Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 22:04

ravellie schreef:
Ik ben geen voorstander van geweld
Maar ik weet niet hoe ik zelf zou zijn als ik belaagd word door riooljournalistiek (in mijn ogen) zoals Powned

Maar de journalist in Krimpen is van TV Rijnmond, de regionale omroep.
Ze werden trouwens niet belaagd; er stonden journalisten op afstand met een 2-meter-lange stok. Zij stonden daar omdat deze kerken zelf hadden verkondigd zich niet meer aan de Corona-maatregelen te houden.

En wat vind je dan van de negatieve uitspraken over homo's door de predikant?

Karl66

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 22:45

Kom op, die journalist stelt vragen aan iemand en wordt dan door iemand anders die van achteren aan komt lopen in zijn knieholten getrapt. Hoezo werd die trapper door een riooljournalist belaagd? Het was die journalist, die door een geloofshooligan werd belaagd. Het is echt te belachelijk voor woorden dat mensen dit goedpraten.

Grappig, ik sta ook niet bepaald bekend als een D66 aanhanger :D En toch ben ik een groot voorstander van de EU. Een partij heeft nou eenmaal meer standpunten buiten hun Europa standpunt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 22:46

En zijn de kerkgangers niet degene die de media hebben belaagd? Met de auto rondjes rijden en foto’s maken

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 23:16

Riooljournalistiek of niet, geweld plegen doe je niet tegen journalisten. Als iemand vervelend is loop je weg of bel je de politie ipv te schoppen of aan te rijden.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 08:55

ravellie schreef:
Ik ben geen voorstander van geweld
Maar ik weet niet hoe ik zelf zou zijn als ik belaagd word door riooljournalistiek (in mijn ogen) zoals Powned

Ik zou ze te woord staan, uitleggen wat er aan de gang is en ze een kopje koffie aanbieden. Níet met mijn auto op ze in gaan rijden, níet ze in elkaar rammen. Daarnaast doet de journalistiek gewoon zijn werk, op het moment dat jij ervoor kiest om mensen ten tijde van corona in grote getale samen te laten komen is het in mijn ogen heel terecht dat daar vragen over worden gesteld.

Er is echt geen enkel excuus wat mij betreft voor de uitzonderingspositie van geloof en kerken in de coronapandemie. Ja, mensen willen hun geloof belijden, maar mensen willen ook hun sport beoefenen of andere dingen doen die ze mentaal gezond houdt. Die mogen dat ook niet doen. Er zijn genoeg manieren te bedenken om zonder samenkomst je geloof te belijden.

Ik zag dat askja hem al had gedeeld maar nog een keer:
https://nos.nl/artikel/2374628-woordvoe ... isten.html

Dominee Anthonie Kort schreef:
Kort riep de kerkgangers ook op naar God te luisteren. "We zijn gehoorzaamheid aan de overheid verschuldigd, maar als de overheid afwijkt hoeven we alleen naar God te luisteren."

Ook zou de overheid het land volgens hem in gevaar brengen. "Dat heel ons land door de overheid in gevaar is gebracht door besmettingen die uitbreken. Dat heel veel mensen sterven door het vaccineren. Dat de dood wordt ingebracht en ondanks men weet dat het gebeurt, dat dit niet wordt verhinderd. We zijn niet veilig bij deze overheid."

Overigens dezelfde Anthonie Kort die een homoseksuele jongen verbande uit zijn kerk: https://www.youtube.com/watch?v=sCynyywldzA . Omdat geloof dus net een beetje anders is dan andere dingen mag dit gewoon.

Ik kan echt geen enkel begrip opbrengen voor deze man of deze kerk. Wat mij betreft wordt het geweld tegen de journalisten gewoon bestraft en ik hoop, met heel mijn hart, dat de kerkgemeenschap vanuit henzelf erachter komt dat deze manier van geloof belijden niet meer van deze tijd is, niks met liefde te maken heeft en dat deze man uit zijn ambt gezet wordt.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:11

Dit valt voor mij gewoon onder hetzelfde kopje als haat predikende imams.
Het is onverdraagzaam, het zet (gezien de gedragingen van die gemeenschap) aan tot geweld, onverdraagzaamheid en anti-overheidsdenken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:02

Loretta schreef:
julius_juut schreef:
Ik zou ook graag zien dat het recht op vrijheid van godsdienst aangepast werd en weer puur en alleen het recht om te geloven (en niet te geloven) wat je wilt werd.
Niet de vrijbrief om maar doodleuk allerhande andere regels en wetten te omzeilen. Dieren onverdoofd de keel doorsnijden omdat je geloof dat graag wil, met z'n allen in een kerk gaan zitten terwijl we als samenleven gebukt gaan onder de toch wel best zware gevolgen van een pandemie en de regels om die pandemie beheersbaar te houden, kinderen offeren om middernacht bij de volle maan... Het moment waar je andere regels/wetten moet schaden om je geloof te kunnen belijden is het moment waar het naar mijn idee geen plaats heeft in een moderne samenleving.

Het onverdoofd slachten laat heel mooi zien dat er al wel degelijk aan de stoelpoten van de godsdienstvrijheid geknaagd wordt. In Belgie is dit al sinds 2019 verboden. Iets dat 20 jaar eerder nog ondenkbaar was.

Godsdienst moet iets goeds zijn . Anders is het geen godsdienst maar duiveldienst.Vanwege dat ritueel slachten ben ik ook lid van de PvdD geworden,omdat die dat aangekaart hebben. Maar Christenen doen dat niet.Met Jezus dood is dat antieke achterlijke gebruik ook gestopt.Althans onder Christenen...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:53

anjali schreef:
Loretta schreef:

Het onverdoofd slachten laat heel mooi zien dat er al wel degelijk aan de stoelpoten van de godsdienstvrijheid geknaagd wordt. In Belgie is dit al sinds 2019 verboden. Iets dat 20 jaar eerder nog ondenkbaar was.

Godsdienst moet iets goeds zijn . Anders is het geen godsdienst maar duiveldienst.Vanwege dat ritueel slachten ben ik ook lid van de PvdD geworden,omdat die dat aangekaart hebben. Maar Christenen doen dat niet.Met Jezus dood is dat antieke achterlijke gebruik ook gestopt.Althans onder Christenen...

Ik vind homoseksuelen bannen of Corona ontkennen of misinformatie over vaccins verspreiden anders flinke duivelsdienst hoor. Dus achterlijke dingen heeft het christendom ook gewoon nog steeds.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:17

Citaat:

Zou het een onsje minder mogen...?
De christenen die vlees eten deden dat oorspronkelijk gewoon volgens de Joodse regels der kunst. Waarbij het doel is dat het dier nul pijn ervaart.

Kom daar eens om in een gewone slagerij= slachthuis.

Wat hier staat is hetzij desinformatie hetzij antisemitisme.

Vrijheid van meningsuiting, van godsdienst, drukpers en varianten hierop zijn stuk voor stuk grote "goedheden" - maar wel met een verantwoordelijkheid.

En de aanleiding vormen de Sionskerk (in Urk) en de Mieraskerk (Krimpen aan den IJssel).
Een deel van mij is stikjaloers. Ik baal van kerkdiensten per pjoet. 'Maar het is voor een goed doel', het virus beteugelen - en dat gaan "hullie" dan versjteren omdat 'ze er niet in geloven'.

Op zich wel interessant: dat de overheid voor hen opeens niet meer iets is waarbij je eerbiedig ja knikt
(romeinenbrief hoofdstuk 13 lees ik als een waarschuwing, "hullie" als 'zo is het en zo moet het') -
de overheid is opeens een idioot die je mag negeren.
.... dat laatste is binnen bepaalde grenzen je goed recht als burger, maar als orthodoxe heb je aan mij iets uit te leggen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 15:56

Zijn er hier meer mensen die de live stream volgen van de Tweede Kamer? Zou er vandaag nog een debat komen nu de Kamer eerst de stukken van de vorige verkenners wil inzien?

Edit: om 17:00 uur meer duidelijkheid.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 17:40

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 17:54

Ann schreef:
Zijn er hier meer mensen die de live stream volgen van de Tweede Kamer? Zou er vandaag nog een debat komen nu de Kamer eerst de stukken van de vorige verkenners wil inzien?

Edit: om 17:00 uur meer duidelijkheid.

Debat is waarschijnlijk verplaatst. Veel partijen willen eerst de stukken hebben en dit zou nog lang kunnen duren.
Alleen wilden de bbb partij dat het desnoods vannacht werd gehouden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 18:07

En toch he, dat zinnetje alleen zegt helemaal niets.

Misschien is het iets dat ze hadden willen polsen bij Omtzigt zelf.
Of iets waar de formateurs zelf van dachten dat het een goed idee zou zijn.
Of misschien heeft een journalist wel gevraagd of dat geen idee was, en hebben ze het op een blaadje geklad met het idee dat ze dat even moesten uitzoeken.

Dat zou een verklaring zijn die plausibel is en ook helemaal geen politieke rel waard.

Ik ben erg benieuwd waarom dat zinnetje op papier gekomen is.

Overigens, zélfs áls 1 van de betrokken politici dit als persoonlijke voorkeur uitgesproken zou hebben, heeft dat nog niets te maken met de de democratie in de weg zitten.

De taak van formateurs is een werkbare formatie samenstellen waar iedereen uiteindelijk mee kan leven.

Dus ik snap de rel om een persoonlijke notitie niet zo.

Mocht het echt een bewuste poging zijn van meerdere politici om Omtzigt uit het zadel te wippen, ja dán hebben we het ergens over.

Dus ik ben best benieuwd naar de eigenlijke toedracht.

Die Omtzigt is wel een interessante trouwens, erg goed in dingen op de kaart zetten geloof ik.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 18:21

Loretta schreef:
Nou het is wel een mooi schouuwspel aan het worden. Vooral omdat Kaag nu opeens kwam met dat Rutte niet namens haar heeft gesproken.

https://nos.nl/liveblog/2374870-opspore ... debat.html

Kaag zal Rutte van z'n troon willen stoten zodat zij daar plaats kan nemen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 18:33

Femke_Tweety schreef:
En toch he, dat zinnetje alleen zegt helemaal niets...
Helemaal met het bericht van Femke eens.

Verder lijkt het in mijn ogen inmiddels meer op een excuus om een politieke tegenstander onderuit te kunnen halen, dan om een uitleg omtrent die notitie.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 18:52

Ik vind het zinnetje op zich ook niet alarmerend. Al zei ik in dit topic dat het zelfs van hemzelf zou kunnen komen. Dat is dus in elk geval niet zo.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 18:53

Op Twitter staan meer notities van die onderhandelingen.. het komt op mij allemaal niet heel raar over wat daar op staat..? Iemand ze ook gezien ?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:31

Wat een zure kop trekt Rutte. Waar is zijn eeuwige glimlach gebleven?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:34

Is het debat live nu?

#gaat laptop open klappen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:37

Morgenochtend komt het debat. Nu ging het over het openbaar maken van de stukken die de Kamer vooraf graag wil inzien.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:38

Femke_Tweety schreef:
Is het debat live nu?

Nee is morgen, dit ging over een voorstel can Rutte om toch nog stukken vertrouwelijk te houden. Maar dat werd door de kamer afgewezen. Maar Rutte zat daar met een dikke zure kop _O- := :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:45

Ok thanx

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:12

Femke_Tweety schreef:
En toch he, dat zinnetje alleen zegt helemaal niets.

Misschien is het iets dat ze hadden willen polsen bij Omtzigt zelf.
Of iets waar de formateurs zelf van dachten dat het een goed idee zou zijn.
Of misschien heeft een journalist wel gevraagd of dat geen idee was, en hebben ze het op een blaadje geklad met het idee dat ze dat even moesten uitzoeken.

Dat zou een verklaring zijn die plausibel is en ook helemaal geen politieke rel waard.

Ik ben erg benieuwd waarom dat zinnetje op papier gekomen is.

Overigens, zélfs áls 1 van de betrokken politici dit als persoonlijke voorkeur uitgesproken zou hebben, heeft dat nog niets te maken met de de democratie in de weg zitten.

De taak van formateurs is een werkbare formatie samenstellen waar iedereen uiteindelijk mee kan leven.

Dus ik snap de rel om een persoonlijke notitie niet zo.

Mocht het echt een bewuste poging zijn van meerdere politici om Omtzigt uit het zadel te wippen, ja dán hebben we het ergens over.

Dus ik ben best benieuwd naar de eigenlijke toedracht.

Die Omtzigt is wel een interessante trouwens, erg goed in dingen op de kaart zetten geloof ik.

Één klein probleempje, het zijn geen formateurs, het zijn verkenners. En als verkenner hoor je helemaal niet over poppetjes te praten. Die horen alleen maar te inventariseren welke coalities door de fractieleiders als mogelijk worden gezien.

Op het moment dat ze het over een individueel kamerlid hebben, dan gaan ze ver buiten het boekje van de opdracht die ze van de kamer hebben gekregen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:13

Loretta schreef:
Femke_Tweety schreef:
Is het debat live nu?

Nee is morgen, dit ging over een voorstel can Rutte om toch nog stukken vertrouwelijk te houden. Maar dat werd door de kamer afgewezen. Maar Rutte zat daar met een dikke zure kop _O- := :D

Ik hoop dat hij de komende 4 jaar eens goed word aangepakt door de kamer. Hij is al te vaak met dingen weggekomen

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 21:09

... en er ligt nu op straat 'dat GroenLinks graag wil regeren en dat de veestapel verkleinen geen doel op zich is'.

(Lijkt mij niet schokkend, dat wisten we al jaren.)