Femke_Tweety schreef:En toch he, dat zinnetje alleen zegt helemaal niets.
Misschien is het iets dat ze hadden willen polsen bij Omtzigt zelf.
Of iets waar de formateurs zelf van dachten dat het een goed idee zou zijn.
Of misschien heeft een journalist wel gevraagd of dat geen idee was, en hebben ze het op een blaadje geklad met het idee dat ze dat even moesten uitzoeken.
Dat zou een verklaring zijn die plausibel is en ook helemaal geen politieke rel waard.
Ik ben erg benieuwd waarom dat zinnetje op papier gekomen is.
Overigens, zélfs áls 1 van de betrokken politici dit als persoonlijke voorkeur uitgesproken zou hebben, heeft dat nog niets te maken met de de democratie in de weg zitten.
De taak van formateurs is een werkbare formatie samenstellen waar iedereen uiteindelijk mee kan leven.
Dus ik snap de rel om een persoonlijke notitie niet zo.
Mocht het echt een bewuste poging zijn van meerdere politici om Omtzigt uit het zadel te wippen, ja dán hebben we het ergens over.
Dus ik ben best benieuwd naar de eigenlijke toedracht.
Die Omtzigt is wel een interessante trouwens, erg goed in dingen op de kaart zetten geloof ik.
Één klein probleempje, het zijn geen formateurs, het zijn verkenners. En als verkenner hoor je helemaal niet over poppetjes te praten. Die horen alleen maar te inventariseren welke coalities door de fractieleiders als mogelijk worden gezien.
Op het moment dat ze het over een individueel kamerlid hebben, dan gaan ze ver buiten het boekje van de opdracht die ze van de kamer hebben gekregen.