Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:39

Shaggy09 schreef:
karuna schreef:
Ik kan er nog steeds niet over uit. Heb me voor afstuderen verdiept in de opkomst van NS destijds met ene meneer Adolf als partijleider. De omstandigheden toen leken best op die van nu. ook die partij begon op deze manier.

Stukje in Volkskrant vat het netjes samen. Steeds een stukje erger tot het normaal werd joden te vergassen en het werd nog "normaal" gevonden ook.

Nou nou, dan is Wilders eerder iemand waarmee je die vergelijking kan trekken. De haat die hij heeft op de Islam is heel erg extreem. Dat zie ik bij Baudet niet zo terug.

Alleen zegt Baudet het op een manier die heel cryptisch is. Wanneer je zijn veelal dure bewoordingen eenmaal ontcijferd hebt kom je achter de werkelijke betekenis die niet bepaald mals te noemen is.
Je gaat bijna terugverlangen naar de simplistische teksten van Geert Wilders.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:39

_lautje_ schreef:
Precies. Ik denk dat Baudet extremer is dan Wilders. Het gevaar schuilt hem er in dat hij het allemaal zo ‘fatsoenlijk’ verkoopt. Terwijl als je ontleed wat hij nu echt zegt het niet heel fatsoenlijk is.

Inderdaad, ik was in discussie met iemand waarbij ik dit aanhaalde, ook dat we in het verleden wel meer grote schreeuwers hebben gehad met dit soort denkbeelden. was een jonge gast, jaar of 35( ik ben 60) en redelijk hoog opgeleid en die zei dat ze me aan moesten klagen en vast moesten zetten omdat ik Baudet met Hitler vergeleek :D . Ik heb hem aangekeken en toen zei ik dat hij er toch helemaal naast zat. Hoezo vroeg hij?? Ik bedoelde Mussolini , helaas, hij ontplofte nog erger.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:43

Vroeger had je Janmaat die recht voor zijn raap dingen riep die onschuldig waren bij wat Wilders roept. Fvd is weer een stap erger dan wilders. Maar omdat het duur klinkt lijkt het niet zo erg.

Je kunt iemand lelijk vinden of zeggen dat met een verbetering hier en daar het cosmetisch fijner gaat uitzien.

Klinkt fijn toch maar in feite vind je iemand zo lelijk dat je een verbouwing noodzakelijk acht

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:45

karuna schreef:
Vroeger had je Janmaat die recht voor zijn raap dingen riep die onschuldig waren bij wat Wilders roept. Fvd is weer een stap erger dan wilders. Maar omdat het duur klinkt lijkt het niet zo erg.

Je kunt iemand lelijk vinden of zeggen dat met een verbetering hier en daar het cosmetisch fijner gaat uitzien.

Klinkt fijn toch maar in feite vind je iemand zo lelijk dat je een verbouwde noodzakelijk vindt

Janmaat is nooit verder gekomen dan 2 zeteltjes. Dat waren hele andere tijden.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:46

:D
En weet je mensen moeten stemmen op wie ze willen.
Maar ga niet zeggen dat iets niet is wat het niet is.
Je stemt er op dus je staat er achter wees dan ook zo realistisch om te erkennen waar je op hebt gestemd.
Maar mensen gaan het nu goedpraten.
Afbeelding
Zelfs dir wordt goedgepraat. Dit is uitvergroten door de linkse media...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:47

Klopt goddank wel. En dat was vooral omdat de meerderheid door zijn simpele bewoordingen werd uitgelachen

Die teksten walgelijk gewoon brr

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:51

_lautje_ schreef:
Je stemt er op dus je staat er achter wees dan ook zo realistisch om te erkennen waar je op hebt gestemd.
[ [url=m/NBxnDS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als een stel pubers op het schoolplein dat zouden zeggen dan zou je je schouders nog ophalen en denken, ze weten niet beter. Maar als een volwassen politica dit soort teksten bezigd van ook nog eens een serieuze partij dan krijg ik echt het gevoel alsof de jaren 30 zich herhalen.

Hoe kan zo iemand nu een gemeenteradslid zijn. Er zijn mensen voor minder ontslagen. Die vrouw gaat straks ook nog landelijk.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:53

_lautje_ schreef:

Ja maar dit waren allemaal maar cynische grapjes :z

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:56

_lautje_ schreef:

De Utrechtse academicus die vroeg waar Volkert nu was, die wordt terecht op non actief gesteld. Maar het is natuurlijk gigantisch met twee maten meten als je tegelijkertijd vindt dat Nanninga dit wel mag zeggen. Die had net zo hard op non actief gesteld moeten worden.

En nee, FvD is niet minder gevaarlijk dan de PVV. De PVV is een éénmans, één issue partij met als doel Geert Wilders tot zijn pensioen in de kamer te houden. Aangezien die partij eigenlijk helemaal niks toevoegt in de kamer, moet hij het hebben van relletjes en het schelden op moslims, op die manier ziet hij kans om aldoor weer vier jaar dichter bij zijn pensioen te komen.
De FvD is daarentegen een keihard fascistische partij, die gebouwd is rond een persoonlijkheidscultus rondom Baudet. De partij is geïnfiltreerd door extreem rechts en Baudet vindt dat prima, hij ziet ze namelijk als geestverwanten. Hij roept namelijk precies dezelfde dingen als dat zij roepen. Het enige verschil is dat hij het in wollig en bombastisch taalgebruik verpakt. Maar als je die verpakking weghaalt, dan blijft er hetzelfde rechtsextremistische en fascistische gedachtengoed over...

Tanya

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:58

Ik dacht eerst ook dat Wilders erger was, tot iemand me er op wees dat Baudet eigenlijk hetzelfde zegt maar dan mooier verpakt, waardoor hij meer mensen mee krijgt. Heel erg eng dus eigenlijk.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:59

Magrathea schreef:
_lautje_ schreef:

Ja maar dit waren allemaal maar cynische grapjes :z

Voor iemand van 12 oke.
Maar van een volwassen vrouw die nu landelijk volksvertegenwoordiger wordt.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 18:13

_lautje_ schreef:

Kijk naar de data van deze posts, en nee ik praat het wederom niet goed maar dit is lang geleden.

Ik heb zelf geen fvd (meer) gestemd vanwege maandag wat me heeft aangegrepen. Ik vind het echter wel steeds meer op een ' ik haat fvd wie nog meer?' topic lijken. Ik snap de ophef maar pagina's lang is echt niet nodig lijkt me.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 18:19

Maakt de datum uit? Het zegt genoeg dat ze ze niet heeft verwijderd.
Het feit blijft dat ze schrijft dat joden vergast mogen worden en zij volksvertegenwoordigster is.
En ze was geen puber van 15 maat een volwassen vrouw.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 18:24

Is nu de tweede keer dat ik “haat” lees.
Staat haten tegenwoordig gelijk aan het niet eens zijn met?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 18:28

_lautje_ schreef:
Maakt de datum uit? Het zegt genoeg dat ze ze niet heeft verwijderd.
Het feit blijft dat ze schrijft dat joden vergast mogen worden en zij volksvertegenwoordigster is.
En ze was geen puber van 15 maat een volwassen vrouw.

Ze zijn wel verwijderd - ze ziet dus in elk geval in dat het voor haar reputatie en die van het FVD niet al te best is.
Werd al eerder een reactie opgepost, één en al "hullie zijn gemeen tegen mij omdat ik eens iets geks heb gezegd, boehoeh" :o
Het gaat mij er niet om of het wel of niet op internet staat maar dat ze het blijkbaar normaal vind om dat soort dingen publiekelijk te posten.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 18:31

Dit heeft niet met haat te maken, dit zijn feiten over personen benoemen die de grootste fractie in de eerste kamer vormen.
Laat de FVD nu maar eens zien of ze ook in staat zijn om met andere partijen samen te werken. Dat is nog eens een heel ander vak dan cryptische verhalen vertellen en bizarre tweets de wereld in slingeren. De FVD moet nu toch wel op de een of andere manier met het "partijkartel" samen gaan werken.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 18:38

Helaas voor forum zijn wij een coalitieland. Dat vindt hij zelf ook wel lastig. Want ja dan moet je toch geven en nemen.
Hij roept nu heel hard ik stem alleen ik waar ik het mee eens ben. De rest gaat niet gebeuren. Tsja je hebt geen absolute meerderheid dus dat kan je helemaal niet zeggen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 18:41

Erger nog, hij heeft op de uitgestoken hand van Rutte meteen als eis gesteld dat er drie personen op moesten rotten uit dr kamer. Ik denk dat een aantal politici hetzelfde over hem denken .

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 18:49

Ja precies. Als alle partijen samen zouden zggen wij willen samenwerken met Forum maar dan moet Baudet vertrekken is het huis te klein. Maar dat mag wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 19:18

Janneke2 schreef:
...trouwens, wie heeft het citaat/ de parafrase van TB herkend:
"Op deze rots gaan wij onze zuil bouwen"...?

Ja zei Jezus niet precies dat?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 19:22

Adelaide71 schreef:
Janneke2 schreef:
...trouwens, wie heeft het citaat/ de parafrase van TB herkend:
"Op deze rots gaan wij onze zuil bouwen"...?

Ja zei Jezus niet precies dat?

Hoog op de koepel van de Sint-Pieter staat: ‘Op deze rots zal ik mijn kerk bouwen’, het woord van Jezus tot Petrus (‘rots’).

Tja, hij vind zichzelf dus echt een "godsgeschenk" ben blij dat het niet mijn schoonzoon is :D ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 19:49

@ bigone heeft hij een partner dan? Kan het me niet voorstellen.

Ik snap trouwens wel waarom het topic deze kant op gaat. De uitslag maakt terecht een hoop los bij veel mensen.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 19:54

SusanH schreef:

Ik snap trouwens wel waarom het topic deze kant op gaat. De uitslag maakt terecht een hoop los bij veel mensen.

Hij is verloofd met een 23 jarige :')

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 19:55

SusanH schreef:

Hij is zelfs verloofd, met een 23 jarige.

Edit: wauw zelfde :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:06

Ojee....

Ik denk er trouwens ook over om weer politiek actief te worden. Ben ooit bijna gemeenteraadslid geweest. Vind het nu een mooie tijd om dat weer op te pakken.