Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:55

Het erge is, als we er geen beelden van hadden was dit waarschijnlijk wel een goede reden geweest om te twijfelen aan het verhaal voor velen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:21

Sclimpre schreef:
Bedoel je dan dat ze hem voorzichtiger hadden moeten behandelen omdat hij mogelijks een hartprobleem en hoge bloeddruk had?
Of dat het zijn eigen schuld is omdat hij drugs gebruikt had?

Als dit de enige twee mogelijkheden zijn dan ga ik voor antwoord C.

Magrathea schreef:
En hoe zie je precies dat iemand aan pijnstillers zit aan de buitenkant?

Dat had je ook zelf even op kunnen zoeken, de eerste hit op google:
Sedation, Drowsiness, or Clouded Thinking
Sometimes opioids can cause sedation, drowsiness, or sleepiness for the first day or so or after a dose is increased. Some people find that they become confused, disoriented, or simply absentminded after receiving a medication for pain relief. If such effects become pronounced, tell a doctor immediately. The dose can be adjusted, another drug can be prescribed, or another drug can be added.
https://www.mskcc.org/cancer-care/diagnosis-treatment/symptom-management/pain-management/management-side-effects

mysa schreef:
En dus knijp je hem negen minuten de adem af..... :?

Dus? Hoe haal je dat uit wat ik zei?

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:30

enzino schreef:
Sclimpre schreef:
Bedoel je dan dat ze hem voorzichtiger hadden moeten behandelen omdat hij mogelijks een hartprobleem en hoge bloeddruk had?
Of dat het zijn eigen schuld is omdat hij drugs gebruikt had?

Als dit de enige twee mogelijkheden zijn dan ga ik voor antwoord C.

En antwoord C is ??

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:37

Dinopino schreef:
ik moest even aanwezig zijn omdat nu alle mensen verontwaardigd zijn omdat er een hond is mishandelt door de politie. En dus is de politie gewoon slecht. Nou ik ken meer andere verhalen dat de politie juist dieren red. Maar de krant mag oordelen en neerzetten de agenten kunnen zich niet verdedigen.

Good cop, bad cop.

Niet elke agent is een dierenbeul en ook niet elke agent is een racisst. Net zoals dat niet elke agent zijn vak goed verstaat. Het zounopen en eerlijk moeten gaan over interne problemen bijnde politie. Een maatschappij heeft nu eenmaal toch politie nodig.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:44

Magrathea schreef:
Het erge is, als we er geen beelden van hadden was dit waarschijnlijk wel een goede reden geweest om te twijfelen aan het verhaal voor velen :n

Natuurlijk was daar dan aan getwijfeld. Daar is ook niets mis mee. Jij gelooft toch ook niet zomaar alles. Maar soms heb ik ook wel een idee dat jij een bewuste keuze maakt afhankelijk hoe het verhaal aansluit op jouw wereldbeeld.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:50

De eindconclusie van het autopsierapport was vrij duidelijk, er staat namelijk gewoon in dat de doodsoorzaak moord door verstikking is. Als je delen van een autopsierapport deelt, dan is het nogal bijzonder als zoiets belangrijks weggelaten wordt...

De politieagent die schreef dat zijn beeld veranderd was, had natuurlijk helemaal gelijk. Het is goed om niet crimineel te worden, het is beter om geen drugs te gebruiken en als je met Covid-19 besmet bent, dan moet je in quarantaine blijven.

Maar, en dit is zo'n maar die al het voorgaande niet relevant maakt. De VS is een rechtsstaat en in een rechtsstaat horen de mensen gelijk behandeld te worden door de politie. Dat betekent dat je als politie niet het recht hebt om iemand te vermoorden, enkel omdat hij een eerder veroordeelde crimineel is. Natuurlijk, als je verdacht wordt van crimineel gedrag, dan mag je aangehouden worden, als je vuurwapengevaarlijk bent, dan mag de politie daar rekening mee houden in hun aanpak en natuurlijk als jij je verzet, dan mag de politie gepast geweld gebruiken. Dat mag allemaal, maar wat niet mag is iemand vermoorden omdat hij nou eenmaal een criminele geschiedenis had.

Als al die mensen die vinden dat het maar een crimineel was en dat de politie gewoon zijn werk aan het doen was naar de VS gaan. En als die mensen daar per ongeluk een vals briefje van twintig krijgen en als die mensen daarmee betalen. Als die mensen dan door de politie opgepakt worden en het terecht vinden dat ze bij die arrestatie gedood worden, dan zou er tenminste nog een grond onder hun idee zitten dat het wel meeviel. Maar op het moment dat jij vindt dat jij anders behandeld moet worden op het moment dat jij ergens van verdacht wordt, als jij netjes met de politie meewerkt en de agent een knie in jouw nek zet. Op dat moment kan je ook niet accepteren dat het met Floyd gebeurde. De rest is alleen maar gezeur in de marge om je eigen punt proberen te maken.

Er was een paar pagina's terug de vraag hoe dit de herverkiezing van Trump beïnvloedde. Op dit moment zie je een dalende populariteit. Lagere approvalcijfers en hogere disapprovalcijfers. Dus de meeste Amerikanen vinden dat hij het slecht aanpakt: https://fivethirtyeight.com/features/po ... p-approval

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:44

Voor de geïnteresseerden is het Amsterdamse gemeenteraad debat nu live te volgen op de website van de NOS.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:30

Dankjewel voor je rustige reacties in dit topic, Karl66. Sommige mensen hier zijn zo krampachtig en kortzichtig dat dit wel eens nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:47

Karl66 schreef:
De eindconclusie van het autopsierapport was vrij duidelijk, er staat namelijk gewoon in dat de doodsoorzaak moord door verstikking is. Als je delen van een autopsierapport deelt, dan is het nogal bijzonder als zoiets belangrijks weggelaten wordt...

Aangezien ik een deel van het autopsierapport weergaf, neem ik aan dat dit op mij slaat.

Iemand stelde de vraag waar het "onder invloed van drugs" vandaan kwam, dus verwees ik naar de betreffende passage uit het autopsierapport.

Het lijkt mij dan wel heel "bijzonder" om dan de eindconclusie weer te geven, inclusief de doodsoorzaak, als ik slechts aan wil geven waar het stukje "onder invloed van drugs" vandaan komt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:57

Omdat het niet relevant is. Hij werkte netjes mee en dus hadden die drugs net zoveel relevantie voor zijn moord als de kleur van zijn onderbroek. Helemaal geen enkele.

Ja natuurlijk stond het in zijn autopsierapport. Zo'n onderzoek is altijd zo compleet mogelijk, om uit te sluiten dat er iets over het hoofd wordt gezien. Dat wil niet zeggen dat alles relevant is voor de zaak. De eindconclusie, moord door verstikking is dat wel.

Het is gewoon te schunnig voor woorden, dat mensen er maar van alles bij blijven zoeken, alleen om niet toe te hoeven geven dat het een racistische moord is. En dan natuurlijk vergezeld door de dooddoener dat ze natuurlijk tegen racisme zijn, maar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:59

Als iemand om een bron verzoekt dan geef ik de bron. De rest speelt zich in jouw hoofd af.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:46

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:46

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:48

Gestoord.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:06

O my....

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:06

Sensationele kop en suggestieve verslaglegging van nu.nl
Kijk even verder.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:12

Er kunnen 18.000 demonstranten op 1.5 meter afstand demonstreren, maar het is niet zeker dat er zoveel mensen daadwerkelijk daarheen komen?
Laatst bijgewerkt door Ann op 10-06-20 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:13

Sterker, het is onwaarschijnlijk dat er zoveel komen. ;)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:14

Ann schreef:
Er kunnen 18.000 demonstranten op 1.5 meter demonstreren, maar het is niet zeker dat er zoveel mensen daadwerkelijk daarheen komen?

Maar er zijn er blijkbaar wel zoveel welkom ipv dat er een keiharde bovengrens wordt gesteld.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:14

mysa schreef:
Sensationele kop en suggestieve verslaglegging van nu.nl
Kijk even verder.

Kijk verder naar wat?

Er zijn 18.000 cirkels getekend, er zijn in en uitgangen, er is controle, maar dat zijn nog steeds 18.000 cirkels.
Of ze komen geen idee, maar het kan...
Dan kunnen we in de goffert ook weer concerten gaan geven....

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:17

Wat is er precies erg aan een protest met zoveel mensen die netjes afstand kunnen houden?

Voor zover ik weet is het nooit vereist geweest dat iedereen minstens de helft van de andere demonstranten in het gezicht moet hoesten o.i.d.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:18

Ben het met Karl eens. Er worden spijkers op laag water gezocht om hetgeen wat Floyd is aangedaan te bagatelliseren. Blame the victim.

Even terug naar de feiten:
1. De politie heeft buitensporig geweld gebruikt bij de aanhouding van Floyd, resulterend in zijn dood
2. Uit de videobeelden blijkt dat het geweld onnodig was
3. Hiermee past het incident in een lange reeks incidenten waarin de Amerikaanse politie onnodig buitenproportioneel geweld gebruikt tegen arrestanten, vaak zwarte (jonge) mannen
4. Het valt niet te bewijzen dat het geweld jegens Floyd een expliciet racistische daad was (maar het vermoeden dat racisme/vooroordelen een rol speelden is gezien de bredere sociale context m.i. gerechtvaardigd)

George Floyd is een symbool geworden van waar het diepgewortelde racisme in de VS toe kan leiden. Niet meer en niet minder. Zijn dood was blijkbaar de spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:18

Magrathea schreef:
Wat is er precies erg aan een protest met zoveel mensen die netjes afstand kunnen houden?

Voor zover ik weet is het nooit vereist geweest dat iedereen minstens de helft van de andere demonstranten in het gezicht moet hoesten o.i.d.

Kans is dat dit niet word gedaan

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:20

De kans is ook dat mensen elkaar in het gezicht hoesten bij de H&M, die is ook gewoon open.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:23

En als je na de H&M gaat reis je vast ook een half land over.
Dus word je ziek sleep je het niet ver mee.

En ondertussen weten we het wel hoor.
dat had ik overigens ook bij de boerenprotesten, ik was daar compleet voorstander van, maar op het laatst raakte die ook mijn sympathie kwijt betreft de protesten, soms is het ook weer even genoeg.
En in corona tijd helemaal!!