Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:08

dat weet je toch niet. Om het even cru te stellen kunnen ze ook bij de doden behoren... Die 10 ongeïdentificeerden zijn mensen in coma en kunnen eender wie van de vermiste zijn, net als die bij de doden zouden kunnen horen

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:10

fiets, wij wonen naast het station van Leuven en toen ik net wegreed met de auto zag ik plots een paar combi's en 4 brandweerwagens aankomen. Blijkbaar is er een bommelding :\

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:11

Zoe_97 schreef:
dat weet je toch niet. Om het even cru te stellen kunnen ze ook bij de doden behoren... Die 10 ongeïdentificeerden zijn mensen in coma en kunnen eender wie van de vermiste zijn, net als die bij de doden zouden kunnen horen

Dat weet ik inderdaad niet. Ze kunnen inderdaad ook vermist (en overleden) zijn.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:11

Yasmine schreef:
fiets, wij wonen naast het station van Leuven en toen ik net wegreed met de auto zag ik plots een paar combi's en 4 brandweerwagens aankomen. Blijkbaar is er een bommelding :\

zie vorige pagina :) was vals alarm

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:12

Yasmine schreef:

Vals alarm idd, gelukkig!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:14

Ja ik lees het nu ook. Gelukkig! Beter het zekere voor het onzekere nemen, maar schrok wel even toen ik al die wagens zag.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:20

De Morgen meldt nu dat er mogelijk een tweede dader was bij de aanslag op de metro in Maalbeek.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:23

had ik ookal gepost dat het laatste nieuws dat melde ;)
Maar NOg niets bevestigd en VTM vermeldt daar nog steeds niets over.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:23

Salah Abdeslam wil zelf zo snel mogelijk uitgeleverd worden aan Frankrijk. Dat heeft zijn advocaat Sven Mary gezegd en werd bevestigd aan VTM NIEUWS.

Abdeslam moest normaal gezien vandaag voor de raadkamer verschijnen in Brussel, die moet beslissen of hij aangehouden blijft. Die zitting is intussen uitgesteld tot 7 april.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:26

Goh, en eerst wou hij niet uitgeleverd worden.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:28

T wordt te heet onder zijn voeten, als hij medeplichtig is aan de aanslagen in België, zal hij ook voor die feiten in België terrecht staan, daarna in Frankrijk.

T is wel raar dat tot voor de aanslagen in België hij absoluut niet wou uitgeleverd worden aan Frankrijk en daar ook al verzet tegen had ingediend en nu kan het niet snel genoeg gaan?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:29

Het personeel van de burgerlijke rechtbank en vredegerechten in Brussel heeft het werk neergelegd uit protest tegen het gebrek aan veiligheidsmaatregelen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:31

Wat ik me trouwens nog bedacht... Die Russen of waren het Wit-Russen, waar ze over spraken direct na de aanslagen.. Die zouden ze toch best ook opsporen. Want als die dus ook gevaar vormen.. Daar is niks meer over gezegd.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:32

ik heb ze enkel over russne horen spreken die in Duitsland opgepakt zijn onmiddelijk erna. Welke bedoel je?

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:36

Dat is een pure schuldbekentenis van Abdeslam.
Dat is pas laf.

Hij heeft eens opgepakt ervoor gezorgd dat ze even minder op de rest letten. Met alle fatale gevolgen van dien.

Ik vrees dat ze beter ervoor zorgen dat de moslims zelf op hun 'volk' letten. Want de mensen die dit gedaan hebben werden ook gesteund door hun vrienden en familie. Die vrienden en familie vinden dit precies normaal.
Voor hen is het zoals in Syrië, schrikbewind.

Maar mensen BE is Syrië niet. Als je je hier niet thuis voelt. Als je je hier atijd als een slachtoffer gedraagd (men wilt mij niet, ik krijg geen werk, ...) vertrek dan. Zoek een plaats waar men je wel wilt. 9 kansen van de 10 hebben zulke mensen een dubbele nationaliteit, is het dan zo moeilijk om het land waarin je je niet 'goed' voelt te verlaten en te gaan naar je '2e' land van herkomst? De leefwereld, beleefwereld zal er mogelijk meer aansluiten dan bij de huidige Westerse cultuur (democratie, vrije meningsuitng, vrouwen die mee aan de macht staan, ...)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:37

Citaat:
Eerder kondigde de Russische televisiezender Lifenews aan dat de Russische inlichtingendiensten België hadden gewaarschuwd dat een aanslag zou worden voorbereid door drie strijders uit de rangen van IS, onder wie twee Wit-Russische broers, maar die hebben intussen aan het Wit-Russische Euroradio.fm ontkend dat ze betrokken zijn.

Van Knack.
Ik bedoel, die mannen kunnen dat wel ontkennen, maar ja, welke waarde heeft dat voor de toekomst?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:38

Zoe_97 schreef:
Salah Abdeslam wil zelf zo snel mogelijk uitgeleverd worden aan Frankrijk. Dat heeft zijn advocaat Sven Mary gezegd en werd bevestigd aan VTM NIEUWS.

Abdeslam moest normaal gezien vandaag voor de raadkamer verschijnen in Brussel, die moet beslissen of hij aangehouden blijft. Die zitting is intussen uitgesteld tot 7 april.

Pffff, je zal toch maar die advocaat zijn :o

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:40

Hij heeft daar zelf voor gekozen om hem te verdedigen, zal daar ook wel genoeg aan verdienen en naambekendheid voor krijgen.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:41

Dat is het bij zulke advocaten.
Bekendheid.
schijnt is met deze man niet te spreken. Wat hij denkt is het. (mijn man is daar al op de bureau geweest, niet voor gerechtszaken of zo, totaal iets anders :+ )
Jammer genoeg is het in onze huidige rechtssysteem enkel nog maar gericht op het zoeken naar fouten van de politie of het gerecht. Ookal is iemand schuldig, ze zullen het onderste uit de kan halen om ervoor te zorgen dat die terug vrij komt, met alle gevolgen van dien.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:43

Zelfde met die Aquino's. Wat een gedoe, krijg kriebels van het woord 'procedurefouten'.

mutsiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:43

bahbah hoorde hier net 2 flinke knallen.. krijg direct de kriebels :')

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:44

En wat hij wilt, zou geen fluit waarde mogen hebben, hij heeft niets te eisen. Slachtoffers hebben ook niet gewild om vermoord te worden of zwaar gewond te zijn. Zwijg nog over al die mensen die daar waren en daar een trauma van hebben.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:49

Allé ze, Vlaams Belang vraagt ontslag minister Geens. Want zij zouden het zo veel beter doen zeker?!?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:54

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:55

Bah, je zou bijna ''blij'' zijn dat ze het eerder hebben gedaan.
had dus nog veel verschrikkelijker uit kunnen pakken :(