Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:32

Over aanranding en dna afnemen: hoe dan? Aanranding is niet hetzelfde als een verkrachting. Ik vind het ook behoorlijk offtopic, want als de politie hem geen verdachte noemt in die aanrandingszaak, dan zie ik niet waarom wij dat hier wel zouden moeten doen. Ja er gebeuren een hoop nare dingen in de wereld, maar daar mag je niet zomaar iemand van beschuldigen.

Saintelette

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:39

Ik lees hier dat mensen posten dat dankzij de auto het zoekgebied vele malen groter is geworden, maar volgens mij valt dat enigszins mee. De verdachte had natuurlijk wel een eindtijd om terug te moeten zijn en aangezien het al het eind van de dag is geweest kan hij geen uuuuuren weg zijn geweest. Tenzij hij in het weekend niet hoefde te werken (weet niet of plantsoendienst ook op zaterdagen werkt?)..

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:45

Telpeva schreef:
Over aanranding en dna afnemen: hoe dan? Aanranding is niet hetzelfde als een verkrachting. Ik vind het ook behoorlijk offtopic, want als de politie hem geen verdachte noemt in die aanrandingszaak, dan zie ik niet waarom wij dat hier wel zouden moeten doen. Ja er gebeuren een hoop nare dingen in de wereld, maar daar mag je niet zomaar iemand van beschuldigen.

Ik moet zeggen dat ik het niet heel erg vindt dat zijn naam i.c.m zijn daden bekend zijn bij een groot deel van de Nederlandse bevolking. :x Maar blijkt deze man onschuldig, dan wordt het leven hem op deze manier heel zuur gemaakt.

Maar deze man blijft onschuldig tot zijn schuld is bewezen. Daarom ben ik zo benieuwd hoé ze toch bij deze man terecht zijn gekomen. Voor zover ik weet heeft de politie daar nog niks over losgelaten.

Wat betreft die auto: die is van de verdachte zijn moeder, toch? Dan kan het heel goed zijn dat de politie zsm wil weten of deze uberhaupt gebruikt is. Voordat ze dit weten zijn ze wel weer eventjes verder. Dus dat het zoekgebied met die reden is uitgebreid is dan een aanname. Ik dacht even dat ze aanwijzingen hadden gevonden in de auto en dat die auto van de verdachte zelf was :')

Ik denk dat we in dit topic feiten en aannames niet teveel moeten verwarren. Ik lees af en toe even mee/terug. Dan kan dat heel verwarrend zijn, ondanks dat het goed bedoeld is natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door xRivaldo op 11-10-17 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:46

Ik las ergens dat zijn DNA gevonden is op de jas van Anne.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:47

BloemBloem schreef:

Ik las ook ergens 'vermoedelijk'.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:47

{:}
BloemBloem schreef:

Klopt heeft op hvn gestaan dat er mogelijk DNA van hem gevonden is Politie heeft het tot op heden nog niet bevestigd

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 11:48

Is idd niet bevestigd en nu alleen nog maar een gerucht.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:50

Cayenne schreef:
Is idd niet bevestigd en nu alleen nog maar een gerucht.

Maar ze moeten toch iets hebben om die engerd nu te kunnen verhoren?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:53

Is het niet zo dat je iemand niet langer dan 48u vast mag houden als je geen bewijs hebt?
Dus ik ga er een beetje van uit dat ze wel iets hebben maar dat dat gewoon niet naar buiten brengen. (Correct me if I’m wrong)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:54

Tivoli schreef:
Is het niet zo dat je iemand niet langer dan 48u vast mag houden als je geen bewijs hebt?
Dus ik ga er een beetje van uit dat ze wel iets hebben maar dat dat gewoon niet naar buiten brengen. (Correct me if I’m wrong)

Gaat niet om bewijs, maar na een bepaald aantal uren moet iemand aangeklaagd worden om vastgehouden te kunnen worden. Ze kunnen wel het voorarrest verlengen, als ze meer tijd nodig hebben om bewijs te verzamelen of nog niet klaar zijn met het verhoren.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:55

Tivoli schreef:

Er moet inderdaad wel iets zijn waardoor ze hem vast mogen houden. Hoop zo dat hij gaat praten. Kan er met mijn pet niet bij dat hij zich mag beroepen op zwijgrecht en de psychologische testen mag weigeren......

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:56

Tivoli schreef:

Ik wilde precies hetzelfde posten tot ik zag dat jij het al gepost had. Iemand die Google even kan raadplegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:57

De politie mag ook niet alles naar buiten brengen omdat dat het onderzoek kan schaden, maar zeker ook omdat ze een verdachte in beperking hebben.

Citaat:
De verdachte zit ‘in beperkingen’ in het belang van het onderzoek. Dat is een door het OM opgelegde maatregel die betekent dat de verdachte géén contact mag hebben met de buitenwereld behalve zijn advocaat. Ook geldt dan dat de politie gebonden is aan grote terughoudendheid in het geven van informatie. Ondanks dat het onderzoek doorgaat, komt er daardoor nu weinig nieuwe informatie naar buiten.

bron: https://www.politie.nl/gezocht-en-vermi ... =hootsuite

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:57

BloemBloem schreef:
Tivoli schreef:

Er moet inderdaad wel iets zijn waardoor ze hem vast mogen houden. Hoop zo dat hij gaat praten. Kan er met mijn pet niet bij dat hij zich mag beroepen op zwijgrecht en de psychologische testen mag weigeren......

Er is niet bekend of hij heeft gepraat of niet. Het kan dus heel goed zijn dat hij wel praat maar dat de politie dit niet verteld. :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 12:00

In het belang van het onderzoek kan ik me ook heel goed voorstellen dat de politie veel details niet naar buiten brengt.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:01

Dan heb ik Peter R :x zeker niet goed verstaan gisteren :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:09

Shanna schreef:
De politie mag ook niet alles naar buiten brengen omdat dat het onderzoek kan schaden, maar zeker ook omdat ze een verdachte in beperking hebben.

Citaat:
De verdachte zit ‘in beperkingen’ in het belang van het onderzoek. Dat is een door het OM opgelegde maatregel die betekent dat de verdachte géén contact mag hebben met de buitenwereld behalve zijn advocaat. Ook geldt dan dat de politie gebonden is aan grote terughoudendheid in het geven van informatie. Ondanks dat het onderzoek doorgaat, komt er daardoor nu weinig nieuwe informatie naar buiten.

bron: https://www.politie.nl/gezocht-en-vermi ... =hootsuite

En om die reden lijkt me me niet waarschijnlijk dat de politie naar buiten heeft gebracht dat ze DNA op spullen van Anne hebben gevonden.

Tactisch zou dat ook geen verstandige zet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:14

Telpeva schreef:
Over aanranding en dna afnemen: hoe dan? Aanranding is niet hetzelfde als een verkrachting.

Er zijn meer spore die DNA bevatten dan alleen spermasporen. Als ik alleen maar bij jou op visite kom laat ik al talloze sporen achter. Haren, huidschilfers, speeksel, snot, zweet.... :D

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:18

Wel heel zorgelijk als deze verdachte zijn mond niet gaat opentrekken. Dan kan het zomaar zijn dat je er nooit achterkomt waar ze is? Kijk maar naar die Joran van der Sloot en de vermissing van Natalee Holloway.
Pfff dat lijkt me als ouders wel heel moeilijk te verteren.

Ik vraag me af als ze inderdaad DNA hebben gevonden op Anne's jas, maar zij wordt niet gevonden en verdachte houdt zijn mond; ben je dan uitgepraat als justitie?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:20

Als je geen lijk heb kan je ook niet iemand veroordelen en ik gok dat als de verdachte de dader is (ALS!) alle belang er bij heeft om te zwijgen.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:23

Koekie73 schreef:
Ik vraag me af als ze inderdaad DNA hebben gevonden op Anne's jas, maar zij wordt niet gevonden en verdachte houdt zijn mond; ben je dan uitgepraat als justitie?

Google maar eens op Ilham Benchelh. Verdachte had alle schijn tegen zich maar omdat er geen lichaam was durfde justitie een vervolging niet aan... |o

Ik hoop zo erg dat Anne gevonden wordt en/of de dader gaat praten... alles behalve dat het hier vastloopt ;(

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:26

Je kunt wel iemand veroordelen zonder lijk hoor. Het is moeilijk, maar het kan wel.

En als hij zijn mond open had gedaan (daaronder versta ik: niet ontkennen, maar bekennen en meewerken met de politie) hadden ze haar inmiddels al gevonden.
Áls hij de dader is natuurlijk. Voordat ik weer boze mede-bokkers op mijn dak krijg :x

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:28

Verkeerde topic

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:38

Ik open dit topic elke keer in de stille hoop dat ze gevonden is..

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:49

Es_ther schreef:
Ik open dit topic elke keer in de stille hoop dat ze gevonden is..

Ik ook, s'ochtends is het het eerste wat ik check, en s'avonds het laatste. Mijn gedachten gaan uit naar haar familie en haar vriend, ik hoop zo voor hun dat ze haar vinden....