Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 08:28

Nikass schreef:
Dit artikel is uit 2019, van vóór de recente oorlog in Oekraïne (het was al oorlog in oost Oekraïne)
Ik denk dat het goed is als je dit leest Popstra, dan wordt je beeld van het asielbeleid in Nederland denk ik realistischer.
Ik ben wel benieuwd naar je reactie.

https://www.trouw.nl/binnenland/nederla ... bf3b10d3f/

Dit artikel zit achter een betaalmuur.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 08:33

Nikass schreef:
Lees jij het artikel ook even ElNienjo.
Nederland beschouwde Oekraïne tijdens de oorlog in het oosten van Oekraïne nog als veilig land. Andere Europese landen dachten daar heel anders over.

Er heerst altijd zo'n idee dat Nederland zo tolerant en sociaal is. Nou ammehoela!

Het is niet bepaald iets om trots op te zijn
Ik vind dat je de beschaving van een land afleest aan de omgang met dieren en vluchtelingen. Nederland scoort bij beide bedroevend laag.

De beschaving van een land lees je in mijn ogen af aan hoe het land voor z'n eigen volk zorgt en daarmee is het heden ten dage bedroevend gesteld.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 08:35

Niet raar dat NL minder opvangt, kijk even naar onze afmeting en de bevolkingsdichtheid vergeleken met andere EU landen. Er is hier al een tekort aan plek, waar ga je die mensen laten? Dat is een vraag die ik nooit beantwoord zie door de asielzoekerfans.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 08:37

De ruimte is imo het probleem niet. Wel hoe die ruimte benut wordt. Als je gaat kijken naar nieuwbouwprojecten bijvoorbeeld, zijn dat bijna nooit sociale huurwoningen en betaalbare appartementen/rijtjeshuizen. Maar wel grote, semi-vrijstaande huizen.

Daar heeft maar een relatief klein deel van de bevolking wat aan.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 08:40

Mars schreef:
Niet raar dat NL minder opvangt, kijk even naar onze afmeting en de bevolkingsdichtheid vergeleken met andere EU landen. Er is hier al een tekort aan plek, waar ga je die mensen laten? Dat is een vraag die ik nooit beantwoord zie door de asielzoekerfans.

Asielzoekerfans. Alsof men het leuk vind dat er mensen vluchten omwille van oorlogsgeweld :')

Naar mijn idee is het beleid mbt terugkeren ook enorm tuttig en is de overheid daar traag in. Daarnaast houden sommige EU landen de deuren potdicht, Hongarije bijvoorbeeld. Betere spreiding lijkt me een goed idee. Niemand zegt: haal er maar meer binnen. Enige wat Nikas er bij haalt zijn feiten ipv enkel op clickbait krantenkoppen te reageren.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 08:46

Hongarije en Oostenrijk lukt het idd ook om minder asielzoekers binnen te laten. Denemarken heeft zelfs een heel andere beleid aangenomen (door de sociale partij die daar wél voor eigen volk opkomt) Waarom wil Nederland toch altijd het beste jongetje van de klas zijn voor het buitenland?
Ik vind de optie van Engeland om asielzoekers naar Afrika te verschepen en daar de procedure af te laten wachten ook een goeie. Wellicht kan Nederland zoiets opzetten met Suriname.
Doordat ons land zo klein is betekent zo'n groot percentage mensen uit een andere cultuur binnen halen een nekslag voor de Nederlandse cultuur.
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 25-08-22 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 08:46

Ik heb al vaker geschreven elk land betaald x miljard in een Europese asielpot.
Niets, geen euro meer extra in eigen land. Alles uit die asielpot.
En Europa gaat ze verdelen naar waar nog plaats is. Bouwt daar tiny houses oid voor ze.
Elk Europees land doet daar aan mee, zo niet exit.

Ook in Europees verband word er uitgezet. Ook niet per land verschillend.
Maak Europa 1.

elnienjo

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 08:48

En gelijk bij de eerste controlepost biometrisch registreren met vingerafdrukken en irisscans. Dus eenmaal ergens uit gezet, nooit meer een tweede kans in Europa.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 08:53

elnienjo schreef:
En gelijk bij de eerste controlepost biometrisch registreren met vingerafdrukken en irisscans. Dus eenmaal ergens uit gezet, nooit meer een tweede kans in Europa.

Nou nou dat vind ik wel een beetje ver gaan.
Stel jij maakt een fout ergens mee, moet jij dan ook maar voor de rest van je leven gestraft worden?
Dus laten we zeggen dat ze jouw financiële middelen die jij krijgt stoppen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 08:54

Holy oliebol, ik weet niet wat ik allemaal lees hier.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 08:54

Serieus? Als ik in Ter Apel woonde en een camper had staan, had ik die al lang voor tijdelijke opvang aangeboden.
Maar ja daar ben ik blijkbaar anders in. Ik schop ook geen daklozen uit een portiek, al zit ik niet te wachten op de overlast die ze soms veroorzaken. zou ik wel proberen een meer structurele oplossing te vinden.[/quote]

Dat kun je gauw zeggen. Heb je nu ook een paar in huis?
Heb je tot het laatste gelezen? Dat ze de middelvinger naar de eigenaar opsteken?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 08:57

Dan kan Europa/Nederland toch invoeren wat andere landen al tig jaar doen. Als je werk hebt of iemand staat voor je garant kun je een tijdelijke vergunning krijgen. Dus zonder asiel aanvraag.
Zo doen andere mensen dat ook die emigreren.

purny schreef:
elnienjo schreef:

Stel jij maakt een fout ergens mee, moet jij dan ook maar voor de rest van je leven gestraft worden?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:05

purny schreef:
elnienjo schreef:

Het gaat niet om kleine misstapjes, het gaat om geweld, diefstal en ook nog fraude. Waarom zou je daar opnieuw resourses aan willen verspillen (die door ons belastinggeld moeten worden bekostigd?) Bovendien gaat de aanzuigende kracht er dan vanaf en krijg je een groter draagvlak omdat alleen mensen die zich weten te gedragen toegang krijgen.

OleJon

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:06

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:08

elnienjo schreef:
Hongarije en Oostenrijk lukt het idd ook om minder asielzoekers binnen te laten. Denemarken heeft zelfs een heel andere beleid aangenomen (door de sociale partij die daar wél voor eigen volk opkomt) Waarom wil Nederland toch altijd het beste jongetje van de klas zijn voor het buitenland?
Ik vind de optie van Engeland om asielzoekers naar Afrika te verschepen en daar de procedure af te laten wachten ook een goeie. Wellicht kan Nederland zoiets opzetten met Suriname.
Doordat ons land zo klein is betekent zo'n groot percentage mensen uit een andere cultuur binnen halen een nekslag voor de Nederlandse cultuur.

Hongarije is niet echt een land waar je een voorbeeld aan wilt nemen, ik noemde het persoonlijk vooral in negatieve context :=

Niet eens een stom idee DuoPenotti. Ben over het algemeen bij sommige zaken voor “minder EU” maar in dit geval vind ik het een goed idee. Je hebt zelfs kan, dat als het daarna regionaal wordt ingeregeld, dat men efficiënter gebruik maakt van de subsidies en er veel meer integratie zal zijn. Kan me ook voorstellen dat dit echt de kwaliteit van leven vergroot voor asielzoekers.

Het is idioot hoe sommige EU landen de grenzen potdicht houden uit bepaalde overtuigingen. Landen zoals Frankrijk en Italië worden overladen inmiddels met asielzoekers, daar zijn de problemen nog een stuk erger.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:08

elnienjo schreef:

Klimaatontkenner, buitenlander hater, corona ontkenner....

In elk topic over crises sta je alleen maar te tetteren zonder oplossingen. Je bent onderdeel van het probleem en niet de oplossing.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:09

_San87_ schreef:
Nikass schreef:
Dit artikel is uit 2019, van vóór de recente oorlog in Oekraïne (het was al oorlog in oost Oekraïne)
Ik denk dat het goed is als je dit leest Popstra, dan wordt je beeld van het asielbeleid in Nederland denk ik realistischer.
Ik ben wel benieuwd naar je reactie.

https://www.trouw.nl/binnenland/nederla ... bf3b10d3f/

Dit artikel zit achter een betaalmuur.

Oh? Bij mij niet?
Ik weet niet hoe ik het je dan op een andere manier kan laten lezen?
Laatst bijgewerkt door Nikass op 25-08-22 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:09

DuoPenotti schreef:
Dan kan Europa/Nederland toch invoeren wat andere landen al tig jaar doen. Als je werk hebt of iemand staat voor je garant kun je een tijdelijke vergunning krijgen. Dus zonder asiel aanvraag.
Zo doen andere mensen dat ook die emigreren.

Precies!

Als je als Nederlander naar bijv. Australie wil emigreren moet je daar een baan hebben of zoveel geld dat je je verblijf kunt bekostigen. Ook moet je al goed Engels beheersen in woord en geschrift voor je toegelaten worden. Je gezondheid en leeftijd spelen ook nog een rol bij de procedure. Je krijgt pas na 10 jaar werken en dus belasting betalen recht op het sociale stelsel. Als ze dat hier in zouden voeren zou er vanzelf wel een leegloop ontstaan.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:11

Mars schreef:

"Asielzoekerfans"?
Moet ik jou serieus nemen?

Elnienjo, leg eens uit dat steeds terugkerende 'beste jongetje van de klas"; waar baseer jij dat op?
Laatst bijgewerkt door Nikass op 25-08-22 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Danique_G schreef:
elnienjo schreef:

Hongarije is niet echt een land waar je een voorbeeld aan wilt nemen, ik noemde het persoonlijk vooral in negatieve context :=

Niet eens een stom idee DuoPenotti. Ben over het algemeen bij sommige zaken voor “minder EU” maar in dit geval vind ik het een goed idee. Je hebt zelfs kan, dat als het daarna regionaal wordt ingeregeld, dat men efficiënter gebruik maakt van de subsidies en er veel meer integratie zal zijn. Kan me ook voorstellen dat dit echt de kwaliteit van leven vergroot voor asielzoekers.

Het is idioot hoe sommige EU landen de grenzen potdicht houden uit bepaalde overtuigingen. Landen zoals Frankrijk en Italië worden overladen inmiddels met asielzoekers, daar zijn de problemen nog een stuk erger.

Hongarije is een land waar ze nog de eigen culturele waarden voorop hebben staan. Daar zouden wij een voorbeeld aan moeten nemen. Zelfs homo's voelen zich op reis in Oost Europa veiliger dan in het zogenaamd tolerante westen, omdat wij hier massaal intolerantie laten binnen komen.

Shenavallie

Nikass schreef:
MightyMike schreef:
Op zich heel nobel Nikass en die mensen verdienen ook een slaapplek. Als eigenaar van een camper bus ben ik wel trots op onze auto, wij gebruiken hem ook voor dagelijks vervoer, maar ik denk reeel gezien dat je geen camper overhoud als je hem aanbied.. Ik weet wat ze kosten en denk eerlijk, van andermans bezittingen blijf je met je tengels af.

Ik hoop dat de regering verbeteringen in het beleid aan kan gaan brengen. Wat betreft snellere beoordelingen, niet meer die jarenlange uitzichtloze situaties, meer opvang met betere faciliteiten, liefst in kleinere groepen verspreiden ipv de massale centra waar onrust tussen de bewoners ontstaat en betere begeleiding op die centra's. Ik denk dat daar de enige vooruitgang te boeken valt.

Ik zie het niet als nobel. Ik krijg de indruk dat ik andere normen en waarden heb meegekregen dan sommige mensen in dit topic.
Maar natuurlijk is het aan iedereen zelf te beslissen of je een camper beschikbaar stelt, en het is onacceptabel dat mensen zich het ding gewoon toe eigenen.

Dat heeft niets met normen en waarden te maken, maar met boerenverstand. Als je weet hoe er met spullen om wordt gegaan, dan denk je nog wel drie keer na. Mijn vorige werkgever heeft een voorheen nette boerderij overgenomen waar eerst Poolse mensen in verbleven. Het pand zag er na hun vertrek uit als rijp voor de sloop. Ik heb ook tijdens mijn werk indertijd mensen uit de (nu) oorlogsgebieden mee op pad gehad, die mijn wagen als vuilnisbak achterlieten. Als ik ze daarop wees, spuugden ze er nog net niet achteraan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:12

Nikass schreef:
Oh? Bij mij niet?
Ik weet niet hoe ik het je dan op een andere manier kan laten lezen?

https://12ft.io/ voer het adres hier in en de betaalmuur verdwijnt.

Arabesk schreef:
elnienjo schreef:

Klimaatontkenner, buitenlander hater, corona ontkenner....

In elk topic over crises sta je alleen maar te tetteren zonder oplossingen. Je bent onderdeel van het probleem en niet de oplossing.

Ja, treffende samenvatting.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:13

Nikass schreef:
Mars schreef:

"Asielzoekerfans"?
Moet ik jou serieus nemen?

Het zou de mensen die AZC's willen laten afdwingen sieren ze zelf in eigen achtertuin op te nemen. Laat D66/Bij1/GL gemeenten maar aan de AZC's gaan. Die stemmen tenslotte voor immigratie en multicularisering van de maatshappij.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:13

elnienjo schreef:
Nikass schreef:
Lees jij het artikel ook even ElNienjo.
Nederland beschouwde Oekraïne tijdens de oorlog in het oosten van Oekraïne nog als veilig land. Andere Europese landen dachten daar heel anders over.

Er heerst altijd zo'n idee dat Nederland zo tolerant en sociaal is. Nou ammehoela!

Het is niet bepaald iets om trots op te zijn
Ik vind dat je de beschaving van een land afleest aan de omgang met dieren en vluchtelingen. Nederland scoort bij beide bedroevend laag.

De beschaving van een land lees je in mijn ogen af aan hoe het land voor z'n eigen volk zorgt en daarmee is het heden ten dage bedroevend gesteld.

Juist, exact dat.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:14

_San87_ schreef:
De ruimte is imo het probleem niet. Wel hoe die ruimte benut wordt. Als je gaat kijken naar nieuwbouwprojecten bijvoorbeeld, zijn dat bijna nooit sociale huurwoningen en betaalbare appartementen/rijtjeshuizen. Maar wel grote, semi-vrijstaande huizen.

Daar heeft maar een relatief klein deel van de bevolking wat aan.

Woningen bijbouwen is symptoombestrijding, als je het mij vraagt. En nog meer belasting voor het milieu.