[Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij deze Tweede Kamer verkiezingen?

VVD
207 (15%)
PVV
108 (8%)
CDA
39 (2%)
D66
173 (12%)
GroenLinks
187 (14%)
SP
59 (4%)
PvdA
59 (4%)
ChristenUnie
22 (1%)
PvdD
96 (7%)
50PLUS
8 (0%)
SGP
10 (0%)
DENK
Geen stemmen
FvD
91 (6%)
BIJ1
19 (1%)
JA21
25 (1%)
CODE ORANJE
12 (0%)
Volt
63 (4%)
NIDA
1 (0%)
Piratenpartij
5 (0%)
JONG
6 (0%)
Splinter
22 (1%)
BBB
97 (7%)
NLBeter
1 (0%)
Lijst Henk Krol
1 (0%)
(Anders)
24 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1335

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 00:54

Electra63 schreef:
IMANDRA schreef:
Wat leuk die voorspellingen! Ben ook heel benieuwd hoe de zetelverdeling van Bokt zou zijn, als je kijkt naar aantal stemmen etc. Misschien een slim iemand die die twee kan vergelijken morgen :D?

Denk dat Volt nog verrassend 'groot' kan worden gezien ze klein zijn (snappen jullie de zin lol?). Hoor heel veel voltstemmers om me heen, idem hier op bokt. Ben benieuwd.

Er zijn amper of geen (middelbare) mannen en mensen met een migratie-achtergrond op Bokt.... ;)

Ik snap je niet helemaal denk ik haha. Was gewoon benieuwd hoe de zetelverdeling vanuit de poll van bokt zou zijn, maar snap dat die totaal niet representatief is voor NL :j

Askja schreef:
bigone schreef:
Volt erbij , lijkt me strak plan.
Lijkt mij ook een goede optie.

Zou top zijn! En een primeur, meteen 'groots' de kamer in én meeregeren. Dat jonge is misschien juist een voordeel. ik droom even verder

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:58

nps schreef:
nova_zodiax schreef:
Ik heb 12% overeenkomst met D66, is er iemand die op hun gestemd heeft die met mij wilt delen welke standpunten je zo goed vindt ? ( oprechte interesse btw)

Ja hoor, ik heb op ze gestemd dus ben best blij :)

Ten eerste de progressieve basis. Pro-eu, liberaal op het gebied van abortus, homoseksualiteit en vrijwillige levensbeeindiging, religie en staat zoveel mogelijk gescheiden houden. Ten tweede omdat ze als enige partij (wat ik vond althans) iets doen met het gevaar van de polariserende rol van het internet, mede door de algoritmes van de techreuzen en de invloed die dit heeft op de samenleving. Iets wat ik persoonlijk belangrijk vind. Ten derde omdat ik Sigrid Kaag een zeer kundige vrouw vind met een indrukwekkend CV - ik denk dat ze skills genoeg heeft om ook echt iets tr gaan doen. Ten vierde omdat ze voor meer autonomie van uitvoerenden in de zorg zijn. En dan krijg je een groener klimaatbeleid er ook nog eens gratis bij!

Ik ben zelf alleen niet zo’n fan van het referendum, maar dat zijn ze zelf stiekem na Trump en de Brexit volgens mij ook niet meer echt ;)

Ik vind dat je dat heel goed hebt samengevat :)

En ik ben het ook eens met je kritiekpuntje.

Boras

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 01:01

Berdien, ik zie geen splinter :(:)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 01:02

Imandra ik was voor je begonnen met een berekening aan de hand van de percentages die er bij de poll van dit topic staan, maar die tellen maar op tot 87% dus dat wordt nooit wat :')

Het zou 1,5 x het percentage = het aantal zetels op bokt moeten zijn, maar dat kan alleen als de poll ook op 100% uit komt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 01:05

Volgens mij snappen heel veel mensen op Facebook niet meer hoe een exitpoll werkt

' Hoe kan er nu al uitslag zijn je kon stemmen tot 21:00 uur dus het is niet mogelijk'

Moe van dit volk :z

Ik had op SP gestemd , maar valt mij toch beetje tegen hoe ze scoren. Niet dat het mij heel veel uitmaakt , maar ik had oprecht wel meer verwacht van deze partij. Ik zat nog even te twijfelen om D66 te stemmen , maar zonder echt goed het programma nog even snel door te lezen leek mij niet zo'n goed idee :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 01:11

MizzMontana schreef:
Imandra ik was voor je begonnen met een berekening aan de hand van de percentages die er bij de poll van dit topic staan, maar die tellen maar op tot 87% dus dat wordt nooit wat :')

Het zou 1,5 x het percentage = het aantal zetels op bokt moeten zijn, maar dat kan alleen als de poll ook op 100% uit komt.

Haha handig zeg. Zouden de percentages naar onder afronden waardoor er missende percentages zijn?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 01:17

Tot en met 12 stemmen geeft iig 0%

Dus daar zit een stuk in.

Het valt op zich wel uit te werken, maar voor mij is het bedtijd nu :j

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 01:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 02:40

Ik kan geen rood potlood meer zien haha. De opkomst bij dat stembureau was hoog. Begonnen de dag met 800 stembiljetten, uiteindelijk paar keer doos erbij rond de 1700 stemmen gekomen. Was enkel na 20:30 rustig. Laatste stemmer kwam een minuut voor tijd aanrennen. Had veel vertraging gehad met het OV.

Typisch Wageningse uitslag, morgen eens de landelijke uitslag ermee vergelijken :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 07:59

Janneke2 schreef:
Tja, het vvd beleid dat we al tien jaar hebben wordt waarschijnlijk "gewoon" voortgezet
(ondanks de linkse taal van Rutte het laatste half jaar).

Dus de tweedeling in de maatschappij gaat waarschijnlijk dieper worden.
|( |( |(

Dit helaas ;(

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:02

Zo, de prognose bij de NOS op dit moment... D66 toch 'maar' 24 zetels, wat de FvD grootste stijger maakt met een stijging van 6 zetels, GroenLinks de grootste verliezer met nog maar 7 zetels. Over een paar uur weten we het definitief.

Edit: als VVD'er heel blij natuurlijk :D. Ben benieuwd naar de coalitie!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:09

Zijn inderdaad afrondingsverschillen in de poll van bokt, vond het gisteren ook te laat om daar nog verder naar te kijken.

MizzMontana schreef:
Jemig D66 27 zetels!!
Daar zijn er denk ik nog wel wat vanaf morgenochtend

Inderdaad 3 zetels er vanaf, nu op 24

Ik had al het gevoel dat de exit poll een wat verstedelijkt beeld geeft.

Wel jammer dat VVD D66 CDA dan op 75 zetels uit komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:18

Ik vind de Voltjes schattig.. kan je gewoon optellen bij D66 :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:29

Boras schreef:
Berdien, ik zie geen splinter :(:)

Zonde he -O- Ik hoop dat ze toch nog op één zetel uitkomen, want ik gun het ze echt zo!

Voor de rest... Ik denk dat het goed is dat D66 zo groot is geworden als tegengeluid tegen oa PVV en FvD maar dat dit kabinet gewoon door kan doen vind ik wel heel teleurstellend. En ook wel verrassend, gezien alle kritiek op Rutte/het kabinet overal. Ik hoop wel dat de uitholling van de samenleving gestopt wordt, en dat er ook wel echt gekeken wordt naar milieu/klimaat. Maar ik vrees er voor..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:31

Grappig hoe GL op bokt er eigenlijk uitspringt juist.
Dan zit er toch een flinke groep die niet de maatschappij weerspiegelt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:31

Ik ben ook best wel verrast dat blijkbaar heel veel mensen tevreden zijn met hoe het nu gaat. Want dat blijkt wel uit de stemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:33

Ineke2 schreef:
Janneke2 schreef:
Tja, het vvd beleid dat we al tien jaar hebben wordt waarschijnlijk "gewoon" voortgezet
(ondanks de linkse taal van Rutte het laatste half jaar).

Dus de tweedeling in de maatschappij gaat waarschijnlijk dieper worden.
|( |( |(

Dit helaas ;(

Had op zoveel meer gehoopt :(

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:36

Ik vind persoonlijk dat Mark Rutte het erg goed doet en een échte leider is in deze coronacrisis. Er zijn zoveel onzekerheden en ik geef het je te doen om dan het land te moeten leiden met al die eigenwijze Nederlanders. Ik heb dan ook met volle overtuiging zijn hokje weer rood gemaakt.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:42

De grap is natuurlijk dat niemand ooit zou weten hoe iemand anders het land zou hebben geleid in de Coronacrisis.

Vind het jammer dat SP en GL zoveel zetels verloren hebben. Leuk dat Volt het mag proberen!
Blij dat D66 gegroeid is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:43

Fitzroy schreef:
Ik vind persoonlijk dat Mark Rutte het erg goed doet en een échte leider is in deze coronacrisis. Er zijn zoveel onzekerheden en ik geef het je te doen om dan het land te moeten leiden met al die eigenwijze Nederlanders. Ik heb dan ook met volle overtuiging zijn hokje weer rood gemaakt.

Ben je het ook eens met zijn langetermijnvisie voor Nederland?

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:48

idinn schreef:
Typisch Wageningse uitslag, morgen eens de landelijke uitslag ermee vergelijken :)

Ja he, was ook wel te verwachten :') Al wist ik niet dat D66 zo groot was in Wageningen, ik dacht eigenlijk eerder GL. Ik vind vooral het contrast met Ede heel grappig (veel PVV, SGP en FvD).

Edit: de NOS heeft het trouwens mooi op een kaartje gezet: https://nos.nl/collectie/13860/artikel/ ... rkiezingen

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:00

het voelt dubbel. Aan de ene kant blij, BBB in de kamer, groot verlies voor links...

maar aan de andere kant verdrietig en bang voor de toekomst met D66 aan de macht.

afwachten maar weer.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:02

brokjes schreef:
Fitzroy schreef:

Ben je het ook eens met zijn langetermijnvisie voor Nederland?

Ik vroeg me af... ik begreep gisteren dat de VVD een van de weinige partijen is die de kosten van de Corona Crisis 'dichtbij' houdt en niet naar de volgende generaties schuift.. Dat vertelde iemand mij.

Is dat ook zo? Hoe denkt de VVD hierover en hoe denken de andere partijen over deze kosten, hoe deze op te lossen? Ik kon dat in een rondje google niet zo snel vinden..

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:05

nps schreef:
nova_zodiax schreef:
Ik heb 12% overeenkomst met D66, is er iemand die op hun gestemd heeft die met mij wilt delen welke standpunten je zo goed vindt ? ( oprechte interesse btw)

Ja hoor, ik heb op ze gestemd dus ben best blij :)

Ten eerste de progressieve basis. Pro-eu, liberaal op het gebied van abortus, homoseksualiteit en vrijwillige levensbeeindiging, religie en staat zoveel mogelijk gescheiden houden. Ten tweede omdat ze als enige partij (wat ik vond althans) iets doen met het gevaar van de polariserende rol van het internet, mede door de algoritmes van de techreuzen en de invloed die dit heeft op de samenleving. Iets wat ik persoonlijk belangrijk vind. Ten derde omdat ik Sigrid Kaag een zeer kundige vrouw vind met een indrukwekkend CV - ik denk dat ze skills genoeg heeft om ook echt iets tr gaan doen. Ten vierde omdat ze voor meer autonomie van uitvoerenden in de zorg zijn. En dan krijg je een groener klimaatbeleid er ook nog eens gratis bij!

Ik ben zelf alleen niet zo’n fan van het referendum, maar dat zijn ze zelf stiekem na Trump en de Brexit volgens mij ook niet meer echt ;)

Ik denk dat de formatie wel een stuk makkelijker wordt dan eerder gedacht werd... ik ben erg benieuwd naar de “extra” partij, had gehoopt op een linkse. Dat zal gezien de uitslagen m niet gaan worden denk ik... ik denk dat de nieuwe partijen nog iets te tsja, nieuw zijn?

Dankjewel voor je heldere uitleg! Ik sta er zelf op veel van deze punten anders in maar vind het wel fijn de andere kant te weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:12

Hoezo heeft Baudet nou eigenlijk sinds gisteravond een radiostilte? Wat is dat nou voor iets raars? Laat ie zijn kiezers nu al vallen of hoe moet ik dit zien?