Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:20

Daks schreef:
[ [url=m/G1aNXx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je kunt wel para’s droppen maar die zul je vrij snel met grondtroepen moeten komen helpen. Denk aan operation Market Garden, bekend van de film A Bridge Too Far/de slag om Arnhem. Kun je de para’s niet ontzetten dan zijn ze dood.

Janine1990

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:31

Ik heb vannacht meer dan een uur wakker gelegen van een vliegtuig dat hier om half vijf laag over vloog. Daarna nog lange tijd in de verte geluid gehoord, maar later realiseerde ik mij dat dat de warmtepompen in de straat moeten zijn.

Alleen vraag ik me echt af wat voor vliegtuig dat is geweest. Hier lees ik niks...

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:33

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:35

Ik hoop dat jullie gelijk hebben en dat mijn waan ideen inderdaad waan ideen zijn.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:40

yvje86 schreef:
Hier een videoboodschap van Anonymous direct gericht aan Poetin.

https://www.marca.com/en/lifestyle/worl ... b45be.html

Ik vraag me altijd af of dit de echte zijn want je ziet zoveel account overal met anonymous. Welke is echt van hun. Ik sta volledig achter wat ze doen en heb echt respect voor die gasten vanuit de hele wereld.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:44

Wat ik wel weer indrukwekkend vind, is het aantal mensen dat wil helpen/ iets wil bijdragen.

Restauranthouder in de buurt is bezig een bus en chauffeurs te regelen, om spullen heen en mensen mee terug te nemen.

Springruiter is n grote inzameling aan t organiseren ( spullen / eten voor mensen / dieren) en zal woensdagmiddag met de paardenvrachtwagen richting grens Oekraïne rijden.

Je voelt je zo machteloos , maar hopelijk kan het een paar mensen helpen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:45

De onderhandelingen starten als het goed is vanochtend bron nos teletekst

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:46

_San87_ schreef:
nikkel schreef:
Poetin is uit op totale vernietiging en het ergste is, dat wij hem met de afhankelijkheid van Russische energie, hem een handje hebben geholpen.

Totale vernietiging, houd op hoor. Die kernbommen paraat zetten is mooie retoriek, maar hij gaat echt die knop niet indrukken.

Ik geloof dat ook niet zo, die man is hartstikke gek maar heeft een doel voor ogen en er is echt stront aan de knikker wanneer hij dat zou doen. Als de hele wereld tegen hem zou zijn heeft hij niks meer.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:48

Stephanie_86 schreef:
yvje86 schreef:
Hier een videoboodschap van Anonymous direct gericht aan Poetin.

https://www.marca.com/en/lifestyle/worl ... b45be.html

Ik vraag me altijd af of dit de echte zijn want je ziet zoveel account overal met anonymous. Welke is echt van hun. Ik sta volledig achter wat ze doen en heb echt respect voor die gasten vanuit de hele wereld.

Dat is inderdaad soms de vraag. Al denk ik dat het vrij snel duidelijk wordt als hun social media gehackt zijn.
Facebook heeft in elk geval de aandacht gevestigd op hacks door ghostwriter. Een pro-Russische hacker's groep die al verschillende accounts van oekraïners, journalisten etc, hebben overgenomen.
Laatst bijgewerkt door mysa op 28-02-22 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:49

Als die op een knop drukt nog minder. Hij is er gek genoeg voor om wel zo iets te doen hoor. Alleen zal hij dat niet aankondigen van te voren. Zo lang hij dreigt geloof ik er niks van.

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:58

Heeft iemand een idee of onze maandelijkse alarmtest vandaag doorgaat?

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:59

Dat is de eerste van de maand :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:06

Giolli schreef:
_San87_ schreef:
Totale vernietiging, houd op hoor. Die kernbommen paraat zetten is mooie retoriek, maar hij gaat echt die knop niet indrukken.

Ik geloof dat ook niet zo, die man is hartstikke gek maar heeft een doel voor ogen en er is echt stront aan de knikker wanneer hij dat zou doen. Als de hele wereld tegen hem zou zijn heeft hij niks meer.
Enige waar ik bang voor ben omtrent dit onderwerp is dat hij niks meer te verliezen heeft, besluit zichzelf om het leven te brengen en ons allemaal mee te nemen door wel op die knop te drukken.
Maar ik denk dat dat een irreele angst is en dat dat niet zomaar gebeurt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:07

Ik las dat Elon Musk met het starlink netwerk Oekraine steunt. Die hebben gewoon beter internet dan de Russen die voortdurend met cyberaanvallen te maken hebben. Dat is denk ik wel een grote bijdrage aan het verloop.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:12

mysa schreef:
Dat is inderdaad soms de vraag. Al denk ik dat het vrij snel duidelijk wordt als hun social media gehackt zijn.
Facebook heeft in elk geval de aandacht gevestigd op hacks door ghostwriter. Een pro-Russische hacker's groep die al verschillende accounts van oekraïners, journalisten etc, hebben overgenomen.

Ik heb echt geen idee wat hier mee moet, vind het totaal dubbel...Nu komt er nog een speler bij in dit conflict die het vuurtje opstookt. Als je hackt doe het dan echt anoniem maar maak er geen schouwspel van...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:12

Duran123 schreef:

Dat is volgende week pas

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:14

Babootje schreef:
Ik las dat Elon Musk met het starlink netwerk Oekraine steunt. Die hebben gewoon beter internet dan de Russen die voortdurend met cyberaanvallen te maken hebben. Dat is denk ik wel een grote bijdrage aan het verloop.

Ik vrees dat Oekraïne op dit moment volledig kansloos is. Vandaag zal heel spannend worden. Zowel aan het front, financiele markten, politiek etc...

Starlink zal daar niets meer aan uitmaken. Kijken hoe het hoge spel verder wordt uitgespeeld. Ik vrees met grote vrezen..

Het zal voor ons ook zeker directe gevolgen gaan krijgen.

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:16

Duran123 schreef:

Verrek……ik ga een dag te snel

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:18

Duran123 schreef:
Duran123 schreef:

Verrek……ik ga een dag te snel

Kun je nooit beschuldigd worden dat je achter de feiten aanloopt.... :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:21

Pareltjes schreef:
Kun je nooit beschuldigd worden dat je achter de feiten aanloopt.... :D

_/-\o_ precies

Ik denk niet dat Poetin op de rode knop gaat drukken.
Ik denk dat hij dat pas doet als er geen andere mogelijkheid is ( in zijn beleving) dat hij persoonlijk geen kant meer op kan

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:24

AnnedB schreef:
Giolli schreef:
_San87_ schreef:

Enige waar ik bang voor ben omtrent dit onderwerp is dat hij niks meer te verliezen heeft, besluit zichzelf om het leven te brengen en ons allemaal mee te nemen door wel op die knop te drukken.

Als hij dat echt had gewild had hij dat toch al veel eerder gedaan lijkt mij, ik heb er ook geen verstand van hoor maar het lijkt me niet logisch. Laten we hopen dat hij nog iets van verstand heeft.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:25

AnnedB schreef:
Giolli schreef:

Poetin heeft ook gewoon een familie he.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:25

Zit ik eens even in de achtergrond info van Poetin te kijken zie ik dat hij 2 dochters heeft waarvan er 1 getrouwd is met een Nederlander. Ze schijnen ook in Nederland te wonen/ gewoond te hebben.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:26

Pareltjes schreef:
mysa schreef:

Ik heb echt geen idee wat hier mee moet, vind het totaal dubbel...Nu komt er nog een speler bij in dit conflict die het vuurtje opstookt. Als je hackt doe het dan echt anoniem maar maak er geen schouwspel van...

Ghostwriter is al jaren actief. Dat is niets nieuws. En er zijn ook best veel deskundigen die al jaren waarschuwen voor een informatie-oorlog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:27

Ik weet het niet of het alleen bij dreigen blijft.. wit rusland heeft gisteren een nieuwe grondwet aangenomen die de niet nucleaire status van land opheft... zodat rusland de kernraketten daarheen brenen kan.