wij werden toen uitgekotst voornamelijk door de groene hulken. Maar mijn omheining zoals die in mijn profiel staat staat al sinds lang voor Corona. Dus ik hoef echt me echt niet in te lezen zoals jij aangeeft