Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:09

Discrepanties in wat er gezegd is maakt nog niet dat het misbruik niet heeft plaatsgevonden.

Er worden allerlei verbanden gemaakt die nergens op slaan. Als je een hoop onkosten hebt gemaakt, en dat mensen de rechtbank nog geld schuldig zijn, wil dat alleen zeggen dat het open staat totdat een zaak wordt gewonnen of verloren, niet dat de persoon geen geld meer heeft om van te leven en het geld van de rechtzaak nodig heeft "omdat ze schulden hebben".

Ik wil wedden dat als het gaat knijpen, Oprah wel een paar miljoentjes schenkt hoor. Maar dat is echt niet nodig.

Er is niks zo erg als mensen die slachtoffers niet geloven. Dit is precies waarom abusers er mee weg blijven komen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:16

Ja weet je, misbruik is misbruik voor mij. Een beetje verkrachten of een beetje aanranden kan niet. En volgens mij is het klip en klaar dat MJ een gekkie was. Dat telt voor mij.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:21

MarcoBorsato schreef:
Ja weet je, misbruik is misbruik voor mij. Een beetje verkrachten of een beetje aanranden kan niet. En volgens mij is het klip en klaar dat MJ een gekkie was. Dat telt voor mij.

Hij kan een baby buiten zwieren en nog verdedigd worden. Als fans dat ok vinden verbaast mij de put met discrepanties niet.

Ik snap ook niet dat het raar is om er geld uit te halen, estate zorgt voor zijn ondergang en ze mogen er wel op teren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:29

Met MarcoBorsato eens. Het interesseert me niet hoe ver hij wel of niet is gegaan. Misbruik is misbruik.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:31

Laatst bijgewerkt door Lusitana op 23-03-19 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:33

Barbra Streisand... wtf?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190322_04275460
Citaat:
Uiteindelijk zijn ze alle twee getrouwd en hebben ze kinderen gekregen. Ze zijn er dus duidelijk niet aan doodgegaan.

Die is ook niet helemaal lekker.. Voor mij valt dit onder goed praten.
Hoe kun je een kind hier nou mede verantwoordelijk voor vinden?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:34

Cayenne schreef:
Barbra Streisand... wtf?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190322_04275460
Citaat:
Uiteindelijk zijn ze alle twee getrouwd en hebben ze kinderen gekregen. Ze zijn er dus duidelijk niet aan doodgegaan.

Die is ook niet helemaal lekker.. Voor mij valt dit onder goed praten.
Hoe kun je een kind hier nou mede verantwoordelijk voor vinden?

Is dat niet het hele probleem bij kindermisbruik? Dat ze zichzelf niet kunnen verdedigen en onder anderen nog niet zelf kunnen beslissen over wat goed of fijn voor ze is?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:36

Ze snapt niet dat sexspelletjes niet als verkeerd ervaren worden door kinderen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:45

Wauw die uitspraak, ze zijn er niet aan doodgegaan...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:57

Furrow schreef:
Wauw die uitspraak, ze zijn er niet aan doodgegaan...

Dat moet je wel in juiste context zien."Je gaat er niet dood aan" of "ze zijn er niet dood aan gegaan" heeft weinig te maken met sterven, maar alles met het idee dat alles wel over gaat/is gegaan.

Het is nog steeds niet okay om je zo uit te spreken over sexueel misbruik, uiteraard. Het is niet iets om lacherig over te doen, of weg te wuiven.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 21:02

Maar misschien is dat ook wel juist het ironische: ze moeten de rest van hun leven met dit trauma doen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 22:47

Nou, dat is ook mooi. Dus omdat je er nog bent, mag je er dan niets meer over zeggen?! En dan is het dan dus maar niet meer erg?!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 23:42

Het is een vrij typische reactie : "houd er nou maar over op". Het zegt eigenlijk "we willen het gewoon niet weten".
Er worden ontzettend veel kinderen misbruikt. Er zit er in elke familie een hand vol, maar niemand die het weet. Mensen willen het niet weten.
Slachtoffers staan alleen en moeten er mee leven, terwijl als ze gewoon erkend werden van "jee erg voor je, wat goed dat je er mee naar buiten komt" ze aan verwerking kunnen beginnen.
In plaats daarvan houden ze het voor zich, of worden ze uitgemaakt voor leugenaar of het wordt afgedaan als het was niet zo erg of "daar groei je wel uit" en dat is gewoon een recept voor zelfdestructie (of ze gaan om zich heen slaan en apart gedrag vertonen).

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 02:08

Babootje schreef:
Popstra schreef:
Mijn ook. Daar komt bij ze toch ook weer een zaak gaan aanspannen was donderdag op RTL Boulevard.

Niet onverwacht dus nu de publieke opinie meezit. Ze hebben wel degelijk een financieel belang. Zitten beide flink in de schulden, na al eerder - voordat ze het misbruik naar buiten brachten - rechtszaken tegen de erven te hebben verloren.

Ze zullen altijd verliezen tegen over de erven, lijkt mij logisch

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 02:37

Er is totaal niet duidelijk wie er aangeklaagd gaat worden, alle verhalen zijn gebaseerd op een Frans krantje. We zien het vanzelf wel.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 03:34

Ik zou dan eerder een andere bron verwachten inderdaad. Het Franse krantje zal niet zo dicht bij hen staan.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 12:02

Ik snap het artikel van de telegraaf niet zo. Is dit nou een bewijs dat ze niet misbruikt zijn? :?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 12:10

Bambi1995 schreef:
Ik snap het artikel van de telegraaf niet zo. Is dit nou een bewijs dat ze niet misbruikt zijn? :?

Nee, het is bewijs dat ze over bepaalde zaken liegen. En als ze over bepaalde zaken liegen, kan het zijn dat ze over meer dingen niet de waarheid spreken.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 12:15

Babootje schreef:
Bambi1995 schreef:

Nee, het is bewijs dat ze over bepaalde zaken liegen. En als ze over bepaalde zaken liegen, kan het zijn dat ze over meer dingen niet de waarheid spreken.

Waar liegen ze dan over?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 12:17

Dat een aantal dingen niet kloppen, zegt niet dat ze hebben gelogen. Niet bewust althans. Het kan zijn dat ze niet alles goed herinneren en dan raken dingen wel eens in de war.
Kunnen jullie precies je levensloop vertellen over toen je 10 was? De juiste volgordes waarin dingen zijn gebeurt?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 12:19

Bambi1995 schreef:

Deze reactie komt het dichtst bij mijn vraagtekens...
Waarom zoekt een krant als de Telegraaf niet meteen alles uit? Volgens mij zijn een hoop documenten gewoon openbaar in te zien. Ik had de indruk van de documentaire dat er een hoop dingen extra zijn nageplozen.

En als deze man wel de waarheid spreekt, zegt het in mijn ogen ook niets over eventueel misbruik.

Een publieke opinie in dit soort zaken, volgens mij ervaren we die allemaal heel persoonlijk. Ik heb een heel aantal mensen om mij heen gesproken die er allemaal hetzelfde in staan als ik. Een ander ervaart dit allicht anders. En iedereen zoekt en onthoudt natuurlijk de bronnen die voor zijn/haar mening relevant zijn. Denk dat die factoren behoorlijk bepalend zijn voor hoe we de 'publieke' opinie ervaren.

Ik heb in ieder geval de andere kant op een behoorlijke bedenking bij dit bericht van de Televaag.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 13:34

Je gaat niet zitten verzinnen over sexueel misbruik en als je het wel doet val je vrij snel door de mand.
Ik ken iemand waarvan de toen 15 jarige dochter uit nijd naar de politie is gegaan met het verhaal dat haar vader haar misbruikt had. Hij is gearresteerd, maar een paar uur later stond hij weer buiten.
En zo ken ik nog wel een paar gevallen die wat minder dichtbij me staan.
Maar geloof me, het komt uit. Psychologen weten exact wat echte emoties zijn en wat niet en wat normaal is om te horen en wat niet.
Zelfs als je je maar een beetje verdiept in lichaamstaal kun je zien hoe sommigen het tegendeel beweren van wat de waarheid is ze zeggen ja en schudden subtiel nee of zeggen nee en knikken subtiel ja, of ze maken subtiele afwerende gebaren of extreme gebaren om wat ze zeggen kracht bij te zetten etc. Hier wordt allang gebruik van gemaakt door professionals bij verhoren.

En wat belangrijk is om voor ogen te houden is dat het kinderen waren die niet wisten dat wat ze deden nou persee fout was en al helemaal niet wisten dat ze dit later tot in de details en in chronologische volgorde zouden moeten gaan oplepelen. Het is niet dat ze een dagboek bij hielden ofzo. Ze moeten uit herinneringen putten.
Vaak zitten er hele gaten in en chronologische volgorde is voor bijna iederen lastig.

Daabij zaten ze in een enorm loyaliteits conflict. Dit was wel hun idool! En ze deelden iets heel speciaals met hem. Iets waarvan ze wisten dat het consequenties zou hebben als ze er over zouden beginnen, want dat had MJ zelf gezegd...
Als je bang bent om je byzondere vriend te verliezen, ga je ver om die te beschermen, maar aan de andere kant, op het moment dat je weet dat het fout was, wil je daar ook wel een soort van straf voor zien. Deze kinderen zaten in een soort spagaat en het moet eigenlijk een opluchting zijn geweest dat hij op een gegeven moment dood was en ze vrijuit konden spreken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 13:51

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 14:40

Gedaan.Tja. Wat wil je hier precies mee?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 14:50

Mijn computer wil hem niet openen, iets met verplicht cookies accepteren?
Vind ik niet helemaal van deze tijd en betrouwbaar overkomen... :o