Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Telpeva schreef:Over aanranding en dna afnemen: hoe dan? Aanranding is niet hetzelfde als een verkrachting. Ik vind het ook behoorlijk offtopic, want als de politie hem geen verdachte noemt in die aanrandingszaak, dan zie ik niet waarom wij dat hier wel zouden moeten doen. Ja er gebeuren een hoop nare dingen in de wereld, maar daar mag je niet zomaar iemand van beschuldigen.
Tivoli schreef:Is het niet zo dat je iemand niet langer dan 48u vast mag houden als je geen bewijs hebt?
Dus ik ga er een beetje van uit dat ze wel iets hebben maar dat dat gewoon niet naar buiten brengen. (Correct me if I’m wrong)
Tivoli schreef:Is het niet zo dat je iemand niet langer dan 48u vast mag houden als je geen bewijs hebt?
Dus ik ga er een beetje van uit dat ze wel iets hebben maar dat dat gewoon niet naar buiten brengen. (Correct me if I’m wrong)
Citaat:De verdachte zit ‘in beperkingen’ in het belang van het onderzoek. Dat is een door het OM opgelegde maatregel die betekent dat de verdachte géén contact mag hebben met de buitenwereld behalve zijn advocaat. Ook geldt dan dat de politie gebonden is aan grote terughoudendheid in het geven van informatie. Ondanks dat het onderzoek doorgaat, komt er daardoor nu weinig nieuwe informatie naar buiten.
BloemBloem schreef:Tivoli schreef:Is het niet zo dat je iemand niet langer dan 48u vast mag houden als je geen bewijs hebt?
Er moet inderdaad wel iets zijn waardoor ze hem vast mogen houden. Hoop zo dat hij gaat praten. Kan er met mijn pet niet bij dat hij zich mag beroepen op zwijgrecht en de psychologische testen mag weigeren......
Shanna schreef:De politie mag ook niet alles naar buiten brengen omdat dat het onderzoek kan schaden, maar zeker ook omdat ze een verdachte in beperking hebben.Citaat:De verdachte zit ‘in beperkingen’ in het belang van het onderzoek. Dat is een door het OM opgelegde maatregel die betekent dat de verdachte géén contact mag hebben met de buitenwereld behalve zijn advocaat. Ook geldt dan dat de politie gebonden is aan grote terughoudendheid in het geven van informatie. Ondanks dat het onderzoek doorgaat, komt er daardoor nu weinig nieuwe informatie naar buiten.
bron: https://www.politie.nl/gezocht-en-vermi ... =hootsuite
Koekie73 schreef:Ik vraag me af als ze inderdaad DNA hebben gevonden op Anne's jas, maar zij wordt niet gevonden en verdachte houdt zijn mond; ben je dan uitgepraat als justitie?