Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arabesk schreef:pien_2010 schreef:Dit was geen ongelukje. Navo moet reageren, met iets. Zo niet, gaat Rusland door. Dit is een probeersel om te kijken wat het westen doet, denk ik.
Rusland is dat vervelende jongetje in de klas dat steeds een stapje verder gaat om te kijken wanneer er nou eindelijk eens iemand hem op z'n bek durft te slaan
Loretta schreef:De VS gelooft dat de raket afkomstig is van Oekrains luchtafweer.
https://nos.nl/liveblog/2452600-biden-o ... sland-kwam
De update van 6:20
Citaat:Voormalig Kremlin-adviseur Sergei Markov beweert dat Polen de Tweede Wereldoorlog is begonnen vanwege zijn 'arrogantie en zelfvertrouwen' en waarschuwt dat Polen nu om dezelfde redenen een Derde Wereldoorlog zou kunnen beginnen
oomens schreef:Ja, maar dan wel eentje met een huis vol wapens, dat van tevoren al heeft aangekondigd een school shooting te houden als iemand hem slaat.
Hoe moet je in dat geval met zo'n jongetje omgaan?
oomens schreef:Ja, maar dan wel eentje met een huis vol wapens, dat van tevoren al heeft aangekondigd een school shooting te houden als iemand hem slaat.
irmaz schreef:Deze optie hadden we nog niet: Polen doet het zelfCitaat:Voormalig Kremlin-adviseur Sergei Markov beweert dat Polen de Tweede Wereldoorlog is begonnen vanwege zijn 'arrogantie en zelfvertrouwen' en waarschuwt dat Polen nu om dezelfde redenen een Derde Wereldoorlog zou kunnen beginnen
Polen heeft trouwens artikel 4 van het NAVO-verdrag in geroepen, dat betekend overleg met de NAVO omtrend de raketinslagen.
Hier een goede (Nederlandse) draad wat de NAVO zou kunnen besluiten https://twitter.com/robert_bor/status/1 ... 6621863936
De NAVO kan besluiten dat het risico voor aanvallen op NAVO grond te groot wordt en kan dan escaleren. Daarvoor is in de NAVO voorschriften een escalatieladder bepaald en betekend dus niet dat er een oorlog komt. De NAVO kan bijvoorbeeld besluiten over een bepaald deel van Ukraïne een raketschild te leggen.
Het laatste nieuws wat ik heb gehoord is dat er voorlopig vanuit wordt gegaan dat het Ukraïnse afweerraketten zijn geweest die Pools grondgebied hebben bereikt.
Citaat:Rusland heeft zich roekeloos opgesteld door een doel dichtbij de NAVO-grens te bestoken en dat heeft geleid tot het Przewodów-incident. NAVO zal hierop moeten reageren. 12/12
Huertecilla schreef:oomens schreef:Ja, maar dan wel eentje met een huis vol wapens, dat van tevoren al heeft aangekondigd een school shooting te houden als iemand hem slaat.
Inderdaad. Inclusief kernwapens die de hele staat waar die school staat kunnen vernietigen. Al die ´helden´ hier moeten zich dat wel realiseren.
Zie ook het provoceren van dat jochie door een kleiner jochie uit hetzelfde huishouden wat voor zichzelf begonnen was.
En wat de militaire kracht van het rotjoch betreft is deze massieve raketaanval niet bepaald in lijn met het geen raketten meer hebben zoals hier gretig gemeld wordt. Ook kan er hoppa een miljoen ´soldaten´ onder de wapens geroepen worden. Kanonnenvoer of niet, de geschiedenis heeft herhaaldelijk aangetoond dat als een dergelijke golf maar groot genoeg is die alles overspoeld.
Moraal van dit verhaal is dat grootspraak over het joch in elkaar meppen volstrekt.... dóm is.
Ik zie in deze massieve raketaanval een vuist op tafel mbt onderhandlingen welke achter de schermen tussen VS en Rusland plaatsvinden.
De raket op Polen kan ook vanuit/door Oekraïne afgeschoten zijn in ditzelfde kader.
Nee, ik zie niet hoe dit conflict militair ´opgelost´ kan worden zonder onacceptabele escalatie.
Ook fijn om te weten dat de Russen niet ongehinderd Kherson kunnen bestoken met bommenCitaat:hier zijn geen landingen of gemechaniseerde eenheden, geen bruggenhoofd. Sommige partizanen met geweren.
Oleshky en Hola-Prystan zijn niet gevangengenomen, schiereiland Kinburn – verslagen van veldslagen, waarschijnlijk partizanen. Chaplynka werd tweemaal gebombardeerd door , meerdere explosies. Armyansk, Hromivka, Askaniia-Nova zijn binnen het bereik van M142 HIMARS, en niemand zal toestaan dat daar gewoon blijft zitten. Er is geen dekking, zal elk legitiem doelwit raken.
Meldingen van die tot 25 km bufferzone van de Dnipro-rivier houden, wat betekent dat ze geen buisartillerie kunnen gebruiken om Kherson te raken. Waarschijnlijk zal Kherson vaak bombarderen, zoals bij Nikopol.
mvdende schreef:Raket is door Oekraïne afgevuurd en is een gevalletje "foutje, bedankt" (zie site NOS)
Telpeva schreef:De fout vind ik helemaal niet gelijkwaardig, het een is namelijk vanuit een agressieve actie en de ander vanuit een defensieve.
Telpeva schreef:De fout vind ik helemaal niet gelijkwaardig, het een is namelijk vanuit een agressieve actie en de ander vanuit een defensieve.
mysa schreef:Oekraïne en provoceren vind ik in dit geval een contradictio. Een land dat aangevallen en bezet wordt kun je niet betichten van provocatie. Wat ze ook zeggen.