Winged schreef:Eens zien... Omdat ik 100km op een dag moet rijden?
Dat is veel en een verandering kan dan ingrijpende gevolgen hebben.
Mbt mijn mening: ik vind het reel als iemand daar van baalt. Niet iedereen heeft een vast contract en kan zich veroorloven de om op loopafstand van het werk te wonen.
Kan lopen niet, vallen er vele andere opties te onderzoeken. Nadeel is wel dat hier in het Noorden bijna alle spoorlijnen zijn gesloopt.
Citaat:
Noorderling?
Omdat, over noorderling gesproken, het OV hier sowieso kansloos is?
Ja, dat soort problemen organiseert zichzelf.
Gelukkig zijn er buslijnen die dapper standhouden.
Ondertussen doen wij het met een deelauto en forens ik 30 km per dag per snelfiets.
Citaat:
Ik probeer al zo min mogelijk te reizen, maar met mijn werk zit ik veel op de weg. Heel benieuwd of mijn werk mij hierin tegemoet kan en gaat komen. Als werkende voel ik mij nogal in de zeik genomen eigenlijk door de huidige politiek. Komt er op neer dat ik mijn priveleven maar op moet geven om dichterbij mijn werk te gaan wonen.
Als jij voorje werk veel moet reizen, moet jouw baas maar betalen.
Verder blijft staan dat vervoer verschrikkelijk veel te goedkoop is en dat de gedachte dat de vervuiler hoort te betalen voor de last en schade erg billijk is.
Uiteraard mag iedereen zeggen dat het hoog tijd is dat de vliegtuigen BTW gaan betalen over kerosine plus hun reele kosten en schade gaan betalen,
en dat de zeeschepen wel wat schoner mogen
en dat de overheid moet opschieten met maatregelen die samenhangen met "deze andere manier van kijken" - dat steun ik allemaal van harte.
Maar als er een stap wordt gezet om vervoer wat reeler te beprijzen, praat dan niet over grappenmakers.