Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lente schreef:Waarom zou je niet tolken? Mensen die prima kunnen autorijden en borden en regels begrijpen maar het niet in het Nederlands kunnen uitleggen. Waarom zou je die niet helpen?
bruintje123 schreef:Lente schreef:Waarom zou je niet tolken? Mensen die prima kunnen autorijden en borden en regels begrijpen maar het niet in het Nederlands kunnen uitleggen. Waarom zou je die niet helpen?
Omdat er dus voor gezegd werd door de tolken.
Maar waarom zou je niet gewoon de taal machtig kunnen zijn en dan je rijbewijs halen.
Je woont hier ook.
Engels en nederlandse examens en klaar.
Je wilt hier wonen, dan leer je ook maar de taal.
Niet steeds dat in de watten leggen. Dat is waarom er zoveel PVV is gestemd en de PVDA geen stemmen meer heeft.
M_i_R schreef:dat iemand de taal niet machtig is maakt niet dat iemand achterlijk is hedie mensen kunnen ook gewoon zelf nadenken en hebben kennelijk besloten dat ze het daar mee eens zijn. Prima. Dat is hun goed recht.
bruintje123 schreef:Omdat Engels een hoofdtaal van de Wereld is.
Maar hoeft van mij niet, laat me ook eens coulant zijn
Geen idee hoe officieel ze waren, maar voorzeggen was er wel bij.
Dus hup klaar met die handel, afschaffen examen met een tolk.
Ze vragen er toch zelf om.
Wil je examen doen in Nederland, dan op zijn Nederlands, zelfstandig.
geerke schreef:Ik heb nooit gevraagtom gastarbeiders,dat heeft de politiek bedacht...en vooral ook de gezinshereniging.Goed idee van de pvda,long time ago
Shadow0 schreef:geerke schreef:Ik heb nooit gevraagtom gastarbeiders,dat heeft de politiek bedacht...en vooral ook de gezinshereniging.Goed idee van de pvda,long time ago
Dit is onjuist, dat weet je he?
De gastarbeiders waren vooral fijn voor de werkgevers, en de push voor gezinshereniging kwam vooral uit christelijke hoek. Daar had de PvdA helemaal niet zoveel mee te maken.